Jump to content
GeorgiD

След смяна на гуми

Recommended Posts

Проблем:

Преди 1 час, смених летните умрели континентали със чистак бърсак нови Поларис 3 Barum един и същ размер са контитата и барумите, имам по 3 плочки тежести на предна лява и 2 на предна дясна, задните са без.

 

- волана се чувства много лек

- карам със 80 по околовръстното на София и трябва да правя корекция на всеки 2-3 секунди

- усещам че колата е нестабилна

 

Питане: 

 

  - Възможно ли е от това, че не съм правил реглаж на преден/заден мост- ще направя уикенда 

  - Бях вътре при тях да видя как е бил баланса на гумите (джантите), възможно ли е да са поспестили ? Мисля да мина повторен баланс

 

Въпроси:

 

 Някой да има представа кво подяволите се е случило ?!?!!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти баланс ,ако преди това го е нямало това поведение .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балансите нямат общо. Ако не са добре балансирани ще усещаш биене в промежутък от 20-30км. Примерно ще започват вибрации от 110 и на 130/140 ще избледняват. Ако си усетил разликата непосредственно след смяна на летните гуми със зимни, това е нормално, просто каучукът на вторите е по-мек при тези температури, шарката на протектора е по-висока, имат доста ламели (намаляващи контактната площ с асфалта) и най-важното -всяка чисто нова гума има повърхностен слой, който се износва за 100-тина км и после усещането се подобрява. Не се "вкарвай във филми", но имай 1 на ум и си дръж и връщай волана в нулево положение. Ако не усетиш подобрение като поошлайфаш повърхностно протектора -пиши пак. Ти за пръв път в живота си ли обуваш чисто нови зимни гуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми се случи на мен след като бях сложил чисто нови зимни Континентал. МНОГО лек волан. В последствуе се нромализираха нещата. До колкото знам и самите гуми имат някакъв защитен слой отгоре, който ще падне. Но колата нестабилна не съм я чувствал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балансите нямат общо. Ако не са добре балансирани ще усещаш биене в промежутък от 20-30км. Примерно ще започват вибрации от 110 и на 130/140 ще избледняват. Ако си усетил разликата непосредственно след смяна на летните гуми със зимни, това е нормално, просто каучукът на вторите е по-мек при тези температури, шарката на протектора е по-висока, имат доста ламели (намаляващи контактната площ с асфалта) и най-важното -всяка чисто нова гума има повърхностен слой, който се износва за 100-тина км и после усещането се подобрява. Не се "вкарвай във филми", но имай 1 на ум и си дръж и връщай волана в нулево положение. Ако не усетиш подобрение като поошлайфаш повърхностно протектора -пиши пак. Ти за пръв път в живота си ли обуваш чисто нови зимни гуми?

Това по принцип или за конкретен модел гуми и джанти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип. Аз също в събота ще се "преобувам", но съм си взел само 2 нови зимни гуми за вторият комплект джанти. За да не изпитам същото, новите ще ги покарам месец на задния мост и после ще ги разменя за да си минат отпред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт днес волана сутринта се чувстваше 1 идея по НЕлек, за да ме разберете какво имам в предвид настъпвам до към 100, и после трябва да напрая 1 корекция с волана защото колата дърпа на ляво. Карам ли със 70-80 нямам този проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя е лек в сравнение с летните гуми, а и смених течността преди седмица, та сега се върти мазно мазно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помоли гумаджията да превключи машината на про-режим.

Повечето гумаджии работят на грешка 10 грама,защото ги мързи да режат баланси.

Имах постоянен проблем с моите гумаджии,докато ги научих ,че моите гуми се правят на +/- 2 грама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, мисля си да мина реглажа изцяло наново но при друг гумаджия уикенда, усещам колата не както преди, корекциите с волана са твърде много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че съм безразличен към ситуацията ти, но виждайки че преди писаното от мен не е "стигнало" до теб, ти стискам палци да се оправиш все някак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни старите равнимерно ли са износени.Сигурен съм че вътрешно са по износени.Баланса едва ли ще помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ceco, стигна обаче ми е много дискомфортно така, а ме е страх сега да вдигна повече от 90 за да видя има ли вибрации, ще взема да се забия някъде ще ме пишат по вестниците. Иначе минах вече 150 км (отиване / връщане до работа са 50) + малко излизане вечерта, мисълта ми е трябваше вече да е паднал този слой, ето волана се върна почти във предишната си твърдост. Всъщност зимни обувам за първи път, да. 

 

Почвам да се чудя, ако са напомпани повечко дали не може да се случи ?!

 

Росен, старите гуми бяха континентали с дот 2011, който бяха по-зле от гуми за мъгла, още седят при гумаджията и мога да ида да ги погледна, ако са по износени вътрено какво ? Не следва ли да се посети реглаж ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм сигурен че си ме разбрал. Да, в известна степен със зимни гуми малко се губи "обратната връзка с пътя". Влияние оказват (освен ламелите и по-мекия каучук) още няколко фактора.

Ако зимните си избрал с по-меки страни отколкото са били на летните, усещането пак ще е такова и ще имаш чувството че ги караш меки, но и да ги препомпиш, пак няма да изчезне. Когато страничната конструкция е по-мека, гумата по-лесно "танцува" и ефектът е аналогичен.

Като вдигнеш по-голяма скорост (хвани магистралата в сухо време), ще разбереш дали са за пребалансиране, но отивайки на друга машина то задължително ще се появи. Не пречи да отидеш профилактично на реглаж (особено ако не си правил откак колата е твоя), но и от него няма да е, щом описваният от теб ефект се е появил веднага след "преобуването".

Просто си имай "1 на ум" и внимавай. Аз по тая причина карам с по-твърди като конструкция (не като материал) зимни гуми и въпреки това чакам 4 месеца за да сложа пак летните, та да се радвам на хандлинга на колцата.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно реглаж.Минавах през това всеки път като сменях гумите.Ще се оправи след около 1000км.Ако не са ти в ред страничните наклони просто новите гуми не лягат с цялата си повърхност.При мен поне беше така.Проблема беше че там където регулирах поради некалибрована машина не го отчиташе...но ядеше гумите вътрешно при правилна сходимост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...