Jump to content
Kamarski

Удар отпред

Recommended Posts

Здравейте колеги!
Снега ми изигра лоша шега.. удариха ме отдясно, джантата пое почти целия удар но само гумата се извади, прибраха ме с пътна помощ и на другия ден закарах да сложат гумата и като я сложих се вижда как се е изместила. Та сега се чудя какво първо да направя, дали да потърся майстор тенекеджия да видим геометрията на колата дали има усукване по купето или първо ще трябва да сменя носещи щанги носачи и всичко което се е изкривило евентуално и най-накрая фар,калник и  AIR BAG, гръмнаха 2 та отпред на волана и от таблото.. Всякакви съвети за майстори или някакви съвети биха ми били от полза! Аз съм от Пловдивска област.
Благодаря ви предварително!

28504146_1907113622640442_2000989069_o.jpg

28504308_1907113675973770_1899896877_o.jpg

28504375_1907113639307107_1616795736_o.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти, колега. Еърбега на волана се сменя лесно, но пасажерския се сменя заедно с таблото. Купето едва ли е посукано, вероятно със смяна на носачите и шенкела ще се изправи гумата. Ако ти трябва броня, мога да ти намеря нова на по-добра цена от употребявана. Въздушните възглавници ще са ти най-големия проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

дааа те са най-пипкавото от всичко. Ще те имам в предвид,сега нещата са в застой все още но като започна да я правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Tokio написа:

Кофти, колега. Еърбега на волана се сменя лесно, но пасажерския се сменя заедно с таблото. Купето едва ли е посукано, вероятно със смяна на носачите и шенкела ще се изправи гумата. Ако ти трябва броня, мога да ти намеря нова на по-добра цена от употребявана. Въздушните възглавници ще са ти най-големия проблем.

Точно така.Ако стъклото не е пукната купето не би трябвало да е мръднало

 

.Когато приключиш с всичко и минеш реглаж и въпреки всичко колата тегли на някъде смени магарето,не прави старото.Влез в Карса или Мобилето,има осмици на части с удари от зад и страни.Ще ти излезне в пъти по евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каско, нямаш ли ? 

 

Преди да правиш каквото и да било, оглед при застрахователя, обикновено при отворени AIR-беци я пишат тоталка, та виж какво ще предложат.

Ако нямаш Каско, но не си виновен, от гражданската на другия водач, ще ти изплатят щетите - но направи допълнителен оглед, след като я разглобите в сервиз, за евентуално допълнително скрити повреди.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега искренно ти съчувствам. С моя (7ген)бях така преди коледа само, че ударът беше от другата страна. Погледни и коланите, защото и те сигурно са заминали(поне мойте бяха). Но нищо не прави докато не мине оглед от застраховател. По каско моята мина 3 огледа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами във въпросната ситуация аз го играя виновен ,тъй като за да избегна верижна катастрофа реших да заобиколя колата пред мен и да завия наляво но ме засрещнаха ,нямах видимост и действах по инстинкт. 
Аз ще си поемам щетите това вече го превъзмогнах,но се чудя от къде да започна.Та най-вероятно ще се започне с носача и останалите за да видим ще се върне ли гумата на мястото си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение, в този случай Каското ще поеме щетата (ако имаш такова) - нали затова го плащаш.

Давай им го, да ти оправят щетите в доверен сервиз, по твой избор  и не го мисли. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да го мисли така колегата, явно няма каско.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе кофти!:dry:Но станалото станало!Смени първо шенкела и носача,но имай предвид,че може и полуоската да ти е мръднала(вижте и вътрешното каре).Допитай се до някой читав майстор,който да пипа там.Ако нямаш каско е още по-кофти,но съм сигурен,че занапред ще си правиш.Неволята учи-поне при мен беше така.Успех с възстановяването и ни дръж в течение на ремонта!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше до февруари, и щях да пускам ново април нооо..
Пари се изкарват ,важното е колата да си стане както си беше :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще стане колега,даже под твой надзор и по добре от "доверен сервиз".;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш и моите съчувствия.

