I-BOY_STZ 12 #1 Публикувано 12 Април, 2007 Някой ако може да помогне със съвет ще съм му много благодарен, е зимата мина но все пак вентилаторът се включва но работи на 3та и 4та степен, първите две йок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #2 Отговорено 12 Април, 2007 има едно блокче със 3 съпротивления монтирано ВЪВ тялото на вентилатора зад жабката. Някое/Някои от тях са ти се скапали. Мога да ти продам такова блокче ако те интересува или ще трябва да го преправиш сам... тоест да замениш жичните съпротивления с еквивалентни и мощни съпротивления. За съжаление обаче аз като поправях мойто не си записах стойностите.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blackw 0 #3 Отговорено 12 Април, 2007 Ако имаш филтър в купето може да е запушен. При мене беше така. Първите 2 степени на парното едва се усещаше, че духа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I-BOY_STZ 12 #4 Отговорено 12 Април, 2007 (Редактирано) има едно блокче със 3 съпротивления монтирано ВЪВ тялото на вентилатора зад жабката. Някое/Някои от тях са ти се скапали. Мога да ти продам такова блокче ако те интересува или ще трябва да го преправиш сам... тоест да замениш жичните съпротивления с еквивалентни и мощни съпротивления. За съжаление обаче аз като поправях мойто не си записах стойностите....Имам мауал за Кончертото ще разгледам подробно, там може би има схема на въпросното блокче. Въпроса е как се стига до вентилатора и самия блок?blackw - Ако имаш филтър в купето може да е запушен. При мене беше така. Първите 2 степени на парното едва се усещаше, че духа...Незнам за подобен филтър, може и да има, но не би трябвало да е от него понеже хич не духа на тези степени Редактирано 12 Април, 2007 от ivoboy_stz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #5 Отговорено 12 Април, 2007 на сивиците, махаш жабката за да стигнеш до вентилатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bat_gogo 1 #6 Отговорено 12 Април, 2007 даммм сваляш жабката зада стигнеш до вентилатора, филтъра същое там. Не е трудно но голямо дупене пада докато го свалиш!ПС. На моята вентилатора духаше много слабо, едвам се осещаше дори и на пълн а мощност, свалий филтъра, почистихго (попринцип се сменя с нов), след това свалих вентилатова, беше задръстен с листа и хартии, даже имаше някаква хартийка и на нея пишеше нещо на италянски . След почистването работи 20 пъти по силно и по безшумно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I-BOY_STZ 12 #7 Отговорено 12 Април, 2007 Благодаря за съветите колеги, ще се пробвам като ми остане време! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Spyder 0 #8 Отговорено 19 Април, 2007 Няма нужда да го сменяш. Просот трябва да запоиш прекъснатата жичка. Аз имах същия проблем работата е около 15мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Markony #9 Отговорено 19 Април, 2007 Няма нужда да го сменяш. Просот трябва да запоиш прекъснатата жичка. Аз имах същия проблем работата е около 15мин.Как запои нещо дето не се запоява,че аз се мъча от 15 години да запоя кантал и не успявам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvoSi 2 #10 Отговорено 23 Април, 2007 A някой да знае приблизително какви са параметрите на тези резистори и по специално за каква мощност, съпротивлението е около 1 ом, но за ватовете ако някой има инфо да помага!?И още нещо, дали са запоявани с нормален припой или е по специален? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xags 4 #11 Отговорено 23 Април, 2007 има едно блокче със 3 съпротивления монтирано ВЪВ тялото на вентилатора зад жабката. Някое/Някои от тях са ти се скапали. Мога да ти продам такова блокче ако те интересува или ще трябва да го преправиш сам... тоест да замениш жичните съпротивления с еквивалентни и мощни съпротивления. За съжаление обаче аз като поправях мойто не си записах стойностите....и аз имам сащея проблем ама не ми се занимава да си го оправям сам.Ако може да си купя от колегата 1НЕТ ще сам му много благодарен ;-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #12 Отговорено 23 Април, 2007 с нормален са.... или поне се презапояват с нормален.... тия дни май ще ги меря, само да сколасам да я сваля тази джидафка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Plevelcho #13 Отговорено 23 Април, 2007 аз също имах тоя проблем.по магазините ми обясниха че тая плочка мога да я намеря само в специализиран магазин.