Jump to content
Kamarski

Вечният въпрос 2.0 или 2,4

Recommended Posts

Здравейте колеги,
Имах Акорд VI после Прелюд V и сега съм се насочил към Акорд 8
и се чудя кой мотор. 2.0 156 коня или 2,4 201 (не TYPE S модела)
Доста е дискутирано из форума,но доста от мненията са от 2013 2014 затова реших да пусна нова тема за да обменим информация кой какви впечатления има.
Интересувам се от разхода,дали 2,4 мотора наистина със нормално каране смесен разход се постига 10(11)/100 дали наистина си обичат маслото или  е  важно да знаеш какво масло отговаря за дадения двигател. Ако има нещо конкретно което да имам в предвид преди покупката или някакви съвети,бих ви бил благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при нормално каране смесения разход на 2,4 е около 10л/100км (7-8л/100км извънградско, и 11-12л/100 градско), за автомат. И да-обича маслото, поне моята. Но има и колеги които казват че нямат проблем с разхода на масло. Явно е индивидуално, и опира до екземпляр. Чел съм по американските форуми, че и там много хора се оплакват от превишен разход на масло (около литър на 2000км).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече сме си писали, но малко да допълня..

Аз с нормално каране с 2.0 двигател успявам да докарам среден разход м/у 8 и 9 / 100 .. Като само извънградското ми пада от 6.2 до 7 / 100 ... Останалото го вдига от задръстванията в Пловдив.

Не знам какъв е стила ти на шофиране. Ако си по-спокоен шофьор - избери 2-ката. Хем ще ти е по-евтино от към гориво.. Ако обичаш повечко да настъпваш - 2.4 .. Там значително повече се усеща мощността.

Имал съм удоволствието да карам и двата модела с ръчни скоростни кутии.. Определено повече ми харесва 2.4. Но лично аз съм избрал за себе си 2-ката. И най-силният ми аргумент е бил разхода на гориво. Той е много определящ, особено ако караш на бензин.

Колкото до това дали гори масло или не според мен зависи от конкретния екземпляр. Сигурно се случва и двата мотора да горят или и двата да не барват.. Това се оправя все пак..

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз пред същата дилема, но избрах 2.4 защото исках автомат. Карах 2.0 автомат и не бях очарован. Ако обиш да настъпваш 2.4 ако не 2.0.

Аз карам акорд 7 но не мисля че разлкита ще голяма с 8цата. 

Поне при 7цата ръчката върви повече. Моето мнение е да пробваш и двете и което ти допадне повече. А за харча на масло при мен за 9к км е около 1.2 с 5w30 . с 5w40 беше около 700гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!
Ами предпочитам когато имам нужда от силата на мотора да знам че го има, но иначе карам що годе нормално
Мисълта ми е че ако разликата е в 2л не е проблем голям,на газ ще е,но въпроса е да не прави 14 смесено при нормално каране :)
Относно маслото, 2литра от смяна до смяна е ок смятам но 2 литра на 2000 е плашещо :D, и да аз също подкрепям тезата че е до екземпляр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, goodybg написа:

Колега аз пред същата дилема, но избрах 2.4 защото исках автомат. Карах 2.0 автомат и не бях очарован. Ако обиш да настъпваш 2.4 ако не 2.0.

Аз карам акорд 7 но не мисля че разлкита ще голяма с 8цата. 

Поне при 7цата ръчката върви повече. Моето мнение е да пробваш и двете и което ти допадне повече. А за харча на масло при мен за 9к км е около 1.2 с 5w30 . с 5w40 беше около 700гр.

вътрешно ме дърпа за 2,4 :D  този разход е нормален смятам ,всички хонди са ми горяли масло до сега .. Благодаря :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом искаш 2.4 вземи 2.4.

Аз също знаех, че 2.4 гори масло, но съм доволен с този разход около 1.5л на 10к км. А за вървежа мечо пух е казал колкото повече толкова повече. А ако вземеш ръчка, тя върви повече от автомата, но автомата си е голям кеф. Това ми е първия автомат и повече на ръчка не бих се качил. Освен на някое прасе 300кс да си правя кефа, но после пак ще се прибера в къщи с автомата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Kamarski написа:

вътрешно ме дърпа за 2,4 :D 

Сърцето винаги побеждава :) Значи вече си го решил :)

Аз пък просто исках да сменя дизеловата 7-ца с бензинова.. Нямах намерение да е 8-ма генерация..