 

Еърбеците търпят отглагане, особено докато намериш табло. Слагат се подходящите съпротивления на буксите и като се нулират грешките в компютъра, системата ще сработи и няма да свети. Уви, както ти казаха по-горе, може да имаш и блокирали колани, а там или се "лъжат" като еърбеците и да сложиш алтернативни (докато намериш като твоите) или веднага взимаш здрави. За разлика от еърбеците (по-точно пасажерския), коланите трябва да са съвместими и от автомобил с десен волан. Фарът и той трябва да е от автомобил с ляв волан, освен ако не ти се сменят лупи, в случай че твоята е здрава.

 

Като я запалиш свети ли нещо по таблото освен тях? Питам, защото на много модели под този калник е и ABS модулатора, а там вече отиваш на много пари... Иначе тук има броня от доста време.

 

И последно - дано да имаш втора кола, за да не бързаш. Не знам дали няма да ти излезе по-евтино да вземеш някакъв стар сивик, за да го ползваш междувременно и после да го продадеш. Спешните ремонти доста оскъпяват нещата, а акорд 8 на части си е все още екзотика и няма изгледи това да се промени :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Kamarski написа:

Имаше до февруари, и щях да пускам ново април нооо..

 

До началото на Февруари , или включително Февруари - защото има разлика и ако имаш протокол/акт от КАТ, дори няколко часа преди да изтече застраховката,  застрахователя е длъжен да я поеме.

А според мен ПТП-то е станало около 27/28 февруари,  та ако е до края действай.

 

Иначе ще я оправиш и успех, но цената ще е неприятна.  

 

п.п. Пиша ги тези неща , защото много колеги си мислят , че ако по една или друга причина са виновни при дадено ПТП,  Каското не им покрива щетите, а реално не ги покрива, само при употреба на алкохол.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съболезнования и от мен -преживял съм го, макар и по-леко. С предишният ми Акорд (от подписа) се ударих в един Меган, който ме изненада спирайки на зелено изтичащ светофар. :) Всъщност, спрях под него и при вдигане на предницата сгънах ръбовете на капака и строших крачетата на фаровете. Маската и бронята ми бяха здрави, а "очиларката се изправи лесно. Вместо оригинални фарове, предпочетох да сложа ДЕПО и да сменя радиатора, който беше непокътнат, но вече набит с паразити и с накривени ламели. Капак взех от морга. Еърбеци и колани непокътнати. Каското покри почти пълният размер. За Депо четох неприятни отзиви, но реших да рискувам и бях доволен. Бяха на 99% същите, просто не пишеше Хела, като на оригиналните. Светеха добре и до 2015-та когато продадох колата си изглеждаха като нови.

Не съм бил там (и не че да ти давам акъл, особено "пост фактум"), но ако имаш избор кола се блъска челно. Ударът се разпределя върху 2-та рога и е по-слаб. Фронталните енергопоглъщащи зони на купето са именно с тази цел. Носачите са по-здрави от ушите на купето към които са монтирани, така че огледайте и там. Съветът на колегата за ново "магаре" е резонен, особено ако има нещо криво по тях. Ударът си търси слаби места и страничният е много по-коварен от фронталния - нещо като случката с Титаник. Виж и тампоните на мотора и кутията. Тези агрегати тежат доста и рязкото отрицателно ускорение при удар им разказва играта, понеже работят във вертикална посока, а не по хоризонталата -при удар.

По снимките не се вижда добре, но като добавим и табло, колани ,възглавници, има вероятност да ти излезе по-изгодно тази да разпродадеш на части, а да си вземеш друга. Всичко зависи от майстора който ще я прави и от правилната преценка на пораженията. Желателно е да е един и същ човек, понеже оценяващият щетите може да не догледа нещо, особено ако няма да е отговорен за възстановяването. Ако пък е един и същ, може нещо да ти спести (за да не те плаши) и после да го извади. Важното е да е доверен човек (не толкова "доверен сервиз").