и моята я взех от БУЛТРАКО за 62 лв ( по спомен) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IvoSi 2 #14 Отговорено 25 Април, 2007 Здравейте колеги. Оправих проблема с моите степени на вентилатора. Проблема се оправя много лесно и най вече много евтиноКакто вече беше казано от колегата 1net, степените се управляват от три канталови резистора намиращи се върху една палстмасова плочка, четвърта степен е директно подаване на напрежението върху вентилатора. Резистора на трета степен е направен от много дебел канталов проводник и практически не може да изгори, затова изгарят предимно 1 и 2 степен. Тях спокойно може да замените с обикновени, но МНОГО ВАЖНО, мощни резистори(аз сложих 5 ватови). Стойностите на резисторите са съответно:Първа степен - 1.5омВтора степен - 1омТрета степен - 0.7омаЦялата работа струва 70ст за двата резистора и 5 минути работа с поялник!Дано съм бил полезен на колегите които имат този малък но неприятен проблем с вентилатора! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HONDA 3 #15 Отговорено 29 Април, 2007 а може и да вземете парче от реотан за печка ЕЛВА и да отрежете пар4е сас сапротивлението което искате и да го запоите. А за да се калаидиса това което сте отрязали естественно ползвате кисилина или заместител. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
intecbg 0 #16 Отговорено 3 Май, 2007 а може и да вземете парче от реотан за печка ЕЛВА и да отрежете пар4е сас сапротивлението което искате и да го запоите. А за да се калаидиса това което сте отрязали естественно ползвате кисилина или заместител.Колега, аз пробвах с парче реотан от ЕЛБА. Наистина работи, но се ножежава /зачервява/- нали е отоплителен реотав. Най- добре е да се запоят двата прекъснати края. Използва се нишъдър от аптеките, за да може да хване тинол. Аз лично го направих с устер клема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
INTEGRA_R 0 #17 Отговорено 16 Май, 2007 (Редактирано) И аз имам същия проблем на мойта англичанка на 1 ва и 2 ра степен не работят та казвате това се намира зад жабката и на самия корпус на вентилатора. Моля за идеи. Редактирано 16 Май, 2007 от INTEGRA_R Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I-BOY_STZ 12 #18 Отговорено 17 Май, 2007 И аз имам същия проблем на мойта англичанка на 1 ва и 2 ра степен не работят та казвате това се намира зад жабката и на самия корпус на вентилатора. Моля за идеи.Жабката ти се сваля с 2 болта отдолу и една видия държаща амортисюорчето отляво. Като махнеш жабката вдясно е коруса в който е вентилатора, има 4 кабелчета които влизат отгоре в едно капаче, хванато с 2 видийки, откачаш кабелите развиваш видийките и съпротивленията изкачат 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GIGGS 1 #19 Отговорено 17 Май, 2007 Мерси за полезната информация - ясно какво ще се чопли днес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TYPE-S 1 #20 Отговорено 18 Май, 2007 Колеги откачих захранването на вентилатора свалих го каде се намират тези кондензатори не ги намерих захранващият кабел излиза от някаква дълга като плочка а пък от нея има кабели които влизат в ECU то каде точно да гледам на самия вентилатор няма нищо отдолу та каде са тези неща да ги запоя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TYPE-S 1 #21 Отговорено 18 Май, 2007 Моля да ми дадете съвет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TYPE-S 1 #22 Отговорено 20 Май, 2007 Колеги кажете магазини в София от кадето могат да се купят такива съпротивления моля... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #23 Отговорено 20 Май, 2007 Колеги кажете магазини в София от кадето могат да се купят такива съпротивления моля...Във всеки магазин за електроника трябва да ги има, само спази мощноста да не е по-малка от гореспоменатата ( 5 вата), и съпротивлението( омове) също да е точно, всяка степен трябва да е със различна стойност на съпротивлението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #24 Отговорено 21 Май, 2007 ОБЕЩАВАМ!днес след работа ще сваля мойто и ще ви го снимам... най-дебелата йичка ми беше сдрава а другите 2 съпротивления съм ги заменил.. стойностите бяха около 1-2 ома, но ще си проличи от снимките. Най-вероятно не съм уцелил фабричните съпротивления, но вече година си работи и степените ми харесват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
