Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги :) Наскоро се появи тази грешка p2004 и светна чекът. Колата е ЦРВ, 2008г., дизел. Наясно съм че това е често срещан проблем при  i-ctdi моторите. Колата няма признаци на забавяне и нещо странно при работа. Чекът светне...после изгасне и после пак светва. Та...въпросът ми е къде точно се намира този imrc клапан в коша на двигателя? Искам да го почистя и ако продължава да не работи, да го сменя. И...възможно ли е проблемът да е някъде другаде и от там да идва и този проблем с клапана? Благодаря предварително. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има писано :

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прочетох темата преди да пиша моята, но не се споменава къде е клапанът в коша на двигателя. Нямам много опит в механиката, но съм решил това да се промени постепенно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заставаш пред колата, махаш декоративния капак на двигателя и ще го видиш. Намира се отгоре, в лявата половина отпред на двигателя.Там са два подобни клапана един след друг- мисля че беше десния.

В темата има схема, за да се ориентираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Подновявам темата, тъй като и на мен се появи p2004...
Въпросът ми е, кой от означените елементи на снимката е виновника за грешката, и как се почиства. След малко проучване сред майсторите в Бургас, за съжаление се оказва, че аз трябва да си го почистя тоя клапан. (Всички искат да чистят ЕГР, няма лошо, но не там е проблема. 30efdb98da0cff1ba8513c5bf582b98c.jpg

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след ≈100км път, грешката пак се появи. Изтрих я и тествах клапана - работи си. Явно на моменти "дава фира". Стига да имам време ще го сваля и изчистя. Посъветваха ме със някакъв обезмаслител за спирачки (презумпцията е, че има гняс от ЕГР и тн сажди и прахоляци). Конекторите с контактен спрей, и каквото стане после. fd2b9b78893b33b269f1fd197b8ef571.jpg

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.08.2019 г. at 3:22, Georgiev crv написа:

....Въпросът ми е, кой от означените елементи на снимката е виновника за грешката, и как се почиства....
 

 

По спомен,мисля че беше номер 3 (от твойта снимка). 

Някой го беше чистил/промивал с WD, или Меглио  и после се похвали че се е оправил.

Аз го смених с втора употреба (за около 60/70 лв. - че нов е около 350 лв.) и вече 7 години няма грижа.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности на Emicha и неговия линк, обаче прегледах цялата тема от 200 поста, но освен Mugen тунинг, дизайни, мотори и т.н, не видях нищо, свързано с този IMRC клапан... Затова повдигнах тази тема, та ако някой го е правил, или му предстои (155£ е най - евтиния соленоид) да споделя тук. Изглежда не съм единичен случай. Ако има надежда с почистване да се оправи, моля знаещите да споделят :)

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених IMRC клапана (номер 3 от снимката по-горе) и всичко изчезна. Търси го втора употреба, евтин е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, къде да търся? Вакуум клапан ли, защото за "соленоид" нищо не излиза?

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и тази тема, първите 7-8стр.:

http://typeaccord.co.uk/forum/topic/1127-p2004-imrc-intake-manifold-runner-control-problems/

 

Общо взето говорят, че проблема е от филтъра на IMRC, като казват, че на фейслифта е отделна част, а на преди фейса е забучен на IMRC, но пак го чистят или заменят. На твоята снимка филтъра трябва да е точно където е тръба 4 само, че аз не виждам такъв.

Ето го и самия филтър:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-frequency-solenoid-valve-filter-2006-2008/

 

А това е клапана за фейслифта:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-imrc-frequency-solenoid-valve-2006-2008/

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, моята снимка е от мрежата :). Когато, ако изобщо имам възможност ще сваля капака и ще видя. Хондата е 2008 I-CDTI, значи трябва да има филтър. Благодаря!

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А можеш ли да кажеш какви симптоми имаше преди да излезе грешката, ако е имало такива де. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше никакви симптоми, дори го забелязах случайно чека, че е светнал. При второто светване (след изчистване на грешката) вече бях подготвен - в началото колата набираше бавно, но след като е сработил отново клапана, си тръгва както преди. Чек енджина си остава светещ, защото грешката е записана като permanent, обаче клапана вече си работи нормално. Уточнявам, че това е на база мои наблюдения и изводи.

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Благодаря! 

Линка на филтъра и клапана е за Акорд, но има и за ЦРВ. Сега като гледам за ЦРВ дават един IMRC и не виждам филтър отделно. Може би е както при акорда преди фейса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, goga написа:

......На твоята снимка филтъра трябва да е точно където е тръба 4 само, че аз не виждам такъв....

Е вижда си се, в долната част на маркучето  4.

Само че, проблема обикновено е  в клапан 3.

На CR-V -то,  което е фейс, сложих втора употреба от Акорд - та да знаеш че става. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно на Акорда такъв маркуч 4 липсва, според тези снимки:

 

 

DSCF1746.jpg

DSCF1745.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, не съм обърнал внимание този маркуч 4 къде отива. Може би и той завършва някъде с филтър. Гледам снимката на Акорда и се чудя дали този филтър не взима атмосферен въздух щото друга логика няма поне визуално.