По важното е че ти си жив и здрав, тенекии се изправят. Хората от 3 коли една правят. Между другото бронята не изглежда зле за ремонт. Важно е дали задните и части със зоните за закрепване към купето са здрави. И да са потрошени -лепят се, но рядко някой се сеща да ги събере от асфалта. Видимото лицево поражение се ремонтира лесно и след боята не си личи къде е било.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Zlatozator написа:

Имаш и моите съчувствия.

 

Еърбеците търпят отглагане, особено докато намериш табло. Слагат се подходящите съпротивления на буксите и като се нулират грешките в компютъра, системата ще сработи и няма да свети. Уви, както ти казаха по-горе, може да имаш и блокирали колани, а там или се "лъжат" като еърбеците и да сложиш алтернативни (докато намериш като твоите) или веднага взимаш здрави. За разлика от еърбеците (по-точно пасажерския), коланите трябва да са съвместими и от автомобил с десен волан. Фарът и той трябва да е от автомобил с ляв волан, освен ако не ти се сменят лупи, в случай че твоята е здрава.

 

Като я запалиш свети ли нещо по таблото освен тях? Питам, защото на много модели под този калник е и ABS модулатора, а там вече отиваш на много пари... Иначе тук има броня от доста време.

 

И последно - дано да имаш втора кола, за да не бързаш. Не знам дали няма да ти излезе по-евтино да вземеш някакъв стар сивик, за да го ползваш междувременно и после да го продадеш. Спешните ремонти доста оскъпяват нещата, а акорд 8 на части си е все още екзотика и няма изгледи това да се промени :(

Само еърбека свети колега, ами да имам друга кола за щастие :))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Съболезнования и от мен -преживял съм го, макар и по-леко. С предишният ми Акорд (от подписа) се ударих в един Меган, който ме изненада спирайки на зелено изтичащ светофар. :) Всъщност, спрях под него и при вдигане на предницата сгънах ръбовете на капака и строших крачетата на фаровете. Маската и бронята ми бяха здрави, а "очиларката се изправи лесно. Вместо оригинални фарове, предпочетох да сложа ДЕПО и да сменя радиатора, който беше непокътнат, но вече набит с паразити и с накривени ламели. Капак взех от морга. Еърбеци и колани непокътнати. Каското покри почти пълният размер. За Депо четох неприятни отзиви, но реших да рискувам и бях доволен. Бяха на 99% същите, просто не пишеше Хела, като на оригиналните. Светеха добре и до 2015-та когато продадох колата си изглеждаха като нови.

Не съм бил там (и не че да ти давам акъл, особено "пост фактум"), но ако имаш избор кола се блъска челно. Ударът се разпределя върху 2-та рога и е по-слаб. Фронталните енергопоглъщащи зони на купето са именно с тази цел. Носачите са по-здрави от ушите на купето към които са монтирани, така че огледайте и там. Съветът на колегата за ново "магаре" е резонен, особено ако има нещо криво по тях. Ударът си търси слаби места и страничният е много по-коварен от фронталния - нещо като случката с Титаник. Виж и тампоните на мотора и кутията. Тези агрегати тежат доста и рязкото отрицателно ускорение при удар им разказва играта, понеже работят във вертикална посока, а не по хоризонталата -при удар.

По снимките не се вижда добре, но като добавим и табло, колани ,възглавници, има вероятност да ти излезе по-изгодно тази да разпродадеш на части, а да си вземеш друга. Всичко зависи от майстора който ще я прави и от правилната преценка на пораженията. Желателно е да е един и същ човек, понеже оценяващият щетите може да не догледа нещо, особено ако няма да е отговорен за възстановяването. Ако пък е един и същ, може нещо да ти спести (за да не те плаши) и после да го извади. Важното е да е доверен човек (не толкова "доверен сервиз").

