Jump to content
a.aleksandrov

CR-V III 2.2 ctdi 2007 г. - Бавно загрява

Recommended Posts

Здравейте, след бензинови CR-V I и CR-V II от скоро имам дизелово CR-V III 2007 г., струва ми се обаче, че загрява много бавно. Необходими са около 4-5 км. (15-20 мин.) градско каране за да светне първата чертичка за температурата, след което много бързо светват следващите чертички до една под средата и там си остава. Иначе след като е загряла съм пробвал спускане на скорост, спускане на празен ход, изкачване на баир, градско шофиране, извънградско шофиране и чертичките не помръдват. Топло започва да духа още преди да светне първата чертичка, но дали защото на бензиновите ЦРВ-та топлото идваше много бързо, ми се струва, че тук нещо не е наред и може би трябва нов термостат. При Вас как е?

Не знам дали има връзка с горното, но другото, което забелязах е, че лявата перка на радиатора (като застанеш пред колата е дясната) понякога се включва много често и почти не спира или ако спре е за кратко и пак се пуска и това още при студен двигател, като изгася колата спира. Пробвах с включен климатик, с изключен, на AUTO, но не се повлиява от това. Така и не можах да разбера от какво е.

И последното, което искам да попитам е свързано с подгряване на огледалата. Доколкото разбирам подгряването на огледалата и задното стъкло се включва от един бутон до тези за силата на вентилатора. Като го натисна лампата светва, но и двете огледала си остават изпотени. Първото, което предположих е да проверя за изгорял бушон. Доколкото разбрах от книжката на колата бушона е в кутията при двигателя № 15 и е по-голям от другите, като върху него пише 30, но вътре не се виждаше да е прекъснат. От какво друго може да е или да не би да съм объркал бушона?

Иначе автомобила си е супер и си го карам с кеф всеки ден :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е същата работа,бавно загрява.Даже и от дясно при мен духа само марно,не топло.Вероятно съм и за пита парно,но ще видим.В ръководството пише,че дизелите имали някакъв допълнителен подгревател,но ме съмнява,че може при мен да го няма,защото колата е от Италия.Доста коли от там нямат такъв подгревател.Като цяло не съм доволен от отоплението на колата,но го има проблема с питата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички дизели до един загряват бавно, освен ако нямат допълнителна система за подгряване. Няма значение коя марка или модел е колата, ако е дизел си загрява бавно. Бензиновия двигател изначалем работи с по високи температури. Все пак знаем че като цяло бензина е по силно запалим от нафтата и се възпламенява с искра не под високо налягане.

Та така.... проблем няма :)

колкото до огледалата, остави ги да поработят 1-2,мин и пипни и стъклото с ръка, трябва да е леко топличко.

Редактирано от jaccomo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То от Хонда си пишат, че има допълнителна система за подгряване, но при нас е пълен майтап тази система. Иначе естествено , дизелите по-принцип,  си загряват по-бавно от бензиновите.

Обаче не мога да не спомена и един друг факт, който забелязвам между двата модела с дизелов двигател - съответно стария i-ctdi  и новия i-DTEC  - като стария ми загрява доста по-бързо от новия. Стария на 3,5 -ия километър е загрял почти до нормална температура , стрелката е малко преди нормалното и положение и си духа доволно топло. На новия обаче му трябват около 5 км. за да стигне на първото квадратче за да задуха топло, като след това много бързо /за секунди или стотина метра/ изпълва цялата скала и си спира на обозначеното място. Иначе загреят ли си нормално, парното си е доста добро и говоря за еднакви външни температури, като загряването от горните километри са до към -3/-5 градуса. Ако е над над -5 градуса, им трябва още около 0,5 до 1 км. и пак си достигат нормалната температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha само от любопитство - за колко  време горе долу изминаваш цитираните километри .. в трафик или на скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно проблем няма, а  така си загряват. А някаква идея защо в това студено време и без да е загрял двигателя перката на радиатора се включва. Първо 1-2 дни въртяха така почти постоянно. След това за около седмица изчезна. И сега от 1-2 дни пак така прави.

А колкото до огледалата - не сгряват. На предишното ЦРВ докато натисна копчето и изпотеното започваше да изчезва, а тук и след 2 мин. няма резултат. Тръгнах да търся първо бушон, защото и двете едновременно не работят, ако беше само едното тогава щях да си помисля, че проблема е в самото огледало, но пък като са и двете заедно. Някакви идеи какво може да е или да не би да съм сбъркал предпазителя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, a.aleksandrov написа:

.............. А някаква идея защо в това студено време и без да е загрял двигателя перката на радиатора се включва. Първо 1-2 дни въртяха така почти постоянно. След това за около седмица изчезна. И сега от 1-2 дни пак така прави...........

