Jump to content
А. Д.

Вериги за сняг

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Използвали ли сте вериги за сняг на вашите ЦРВ та ?

 

Какви вериги(меча стъпка,обикновенни) и какви Ви са вчечатленията от тях.Поведение на колата, проходимост и т.н.

 

Мисля че ще е интересно да споделим впечатления предвид времето и обстановката от днес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще слагам вериги за какво ми е CRV тогава?Нали това е идеята,да не мръзнеш насред пътя.Миналата зима си мислех и аз,че може би е добре да имам,но тогава не му знае възможностите на двойното.Оказа се,че караш ли си по пътя всичко е шест.Чистен,не чистен,все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагаш вериги за сняг, ти трябват 4 бр., за всяко колело верига, но за какво!?. Все пак това е CR-V!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,

 

Според мен ако си стигнал до вериги за сняг на СУВ значи е време да сменяш гумите или ако си в пряспа и те няма да ти помогнат - само трактор!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря за коментарите.Колега гумите са ОК както и грайфера и не не съм закъсал, само че ги знаете нашите полицаи като кажат задължително вериги на някой проход пък ти им разправяй че си 4X4.

Та затова питам по принцип за вериги.Някой който е слагал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не съм виждал да карат някой с джип да слага вериги :)

Освен ако не е прекалено тъп (полицая)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм виждал доста ,ама са само с предно...:).Това полицая няма как да го знае. Затова му се казва какво е положението.

На 4х4 ЦРВ могат да се сложат спокойно 4 вериги,платняни или нормални.Като има поледица няма нищо лошо да се ползват. особено ако минаваш проход и не знаеш какво правиш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега на мен с предно не ми се е налагало да слагам вериги !  А миналата зима щото не знаех пътя за Лалето си драпах по някви малко улички в Драгалевци. 

 

Стигне ли се до вериги, начи задкормилното устройство не е наред :D

 

Имам колата от 5 години, та имам няква представа как се държи на сняг. Гумите ми са с дот 2014.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
......

 

Имам колата от 5 години, та имам няква представа как се държи на сняг. Гумите ми са с дот 2014.

 

т.е. първите 1-2 от 5-те е била с други гуми, че сега е 2017 :)

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква причина да ми трябват 4бр вериги? Защото си имам само две, от платнените за предните колела. Предвид тази измислица която смело наричаме 4х4, хич не ми пречат в багажника да си ги разхождам. Веднъж ще попаднеш на едни 200м. заледено баирче до хижата, та всичко което може да помогне е добре дошло. Бай дъ уей, аз и 2 пакета сол против уруки си возя :whistle:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се наложи да карам до една хижа по непочистен планински път със сняг до броните миналата година и сложих вериги за всеки случай. Съмнявам се, че щях да успея да се кача без тях. 

 

Взех 16мм меча стъпка за джип очаквайки да няма проблем, но се оказа, че опират в носачите понякога. Трябва да са с по-малък размер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

......

 

Имам колата от 5 години, та имам няква представа как се държи на сняг. Гумите ми са с дот 2014.

 

т.е. първите 1-2 от 5-те е била с други гуми, че сега е 2017 :)

 

Беше с 2ра ръка Мишелин Alpin А4, сега съм с А5. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега никакви вериги не ти трябват. Взимай си хубави зимни гуми и това е. Аз в понеделник като падна снежеца в София се метнах към копитцето с няколко приятелчета, че да изтествам как върви количката. Да ти кажа нито едно проблемно тръгване нямах, но съм с michelin гуми. Даже нарочно се бутнах извън пътя и влезнах в преспите да видя дали ще успея да излезна, и както и очаквах - никакъв проблем завъртяха по 1 път всички колелета и си излезнах като пич. Но за лед си е друга рабора, там и веригите не помагат. Моят съвет е просто да си взимаш зимата малко по - хубави зимни гуми. Заслужава си.