По важното е че ти си жив и здрав, тенекии се изправят. Хората от 3 коли една правят. Между другото бронята не изглежда зле за ремонт. Важно е дали задните и части със зоните за закрепване към купето са здрави. И да са потрошени -лепят се, но рядко някой се сеща да ги събере от асфалта. Видимото лицево поражение се ремонтира лесно и след боята не си личи къде е било.

 

Благодаря за обстойния коментар колега!
Ами да може ми трябваше да се ударя в колата пред мен но като видях свободното платно и инстинктивно кривнах..
Днес я карах на майстор, не могат да хванат защо гумата е толкова назад,моста си е ок на пръв поглед,и гредите също, за сега май долния носач е поддал и го намерих но тепърва предстои разглобяване и заради празниците чак вторник ще започнат. Фар и калник също намерих и казанче за чистачки, бронята е поправима.Остава най-големия .. Еърнеците но за сега ще почакат докато изпадне нещо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, че сте живи и здрави. Аз имах същият удар но без да ми изскочат възглавниците и коланите да блокират. Мисля, че в Бургас има един човек, който вкарва акорди за части. Той има седмици но може да има и осем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Kamarski написа:

Ами да може ми трябваше да се ударя в колата пред мен но като видях свободното платно и инстинктивно кривнах..

Ако се беше лепнал челно бъди сигурен, че положението щеше да е много по-зле. Дори да чакаш пари от някъде.... Щом имаш друга кола с търпение ще се получат нещата. Неприятно е, но има и по-важни неща .Преди години съм го минавал този път. Въпреки, че беше с каско на експертна отценка..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и гражданската май покриваше нещо, това съм го чувал,не съм сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гражданската покрива щетите на другата кола, ако си виновен ти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Zlatozator написа:

... Иначе тук има броня от доста време...

 

Много скъпа тази броня, тя затова и стои. За тези пари аз ще си купя две нови брони.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, h5rov написа:

Ако се беше лепнал челно бъди сигурен, че положението щеше да е много по-зле.

Видимата част - да, но всички онези притеснения за ходова част, усукване на купе и адекватност на агрегатите в коша щяха да отпаднат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Japanese fever написа:

1.

а) Установяване дали има усуквания по рамата. Това, че не ти се е счупило предното стъкло нищо не значи. Ако колелото е поело удъра има голяма вероятност рамата да е изкривена там, където се захващат носачите. Ако е така - на тази кола вече няма да може да й се направи сходимост до живот (ще яде гуми и ще дърпа на една от двете страни), освен ако не се изправи рамата по някакъв начин. 

Ако има усуквания по рамата може би най-удачно ще е да я продадеш на части.

Колега, ти караш Сивик, не познаваш Акорд-ите и даваш грешни съвети. От такъв удар не може да се усуче рамата, защото долния носач и рейката се държат на така нареченото "магаре", което е много здраво, а и подлежи на смяна, ако се наложи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Tokio написа:

От такъв удар не може да се усуче рамата, защото долния носач и рейката се държат на така нареченото "магаре", което е много здраво, а и подлежи на смяна, ако се наложи. 

А това магаре не е ли захванато за нещо?

Преди 4 часа, Tokio написа:

Много скъпа тази броня, тя затова и стои. За тези пари аз ще си купя две нови брони.

Сега е момента да кажеш,къде са евтините брони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вторник ще се огледа по обстойно,днес гледаха моста и магарето и гредите и изглежда са прави.. долния носач е поел удара явно
Относно скороста аз карах с 30 а другия човек с 40.. просто така ме удариха че хем челно хем странично и затова може би излязоха еърбеците и аз се учудих

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Japanese fever написа:

Еми някой физик/математик във форума да сметне с каква скорост си се ударил щом си карал с 30 км/ч, а другия с 40. Ако се беше ударил с 30 в статичен обект нямаше да има такива поражения или, ако онзи те е ударил с 40, а ти си бил спрял.

Така е,прав си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бронята която Злати показва е фейсова не е за потърпевшия.

