Jump to content
goodybg

Ниски обороти

Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време имам проблем с акорда, взе да държи много ниски обороти около 500 след като е загряла.

Имам газово ланди ренцо, и от както го сложих(преди  една година и половина) ми светва грешка Р0420 това за втората сонда след катализатора, но след известно време изгасва, на бензин не го прави работи си нормално това го дължа може би на не добра настрйка на газовото.

Та от 2 седмици взе да ми държи 500 оборота на директна и през определено време когато съм на светофар примерно колата подскача/прекъсва.

Днес ми светна и грешка Р0171 - System Too Lean Bank 1

Ходих при газаджията закачи я и каза че сместа е много бедна на празен ход и според него от някъде смуче въздух, пръска с спрей за спирачки по целия двигател и където има вакуми но няма промяна, прехвърли я на бензин и там на short fuel trim му показа 25% , тоест и на бензин и на газ му показва бедна смес.

Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, опитът ми с проблеми по автомобили е малък , но мога да кажа това , което съм чел и помогна с моята кола :ако не са установени течове на вакуум от гарнитура на колектора или маркучи (трудно се проверява всичко според мен) , може да има "вътрешен теч на вакуум/ смучене на въздух". Такъв вътрешен теч може да има от заял отворен  PCV клапан или повредено серво на спирачките. Сервото на спирачките го проверяваш като стиснеш маркуча и гледаш за промяна в оборотите. Ако има - там ти е проблема. PCV клапана е нещо доста неглижирано в Бг , а нормално се сменя на 30-40000 км. Провери го задължително и го смени , ако не си го сменял. Някои хора го чистят със спрей за карбуратор, но не съм сигурен до колко се получава. Ако я смениш, може да се намали и разхода на масло. За p0420 много не може да се направи - там трябва да установиш дали наистина е той или е втората ламбда сонда. Някъде съм чел, че теоретично може да е позапушен егр клапана и да не връща изходни газове обратно в колектора и от там ниска ефективност. Ама това май е невъзможно , не знам.

Ето линк за Pcv клапата , може да я провериш като я свалиш и я разклатил енергично. Ако почуква е добре, ако не - заяла е и сменяш или пробваш да чистиш.

https://youtu.be/iRO-4X0jwvI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pcv клапана го проверих и си трака като го разклатиш ,чистил съм го преди година,стисках поне до колкото мисля всички маркучи с вакууми и нямаше промяна. Утре ще изключа газовото и ще я покарам на бензин да видим дали ще е от него. А със спирачките нямам проблем педала си е както преди и си спира добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключих газовото и пак прави така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAF сензор?Ако е след 2006... Иначе другото нещо е IACV .И това са моите идеи... пиши , ако стигнеш до някакво разрешение на проблема, че ми е интересно.Моята имаше подобни проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата е 2005г и няма МАФ а за IACV ако не работи не трябва ли да ми играят оборотите.

Все си мисля, че е някой вакум, защото когато помпа постоянно спирачката оборотите се покачват до около нормалните 750-800 , а като я пусна падат около 500.

И този проблем се появява само когато колата е напълно загряла, сутрин на студено няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че не е задължително да играят , ако е IACV.Тя си работи,но може да е позатлачена. Може оборотите да са просто ниски или високи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто разсъждавам, ако наистина е от IACV тогава не би трябвало да ми е бедна сместа на бензин и на газ, не мисля че IACV има отношение към смесообразуването.

Друго ми идва на акъла да не е някоя ламбда сонда, или МАП сензор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги за сега мисля, че си оправих проблема.

Оборотите се оправиха след като премахнах допълнително слагания модул за дневни светлини. Не виждам какво е логиката от него да го прави, но е факт.

Ще покарам сега известно време и ще споделя дали е от него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че когато караш на фарове, компа държи по-високи обороти на празен ход, за да компенсира консумацията на светлините. (както и ако напомпиш спирачката или завъртиш волана)

Според мен ако спреш фаровете ще се върнеш в изходно положение ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не, пробвах без фарове да карам и оборотите си стояха някъде около 650-700.

Иначе разликата дали съм с фарове или без е около 50 оборота

С фарове около 700

Без фарове около 650

Ще покарам малко така да видим дали ще се върна в изходно положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е подобно на твоето положението, но държи може би 50 оборота по-високо и не се стига до това "подскачане". 

Иначе наблюденията ми са покриват горе-долу с твоите. 