Редактирано от Sleep4o
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слепчо е много много прав във случая вчера я тествах на заледена уличка със наклон доста сериозен на места дори със страничен наклон, без грижи ни изкачи. Проблема дойде на слизане ,защото е бенз, а не дизел , доста трябваше да си поиграя със газ спирачка ръчна. Но без проблем ни изкачи и свали. А на колегата които нарича тази кола измислица ти уста нямаше ли да питаш,преди да я купиш , ако не знаеш тази ИЗМИСЛИЦА е сув . Мойта като я купих от гърция на техния талон пишеше ДЖИП. И това че сама си решава кога да включи ЩАР ПО ЩАР най много ме кефи . Защото за шофиьора остава удоволствието да кара. Покарай малко истински джип,той няма тази возия ,няма тази скорост на каране 160,170,180км . Изключваме новите джипове все още не мога да си го позваля . Лесно се купува трудно се подържа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква причина да ми трябват 4бр вериги? Защото си имам само две, от платнените за предните колела. Предвид тази измислица която смело наричаме 4х4, хич не ми пречат в багажника да си ги разхождам. Веднъж ще попаднеш на едни 200м. заледено баирче до хижата, та всичко което може да помогне е добре дошло. Бай дъ уей, аз и 2 пакета сол против уруки си возя :whistle:

Ако само ще преодоляваш участък с веригите на предните гуми не е проблем .Така или иначе като загубиш сцепление ще се усетиш веднага ,че отзаде нямаш нищо.При спускане обаче наямаш такъв шанс,а точно там е по-честия проблем.

 

Тая измислица 4х4 работи абсолютно безпроблемно много години и километри с минимум подръжка и когато я познаваш и като цяло възможностите на Харвито ще разбереш ,че никак не е измислена.Доста "истински" джипки са ми минали през ръцете и като цяло най-добро съотношение цена/разход/проходимост държи Харвито.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво МАРКОНИ . Но кажи на колегата със думи прости, за какво става дума . Това че имаш платненки е + но ги сложи на задният диф. Разпределението на предни задни е 60на40,слагаш изодзадзе платненките и газ към следващата пряспа. Това че си возиш сол няма нищо лошо щом смяташ че помага . Аз си возя за 1 помощ кило ракия винаги помага тествано е . Все някой колега ще помогне и после по ракийка . Говоря за гората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Разпределението на предни задни е 60на40...

Няма такова нещо.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въртящия момент е 100% теоретично в нормално положение предно /задно е 95/0 ,при преплъзване на предно колело става 5/80 до 15/70.Изравни ли се в един момент задното изключва.

Сбора никога не е 100% ,защото има загуби в раздатката и задния диф/.Теоретично за един момент може да бъде 30/50.Тези проценти са много относителни,но поведението на задния диф си има кусури,които са изследвани подробно от Хонда при различни условия и при Ледженда добавят повишаваща предавка вместо раздатката ,за да може реално да се раздели тягата на половина.

Сравнено със всички системи със виско-муфа ,двойната помпа е вечна и много по-бърза.

2006 година към 4х4 се интегрира и VSA.Комбинацията може да се види при фейслифта на ЦРВ2 и ЦРВ3.

Системата е доработена,защото задния мост се включва и при аквапланинг...,което е много неприятно при Харви, ако не го очакваш.

 

При Харви и ЦРВ има подробност...не може да се тегли на колесар.Не може да се ползва ръчна в движение.При Сивика редовно взимах обратните завои с ръчна,но при двойната помпа не става. АКо дръпнеш ръната в движение помпата задейства и задните накладки избухват...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега никакви вериги не ти трябват. Взимай си хубави зимни гуми и това е. 

 

Колега я се пробвай да стигнеш до Пампорово например, когато веригите са задължителни за всички МПС. И нямате вериги (поне две, доколкото аз знам се слагат на предните), ще си останете до полицейския патрул докато изискването за вериги не отпадне. И не са глупави полицаите които изпълняват служебните си задължения, просто има закони и правила които трябва да се спазват. Ако искате и 8 х 8 да карате законите на физиката си действат, особено при спускане. Проблема с гумите не е при тръгване и със летните гуми се изстрелва, но спирането си е приключение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което мога да добавя е, че пухкав пресен сняг и преспи е там където зимните гуми се справят най-добре. Не е голям критерий че се измъкваш от там, грайфера си държи добре. По кофти е добре утъпкан сняг, без да е хвърляно пясък. Такъв път съм карал към Мальовица, и така е подхода към повечето хижи и горски къщи за гости където само е минал някой трактор и после са го утъпкали добре с паджерото и витарата. Маркони най-добре го каза "най-добро съотношение цена/разход/проходимост". Само по себе си означава компромис откъм проходимост за сметка на цена....

