Jump to content
ceco_accord

К24А3 - шум от "навесното оборудване", подозрение за водна помпа.

Recommended Posts

Здравейте с 1 питанка за която не намерих конкретна тема.

Предколедното застудяване ми донесе ромолящ шум от мотора. Застудяването може и да няма нищо общо. Подобен звук чувах и лятото, но август в Апостолов диагностицираха лагери на алтернатора и след смяната им звукът изчезна. От тогава имам не повече от 50 мото часа и едва ли е от тях, а при теста вчера, с развъртане на шайбата с кабелче (при свален пистов ремък) -нищо подозрително. Моторът (без ремъка) работи много по тихо и дразнещият звук липсва. При вкл./изкл. на климатроника също няма разлика в шума на мотора. Хидравликата на волана също работи нормално -без странични шумове. Сменихме лагерчето на обтяжната ролка (имаше лек аксиален луфт), но шумът си остана.

Подозирам водна помпа, но как се диагностицира  (за да не сменям и нея без причина)? Моторът не грее или изстива, не губи антифриз, а парното си работи нормално. Антифризът е четав, без примеси -измерената стойност на замръзване е -46 градуса и гъстотата си е нормална.

Как мога да установя със сигурност че е от лагерите на водната помпа и дали се сменят само те или цялата? Трябва ли при теста да се точи антифриза, така че той да не оказва съпротивление на турбинката?

Някакви препоръчителни марки водни помпи за моя мотор?

"тънко вери мъчи" на отзовалите се. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип се продават отделни компоненти по помпата (в чужбина), но в Бултрако само цялата помпа дават, мисля че беше 400лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SKF може да намериш под 200 кинта.

Виж за луфт и ако няма - не сменяй, докато не протече!

Като стопли изчезва ли шума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпа в Бултрако съм сменял на цена от 260лв.Оказа се ,че виновник за шума са лагери на хидравличната помпа.Старата водна помпа, сега ми стои здрава за резерва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, s.s.d.d. написа:

SKF може да намериш под 200 кинта.

Виж за луфт и ако няма - не сменяй, докато не протече!

Като стопли изчезва ли шума?

За луфт отново ще проверяваме другата седмица, като разкачим ремъка. Теч няма, а шумът се усилва леко при топъл мотор, понеже оборотите на студения са по-високи и другите звуци го "затискат".

За това питам (знаещите или патилите) има ли някаква специфична диагностика. Лагерчето на обтяжната ролка имаше лек аксиален луфт, и на ръка ни се стори че шуми от него, но бадева го смених, а предпочитам оригиналното японско KOYO, пред щатския TIMKEN, но вече е повреден сепаратора при сваляне и ... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма луфт в шайбата, но при свален ремък и връткане на ръка, от вътре се чува някакво хрущене. Не е ясно дали е от турбинката или лагера. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звукът е подобен на тези клипчета:

В мануала пише че за свалянето трябва да се махне и шайбата на коляновия вал, но на това видео не я сваляха:

Принципно разликата с К24А3 е че от моята помпа излиза маркуч за охлаждане на маслото, но той е високо и на око не смятам че ще пречи за демонтажа.

Още не съм решил какво да правя. Ще ме е яд ако дам пари за друга помпа и звукът не се окаже от нея:

Никой ли с К24А3 мотор не е патил и сменял водна помпа?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че момента е подходящ да попитам дали тя не подходящо да се сменя на определен пробег? При други автомобили препоръчват смяна с ангренажен ремък. При нас как е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябва да видя в наръчника какво пише, но не съм имал проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, h5rov написа:

Смятам, че момента е подходящ да попитам дали тя не подходящо да се сменя на определен пробег? При други автомобили препоръчват смяна с ангренажен ремък. При нас как е?

Аз така и направих,смених я заедно с антифриза, ролката и пистовият ремък.По този начи мисля,че елиминираш евентуални неприятни моменти като шумове и от тези възли.Като цяло мисля,че си е консуматив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно натам вървят нещата. На старите Хонди когато я въртеше ангренажния ремък се водеше като консуматив, но специално предишните ми 2 са си още с оригиналните. Тази е външна и се сменя по-лесно, но защо взе да ручи и дали наистина е от нея? :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шайбата на коляновия вал демпферна ли е?

Разбита такава има подобен шум...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам и виждам не е демпферна.