Обаче ей така ме дръпна нещо вътрешно и не устоях :)

Редактирано от petko_z
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам и друг въпрос, при 8ма двигателя 2.4 го има само до 2010? Така ли е или просто няма обяви.

Проверих във всички сайтове за продажба на коли, напиша ли 2011 и липса. Ако искам 2.4 са само от 2008 до 2010, след това само 2.0 двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдението ти е съвсем коректно. Голяма рядкост са след фейслифта. Тук има един:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253679246&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=2&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&minPowerAsArray=140&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C

Моят разход можеш да видиш в сигнатурата ми. Като цяло потвърждавам, че на дълъг път, магистрално, харчи 8. Градско в София - с каране по задръствания, без да пестя екстри като подгрев - дава около 13.5. Като ако караш агресивно, на много кратки дистанции, с повече задръствания в студа, спокойно ще качи и до 17.

Тъй като 8ма ген е много по-тежка от 7ма ген, колата не се усеща по-бърза от 2.2 дизел на 7ма. Според мен няма да си впечатлен от динамиката на Type S, но няма и да си разочарован - 2.0 може и да ти се стори слаб, но отново, всичко зависи от очакванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Veseliq написа:

Наблюдението ти е съвсем коректно. Голяма рядкост са след фейслифта. Тук има един:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253679246&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=2&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&minPowerAsArray=140&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C

Моят разход можеш да видиш в сигнатурата ми. Като цяло потвърждавам, че на дълъг път, магистрално, харчи 8. Градско в София - с каране по задръствания, без да пестя екстри като подгрев - дава около 13.5. Като ако караш агресивно, на много кратки дистанции, с повече задръствания в студа, спокойно ще качи и до 17.

Тъй като 8ма ген е много по-тежка от 7ма ген, колата не се усеща по-бърза от 2.2 дизел на 7ма. Според мен няма да си впечатлен от динамиката на Type S, но няма и да си разочарован - 2.0 може и да ти се стори слаб, но отново, всичко зависи от очакванията.

Благодаря за мненията,сега остава да изкочи  нещо хубаво че са рядкост все още :))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен за около 70К километра извънградско 8/100, градско 14-15/100. Масло 5w30 около 1л. на 10К.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2017 г. at 12:52, Kamarski написа:

Благодаря за мненията,сега остава да изкочи  нещо хубаво че са рядкост все още :))

https://www.cars.bg/offer/c2385223

Аз лично  си търсих  Комби 8 месеца и то точно такова като това което взех,но ако си фен на лимузините....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва също да е фен и на чужди модове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това с горенето на масло, като допустима норма ли го дават от завода производител или е просто проблем със сегменти и т.н. Нормално ли е Хонда ако е на реални километри и поддържана както трябва да гори масло? Питам защото за турбо мотор съм чел и чувал, че е нормално да пипа по млако масло ( някъде до литър на 10к), но за атмосферен това нормално ли е? Аз също се абонирам за темата, ще я следя с интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, honda_japan написа:

Колеги това с горенето на масло, като допустима норма ли го дават от завода производител или е просто проблем със сегменти и т.н

Надявам се въпросът да е майтапчийски. :D

Колеги, къде сте видели производител (който и да е в света) да пише в спецификации, ръководства и прочее "гори литър на 10к". :D

Разходът на масло може да се дължи на много неща.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dindin
Разбира се, че никой производител не би написал в ръководството "гори литър на 10к" по норматив. 
НО, в някои случаи точно това е написано, макар и индиректно. Цитат от ръководството на S2000 AP1 "Check the engine oil level every time you fill the car with fuel."
Повярвай ми, това не е случайност. :D

Сори за офф топика, но е хубаво да се знае каква е реалната картинка, споделена от собствениците. :) Следя темата с интерес, че скоро и аз мисля да нахлуя в клас лимо. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dindin написа:

Колеги, къде сте видели производител (който и да е в света) да пише в спецификации, ръководства и прочее "гори литър на 10к".

