Jump to content
Kissman

Смяна на спирачна течност-каква,колко литра и как става?

Recommended Posts

Колеги,

Споделям аз какво съм направил и как я чувствам колата!

Моля, не се ангажирайте непременно да ми отговаряте!

 

Та да разтълкувам написаното "чувствително започна да спира по- добре" означава:

- колата спираше, но прилагах голямо усилие върху педала.

- хода на педала стана по- малък и т.н

 

 

П.С. Честит Великден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит Виликден и на теб колега @bogomildimov. Разбира се, че споделяш, щом казваш, че усещаш някаква разлика вероятно има такава ти най добре си познаваш колата, но представи си ако смениш цялата течност каква разлика ще усетиш тогава. Сега натоварваш помпата за да може да направи нужното налягане защото течността ти е абсорбирала влага с времето. Цялостната смяна спасява не само помпата а и спирачните апарати от корозия сиреч от ремонт или цялостната им подмяна с нови, с една дума ще си спестиш пари и ще спечелиш сигурност както за теб и твоето семейство така и за другите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега,моля да ни извиниш,последното,което съм искал е да те обидя,а това,че споделяш е чудесно.

Съветваме те да я смениш изцяло през апаратите,не е скъпо нито трудно.Сега дефакто имаш нова течност в помпата,но и това не е сигурно.

Ако си с ръчна кутия силно ти препоръчвам да смениш и течността на съединителя(през долната помпа).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Разбрахме, че на колегата "по доброто спиране" ще трае около месец ... а на моя въпрос някой ще отговори ли? При автоматика когато има са два пИдала - спирачката до края ли да я натискам или да слагам някакви тухли от долу и да помпам на 50% от хода на пИдала ?!?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тухла не разбрах за какво му е? Има някаква логика ако той пък смята да източи само таз в апаратите (а не цялата) и просто да долее. С автоматика няма общо.

Ползваш целия ход на педала, така източваш по-бързо цялата течност.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Изчетох темата и ми се струва че не е ядрена физика та си мисля да сменя и на моя Акорд след 2-3 месеца. За момента течноста изглежда доста чиста, но не се знае какво е на спирачните апарати. Долу горе ми стана ясно за какво иде реч само не разбрах освен оригиналната на хонда какво друго използвате?  ATE dot 4 SL.6 ми стана ясно. Някой ползвал ли е нa TRW, febi, RavenOl, LiquiMoli и други да сподели? И какви са минусите на използване на нещо различно от Honda BF?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всички изброени би трябвало да стават, но нали хондаджиите са манЯци и слагат ор'гинал ... :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АТЕ  SL 6 си е супер течност, направено по класическия метод ще ти трябва около 750 - 800 ml.  имат разфасовки по 250 и 1000ml. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми стана интересна и изрових Data Sheet-a на двете течности - ATE DOT 4 SL.6 и Honda Brake Fluid DOT 3

Като изключим факта че Ate е с по високи температури на кипене - всичко останало ми се струва несъизмеримо. При ате се споменава за вискозитет, докато при Honda посочват плъсност. Ate посочват допустимо съдържание на вода, Honda дават стойност за киселинност.

Изрових стара тема от ауди форума и явно има значение с каква плътност трябва да е течността.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих с рИвАнол ;) https://www.ato24.de/en/ravenol-dot-4.html

Глътна повече от 440 мл, ама нормално - много гняс в крайните точки. Обаче остана и за съединителя. Доволен ! И "спира по-добре" ;)

 

Редактирано от ИцоД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо полезно, според мен:

 

Brake fluid... Bit of a mystery topic!
To help dispel some myths and for some good solid general info on the mysterious world of brake fluids I decided to contact Millers Oils up in West Yorkshire.

Their Technical Director, Martyn Mann was on hand to give us some useful info… below is Martyn's article on brake fluids.

There is a degree of confusion regarding the specification of brake fluid and this article sets out to clarify the situation.

The Department of Transportation (DOT) classifies brake fluids to defined specifications. These specifications relate to their boiling points and chemical composition, both of which are important. All currently available brake fluids are covered by one of the following specifications; DOT3, DOT4, DOT5 and DOT5.1.

The laws of thermo-dynamics dictate that the energy from motion is turned into heat through friction. A braking system only works efficiently if the fluid remains incompressible. If the brake fluid boils, it turns to gas, which is compressible and the braking system becomes “spongy” or in extreme cases fails completely.

A brake system is not perfectly sealed and moisture can get into the system and be absorbed by the fluid. The effect is to reduce the boiling point of the fluid, which reduces the efficiency of the braking system, as described above.

The DOT specifies two reference tests for brake fluids.

* Dry boiling point - the boiling point of fresh fluid

* Wet boiling point –the boiling point once the fluid has absorbed moisture (representing brake fluid after time spent in a real situation).

