Jump to content
DTEC

Honda Civic 1.6 I-DTEC грешка PGM-FI

Recommended Posts

Тази сутрин като запалих колата да ходя на работа ми се появи следното съобщение:

img-3668114bba.jpg?v=6

След като пристигнах на работното ми място, прочетох какво точно означава тази грешка и какво трябва да направя. Както и очаквах - нищо полезно и трябва да посетя сервиз. Закачих и Torque Pro - никаква грешка. Затова си записах час за сервиз.

През обедната почивка успях да прочета малко информация за това какво би ме очаквало. Голяма част от потребителите пишат, че последващите грешки са:

P2199: Intake Air Temp Sensor 1/2 Correlation (Температура на входящия въздух, МАП-Сензор)

P0181: Fuel Temperature Sensor A CKT Range/Perf (Температура на горивото)

като най-често срещаната е P2199. Поразтърсих се за тази грешка и открих, че е имало два Technical Service Bulletin (TSB), свързани с точно този "проблем" - https://hondakarma.com/threads/map-sensor-failure-1-6-diesel-engine-only.11838/live?page=1

Като запалих колата след работа да пътувам към сервиза се появи и

calculo_verifier_systeme.JPG

Веднага закачих Torque Pro и воала - P2199. Прочел вече какво ме очаква подкарах към дилъра. Обясних всичко с най-малки подробности на приемчика. Той не прояви голям интерес, само провери дали има някаква налична сервизна акция за моя автомобил - няма такава в системата на Хонда. Прочете ECU-то и потвърди, че е налична грешка P2199. Обаче като решение на проблема софтуера му предложи обновление на софтуера на ECU-то, но без смяна на МАР (както е описано в документа на английски). За около 30 мин. бе качен актуалния софуер от системата. Направихме кратко пробно шофиране, като не се появи  каквато и да е грешка.

Описвам всичко това с цел да информирам и предпазя колегите с 1.6 i-DTEC преди да започнат да сменят каквото и да е, първо да посетят дилър за обновление на софтуера. Моят автомобил за последно е бил на 14.07.2017, като тогава не е обновяван софтуера, което ме кара да си мисля, че последната версия се е появила сравнително скоро.

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не сте си помислили, че всичко ще е супер само със смяна на един софтуер?

Няколко дни след обновяването на софтуера отново се появи познатия символ:

voyant_calculo.JPG

Грешката отново бе: P2199: Intake Air Temp Sensor 1/2 Correlation

Тук е момента да кажа, че по-горе в първия ми пост съм допуснал грешка, ама така става като превеждам едно към едно от чуждоезични форуми. Истината за тази грешка е, че има два сензора, които измерват температурата на входящия въздух. И тази грешка ни казава, че разликата в измерените температури е твърде голяма/нереалистична. Пътвият сензор се намира в МАП-а, а втория е в този сензор с ОЕМ номер  37830-RZ0-G0137830-RZ0-G02 - датчик за налягане на турбото (предварително се извинявам ако пак съм сбъркал с превода)

thumb?id=7616346&lng=de&n=0

Защо номерата са два ще опиша по-долу.

Своевременно бях се информирал допълнително - около 30 000 Хонди с 1.6 i-DTEC двигател произведени в края на 2013г са получили по сервизна акция подмяна на датчик за налягане на турбото и нов софтуер. Писах мейл към сервиза, който извърши обновяването на софтуера на моята кола, за което заплатих, с въпрос дали тази ация е още активна и дали мога да си получа парите обратно. Отговора беше ясен, кратък и лаконичен - за моя автомобил няма официално обявена актуална акция и затова няма да ми бъдат възстановени средствата. Отказах се да пиша на Хонда Германия, защото аз все още си чакам отговора на първото ми запитване, което е от няколко месеца. Затова взех нещата в мои ръце, като си поръчах нов сензор, въздушен филтър и спрей за почистване на МАП (Liqui Moly 4066 Luftmassensensor-Reiniger).

