bloiler 37 #1 Posted December 6, 2017 (edited) Здравейте колеги. Да раздвижим малко нещата около ФР-В. Явно сме много малко или не ни се чупят колите. Та по въпроса. За втори път ми се налага да си сменям копчетата на електрическите стъкла, които се намират на таблото и командват всички джамове. Първият път беше преди около година, но тогава ми ги смени Markony, защото колата беше при него за поставяне на газова уредба. Затова не видях как става процедурата, но сега пак се прецака копчето, което най - много се използва, а именно шофьорското. Самия бутон не даваше да го докосна и правеше каквото си иска. Дори преди няколко дена при преминаване през дупка ми се отвори прозореца. Явно това е слабо място на този модел, защото много трудно се откриват тези бутони втора употреба и това е първото нещо, което се продава от ФР-В за части. В ибея има, но са от коли с десен волан и не стават за нас. Като и да е. Сдобих се с въпросните бутони от приятел, който беше вкарал дизелово ФР-В за части. Самите бутони са блок и се държат към таблото с 4 винта - един отгоре, един странично в дясно - горе и два отдолу. Смяната става по следния начин. Маха се панела, на който са копчетата за VSA и регулиране на фаровете. Той се държи на щипки и един винт отдолу по средата, след като извадите малката жабка под гореизброените ключове. Трябват ви две кръстати отвертки - една дълга и една къса. Бъркате отдолу и развивате три от четирите винта - двата долни и страничния. След това трябва да махнете декоративния панел с двете духалки около таблото, който при мене имитира махагон. За целта отстрани на него има елипсовидно капаче, което махате с права отвертка и после дърпате декоративния панел, който се държи само на щипки и излиза с двете духалки. Сега вече имате достъп и до четвъртия винт на ключа, а именно горния. Отвивате и него, откопчавате буксите /две/ и целия блок излиза само отдолу, през дупката, където е малката жабка. Сглобяването става по обратния ред и сте готови. Всичко отнема около 20 минути, но е хубаво да сте на топло, защото в противен случай може да счупите някоя щипка. След като монтирах копчетата се появи нов проблем. Като вдигна шофьорския прозорец се затваряше до горе и сам слиза около 10 см надолу. Оказа се, че трябва да се ресетне самия контролен блок в ключа. Това става с диагностика. Аз опитах, но в моята диагностика не открих такава опция. Ресетването става и с контактния ключ. В този клип е обяснено как става и при мен се получи от първия път. Сега всичко работи перфектно, може би до следващата смяна. Поздрави и дано съм бил полезен. Edited December 6, 2017 by bloiler 1 Share this post Link to post Share on other sites
nakata 180 #2 Posted December 7, 2017 това обучение от клипа става и за 8 хибрид днес го изпробвах Share this post Link to post Share on other sites
HellMad 2 #3 Posted December 8, 2017 Здрасти колега, Какво направи със стария блок с бутоните? Бачкам във фирма, която прави автомобилна електроника и от чисто любопитство се чудя дали подлежи на ремонт. Ако не си го изхвърлил и си склонен да ми го дадеш да опитам може да е полезно за всички в будеще. бтв - колко струва втора ръка този блок с бутони? Share this post Link to post Share on other sites
bloiler 37 #4 Posted December 8, 2017 (edited) Блока струва на пазарлък. Първия, който купих беше за 100 лв. - толкова ми искаха и толкова дадох, щото бях на зор. Втория го взех без пари, защото го взех от приятел. Проблема е механичен. При мене се е отчупило едно парче от самия пластмасов бутон, който движи ключето, което е запоено на платката. Самия електронен блок работи. Довечера ще направя снимки и ще ги пусна. Първите ми бутони са при Markony. И той искаше да се мъчи да ги оправи, но едва ли му е до това. Иначе не е проблем ако може да се измисли нещо, да ти ги дам. Edited December 8, 2017 by bloiler Share this post Link to post Share on other sites