Тони, извинявай че няма да ти отговарям, но постовете са ти насочени към заяждане, на места доста некомпетентни и изобщо не помагаш по темата. Най-малкото не препоръчвам ракия докато си на път, това за платненките на задните гуми....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Никого не съм искал да обидя, ако някой съм обидил му се извинявам .     2. По въпроса за некомпетентен, не знам не съм аз човекът който да се оценявам. Нито пък ти.           3. За платненките на задният диф.след каране на заледен участък със голям наклон със предница напред без грижи но обърнах обратно колата със задница напред тогава дойде проблема . Другите приятели караха джипове ,при тях този проблем го няма. Можеш съм да си одговориш защо. А разпределянето 60/40 сме достигнали след много разговори със приятели . И това се доказа като обърнах колата да карам със задница . Самата кола почва да се суче . Ако беше 50/50 няма да се суче.            4. Като караш офролд и после хижа или вила във гората със преспиване ,вие не употребявате ли огнена вода или додашно винце и пържолки (само да не ми се обидят веганите).:D Все пак затова е създаден този форум да си помагаме ,да пишеме мнения и впечатления. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си преценя какво да сложи в багажника според къде отива и всеки си е за него прав. Ако ходех само до Алеко и Боровец, за вериги, сол и лопата нямаше да мисля, те там ходят БМВ на първи сняг да се кефят. И пак казвам, вериги се слагат на двигателните колелета, на ЦРВ в упътването пише, че това са предните. Задните до 40% едва ли ще го докарат и то при мноооого боксуване. Особено на 1ва ген, при 3та май вдигат малко процента. Ако има другарчета около теб да помогат е най-добре, ако си сам с детето нощес в гората, дето и обхват няма, нещата изглеждат малко различно.... Возя си ги и се надявам да не стигна до тях :cool:

Туй е от ръководството за 3-та ген, предполагам такова е и за 1ва: Вериги върху гумите
Използвайте вериги върху гумите само в случай на аварийна необходимост, или когато те се изискват законово за преминаване на някои местности. Монтирайте веригите върху предните гуми.

Когато шофирате с вериги по покрити със сняг или заледени пътища, шофирайте с повишено внимание. Веригите могат да окажат непредвидими ефекти върху управлението в сравнение с добрите зимни гуми без вериги. Някои видове вериги могат да повредят гумите на автомобила, джантите, окачването и корпуса. Избирайте само вериги с фини връзки, които гарантират достатъчно свободно място между гумата и другите части на автомобила в пространството под калниците. . Обръщайте внимание на начините на свързване на отделните секции и другите указания, дадени от производителя на веригите.

Преди да закупите какъвто и да било тип вериги за Вашия автомобил , консултирайте се с Вашия представител на компанията. Когато сте поставили вериги върху гумите, се движете със скорост под 30 км/ч (19 мили/ч), при покрити със сняг и/или лед пътища. За да намалите износването на гумите и веригите до минимум, избягвайте движение с поставени вериги по чисти от сняг и лед пътища.

Редактирано от pln
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво много добър пост. Лично аз имам платнени вериги ,когато се е налагало съм ги ползвал. Те са по щадящи и по лесни за поставяне. Метални няма повече да ползвам , особено ако стъпиш на лед лошо много лошо ,колата губи сцепление спирачният път във пъти се увеличава. Със платнените този проблем го няма ,но много бързо се износват и късат. Миналата година изпробвах и вериги тип свинска опашка голам боклик . Както подадох газ те се изпокъсаха. Това е от моя опит със веригите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за CR-V даже пише да не се слагат отзад вериги (вижте прикачения файл). Платнените само за лед ли стават, защото при първах и дълбок сняг не ми се струват подходящи? 

image.thumb.png.76312dd9604703437ba4c42057824f01.png

 

Редактирано от csf_da

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...