Jump to content
tany66

Пропадане на оборотите

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Ще нодя и аз тези дни да я закачим и да видим какво ще покаже. Лошото е, че тук в Силистра няма сервиз, който да има точния софтуер....

 

  

На 25.02.2018 г. at 21:57, bokocska написа:

Здравейте колеги, при мен също е налице проблема с пропадане на оборотите на ЦРВ дизел 2006г. 2,2 i-ctdi, 140 к.с.. Оборотите пропадат най-често след като съм подал газ на втора или трета предавка и точно преди светофар или легнал полицай, натисна рязко педала на съединителя и я освободя от скорост като продължавам известно време по инерция до пълното  спиране на автомобила, точно тогава виждам как стрелката на оборотомера пада бързо и спира на третата чертичка т.е. на 750 оборота, като по този начин се получава лека вибрация на мотора респ. неравномерна работа. Като натисна спирачката и автомобила спре в покой оборотите се нормализират за секунда и стрелката застава между 750 и 1000 оборота т.е. по-средата между третата и четвъртата чертичка. Фактите са следните: гофрирания маркуч/въздуховод  от кутията за въздушния филтър към смукателния колектор е сцепен при едната гривничка, като съм го облепил хубаво със скоч и ремонтна лента на 3М - надявам се че няма пропуск на въздух  от така облепения въздуховод. Тази събота по примера на колегите , които са описали по-горе, свалих кутията на въздушния филтър с цел почистване на дебитомера. Дебитомера действително беше доста почернял от сажди. Измих кутията на въздушния филтър, сложих нов въздушен филтър на Кnecht/Mahle /между другото произведени в България, тъй като взех и един горивен филтър на Кнехт също произведен в България, но смяната му ще почака по-топло време/. Дебитомера го изчистих хубаво със спрей за Дебитомери и подобни сензори.Сложих изсъхналия дебитомер на кутията и монтирах цялата кутия ведно с новия въздушен филтър и почистен дебитомер. След цялата тая процедура  пропадането на оборотите остана т.е. този проблем не се изчисти.

 Сега нещото, което искам да споделя с вас  с цел търсене на някаква взаимовръзка е следното: когато ми пропаднат обротите като натисна педала на съединителя същите веднага се нормализират. Повтарям пак - оборотите ми пропадат винаги когато съм по инерция с изключена скорост и се нормализират или като спра на място с натискане на спирачката или докато още колата е в движение по инерция натисна педала на съединителя.

Въпроса ми е каква е връзка с педала на съединителя, така че щом го натисна оборотите веднага се нормализират. На педала на съединителя има два датчика - единия е активиран при отпуснат педал, а другия при натиснат. Какви са тези датчици и за какво служат? Да не би единия да е за круиз контрола и да влияе по някакъв начин за проблема с пропадане на оборотите?

Още нещо, когато изключвам от скорост с цел колата да се движи за кратко по инерция /естествено в градски условия/ до достигането на  светофар, пресечка, легнал полицай и др., ако изключа съединителя рязко оборотите ми пропадат, ако изключа съединителя плавно т.е. една идея да задържа крака на педала, оборотите никога не ми пропадат. Каква е връзката тука?

 

И при мен като натисна съединителя веднага се оправят или като спра след секунда се нормализират. Наблюдавал съм я и като я пусна по инерция някой път падат и много бързи сами се нормализират, без да съм правил нищо. Колко струва този датчик на съединителя в който се съмняваш? Скъп ли е да се пробва със замяна?

Редактирано от Петър Киров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...