- на газ и без консуматори, за които да компенсира (само дневните) около 550 об./мин

- на бензин и без консуматори около 600 об./мин

- на газ и на фарове около 650 об./мин

- на бензин и на фарове около 750 об./мин

и това е при напълно загрял мотор (което сега зимата рядко го постигам), но без включен вентилатора на радиатора, с него пак се вдигат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като махнах модула без фарове ми държи около 650 700 на паркинг, на директна около 600, а на фарове е с 50 отгоре. Затова си мисля че тъпия модул е правил някакви мизерии. Колега пробвай да го махнеш, според мен 550 оборота са твърде малко.
А за подскачането се оказа от дефектна бубина. Като слагах газта, газаджията нещо не можа да я настрои и ми каза да си купя 4 нови бубини и ги смених, но не се оказа от тях, но си останах с новите. Сега си върнах старите работещи бубини и подскачането се оправи. Явно някоя от новите е дала фира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... а дали случайно си видял, дали имаш разликата газ спрямо бензин, както при мен?

И при мен се появи след поставянето на отделни дневни светлини, но както обясих по-горе аз го отдавам на "нерегламентираната" консумация на ток на дневните, за които компа не знае и не се заема да компенсира.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и да имам разлика е някаква минимална, не я усещам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, а какво стана с грешката за бедна смес? И тя ли се оправи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като махнах клемата за 1 час и после изчезна. Не е святкала повече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз :650об.мин. на пазен ход с включен модул на 30% интензитет и 750 об.мин. с включени къси(ксенон 35w + фарове за мъгла H11 led.А като оставя само лед габаритите и лед фаровете за мъгла оборотите са пак 650.От настоящите данни считам,че разликата от около 100об.мин.не е никак малка и модула е едно добро решение.Нямам странични ефекти. :)

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така колеги, малко развитие по темата.

След като махнах модула за дневните оборотите се нормализираха, след като си върнах старите бубини и прекъсването изчезна.Колата си върви нормално без да свети чек.

Вчера бях при газаджията, закачи я на диагностиката и пак показва че работи с бедна смес и на газ и на бензин.

Дайте някакви насоки къде да търся проблема, дали някоя ламбда сонда е дала фира или нещо друго.

Какви трябва да са стойностите на сондите. Имам ЕЛМ327 и Торк но единствено мога да видя показания на втората сонда която е на катализатора.

Някой ако може да помогне как да видя и първата с ТОРК ще съм благодарен.

Другата седмица ще ходя пак при газаджията и ми каза, че ще провери сондите дали работят, но аз искам да съм подготвен с нормалните стойности които дават сондите и дали е от някоя от тях, че нови са доста парички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви бОбини си подменял?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за правописната грешка.
Запалителните бобини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, goodybg написа:

Извинявам се за правописната грешка.
Запалителните бобини.

Да де, хубаво поправи правописната грешка, но ние пак искаме да знаем кои бобини си подменил със старите, какво е довело до решение да подменяш бобините, колко си подменил, какви са новите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10/02/2018 at 9:01, goodybg написа:

А за подскачането се оказа от дефектна бубина. Като слагах газта, газаджията нещо не можа да я настрои и ми каза да си купя 4 нови бубини и ги смених, но не се оказа от тях, но си останах с новите. Сега си върнах старите работещи бубини и подскачането се оправи. Явно някоя от новите е дала фира.

@crown_bg по-горе е описано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Чавдар K написа:

@crown_bg по-горе е описано.

Мерси :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите от първата сонда трябва да се сменят рязко няколко пъти в секунда.Втората сонда трябва да показва една стойност постоянно.Пробвай да свалиш Torque Scan приставката за Torque.Там може и да ти изкара някакви данни за първата сонда.Ако чека не свети предполагам майстора е разбрал ,че имаш бедна смес по тримовете... В Torque виж STFT и LTFT какви стойности ти дава и пиши.Може и да нямаш никаъв сигнал от първата сонда.Аз нямах сигнал като взех моята кола.Незнайно колко е била карана така.Смених сондата и ресет на компютъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, малко развитие по темата. Колата е е вече седмица при майстора който ми монтира газта и според него е първата сонда, но не е на 100% сигурен, а пък нова е над 500 лв и не ми се рискува да я купя и да се окаже,че не е от нея. Кажете някой от Пловдив с HDS който може да каже че е 100% от сондата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара ама малко да я ъп-на, имах проблем с хрв 1.6 втек, като цяло е напълно идентично с к24, само дето 1.6 е с механичен дросел а к24 с електронен дросел, но това в случая не е от значение, а и хрв-то има EGT sensor а акорда няма.

0171 грешка излиза заради много големи хлабини на клапаните, след реглаж всичко си дойде на място,да не изброявам по колко пъти проверих всичките останали неща по ръководството но не и хлабините на клапаните.

Screenshot_2022-11-22-12-41-59-459_com.miui.gallery.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...