Jump to content
Madgo

Проблем с CR-V III, i-CTDI при палене на студено

Recommended Posts

Колеги, здравейте! Имам нужда от помощ, защото 3 сервиза са безсилни. 

Карам колата от 5-6 месеца. Проблемът се появи, когато температурите паднаха около нулата. При палене сутрин в първите 5-10 секунди има като прекъсване на един цилиндър, менят се оборотите и колата пуши бяло. След това всичко е наред и няма проблеми. Още при закупуването се наложи да премахна физически и софтуерно ДПФ-а. След тази манипулация всичко изглежда, че работи нормално и няма записани грешки. В двата сервиза в които ходих е правена диагностика, мерена компресия. обратна нафта на дюзите и всичко, според техните думи, е перфектно. Едните твърдят, че поради някаква причина компютъра не подава сигнал към релето на подгревните свещи да се задействат! Лампата за подгрева вътре си свети с различна продължителност, в зависимост от околната температура. На диагностиката не показва никакви грешки. Дюзите също били ОК. Пробвах добавки за почистване на дюзи, скъпа нафта, но ефект нулев! Обаждах се на момчетата които премахнаха ДПФ-а и ми казаха, че не е възможно причината да е в модифицирането на софтуера.

Този проблем се случва само сутрин при температури под 3-4 градуса. 

Ако някой има идеи моля нека помогне.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прекъсва и да пуши бяло си звучи лато лоша ГВС и не добро изгаряне. Принципно е характерно за дюзи или изгорели свещи. Никъде ли не ги пробваха дали действително нагряват свещите?

Има доста тясно специализирани сервизи за дизел. Пробвай ги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш си е изгоряла свещ според мен.

Не знам дали Хондите отчитат грешка при изгоряла свещ, но започни първо от тях. Те поне са на лесно място и се проверяват много лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш и изгорели подгревни свещи, но може и да е някой инжектор (дюза).

Казваш:

Цитат

Дюзите също били ОК.

Сваляни ли са за проверка на стенд, или са "били" според някой?

Този двигател пали без проблем , дори и без подгряване даже и при -5 гр. , като многократно е тествано от мен ( просто в бързината се качвам и директно въртя) и никога не е имало каквото и да е прекъсване .

Филтъра как ти е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При VW Помпа Дюза свещите започват да греят когато температурата падне под 4 градуса и продължават да греят дори когато мотора работи. Изгасят или 2 мин. след като си запалил или ако мотора направи 2000 оборота.

Ако и тук е така, това би обяснило липсата на прекъсване при паленията без подгрев на Емича.

Редактирано от mimors

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно работата на подгревните свещи: - тук имаше някъде тема за тях и въпреки че не вярвах, един колега качи материал, за това как и колко време работят. Оказа се че при нас, след запалване на колата ,свещите продължават да работят още около 3/4 минути. Това спомагало за по-пълното изгаряне, докато колата е студена (свързано е и с екологията), пък и така двигателя работел по-равномерно в началото.

Естествено когато аз съм палел директно (без да подгрявам ), не съм го правил умишлено, а просто в бързината, но винаги е палела без замисляне.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите греят по време реле...

Дайте на контакт, после чакайте дълго време - примерно до 3-4-5мин и в един момент ще чуете тяхното реле - цък... тогава ги гаси ECU то.

Това , че гасне индикаторната лампа не означава, че спира да подгрява свещта, просто това е минималното време за изчакване за подгрев!

Това важи при всички дизели!

 

T.e. дори да сте запалили те пак греят докато премине зададеното време. Подгряването се пуска според околната температура.

Редактирано от sttekata
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2/16/2018 at 15:48, sttekata написа:

Свещите греят по време реле...

Дайте на контакт, после чакайте дълго време - примерно до 3-4-5мин и в един момент ще чуете тяхното реле - цък... тогава ги гаси ECU то.

Това , че гасне индикаторната лампа не означава, че спира да подгрява свещта, просто това е минималното време за изчакване за подгрев!

Това важи при всички дизели!

 

T.e. дори да сте запалили те пак греят докато премине зададеното време. Подгряването се пуска според околната температура.

Това е точно така с една подробност,че ги спира една по една през интервал пряко свързан с външната температура в момента.Понякога "маржа" е доста голям.Страхотен мотор е дизела но пусто много е капризен.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. За съжаление все още няма напредък. Момчетата с ДПФ-а “източиха” софтуера и ще го проверяват за проблеми. Все още чакам обаждане от тях. Определено подгряването не работи. Замервах лично неколкократно с уред, при температури под нулата и до кабела на свещите не идва нищо. Междувременно се появи друг неприятен проблем, съединителя започна да буксува, та ще се заема с него преди всичко. 

Ще пиша при някакво развитие по темата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какъв пробег е автомобила ти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По километраж около 155 000, а реално никой не знае ... :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свещите грят и въпреки това няма добро палене виж дали:

- акумулатора е читав;

- харче ли масло;

- горивния филтър сменян ли е;

- подгревните свещи работят ли;

- провери за грешки с горивната система;

- ако е на много километри и не е сменяно редовно маслото може да няма добра компресия - сегменти...

Редактирано от sttekata
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.02.2018 г. at 15:32, Madgo написа:

.............. Момчетата с ДПФ-а “източиха” софтуера и ще го проверяват за проблеми. ..........

Почти съм сигурен че те са "осрали" положението

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има положително развитие по темата! Днес бях при пичовете с ДПФ-а и предложиха да премахнат т.н. Ремап, който се навих да направят едновременно с премахването на ДПФ-а. Веднага след това отидох при мой познат електротехник, който симулира чрез температурния датчик ниска температура и свещите греят та се късат! Т.е. Ще се окаже, че проблема не е бил в софтуера за ДПФ, а в ремап-а който явно не е направен свястно. 

Сега остава и да се преборя да ми върнат 150-те лв. за тоя ремап. 

Благодаря на всички отзовали се и специално на колегата Jlekov. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това .. си карам без ремап, след като не мога сам да си го направя! Аман от пишлигари цоцащи пари за простотиите , които вършат!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде си правил тоя "ремап"?

Свещите може и да нагряват, но утре сутринта ако е малко по-студено, ще видиш резултата и дано да е положителен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша тия дни как е с паленето сутрин. В момента е в сервиза за смяна на съединител. Ремапа и премахването на ДПФ-а направих в PS-tunning, които твърдят, че са направили поне 50 такива ЦРв-та и това е първото с проблем. 

Редактирано от Madgo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами се хвалят... , а колеги правили при тях....няма ...... или поне мълчат....

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, sttekata написа:

Сами се хвалят... , а колеги правили при тях....няма ...... или поне мълчат....

 

 

Аз съм го махал при тях и проблеми нямам, но на тяхното предложение за ремап, отказах поради лични убеждения. Абсолютно всичко си работи по колата, предполагам че слагат софтуера за България и изобщо не търси ДПФ. За мен момчетата са коректни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смятам, че са коректни. Самият факт, че се опитват да помогнат говори красноречиво. Очевидно грешката е моя, че се съгласих за този ремап, поблазнен от промоционалната цена, която ми предложиха. Все пак проблемът е налице и смятам, че локализирането му ще е и от тяхна полза за в бъдеще. 

Редактирано от Madgo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, взех колата след смяната на съединителя и трети ден тествам паленето. Сутринта на -5 запали на кибрит, без никакви колебания и пушеци! Оказа се, че всичко е било от неработещото подгряване ..  за щастие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...