There are two main types of brake fluids:

* DOT 3, DOT 4, Super DOT4* and DOT 5.1 which are based on poly glycol compounds.

* DOT 5, which are based on Silicone.

Note the two types of fluid are not compatible and must not be mixed in a braking system.

SILICONE BRAKE FLUID (DOT 5)

Silicone based DOT 5 was originally introduced to give higher temperature performance over glycol DOT 4. Silicone fluid also has other advantages, it does not damage paintwork and it does not absorb water.

However, silicone fluid is a poor lubricant and does not lubricate ABS pumps as well as PAG fluids. It is also more compressible than PAG fluids, which can result in a sluggish or spongy pedal. It therefore requires special design considerations in braking systems. Further, because it does not absorb water, any water remains as globules, which can pool in low spots in the system and cause corrosion. This water can vaporise when heated under heavy braking giving a disastrous effect on braking efficiency.

DOT5 fluids are not recommended for motor sport applications.

POLY GLYCOL BRAKE FLUIDS (DOT 3, 4 AND 5.1)

Glycol based DOT 4 fluid is the current mainstream brake fluid, and you will see that the specification is considerably better than DOT 3 which it replaces.

DOT 5.1 has higher specification still and is for fast road and occasional track day use. It has a similar spec to DOT4 for the boiling point (>260) but is a lot lower viscosity @-40C typically 900 centistokes (compared to 1500 - 1800 centistokes for DOT 4 and super DOT 4).

Listed in the table below, are the minimum dry/wet boiling point specifications for each DOT level.

BOILING POINT:
DOT 3 - 205°C (dry) / 140°C (wet)
DOT 4 - 230°C (dry) / 155°C (wet)
DOT 5 (silicone) - 260°C (dry) / 185°C (wet)
DOT 5.1 (PAG) - 260°C (dry) / 185°C (wet)
Super Dot4 * - 300°C (dry) / 195°C (wet)
(racing brake fluid)

* Super DOT4: The main difference between DOT 4 and Super DOT 4 is the dry boiling point. Normal Dot4 is >260C whilst Super DOT 4 is more like >310C

With thanks to Martyn Mann - Technical Director Millers Oils.

 

Източник - civinfo (КЛИК)

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии, караме си с DOT 4.

Да добавя и нещо от себе си:

Вероятно някой няма да се съгласи но ...

Яките спирачки са опасни - извън пистата! За там има специални дискове, накладки, маркучи и течност, но в нормален трафик, +овете стават минуси!

Но, ако колата е тунингована и набира доста по-бързо от сток, е добре да се "засилят" и спирачките и, но това помага само на нейния водач.

Малцина внимават при екстремно спиране какво се случва зад тях! Кой с каква кола и с каква скорост връхлита изотзадзе!

Обучението за приемлива дистанция масово не се спазва, а с увеличените МПС-та по шосетата, гъстотата на потока се увеличава.

Задният няма достатъчно време за реакция (мозъкът реагира за 1,5-2 секунди - около 25 метра при 60 км/ч), а през това време предният е скъсил дистанцията с него драстично, а ако колата му спира по-добре, става манджа с грозде.

Това е основната причина спирачките и гумите да са в нормална тех. кондиция, а не да са с по-високи фрикционни свойства от на масовите участници в движението. Поршетата все още не са масови, а това че 911 спира за 33.3 метра от 100 до 0 е супер, ама да нема някой "галфон" зад него. :)

Налягането в гумите също влияе - 0.5 атм. по-мека гума скъсява спирачния път с почти 2 метра от 100 до 0, а +0.5 атм. го удължава с почти 2м от стандартно предписаното налягане, така че и това е важно. Абе всичко е - за когото е!

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. А относно метода на смяна на течноста... ако не се лъжа в HDS на хонда имаше опция за ABS Bleed, но не съм сигурен. Някой пробвал ли е с HDS и как става? В събота ще закача лаптопа за да видя за тази функция хем да видя кой абс изпляска миналия ден.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опцията мисля, че е за след смяна на абс помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/28/2022 at 6:37 PM, Petar.P said:

Ясно. А относно метода на смяна на течноста... ако не се лъжа в HDS на хонда имаше опция за ABS Bleed, но не съм сигурен. Някой пробвал ли е с HDS и как става? В събота ще закача лаптопа за да видя за тази функция хем да видя кой абс изпляска миналия ден.

 

Какво стана в събота? Функцията достъпна ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/1/2022 at 8:51 PM, Gladiator_BG said:

Какво стана в събота? Функцията достъпна ли е ?

Така и не я намерих в кое меню е... Може и в моята да няма такава опция иначе гледам в други уж имат abs bleeding функция. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...