Jump to content
Sign in to follow this  
Darker

Няма масло по пръчката - не свети лампа.

Recommended Posts

Здравейте,

карам Civic 8th, 1.8 бензин. Снощи докато се прибирах светна съобщение за ниско ниво на маслото. Лампата за маслото не светеше. Отбих след 4-5 километра, загасих двигателя и изчаках 10 минути. Пороверих маслото и по пръчката нямаше масло - само мазни петънца. При контакт си светва нормално лампата за маслото на таблото. При повторно запалване съобщението за ниско ниво на маслото го нямаше. Минах през една бензиностанция да взема масло, прибрах се вкъщи. На сутринта проверих пак нивото, преди да запаля, и пак нямаше никой. Налях 1л и покри минимума. Маслото и филтрите са сменени преди около 3900км.

Възможно ли е да имам проблеми и с теч на маслото и проблем с датчиците? Тази вечер ще проверя пак нивото, ще налея още литър и утре сутринта ще я закарам до сервиза.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички сивици имат проблем с датчика за нивото на маслото.За сметка на това щеката не лъже.Няма ли масло на нея ...значи няма и имаш сериозен проблем.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тука някъде пишеше, че когато ти светне лампата за ниско ниво на маслото, значи вече си за ремонт.:huh:

Така, че гледай пръчката.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли смисъл да се подменят датчиците?

И има ли нещо което задължително да се провери в сервиза, ако приемем че съм карал известно време с много ниско масло?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто хвани проблема...теч или разход,но такъв разход за 20 години не съм виждал,така че най вероятно е теч.

За да отчита правилно датчика за нивото си налей оригинално масло 5W-20 или някакво друго каквото ти харесва и го остави на 3 мм над средата на щеката.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, kvd74 написа:

Тука някъде пишеше, че когато ти светне лампата за ниско ниво на маслото, значи вече си за ремонт.:huh:

Така, че гледай пръчката.

Както колегата markony ме светна в друга тема, има две индикации за маслото. Едната е за ниско ниво и е предупреждение. Ако се кара продължително време с нея има риск. От друга страна индикацията за ниско налягане означава, че ако не спреш в момента рискуваш.

Аз лично се сблъсках с индикацията за ниско ниво преди време и наистина се включи коректно. Както казазаха колегите - пръчката не лъже!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, индикациите и съобщенията са две.

CHECK ENGINE OIL LEVEL Индикацията за ниво на масло (тази с масльонка и вълнички отдолу) е оранжева, т.е. предупредителна. Подсеща да проверите и да долеете, ако има нужда. Светва и в движение, има звуков сигнал.

OIL PRESSURE LOW Индикация за ниско налягане на масло (само масльонка) е червена. Свети само на контакт. Не бива да свети в движение.

Прочетете си упътването, бре ...., колеги !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами той колегата е сменил скоро маслото и е нормално да долее след това, което той не е направил. Например аз като смених маслото , на другия след седмица проверих маслото и долях около 450мл. Сега всичко е ок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

След престой в сервиза откриха евентуалният виновник - уплътнение някъде около масленият филтър. Уплътнението е сменено, и е налята с ново масло.  По късно днес ще сляза да проверя маслото, както и утре преди да тръгна.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...