Jump to content
GeorgiD

Парно / Стъкла / Дизел

Recommended Posts

Здравейте, 


От както стана по хладно времето ниските температури доведоха до смяна от 22 на Hi на климатика. Няколко впечатления искам да споделя, та и съвети да търся.

 

1. Дори на загрял автомобил, ако от мод бутона избера да духа примерно през духалките на таблото (само) или духалките на таблото + в краката, духа леко топъл въздух, говорим за увеличено на макс (Нi). Докато ако избера бутона за да духа на стъклото само, си духа нормален дори горещ въздух, тук въпросът ми е възможно ли е клапите да са чао (имах А4 със същите порблеми) и ако са чао къде / как се правят ? Другият ми въпрос е възможно ли е отва да се случва защото постоянно карам на затворена клапа за входен въздух ?

2. Прозорците на автомобила се запотяват в мига в който АС отиде на ОФ. Това ме вбесява доста и разбира се пускам АС на ОН пак.. питането ми тук е:

- възможно ли е да е от филтър купе (след смяна на филтър купе 8к км са минати)

- възможно ли е, че карам със затворена клапа за входен въздух ?

- възможно ли е в колата да влиза вода (мокри мокет) и влагата във купето да повече от нормално и затова само на парно (АЦ ОФФ) да се запотяват в миг ?

3. Мисля си да хвърля 1 пакет ориз по пода на автомобила ... или както баща ми си носеше в жигулито 1 парцал да трия.

 

Мнения, съвети ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори клапата, да влиза свеж въздух и ще видиш ефекта веднага. Ако е отворена и се движиш извънградско дори всичко да е изключено, от насрещния поток си влиза и циркулира свеж въздух, който се затопля от преминаването си (ако си изключил климатроника на по-висока от външната температура). Не знам дали на 8-ма е така, но 6-та и 7-ма на дълъг път карам с изкл. климатроник и всичко е ок. Не виждам логика на 8-ма да променят алгоритъма, но може и да не съм познал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали с това ти твърдение: (ако си изключил климатроника на по-висока от външната температура) имаш в предвид AC OFF a не дори парно да нема ? Или директно от бутона ОФФ всичко да се изключи ?

 

Колкото до клапата, извънградско по-може, но в града трудно бих се навил в задръстване зад старт немски дизел едва се седи в колата та за това... а и 'свежия' възду е малко .. утопия :)

Редактирано от GeorgiD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Аз мога да се включа с опит по втората точка, и то е, че няма какво да те притеснява. За мен е абсолютно нормално когато климатика е изключен и върти само въздуха вътре да има изпотяване. Когато АЦ е пуснат, той изсушава въздуха. А в сегашния сезон разликите между вътре и вън са големи и на мен също ми се запотяват прозорците когато въздуха стои вътре, колко - зависи от времето - дали е влажно навън, дали вали, пече и т.н. И това е на всички коли, които съм карал.

 

Относно филтъра - с нашия кристален въздух според мен е хубаво да се сменя с маслото и веднъж между смяната (5к примерно). Също така и други хора са ми го препоръчвали и аз гледам по-често да го сменям него, че се притеснявам за въздуха особено в зимните месеци... Но не бих казал че той е причина да ти се запотяват стъклата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за частичното успокоение, но пресен пример от преди 4 часа, снощи се връщах от спортуване и стъклата се запотиха, с бутона за духане на стъклото се 'отпотиха' достатъчно за да се прибера но не всичко беше изчистено като паркирах пред блока, респективно днес сутринта стъргалката за лед трябваше да я ползва в купето, а не от вън ии малко нали ... 'комично'..

 

Идеи по 1ва точка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, GeorgiD написа:

снощи се връщах от спортуване

Качил си се самия много загрял, дори и потен в колата, което още повече засилва конденза. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, GeorgiD написа:

Нали с това ти твърдение: (ако си изключил климатроника на по-висока от външната температура) имаш в предвид AC OFF a не дори парно да нема ? Или директно от бутона ОФФ всичко да се изключи ?

 

Колкото до клапата, извънградско по-може, но в града трудно бих се навил в задръстване зад старт немски дизел едва се седи в колата та за това... а и 'свежия' възду е малко .. утопия :)

Всичко е ОФФ.

Стъклата ми са се запотявали само ако влезем повече хора с мокри от дъжда дрехи или нанесем много сняг с обувките. Принципно не патя от задръствания и клапата винаги е на външен поток. Само обдухване на стъклото винаги включва климатроника и понеже целият дебит е концентриран през предната духалка (до която пътят е по-кратък) духа по-топло, отколкото ако е стъкло/крака, понеже в това положение потока се разпределя и към задните пасажери.

Трябва да видиш дали някъде не се събира и остава вода, както и да се ослушаш при затваряне на последна врата, дали се чува характерното глухо клопване на клапите на купето (не говоря за тези от климатроника, а за отдушниците които обикновено се намират зад страниците на задната броня. В движение при затворена клапа за външен поток, те също не функционират и налягането в купето е статично. При отворена клапа на климатроника, насрещният поток го увеличава, а от тях то се компенсира, което става и при рязко затваряне на последната (произволно избрана) врата на купето. Тоест при затворен външен поток и изкл. климатроник вентилатора върти един и същ въздух със съответната влага в него, и няма как той да се изсуши.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Акорди имат бутон за изсушаване на предното стъкло. Натискате го и колкото и да е запотено стъклото, веднага се изсушава. Дори и при затворен приток на въздух отвън.