Редактирано от Georgiev crv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам тази снимка (актуална), с два въпроса - това номер 2 е филтъра. Искам да го почистя, но  как се отваря, или пък се продухва със сгъстен въздух?

Второ, как се сваля (ако се сваля), за да мога да го сменя? P.S. , трети въпрос - че ще се сваля соленоида е ясно, четох в чу жди форуми как се тестват и почистват(след което работят нормално) - elеctrical lubricant, което нищо не ми говори. Може би контактен спрей, който обаче има и смазващи свойства. Посъветвайте ме за марка и тип такъв лубрикант. Благодаря!

IMRC Honda cr-v 2008.jpg

Редактирано от Georgiev crv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е дефектиралия клапан от моето CR-V, който смених със същия но от Акорд.

DSC_1680.thumb.JPG.451e249f4e264aefd1b7876808f1244c.JPG

 

DSC_1681.thumb.JPG.15921ac12eb59cce27bae4f190681154.JPG

 

Сваля се, като откачиш буксата и маркучетата, след което ти остава да развиеш едно болтче и това е.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не съм уточнил правилно - имах предвид как се сваля само филтъра :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен е самият IMRC клапан, който и Емича е посочил. Ето и тук: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-cr-v-2-2-diesel-imrc-frequency-solenoid-valve-2007-2009/

 

За съжаление не виждам филтър отделно както е при акорда. Инъче би трябвало да е на тръбичката от ляво, която е единствена там. Може би няма такъв филтър, щото не го намирам и като отделна част. Не знам да кажат колегите с ЦРВ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтърът е оградения в червено цилиндър, номериран с цифрата 1( снимката ми от пост номер 19). Проследил съм маркучите и съм сигурен, че е той. Както и да е - изглежда никой тук няма опит в тази посока и ще експериментираме new9gag_smile.png

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтърчето което е на самия клапан ( от моята снимка), се сваля като се издърпва. 

Ако при теб филтърчето е отделно, би трябвало да има някаква плака която го придържа,та разгледай то ще си покаже.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъп - вчера ми изчистиха ЕГР и колекторите - всичко беше брутално задръстено... Оттогава съм минал над 300 км. Колата се държи чудесно, и не излиза никаква грешка. Моето лично мнение е, че от саждите актуатора на IMRC не е можел да затвори нацяло клапана всеки път и оттам тази грешка incorrect valve position. Ако въпреки всичко се появи отново грешката - ще пиша, и чак тогава ще го изчистя.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha - при теб, откакто си минал на Акордов клапан, филтъра е заедно със соленоида (на пост 19, моят е под номер 1). Както и да е - и при мен след 1500 км отново светна. Изчистих грешката и си бачка, но скоро трябва да намеря време да го сваля и изчистя като теб.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи в пост 20 съм качил снимка на оригиналния клапан който смених преди 7 години на CR-V то.

На него си е филтъра и реално него отворих и почистих, след което сложих отново на колата.

Акордовия който свалих, е пак с филтър на него.

Ето го :

DSC_1770.thumb.JPG.a32c07bcb10f53ae72fd8ab098d8cf66.JPG

 

При някои Акорди,  филтърчето е отделно от самия клапан, даже съм срещал коментари, че се продава и самостоятелно, като резервна част.

Самото филтърче, се разглобява само от външната страна, а от тази която се набива в клапана, нищо не се разглобява.

Взимаш две малки отверки, (като някой ти държи филтърчето), а ти ги вкарваш в два от четирите отвора на филтърчето 

DSC_1772.thumb.JPG.98ac822472b0565cc1c6ac1c41fa69d5.JPG

и започваш да дърпаш/напъваш навън, за да изкараш сърцевината (това очертаното):

_20190928_040717.thumb.JPG.8262a0097da54c048cfac6101b17d492.JPG

Извадиш ли я, ще видиш филтриращото кеченце.

Реално сърцевината се държи в тялото, от каналче но то е вътре/долу при кеченцето и няма как да стигнеш до него. Затова леко надигай/напъвай перчиците при четирите отвора, докато не щракне и сърцевината не изкочи.

Материала е тънък, но жилав и при добро развитие ще го разглобиш, без да пукнеш или счупиш някое от четирите перца. 

Измиваш, изплакваш и сглобяваш.

В чужди форуми съм чел, че проблема се оправял, само със смяна  на филтърчето , но ще видя дали при мен ще се получи.

За сега няколко дни е ок.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, много изчерпателно обяснение!

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих клапана, филтърчето отделно го "изтръгнах" от стойката му, извадих кечето и го изпрах с изопропанол. Соленоидния клапан го продухах с WD40 като му подавах 12 волта за смяна на посоките на продухване. Отделно контактите напръсках с контактен спрей за всеки случай. Монтирах го и си пее засега. Ако даде отново грешка , ще трябва да го сменям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...