Преди появяването на грешка PGM-FI на всички Хонди с 1.6 i-DTEC са монтирали датчик 37830-RZ0-G01 (Bosch  0 281 006 320)

MAP_sensor_OEM.JPG

а след обновяване на софтуера съгласно сервизната акция (през 2014г) се монтира датчик 37830-RZ0-G02 (Bosch  0 281 006 576)

MAP_sensor_OEM_fix.JPG

Точно такъв купих и аз.

В събота пристигнаха поръчаните части и реших в неделя да сменя датчика. Като истински професиналист си облякох работния гащеризон, наместих в гаража допълнително осветление, приготвих фотоапарат да направя полезно DIY и казах на жена ми да дойде след 15мин и да почва да снима. И греда - 15мин се оглеждах и не намерих къде точно е завит сензора. Опитах се да вдигна кората над двигателя внимателно, но тя не помръдваше. Достраша ме да не я счупя и реших да видя в интернет как става това при Сивик 9ген. И всичко се отложи до днес - взех си два дни отпуск и реших, че до събота трябва да съм готов :D

Предпазната пластмаса над двигателя не е завита с болт/гайка, а просто трябва да се дръпне без излишни притеснения (по-здраво) нагоре.  Разбира се датчика е разположен на супер неудобно място, но вече с мръсни ръще нямаше как да правя снимки. Намира се малко по-навътре (към купето) спрямо "s" от надписа "Earth Dreams Technology i-DTEC"

5-civic-engine.jpg?itok=Mx1Lzlp6

Както се и очакваше - намерих сензор 37830-RZ0-G01 (Bosch  0 281 006 320). И го подмених с новозакупения 37830-RZ0-G02 (Bosch  0 281 006 576). За нещастие в процеса на работа изпуснах една вложка 10мм (споменах ли на колко неудобно място е тоя датчик) и една от скобите на кутията на въздушния филтър, та се наложи да свалям после и кората под двигателя, за да си извадя изпуснатите детайли.

След като изчистих грешката с Torque Pro, МАП-а с Liqui Moly 4066 и сложих нов въздушен филтър се качих да направя едно пробно кръгче. Грешка P2199 не се появи повече, а и имам чуството че мотора заработи по-меко и стана много по-приятен за каране - по-друго усещане при  разгръщане на мощността от 1500 до 2000 об/мин.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми се наложи да се върна към проблемите с МАР-а. За късмет не става дума за моят автомобил.

Та, открих че Хонда са обявили технически бюлетин TSB #SQ-03-003-00 от 24.05.2016.

 

В него се потвърждава, че:

1) MAP sensor, който завършва на 320 е 37830-RZ0-G01

2) MAP sensor, който завършва на 320 е 37830-RZ0-G02

 

И допълва:

1) ако е монтиран G01 MAP Sensor, то той се подменя с G11 и софтуера се обновява до версия 3.017.018 January 2016 или по-нова.

2) ако е монтиран G02 MAP Sensor, то той се подменя с G11, но не е необходимо обновяване на софтуера в ECU.

3) 37830-RZ0-G11 е Bosch  0 281 006 816. Това е последната, най-нова, версия на сензора.

 

Ако някога ми се появи отново гореописаната грешка, то ще трябва да купя и подменя още веднъж MAP Sensor-а.

 

Засегнати за всички автомобили със сериен номер до:

SHHFK3***EU206762 Civic 5 Door
SHHFK3***EU506949 Civic Tourer
SHSRE6***EU219564 CR-V

 

MAP Sensor Failure 1.6 Diesel Engine Only

Honda Civic 5 Door FK3 Year Models 13 & 14
Honda Civic Tourer FK3 Year Models 14
Honda CR-V I-DTEC 2 Wheel drive RE6 Year Models 14

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допуснал съм грешка:

2) MAP sensor, който завършва на 320 е 37830-RZ0-G02

 

Да се чете:

2) MAP sensor, който завършва на 576 е 37830-RZ0-G02

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

и на мен ми се появи в движение същото съобщение. След диагностика в сервиз казаха, че подгр. свещи са за смяна. Колата пали и се държи нормално. Въпросите: може ли да се кара така, има ли начин да се изтрие грешката( софтуерно не става ), някой подобни премеждия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...