И най лекият удар може да се окаже фатален за едно купе,но и на пръв поглед тежък удар може да се окаже на чак толкова.Няма смисъл да се гадае,колегата ще пише в движение и тогава ще му помагате кой с каквото може.Сигурен съм няма да го оставите "сираче". Явно не е бил сам щом са се отворили и двете възглавници и тук съм напълно съгласен с колегите по горе,че щом всички са живи и здрави всичко е ОК. не визирам тъщата ;). И честит празник на всички БЪЛГАРЧЕТА!

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля да спазвате добрия тон и да не да отправяте язвителни коментари един към друг. Сигурен съм, че всички са тук за да помогнат, а не за да показват знания.

 

Една шепа хора сме активните в този форум, нека си имаме уважението ние поне :bg:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  В добрите сервизи нямаха ли стенд на който се захващат колите на определени места по рамата и да се разпъват (наместват) а след това се напасват калници брони и т. н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.facebook.com/profile.php?id=1807017527&hc_ref=ARS-uNehUcxjojO57It0-EfViJxAswfzkNbjPWyG1vAr9TTBczz-uV4M8FkIxGp--X8&fref=nf&post_id=1569835733135917

 

Пиши на това момче, той се занимава с части за по-новите хонди

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Колеги
Смениха долен десен и ляв носач и  гумата се изправи,мина стенд преден мост уж всичко ок но като я карам дърпа леко наляво.
Понеделник ще ходя да изправят дясната предна джанта че е леко крива след удара, и ще я закарам на 3Д стенд. Силно се надявам да няма нещо по купето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може от гумите да е.Първо тях завърти и виж дали пак ще дърпа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изправих я и се оправи, не дърпа!
сега лагер главина ще се сменя и шенкел, и от там се почват броня фар калник

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше ли всъщност нещо криво по купето или се размина само със смяна на компоненти по окачването? Иначе до тук - добре. Оправил си важната част, сега следва красивата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Имаше ли всъщност нещо криво по купето или се размина само със смяна на компоненти по окачването? Иначе до тук - добре. Оправил си важната част, сега следва красивата.

+1

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отървах се ДА! Сега и боядисването иии отново ще съм в клуба :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще ползвам темата на колегата, защото не искам подраздела да се пълни с тъпи теми... 

 

Днес докато си карах стандартния маршрут за работа, 'най-тежкият'  десен завой на света който съм взимал по 3 пъти на ден от 2012 година насам стана това....

 

https://drive.google.com/open?id=1lOCy_11UxnaetmBP2g6rq5L-69iHRMaV

 

https://drive.google.com/open?id=1sFRm_Teng2pkD6PsE2wU8PMFaw6z-eHE

 

Не прецених (бях много сънен)  респектвно скосих повече от необходимо завоя и мантинелата си свърши работата.

 

Заведох щета, от каското ме питаха дали съм звънял на 112 (неразбираемо за мен защо).

 

Въпросът ми и това което ме притеснява е прагът, вратите и калника ясно ще се чукат, ще се китосват, но прагът ? Какво да очаквам там ?

 

Ценово ми е чудно какво ще ме сполети ... язък, няма да мога да ида на сватбата си с колата си ....

 

Всякакви полезни коментари са добре дошли.

 

До колегата 'собственик' на темата: Съжалявам за цапането :)

Редактирано от GeorgiD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат си начини тенекиджиите да изпъват елементи, които не могат да се "изчукат" :) 

... което не значи, че ако са особено "съвестни" няма да ти намажат 1 пръст кит, който да се напука след 2-3-6 месеца.

А какво да те сполетява ценово, нали каско? 

За звъненето на 112, виж си общите условия на каското, със сигурност е описана процедура, която да спазиш при "застрахователно събитие", която ако не си спазил и искат да са педераси, ще използват, като повод да не ти платят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобни елементи без достъп се дърпат със спотер колега. И Чавдар е прав, проучи сервиза, в който решиш да я оставиш, да не ти напълнят всичко с кит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...