martjo 35 #1 Posted September 3, 2017 Здравейте, Колеги имам следния проблем с напасването на ангренажния ремък на D15B2. Проблемът се "появи" след шлайф на главата с 1 мм. Ремъкът е доста охлабен и това ме притеснява много, не знам в кой момент ще прескочат зъби и ще стане компот. Четох из щатските форуми, че този "дълъг" вече ремък, се компенсира с водна помпа от B16A, тъй като зъбите на помпата са 22 ( за сметка на помпа от D серия, където са 19) на брой. Съответно и диаметърът на "колелото" е 56 мм за D и 65 мм за B, разлика 9мм. Въпросът ми е дали пасват монтажните отвори на помпата от B16A на блока D15B2? Някой правил ли е тази замяна? Мисля, че това е единствения начин да "опъна" ремъка... Благодаря предварително за отговрите Поздрави Мартин Share this post Link to post Share on other sites
fenabg 2977 #2 Posted September 3, 2017 Що не сложиш ремък с един зъб по малко и готово.? И обясни ми от чии зор делна 1мм.? И раздвижна ролка сложили.? Share this post Link to post Share on other sites
martjo 35 #3 Posted September 3, 2017 Доколкото мога да измеря на око е 1/2 зъб, при зацепването толкова дава разлика; Делнах я, защото "леко" я карах в режим прегряване Има раздвижна ролка, но не може да компенсира дължината на ремъка, след няколко оборота се "намества" пак в отпуснато състояние и то при "дългата" страна на ремъка ( от разпределителния вал към коляновия).... въпросът остава ..... за помпата. Share this post Link to post Share on other sites
fenabg 2977 #4 Posted September 3, 2017 (edited) И с ролка няма да компесираш нищо. По спомен не стават помпите а имаше вариант за ролка оптяжна. С раздвижната трябва да компесираш разликата в зацепването. Edited September 3, 2017 by fenabg Share this post Link to post Share on other sites
martjo 35 #5 Posted September 4, 2017 (edited) Да зацепването идва, но след 2-3 оборота пак се отпуска. Намествам го да е еднакво обтегнат от двете страни на ролката на разпределителния вал, завърта и след това отново се отпуска в предната към фаровете страна.... Видях в един форум, финландец е правил тая процедура с многото пилене на главата на същия двигател, там решението му е да размени само колелата на водните помпи и така е поправил отпуснатия ремък. Само че ми се струва доста шантава работа да изтръгнеш колелата на двете помпи и да сложиш 22 зъбовото на ОЕМ помпата за D15B2.... Това е оригиналният линк: https://onecamonly.com/threads/milling-the-head-alot-and-problems-related-to-it.1091/ Edited September 4, 2017 by martjo Share this post Link to post Share on other sites
AMD 342 #6 Posted September 4, 2017 (edited) Сложи по къс ремък Edited September 4, 2017 by AMD Share this post Link to post Share on other sites
martjo 35 #7 Posted September 7, 2017 (edited) Адаш от какво по-къс, той моя е 106 зъба...??? гледма на Z6 са 104 там идва много скъсяването май, при мен се касае за 1/2 макс за 1 зъб работата... Edited September 7, 2017 by martjo Share this post Link to post Share on other sites
AMD 342 #8 Posted September 7, 2017 (edited) има и 105 същата стъпка и височина на зъбите ,не от хонда.Единствената му разлика е че е 2мм по тесен 22мм а хондовите са 24мм драсни едно лс ако ти трябва такъв Edited September 7, 2017 by AMD Share this post Link to post Share on other sites