HellMad 2 #5 Posted December 8, 2017 Супер, ако пуснеш снимки ще е по-лесно. Върти ми се в главата идеята, че бутоните са еднотипни и вероятно може да се сменят един с друг. Но вероятно може и да се възстанови отчупеното, щом са дефицит. поздрави Share this post Link to post Share on other sites
cucy 54 #6 Posted December 11, 2017 То проблема не е в самия бутон, а в основата, и няма как да се разменят, с лепене не става - много е миниатюрно и тясно. Поне при мен е така. Share this post Link to post Share on other sites
bloiler 37 #7 Posted December 13, 2017 На 11.12.2017 г. at 15:48, cucy написа: То проблема не е в самия бутон, а в основата, и няма как да се разменят, с лепене не става - много е миниатюрно и тясно. Поне при мен е така. Колегата е прав. Ето обещаните снимки Share this post Link to post Share on other sites
zillion 0 #8 Posted July 10, 2019 Здравейте, Търся такъв панел за прозорците и аз. Ако някой може да помогне с информация от къде да го купя, ще съм много благодарен. Прерових целия интернет и няма и няма... Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
Stiliqn86 47 #9 Posted October 18, 2019 (edited) Здравейте колеги от понеделник съм собственик на фр-в 1.8 автомат. За сега съм много доволен, но и аз имам проблем с Ел стъклата. На лявото стъкло няма проблем , но с другите 3 само мога да ги свалям но не мога да ги вдигам от общият модул. На всяка от вратите си работят. Някой има ли представа дали е от модула и трябва някакво рестартиране. Поздрави! Edited October 18, 2019 by Stiliqn86 Share this post Link to post Share on other sites
al3k 0 #10 Posted September 6, 2020 На 6.12.2017 г. at 10:17, bloiler написа: ше да го докосна и правеше каквото си и На 6.12.2017 г. at 10:17, bloiler написа: Здравейте колеги. Да раздвижим малко нещата около ФР-В. Явно сме много малко или не ни се чупят колите. Та по въпроса. За втори път ми се налага да си сменям копчетата на електрическите стъкла, които се намират на таблото и командват всички джамове. Първият път беше преди около година, но тогава ми ги смени Markony, защото колата беше при него за поставяне на газова уредба. Затова не видях как става процедурата, но сега пак се прецака копчето, което най - много се използва, а именно шофьорското. Самия бутон не даваше да го докосна и правеше каквото си иска. Дори преди няколко дена при преминаване през дупка ми се отвори прозореца. Явно това е слабо място на този модел, защото много трудно се откриват тези бутони втора употреба и това е първото нещо, което се продава от ФР-В за части. В ибея има, но са от коли с десен волан и не стават за нас. Като и да е. Сдобих се с въпросните бутони от приятел, който беше вкарал дизелово ФР-В за части. Самите бутони са блок и се държат към таблото с 4 винта - един отгоре, един странично в дясно - горе и два отдолу. Смяната става по следния начин. Маха се панела, на който са копчетата за VSA и регулиране на фаровете. Той се държи на щипки и един винт отдолу по средата, след като извадите малката жабка под гореизброените ключове. Трябват ви две кръстати отвертки - една дълга и една къса. Бъркате отдолу и развивате три от четирите винта - двата долни и страничния. След това трябва да махнете декоративния панел с двете духалки около таблото, който при мене имитира махагон. За целта отстрани на него има елипсовидно капаче, което махате с права отвертка и после дърпате декоративния панел, който се държи само на щипки и излиза с двете духалки. Сега вече имате достъп и до четвъртия винт на ключа, а именно горния. Отвивате и него, откопчавате буксите /две/ и целия блок излиза само отдолу, през дупката, където е малката жабка. Сглобяването става по обратния ред и сте готови. Всичко отнема около 20 минути, но е хубаво да сте на топло, защото в противен случай може да счупите някоя щипка. След като монтирах копчетата се появи нов проблем. Като вдигна шофьорския прозорец се затваряше до горе и сам слиза около 10 см надолу. Оказа се, че трябва да се ресетне самия контролен блок в ключа. Това става с диагностика. Аз опитах, но в моята диагностика не открих такава опция. Ресетването става и с контактния ключ. В този клип е обяснено как става и при мен се получи от първия път. Сега всичко работи перфектно, може би до следващата смяна. Поздрави и дано съм бил полезен. Благодаря , здраве и късмет :) Share this post Link to post Share on other sites