YoLan 0 #25 Отговорено 21 Май, 2007 В Бултрако удоволствието струва към 70 лв.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ivoboy_stz #26 Отговорено 22 Май, 2007 В Бултрако удоволствието струва към 70 лв....Във всеки магазин за електроника подобно съпротивление струва около 50 стотинки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #27 Отговорено 22 Май, 2007 Ето снимкисредното съпротивление съм го направил от някакъв кантал и е хванато с 2 скобичкиа голямото съпротивление защо съм го няправил 4 Ома... никой не знае.. по спомени трябваше да е около 2-3... сигурно мощността ме е притеснявала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peppo 0 #28 Отговорено 8 Юни, 2008 Моят проблем с вентилатора беше същия и го оправих с два резистора по 5W 1 и 1,5 ома, работи няколко дена и пак спряха първа и втора степен.Учудващото е че резисторите ми са здрави и двата,но не духа изобщона малките степени.Реших да дам на късо клемите от буксата при първа и втора степен,но резултата е нулев,а би трябвало да духа като на четвърта без никакво съпротивление.Като окъсих трета задуха силно.Значи отпада варианта да са изгорели резисторите,да е изгорял вентилатора,но нямам никаква идея от каде е проблема.Моля на помощ колеги! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peppo 0 #29 Отговорено 11 Юни, 2008 Хаиде нямате ли някаква идея по моя проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #30 Отговорено 11 Юни, 2008 Колега ти прочете ли внимателно всички постове в темата? Замери ли съпротивленията с мултицет? Тези по 5W не вършат работа. Опитах с едно, след това сложих 2 на едната степен(10W) и така карах много време. След това обаче един ден си навих едно съпротивление от кантал, досущ като оригиналното, но от малко по дебел кантал и сега спи града. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest peppo #31 Отговорено 11 Юни, 2008 Там е работата че не са изгорели нито резисторите, нито вентилатора, нито бушона.Направо сум пред матова ситуация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #32 Отговорено 11 Юни, 2008 Пак ще те питам. Дано стане ясно. Премери ли ги с мултицет или си правиш някакви изводи? Провери ключа, който превключва тези степени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peppo 0 #33 Отговорено 11 Юни, 2008 Премерени са.Ключа по принцип също е вариант,трябва да го погледна,тъй кото дадох на късо първата и втора степен на вентилатора и не работеха,а третата по същия начин и си проработи все една е на четвърта тъй като няма съпротивление дефакто.Благодаря все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #34 Отговорено 11 Юни, 2008 Ако имаш манюал, там има схема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inferno 0 #35 Отговорено 12 Юни, 2008 (Редактирано) имах такъв проблем с едно пежо 106 там се оказа, че вместо резистори се ползват две различни по дължина намотки залети с керамика за охлаждането им. Само че умниците взели, че направили точкова заварка на двата края на намотките и от дългото нагряване и изстиване се отлепило. естествено си го побългарих с вътрешната част на една устерклема после заливане с тееразид и стана като истинско...още си бачка... Сетих се и друго нещо понякога полупроводниковите елементи имат свойството да реагират "странно" възможно е резистора да е пробил и при висок волтаж и напрежение да не пропуска ток но при замерването с мултицета да ти дава добри показания... Редактирано 12 Юни, 2008 от inferno Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
e4omir 49 #36 Отговорено 22 Декември, 2008 Колеги малко стара тема да върна...И при мен спряха 2-ра и 3-та степен. Направих презапояване с 2 резистора (кантал).Работи 1час и до там-беше се напекул здраво, да не кажа до червено.Само да уточня, че в магазина имаше резистори 1Оhm на 5W, и 1.5Ohm на 10W.Взех от двата по един.На първа степен сложих 1.5 Ом 10W, а на 2-ра 1Ом на 5W. Дали това, че са с различни стойности може да е проблема за да издумка толкова бързо?Дайте едно рамо какви да сложа:5W или 10 W? Mерси предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
e4omir 49 #37 Отговорено 22 Декември, 2008 Да добавя само, че 1 и 2 не работят, а не 2 и 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #38 Отговорено 22 Декември, 2008 с тези резистори забрави да стане. Горят яко. Аз си го направих с тел за реотани. Като го пробвах светкаше червено, но като го поставиш на мястото му въздуха го обдухва и непрегрява. Явно ти е бил много тънък проводника и заради това е издумкал. А това че има разлика в съпротивленията не го бърка. Това влияе само на оборотите на съответната степен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
e4omir 49 #39 Отговорено 22 Декември, 2008 колега ти ми даде част от отговора на въпроса Аз просто го свързах да видя дали ще работи, а не го прибрах в жабката (където явно се охлажда).Ще пробвам пак с 10W и ако пак спре, ще мисля вариант с телта за реотани Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BiG_AlF 3 #40 Отговорено 10 Октомври, 2009 Колеги и при мен проблема е с 1ва и 2ра степен. Променя ли нещо факта, че на 3та степен се чува все едно вътре е пълно с боклуци и постоянно шляпоти нещо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове