Jump to content
karchoto

автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте колеги. От няколко дни забелязвам ,че след като спра на нагорнище и реша да тръгна напред, пускам спирачката и колата тръгва назад. Преди какъвто и да е наклона пускам спирачката и тя не мръдва. а сега върви назад. Някой има ли идея какво се е случило ?Сменил съм маслото на скоростната кутия всичкото преди 1500-2000 км.

Хонда акорд 7 2004 2,4 комби автомат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От кога е така?

Какъв е наклона, и тръгвайки назад, "свободно" ли е (всякаш не си на скорост) или има съпротивление?

Друго различно нещо в поведението на автомата забелязал ли си, откакто направи смяната?

Как превключва автомата, плавно или ударно?

Дърпаш ли ръчна преди да сложиш на П, при наклон?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, crown_bg написа:

От кога е така?

Какъв е наклона, и тръгвайки назад, "свободно" ли е (всякаш не си на скорост) или има съпротивление?

Друго различно нещо в поведението на автомата забелязал ли си, откакто направи смяната?

Как превключва автомата, плавно или ударно?

Дърпаш ли ръчна преди да сложиш на П, при наклон?

1 .от 2-3 дни забелязвам, че започна да го прави това.

2. да  има леко съпротивление и имам чувството, че ако са малко по-високи оборотите няма да тръгва назад

3. От както смених маслото (не че преди това е имало проблем) автомата включва много бързо и без никакви удари. Маслото е оригиналното на хонда от Англия ми го донесоха.Наложи се да го сменя защото не знаех старото кога е сменяно.

4. Не знаех нищо за това как се кара автомат и когато взех колата прочетох доста за това как да караме автомат и какво трябва  да се прави и какво не не бива . И там прочетох че ако е голям наклона трябва  да се дърпа ръчната. И винаги го правя.

А относно поведението на автомата : Забелязвам ,че когато загрее колата и съответно маслото в скоростната кутия понякога когато съм спрял и реша да тръгвам пускам спирачката и има едно забавяне от 1-2 секунди преди да тръгне сама. Не го прави винаги но се е случвало.

Редактирано от karchoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на голям наклон е нормално. Имам предвид улици на склонове с видим голям наклон. Тогава и при мен тръгва. При по-малки наклои не мърда.

Говорим за обратната посока на движение. Ако е на D за тръгване на зад и при R за на пред.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има някаква друга причина за описаното в първия пост, а и колата си тръгва назад при среден и по-голям наклон. По-скоро нещо е задържало преди. Границата е много тънка. Може да е от меки гуми или от различни включени консуматори (заради които моторът качва обороти). Разбира се зависи и от това дали колата е темперирана след дълъг път или тепърва потегляш, както и от външната температура.

Пред гаража ми има много лек наклон, който трябва да се изкачи. Като е студено за да я прибера просто вкл. Д, пускам спирачката и тя си тръгва напред катерейки наклона. Като е лято, пак правя същото, но тя не тръгва, понеже оборотите са "1 идея по-ниски" и просто врътвам леко волана -появява се още 1 консуматор, те се покачват и колцата си влиза в гаража. И в двата случая описвам прибирането при топъл мотор и кутия.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, karchoto написа:

1 .от 2-3 дни забелязвам, че започна да го прави това.

2. да  има леко съпротивление и имам чувството, че ако са малко по-високи оборотите няма да тръгва назад

3. От както смених маслото (не че преди това е имало проблем) автомата включва много бързо и без никакви удари. Маслото е оригиналното на хонда от Англия ми го донесоха.Наложи се да го сменя защото не знаех старото кога е сменяно.

4. Не знаех нищо за това как се кара автомат и когато взех колата прочетох доста за това как да караме автомат и какво трябва  да се прави и какво не не бива . И там прочетох че ако е голям наклона трябва  да се дърпа ръчната. И винаги го правя.

А относно поведението на автомата : Забелязвам ,че когато загрее колата и съответно маслото в скоростната кутия понякога когато съм спрял и реша да тръгвам пускам спирачката и има едно забавяне от 1-2 секунди преди да тръгне сама. Не го прави винаги но се е случвало.

Имай предвид, че при голям наклон ако няма достатъчно гориво в резервоара колата ще тръгва назад, понякога ще ти се струва че все едно не си на скорост в първия момент.

Забелязал съм, че автомата се държи различно при различно количество гориво в резервоара, колкото повече намаля (говоря за моменти преди да светне лампата и когато светне) толкова по-малко гориво се подава, може би, съответно по-бавно тръгва (говоря без да подаваш газ, изцяло разчиташ на автомата).

При пълен резервоар ми е държала и на големи наклони без да мръдне назад, когато намалее обаче (да кажем преди да светне лампата) е нужно да подам съвсем леко газ за да помогна на автомата.

Относно забавянето, много зависи колко си натиснал спирачката, ако си натиснал повече и си задържал и си стоял в спряло положение повечко време (оборотите падат доста), тръгва по-бавно, ако само си галил спирачката с моментно или непълно (обротите не са толкова ниски) спиране ще си тръгва нормално. Когато е студена е на по-високи обороти и затова ти прави такова впечатление, загряла без консумация е на ~650 об./м.

Предвид, че не си карал автомат, е нормално да не си обръщал толкова внимание на такива детайли. Не мисля че имаш проблем с автомата.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, h5rov написа:

Според мен на голям наклон е нормално. Имам предвид улици на склонове с видим голям наклон. Тогава и при мен тръгва. При по-малки наклои не мърда.

Говорим за обратната посока на движение. Ако е на D за тръгване на зад и при R за на пред.

М/у другото колега не зная дали така трябва да е но  когато колата ми е наведена напред и трябва да тръгна назад т.е да включа R винаги ми е тръгвала напред.От както съм я взел е така за назад а за напред не го е правела това от скоро е това

Редактирано от karchoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен това ми се случи скоро, но наклона си беше голям. Не мога да кажа категорично. Ще обърна внимание как е и в други ситуации.

Но сравнено с автоматик на VAG, този на Хонда в такива ситиации се държи по-добре (като цяло се държи по-добрр). Там винаги тръгва. За това и имат auto hold :-)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...