Редактирано от Tokio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го - не споря, мога да поспоря за становището 'веднага', акцента е защо се запотява при изключен климатик. 

 

В момента ситуацията е следната, аз не мога да карам без включен климатик, иначе не виждам нищо.

 

Цецо ще пробвам да доловя това за което говориш ти. Благодаря ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се получава когато парното е слабо и натрупването на вода от снега по стелките е в повечко.Шанса ти е да загряваш добре преди да тръгваш и да си тръскате краката от снега . Често срещано явление при дизеловите автомобили.Да караш на затворена циркулация при твоя случай не е опция.....иначе ще трябва да свикваш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, GeorgiD написа:

Има го - не споря, мога да поспоря за становището 'веднага', акцента е защо се запотява при изключен климатик.

В момента ситуацията е следната, аз не мога да карам без включен климатик, иначе не виждам нищо.

Защото издишваш влажен въздух в малко затворено помещение. Ако искаш си дръж клапата затворена (заради къдящите отпред), но смъкни с по 1см 2 срещуположни стъкла -по диагонал, примерно шофьорското и задно дясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основния проблем е защото караш със затворена клапа на въздуха. Всичките коли които карам при всички се получава това. Когато спра зад някой гаден дизел просто затварям клапана и после пак го пускам.  Другото много важно е стелките трябва да са гумени, ако не са е ясен проблема. Влагата която се изпарява е много когато се ползва всеки ден колата. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е нужно да включваш климатика, само натисни копчето за изсушаване на предното стъкло, колата си знае какво да направи, за да изпълни командата. Щом са го сложили това копче, значи са преценили, че има нужда от него. Просто го използвай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sit rep:

 

Тръгвам от работа, след като запалих отворих клапата, и с копчето да дуфа на стъклото натиснато карах от Бизнес парк в Младост 4 СФ до детелината на България, това което забелязах е (досега не се е случвало) колата не беше загряла дори на 1/2 (макс е стигала до средата както обикновенно). Отдадох го на това, че копчето за обдухване на предния 'жам набримчва све да духа с все сила на прозореца, в комбинация със включени 2 перки пред радятора (еми и на мен ми фукаха 2 и аз немаше да загрея никога), чрез МОDE минах на режим предни духалки (много слабо топло) и в краката (не можах да преценя топло или не), след няма и 2 минс колата загря до оптимални стойности (по уред) ии така до вкъщи. Нямаше помен от запотяване, само гаден въздух :(.

 

Стелките са гумени за зимата (дееба Бултрако дееба). 

Гумено пластмасовите капаци в долната част предния прозорец са здрави не се надигат дори при ръчкане от моя страна, седят си за прозореца.

Утре ще е продължа с тестовете, благодаря много на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не затваряй тази клапа,за вътрешно въртене,че винаги ще ти поти стъклата.Относно конденза вътре в купето,решението е да напълниш един стар чорап със силикагел(котешка тоалетна) ,завързваш и под седалката,или където няма да ти пречи;)-проверено и върши работа.Другата опция е да оставяш малко отворено едно стъкло за през нощта(идеално се получава ако имаш ветробрани).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С първа опция - (клапата) нещата са доста гут засега, свикнах на 'чистия' въздух. 

 

Друг проблем се прояви 'протече' предна дясна колонка и се намокри облепената част и сега рева като я видя ама сам ще се боря с това...

 

Темата за ключ по принцип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде тече,от към предното стъкло или от уплътнението на вратата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих 'заложил' на от към стъклото, но цялата колонка (раздели я по равно на 4) на 4 места беше мокра, изсъхн след час и малко градско на парно на макс, утре ще си взема тази лайстна и дано 'не пропуска', гледах в Тубата как покрива към колонката (сглобката) на автомобила е изгнила на един Американос акордос и малко се стреснах ама поразрушках мойте уплатнения и нямаше такива изгледи сякаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това те попитах от къде тече,защото от Бултрако ми изпратиха съобщение,че имат акция за подмяна на лайстната напълно безплатно.Мисълта ми беше да не даваш пари при условие,че те ще ти я подменят и ще прегледат за евентуален теч ако е от към стъклото.Дано ти е било от полза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха интересно, как мога да се възползвам от това ? Предполагам автомобила ти е бил закупен или поне подържан там ?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма значение къде е купен и поддържан автомобила, когато има сервизна акция, тя е безплатна за всички коли, които подлежат на тази акция.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звъннах на номера упоменат в cars.honda.bg *2277, дадох си рамата, чакам да върнат обаждане, питах за възглавници и за тази лайстна, дано излезнат честни.

И на двете акции подлежа, поръчани са частите, до 20 дни трябва да се обадят кога да оставя автомобила.

 

Редактирано от GeorgiD
допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, GeorgiD написа:

Звъннах на номера упоменат в cars.honda.bg *2277, дадох си рамата, чакам да върнат обаждане, питах за възглавници и за тази лайстна, дано излезнат честни.

И на двете акции подлежа, поръчани са частите, до 20 дни трябва да се обадят кога да оставя автомобила.

 

Прочети това за начало да не стане така да чакаш.........  :

Чак сега прочетох последното ти изречение.Ще стане значи работата.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...