така прави когато трябва да загрее ,за да започне регенерация на DPFa , натоварва двигателя чрез генератора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля вярно, че тогава край колата започва да мирише по особен начин, като на изгорели сажди. Явно и това не е проблем.

Сега остана подгрева на огледалата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, a.aleksandrov написа:

.......... Явно и това не е проблем..........

Ще стани    :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, golfy написа:

Emicha само от любопитство - за колко  време горе долу изминаваш цитираните километри .. в трафик или на скорост.

Еми различно - примерно нощно време почти няма движение и е на скорост, като само намалявам или спирам на някое кръстовище, за евентуално предимство, та ги изминавам за има/няма около 5 минути, като паля колата и след 10/20 секунди съм потеглил. В движение загрява доста по-бързо като време, отколкото в трафик. В трафик загрява пак за същите километри, но като има задръстване, или ме хванат (по същия път)  2 или 3 светофара, където чакам примерно по 2/3 минути, ето ти още 5/9 минути към горните и се получава че загрява за 10/15 минути. Естествено докато не вдигне температурата почти до нормалното си положение, не настъпвам колата, а я карам нормално. Имало е случаи да загрее и по-бавно, примерно чак на 5,5/6 км. от потеглянето, но тогава температурите са били доста под нулата ( между -10/-20 градуса).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах една Ц-класа,чист дизел.Направо им скриваше шапките на всички.Паля и тръгвам,като карам само по надолнище и точно на 3мин. вече почваше да духа топло.А загрее ли до 90 градуса,нямаше човек,който да издържи вътре,ако врътките са максимално топло,колкото и да обясняваха,че са зиморничеви.С тази кола не помня нито един път да съм пътувал с яке,просто ще пукнеш.Колата пак беше италианка,но явно немеца си беше свършил работата.Иначе и новите CDi-та също са бавни за загряване,ама ЦРВ-то води класацията(за мен трагедия пълна).

Японците от Хонда ту ме изумяват с нещо хитро измислено в колата,ту ме разочароват с някоя недомислица,която е главно от пестене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин установих, че нагревателите на задното стъкло работят със сигурност - размразиха го бързичко, което означава, че действително бушона, който отговаря за него си е здрав, както и че копчето в купето не само свети, но и си работи както трябва. Остава в сила въпроса от какво може да не работи подгрева и на двете огледала. Възможно ли е да са на отделен предпазител само те? Някакви други предположения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното в момента е да свалиш стъклото на огледалото и да видиш дали е окабелено за затопляне. Да не се окаже, че предния собственик е икономисал при подмяна с някое евтино огледало. След това с мултицет виж дали подава ток на буксата за отопление в огледалото като пуснеш отоплението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12/21/2017 at 21:11, Deodriver написа:

Имах една Ц-класа,чист дизел.Направо им скриваше шапките на всички.Паля и тръгвам,като карам само по надолнище и точно на 3мин. вече почваше да духа топло.А загрее ли до 90 градуса,нямаше човек,който да издържи вътре,ако врътките са максимално топло,колкото и да обясняваха,че са зиморничеви.С тази кола не помня нито един път да съм пътувал с яке,просто ще пукнеш.Колата пак беше италианка,но явно немеца си беше свършил работата.Иначе и новите CDi-та също са бавни за загряване,ама ЦРВ-то води класацията(за мен трагедия пълна).

Японците от Хонда ту ме изумяват с нещо хитро измислено в колата,ту ме разочароват с някоя недомислица,която е главно от пестене.

Представи си колко по-ефективни са новите дизелови двигатели спрямо старите... Иначе, ако някой е слагал печка, моля да сподели впечатления. И на мен не ми харесва колко бавно загрява, но добре че има подгряване на седалките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.12.2017 г. at 11:48, a.aleksandrov написа:

Тази сутрин установих, че нагревателите на задното стъкло работят със сигурност - размразиха го бързичко, което означава, че действително бушона, който отговаря за него си е здрав, както и че копчето в купето не само свети, но и си работи както трябва. Остава в сила въпроса от какво може да не работи подгрева и на двете огледала. Възможно ли е да са на отделен предпазител само те? Някакви други предположения?

Да, може .

Разгледай схемите. Ако имаш нужда от помощ пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже къде се намира този допълнителен подгревател на дизелите,за който пише в ръководството на колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.01.2018 г. at 18:11, sttekata написа:

Да, може .

Разгледай схемите. Ако имаш нужда от помощ пиши.