nacho76 3 #11 Posted October 5, 2020 След няколко месечно търсене на панела , задействах план Б, побългаряване : сложиха ми друг бутон за отваряне на шофьорското стъкло Цената беше 10 пъти по ниска от нов панел ( без сигурност за качество). Share this post Link to post Share on other sites
KRAS74 9 #12 Posted October 13, 2020 На 5.10.2020 г. at 12:25, nacho76 написа: След няколко месечно търсене на панела , задействах план Б, побългаряване : сложиха ми друг бутон за отваряне и моят бутон се ебава. Как ти го оправиха? Share this post Link to post Share on other sites
nacho76 3 #13 Posted October 13, 2020 Намерих един майстор в Стара Загора и той ми свърза друг бутон. Ако искаш ще го снимам и ще кача снимката Share this post Link to post Share on other sites
Stiliqn86 47 #14 Posted October 14, 2020 На 13.10.2020 г. at 18:09, nacho76 написа: Намерих един майстор в Стара Загора и той ми свърза друг бутон. Ако искаш ще го снимам и ще кача снимката. Здравей, на мен не ми работи бутонът за дясното стъкло, слиза но не се вдига. Би ли показал при теб как се е получило? Поздрави! Share this post Link to post Share on other sites
KRAS74 9 #15 Posted October 14, 2020 На 13.10.2020 г. at 18:09, nacho76 написа: Ако искаш ще го снимам и ще кача снимката Снимай го ако не те затруднява, а и Стара Загора не ми е далече. Share this post Link to post Share on other sites
nacho76 3 #16 Posted October 17, 2020 Майсторът се намира вляво от входа на Технополис ако му намеря визитката ще я снимам , хубаво е да си уговориш час , доста се чака при него. Успех 1 Share this post Link to post Share on other sites
nacho76 3 #17 Posted October 24, 2020 На 18.10.2020 г. at 2:58, nacho76 написа: Майсторът се намира вляво от входа на Технополис ако му намеря визитката ще я снимам , хубаво е да си уговориш час , доста се чака при него. Успех Share this post Link to post Share on other sites
KRAS74 9 #18 Posted October 24, 2020 Преди 6 часа, nacho76 написа: Благодарско! Share this post Link to post Share on other sites
nacho76 3 #19 Posted October 24, 2020 (edited) Преди 6 часа, KRAS74 написа: Благодарско! Извинявам се че не я качих по рано но нея намерих и се наложи да ходя на мястото за да снимам визитката Edited October 24, 2020 by nacho76 Редактор смени дума от текста 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
hici@abv.bg 0 #20 Posted June 7, 2021 Дали някой има ПАНЕЛ БУТОНИ ЕЛЕКТРИЧЕСКО СТЪКЛО HONDA fr-v 1,7 125 КОНСКИ СИЛИ Share this post Link to post Share on other sites
смок 2 #21 Posted August 1, 2021 Срещу 💯 кинта и аз намерих панел втора ръка.Току-що го монтирах.Благодаря на колегата за подробното описание.За половин час беше готово. Share this post Link to post Share on other sites
смок 2 #22 Posted August 1, 2021 Мисля,че старото подлежи на ремонт.Ще остане резерва. Share this post Link to post Share on other sites
dtmknnn 0 #23 Posted February 7, 2022 Здравейте колеги, от 3години съм собственик на Фр-в 1.7...купих я с побългарен бутон за вдигане на шофьорското стъкло(не е правено в бг така е внесе мой приятел от Италия)...работещо е но ми е малко грозновато, та от около година съм собственик на два панела които бяха със счупени крачета които държат бутона за шофьорското стъкло, но съм ги поправил... при закачане на панелите и натискане не бутона на шофьорското стъкло то тръгва надоло/нагоре (без значение от посоката) около 10 см и после спира дори и да държа бутона...при пълно натискане ефектът е същия...та въпросът ми е имал ли е някой такъв проблем и дали го е решил или ако някой има представа от какво е този проблем да помага ако може... или ако има някой във Варна с Фр-в поне да тествам бутоните и да знам дали проблема е в панела или някъде другаде. Благодаря предварително за помоща. Share this post Link to post Share on other sites