Последните няколко дни карам на тишина (без радио и клима) и слушам звукът от вътрешността на купето. При студен мотор е по силен, достигайки до дразнещ и плашещ до към 2000 оборота, след които рязко изчезва. На 2200 автомата сменя горна предавка и нещата се повтарят и в диапазона на втората скорост. При 3-та е почти същото, но вече шумът от гуми и вода го замазва. Вероятно се стига до някакъв резонанс в комбинация със студените части. При достигане на работна температура звукът вече не е толкова плашещ, но при форсиране на място или мин. обороти си присъства. Не му влияе натоварването на мотора в движение, или вкл на компресора на климата. Единствено изчезва за секундата в която при отнемане на газта оборотите рязко пропадат (което е добре осезаемо в движение), понеже тогава не се подава гориво.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развръзката...

Кратката версия: смених помпата -няма шумове, няма ядове.

 

Дългата версия: писах мейл на Апостолов (от който купих колцата) и обясних проблема, съмненията и вероятните решения. На другия ден ми отвърнаха че като го види ще имам и конкретен отговор. След ден ми звънна лично по телефона (явно имам "досие" при тях) и любезно и подробно ми обясни как да я проверя. Каза и цени 264лв за оригинална и 146лв -алтернативна от Джапан партс. С обясненията отидох в комшийското сервизче, но там бяха заети за тестове, а и казаха че са сигурни че е от помпата. Докато намерим взаимно удобно време (колцата зиме ползвам ежедневно) се оказа че трябва да "отскоча" до Европа-та и реших тотално да сменя подхода. Оставих им ключа за колата и гаража и рекох -"когато ви е удобно и каквото сложите -отговорността си е ваша и пак при вас ще дойда".

Прибирам се -помпата сменена, дремежденето липсва, дават ми старата и опаковката от новата. Не съм ги чувал тея но "хвърлих 1 око" на сайта им. Помпата 113.7лв + 32.5 лв за труд. Платил, ръкостиснал и заминал. Времето ще покаже.

На старата нищо и няма, освен аксиалния луфт и гадното ручене от лагерите. Тези ефекти на свалена помпа са доста по-добре доловими. Прибрал съм я и ако подлежи на разглабяне и смяна на лагери -ще стои за мой или нечий резерв. Вътре е чисто и уплътнението е годно. На корпуса и пише RBC.

водна помпа  1.jpg

водна помпа  2.jpg

водна помпа опаковка 1.jpg

водна помпа опаковка 2.jpg

VID_20180215_200043.mp4

VID_20180215_200009.mp4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглабя се напълно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От към турбинката ли се избива оста?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я напълно разглобена: тази е от щатска, малко по-различна е, заради допълнително разделение, заради което гарнитурата е различна.

586941e79591627d5ab357f3aca4605a.gif

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тая схема е целият възел, но всъщност се сменя само капака му (в горния ляв ъгъл на изображението). В този капак е оста на която отвътре е закрепена турбинката, отвънка е шайбата, а в капака лежат лагерите. Аз питам как се стига до тях, понеже няма винт, шплент, шпонка или каквото и да било друго, което държи турбинката и шайбата към оста. Това с температурно разширение ли е сглобено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителното каналче ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, crown_bg написа:

Допълнителното каналче ли?

Цецо пита, как се разглабя самата водна помпа на съставните и части..?И моята старата си стои здрава намазана със силиконова смазка,в кутията.

Редактирано от JHM
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какъв интервал се сменя като консумативи или се чака да започне да шуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, JHM написа:

Цецо пита, как се разглабя самата водна помпа на съставните и части..?И моята старата си стои здрава намазана със силиконова смазка,в кутията.

Ами не ми се е налагало да разгобявам аз лично, но друг е разглобявал, и оттам знам че се разглабя. Аз лично не съм присъствал на такова нещо. При един от хората, при които си поддържам колата кара седан фейс и е ревизирал помпата си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, h5rov написа:

На какъв интервал се сменя като консумативи или се чака да започне да шуми?

Би следвало да е консуматив, но ще проверя в мануала и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто ми е любопитно, понеже ако се сменят лагерите, останалото от тоя възел на практика е вечно (ако се кара с антифриз).

Знам че се продава цяла, но понеже спомена че си срещал лагерчета за подмяна, би следвало да е разглобяемо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...