Има и такива хубави коли от хубави производители. Сеат Кордоба/Ибиза 2000 г. на руски

 

 

Untitled.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dindin - не е майтапчииски въпроса. При ВАГ групата в самото ръководство си пише за определени двигатели, че разход от литър на 10к. е допустим. Дали не беше и повече. Та затова попитах дали и при Хонда не е така? Не е казано, че задължително колата трябва да го гори това количество, но по този начин си връзват гащите. На моята например за 10к. доливам 50-100 грама 5w30, като мога да мина и без това доливане.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнение от първа ръка:

Аз съм с R20A3 и карах досега с 5/40. За 35 хил. км. не съм доливал нито грам масло.

Сега си взех 0/20 и ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха @Azz ме заби. :D Ама литър на 1000, това е нереално. 

Ама и метриката "на 10к" е супер относителна. Нова кола, стара кола, сегменти, минерално масло, синтетично масло, тънко масло, дебело масло, градско, извънградско, каране в червеното.

Та мисълта ми беше че от 10к до 10к разлика от земята до небето.

Маслото и да е най-хубавото може просто да му е свършил ресурсът. :)

За да не съм офф - 2.4 двигателят има по-голям ход на буталото съответно по-голям въртящ момент в ниските.

Ама това е май стотната такава тема ...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата 

romborak

При мен Колата от швейцарският дилър дойде с това масло.Каквото и да си говорим тук,пишем,обсъждаме едва ли сме по наясно от тях какво е маслото за този мотор който е на определен експлотационен период години и километри вече,От Хонда най добре знаят какво кога да се сложи.Смятам да ги послушам - не напразно това е сложено,препоръчано ако щете наредено,Производител-дилър са в постоянна връзка.

IMG_0028.jpg

IMG_0026.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам до колко ми е мястото тук, защото моята е дизел, но първоначално колата ми беше с Castrol 5W40, гореше ми доста масло. След това сложих както е по книжка, 0W30, оригинално на Хонда (реално не знам какво е), и колата ми гори 500мл на 15000 км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, и в моята пише такава страхотия, но аз не и вярвам.

5500км изкарах с 5х20 и разходът е около 0.1л. Взе да го пипа чак към края на експлоатационния период.

Преди това за 8000км с 10х40 бе около 0.4л.

 

 

 

IMG_1594.JPG

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dzrasd написа:

Не знам до колко ми е мястото тук, защото моята е дизел, но първоначално колата ми беше с Castrol 5W40, гореше ми доста масло. След това сложих както е по книжка, 0W30, оригинално на Хонда (реално не знам какво е), и колата ми гори 500мл на 15000 км. 

Ако искаш да запазиш дългосрочно хубавия разход на масло, не чакай по 15 000км, за да го смениш - ами на около 10 000км се ориентирай към смяна ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесва пак да съм офф ама @Митко Йотов - швейцарският, българският, италианският, занзибарският дилър слагат Castrol Magnatec 5w40 не защото предписанията на Хонда са такива :)

Да, ненапразно е сложено такова, но не защото производител-дилър били във връзка...

Всеки може да решава за себе си стига да не подвежда колегите.

Предлагам да се приключва темата с маслата. По-горе съм дал линковете към темите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Виждам, че темата е за избор на мотор 2.0 или 2.4 8-ма ген. , но искам да попитам 3 въпроса който ме глождят доста :)

1. Варианта Type S дизелов двигател 179 коня 8-ма ген.  същия двигател като този който е 150 коня и просто е boost-нат от хонда или е малко по различен двигател ?

2. Кой вариант на Type S двигател бензиновия 2.4 201 коня и дизеловия 2.2 179 коня ще даде по добро време ПРИМЕРНО за drag на 400 м. ?

3. Доста извън темата е този въпрос за което се извинявам. 

Отново при drag 400 м. кои двигател 7-ма генерация  би дал по добро време бензин 2.0 155 коня или 2.2 140 коня (приема се че не е ремапнат) ? 

Бих се радвал на информация не от брошурите на хонда.

 

Редактирано от Nuclear

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

180 кс Дизела не е ли при фейслифт или така наречения Акорд 9 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам дали се води Акорд 9, но да след фейслифта(април 2011)  хонда пускат  Type S с двигател 2.2 180 к.с , но въпроса е дали е boost-нат от хонда или е малко по различен вариант от този който е 150 к.с.  ... това ме интересува да знам. Интересното е, че https://vrperformance.net/ предлагат remap на 210 к.с :) което ме навява на мисълта, че е малко по различен този двигател.