Не успях да намеря ел. схемите за подгряване на огледалата, но и да ги видя няма да е от голяма полза, защото освен да сменя бушон за друго по ел. инсталацията не ме бива :) Лошото е, че докато търсих в нета, попаднах на статия в руски форум, в която пишеше, че има модели без подгряване на огледала, но те са произвеждани за САЩ, а моята е от Италия. Остава да съм уцелил такъв екземпляр

Редактирано от a.aleksandrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти да свалиш огледалото и да видиш дали има подгряване - ако има тогава търси проблем.

Ето два клипа как се сваля самото стъкло на огледалото (визирам на автомобили Хонда):

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при ЦРВ 2

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-горе струва ми се, че колата загрява много бавно, но след вашите мнения реших, че просто модела си е такъв, но вчера забелязах, че на място температурата пада. Тъкмо беше започнала да загрява (бяха светнали 2 чертички) и се наложи да спра на място, където поработи около 5 минути на място и за това време 2-те чертички угаснаха, т. е. колата изстива при работа на място. След това като потеглих си загря както трябва. Иначе скоро я бях пробвал като спусках по наклон на скорост, както и по инерция и тогава не изгасваха чертички. Как мислите, дали термостата е за смяна, при Вас как е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята в града онзи ден на -10 в Русе и трябваха 20 мин. да загрее на макс.
Иначе днес на загрят двигател и температура на въздуха -2 работа на място повече от 30 мин. не помръдна нито една чертичка. Бях задал киматроника на 26 и вътре можех да стоя по потник.
Зора им е докато загреят.
За по-бързо загряване е препоръчително климатроника да е на AUTO а не на A/C OFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаете ли на колко градуса трябва да отваря термостата, защото днес на 2-3 марки ми предложиха и всичките бяха на 78, струва ми се малко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо чудно, дизеляка работи на по ниска температура.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, a.aleksandrov написа:

Знаете ли на колко градуса трябва да отваря термостата, защото днес на 2-3 марки ми предложиха и всичките бяха на 78, струва ми се малко?

Нормалната температура при комън рейл-а е малко по-ниска от на обикновените дизели и помпа-дюзата на ФВ. Почти всички работят на 78-80 градуса. Нашите Хонди не правят изключение. Този термостат който са ти предложили би ти свършил работа, НО...... Аз лично бих заложил на оригинален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загрее напълно градусите падат ли?

Че преди 2-3, години познат така тръгна от термостат и стигна до глава. Но неговите падаха от напълно загряла и то доста осезаемо...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е напълно загряла градусите не са падали до сега с нито една чертичка. Единственото падане беше в студените дни при загряла на две чертички, които угаснаха докато работеше около 10 мин. на място с включено парно. Иначе като цени проверих в Бултрако термостат струва 128 лв. и 10 дни за доставка, а неоригинален около 50 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия па един термостатли немат бе братче.... Да ги таковат ония.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма гаранция, че ще е оригинален в Бултрако! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/6/2018 at 2:16 PM, a.aleksandrov said:

Не успях да намеря ел. схемите за подгряване на огледалата, но и да ги видя няма да е от голяма полза, защото освен да сменя бушон за друго по ел. инсталацията не ме бива :) Лошото е, че докато търсих в нета, попаднах на статия в руски форум, в която пишеше, че има модели без подгряване на огледала, но те са произвеждани за САЩ, а моята е от Италия. Остава да съм уцелил такъв екземпляр

Колега да използвам твоята тема и същевременно да я повдигна! Как реши проблема с неработещите странични огледала? Моите също не работят! Прегледах бушони, проверих захранването до тях- има си! Замерих и самите огледала- реотана е здрав! Колеги помагайте със съвети!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушон, реле, или прекъсващи кабели между вратите и купето: 

643053963_2.thumb.png.7f644a7363cf79fadde8910cbde4cfae.png

 

1316295605_4.thumb.png.fe85c9dcaa76478130e012ad95f011bb.png

 

 

 

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е диагностициран! Нови стъкла с подгрев си трябват! Взех за проба от колега- работят си! Как пък изгорели и двете - "късметлия съм".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро заради проблем с прибирането се наложи разглабяне и между другото установихме, че реотаните са изгорели. Вече две зими карам без подгряване, така че май няма да се занимавам да ги оправям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, shopa написа:

......Замерих и самите огледала- реотана е здрав! 

Цитат

....Как пък изгорели и двете - "късметлия съм".

Е нали си ги замерил уж?:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах съмнения, че моите също не подгряват, сега май съм сигурен и трябва даги проверя. Подгрева на задното стъкло работи обаче. Последно на един бушон ли са или отделно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересното/нямам логично обяснение/, че са мерени с мултицет/за съпротивление/, но явно проблема е в тях!

 

П.П.

Между другото има ги в алиекспрес/стъклата/ на доста прилична цена, така че се замислям!

Редактирано от shopa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...