Редактирано от Nuclear

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбираш под "boost-нат"? Двигателят има хардуерни модификации - в итнерколера, турбото и самия двигател (valve casket-а). Отделно съединителя и маховика са с друг part number. Със сигурност и софтуерът е променен, но не е само той.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно , точно това ме интересуваше, че не е просто ремап-нат този двигател от хонда, а си има и хардуерни модификации.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Коледа,колеги!по повод дискусията за маслото,имал съм ледженд,сивик,сега имам акорд тайп С(8-г-ция)  и джас.единственно ледженда ми е горял масло.Останалите не са пипали малсо от смяна до смяна винаги на около 10000км.Акорда го карам на бенц и среден разход около10 или малко надоло,ръчна кутия.2,4 201к.с.2012(фейслифт)Дано съм ви бил полезен.Поздрави!

Редактирано от didomucy
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12/19/2017 at 23:05, Nuclear написа:

Ами не знам дали се води Акорд 9, но да след фейслифта(април 2011)  хонда пускат  Type S с двигател 2.2 180 к.с , но въпроса е дали е boost-нат от хонда или е малко по различен вариант от този който е 150 к.с.  ... това ме интересува да знам. Интересното е, че https://vrperformance.net/ предлагат remap на 210 к.с :) което ме навява на мисълта, че е малко по различен този двигател.

 

Приятел си купи 2012 Type S дизел 180кс. Много е рядък наистина. Проблема е, че  при Type S не може да намериш с всички екстри винаги почти всичките по обяви са с липса на екстри.

Разликата е по-голямо турбо, интеркулера е двойно по-голям както и различни валове, спирачните дискове са по големи  и влиза само 17 цола джанта. Така, че не е само ремап. 

Относно интериора при дизела е черен таван с черен салон и червени конци почти навсякъде, седалките са с червени точки както и вратите. Циферблата е червен както при бензина. Това е топ изпълнението при TypeS дизел, но екстрите които никога няма да се видят в тайпс  са - липсващ шибидах и ел седалки, както и духалки на задните седалки от средната конзола.

Също така да подчертая ако повечето хора не знаят, че от 2012 с новите фарове са с автоматични дълги. 

Редактирано от honditeee

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да добавим тогава, че при тайпС няма системи като LCAS, ACC , нито кожен салон, а ако в някоя държава го предлагат с навигация, то ще е изключение. 

Но пък броните му са добри :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ВесКо написа:

Но пък броните му са добри :cool:

За задната няма спор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1/7/2018 at 1:38, ВесКо написа:

Нека да добавим тогава, че при тайпС няма системи като LCAS, ACC , нито кожен салон, а ако в някоя държава го предлагат с навигация, то ще е изключение. 

Но пък броните му са добри :cool:

Грешиш има ACC, LCAS както казах липсват само шибидах и ел седалки, както и духалки на задните седалки от средната конзола.

Екстрите са невероятно редки при тайп с, но ги има. За проверка ето снимка с конкретния модел и всичко описано се вижда. Това е фейслифта от 2012

 

cockpitnanet+Honda+Accord+Type+S+interio

 

Относно броните. При тайпс дори не е цяла броня, а просто добавка както и при праговете !  От 2008 при първата генерация бронята отново е добавка, но поне е по цялата дължина на бронята. От 2012 при фейслифта добавката е само по ъглите. На това се казва добра икономия;)

2008 Honda-Accord-2010-Uploads-051.jpg

2012 00791_s9lCqZzj.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да претендирам, че съм много запознат, но не съм виждал, а и смятам, че няма ACC, LCAS на Хонда с ръчни скорости. Въпреки, че има Type-S с автоматик... все тая :)

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е защо не съм виждал тайп С с радара отпред, а явно го има за някои пазари.

h5rov тези екстри ги има и при коли с ръчни скорости, но са рядкост. Купих едно CRV 2.2i-ctdi 2007г. за майка ми, с фул екстри и ръчна ск.кутия. И при Акорд 8г. също има такива, не малко. За 7цата незнам..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1/10/2018 at 17:00, h5rov написа:

Без да претендирам, че съм много запознат, но не съм виждал, а и смятам, че няма ACC, LCAS на Хонда с ръчни скорости. Въпреки, че има Type-S с автоматик... все тая :)

Моята е точно такава. Ръчни скорости и абсолютно всички екстри за модела, че и по вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...