Jump to content
dolf

Търся схема на климатроник на Accord 2.2

Recommended Posts

2006г.   Проверени бушони,релета и фреон. Компресора не включва.

Редактирано от dolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А управление до компресора има ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема най-вероятно ще е от самият компресор и най-вече от ролката /съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антоне благодаря ти за линка.

Сменихме пресостата. Проблема си остава.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвахте ли компресора дали му се върти оста? Защото може да е блокирал, а оттам прегрява съединителя и термозащитата прекъсва веригата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антоне благодаря ти за линка.

Сменихме пресостата. Проблема си остава.

Аз ти казах къде да отидеш да ти оправят колата...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен. Пресостат.

Написах доста за проблема но изведнъж изчезна. 

Благодаря на всички които ми отговориха.

Много благодаря и на майсторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, ще използвам темата, за моя проблем.

При закупуване на колата от Германия, са обяснили, че климатроника не работи, заради някакъв датчик/клапан (така е разбрал човека, който я купува).

Тук са проверени релето, което работи.

Компресора включва на директен плюс.

От сервиза, където само пълнят климатици обясниха, че има 2 връзки, които изпускат и, че трябва да си отстраня проблема с включването на компресора и тогава да им я закарам, за да я напълнят.

Проблем може би е въпросния пресостат.

Един приятел има тази част, която можем да сменим.

https://www.megaparts.bg/product/581628297?brand=17&model=518

Въпроса ми е, ако се окаже, че този клапан е дефектирал, при празна система ще тръгне ли компресора?

Или да търся такъв датчик за проба.

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003

 

 

Редактирано от dakatash

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, при празна система не тръгва компресора, без значие дали клапана е здрав.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, да сменям и клапана и датчика и тогава да я закарам, да надуят системата и да видим дали ще тръгне?

При така изброените елементи, които са проверени, може ли да е нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сервиз за климатици, в който не могат и не знаят как да разберат къде е проблема, е всичко друго, но не и сервиз. Все едно да идеш в сервиз за спирачки и да ти кажат - "Маркучите може да са запушени, смени ги и ни я докарай да сменим ние накладките". 

 

Трябва да я напълнят там с каквото пълнят, да е под налягане и да видят дали изпуска. Ако изпуска - да се подмени каквото трябва, за да спре да изпуска. След това се пълни пак и ако не изпуска - пълни се с фреон. С фреона вече се проверяват изходните сигнали на пресостата. Това е елементарна работа за всеки, който се занимава с климтици. 

 

При празна система и правилен сигнал от пресостата, няма как да тръгне компресорът, защото налягането е = 0.

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си за сервиза. По-скоро са едни пълначи, защото ми обясниха, че проблема не е в тяхната юрисдикция и ме пратиха в сервиз, който се слави с добра репутация. Там липсата на внимание и арогантното държане на персонала ме отказа да чакам. Точно поради тази причина реших да попитам тук, дали има смисъл да правя това, което съм описал по-горе. Нямам време да ме размотават от сервиз на сервиз и да ми вдигат рамене, при положение, че си отиваш с парите, без пазарлъци и очакваш най-малкото някакво по-нормално отношение. Затова реших да ви искам мнението дали ще тръгне компресора, ако е празна системата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, иска минимално налягане, например 1.5 бара манометрично. Тя като ти е празна - сменяй каквото можеш, но само ако си напълно убеден, че новите работят. Да не се окаже, че махаш здраво и слагаш повредено. 

 

Жалко за "добрата репутация" на сервиза, в който са те пратили. Сякаш отиваш не да им оставиш пари, а да им вземеш...

 

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола - при саждите няма пресостат, като при бензиновите агрегати, а има датчик за налягане. Датчикът за налягане пуска компресора, както и в зависимост от налягането пуска перките на първа, или втора степен, за да не вземе да настине мотора. надува се системата с азот примерно и се гледа дали ще тръгне компресора, ако не тръгне се почва по веригата - датчик, кабели, релета, модули разни и т.н, нищо крайно сложно за сервиз на, който му се занимава с ремонт на климатици/автомобили.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи.

Оказа се това реле за налягане, което не работеше.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, dakatash написа:

Пиша за развръзката на проблема. Препоръчаха ми читав сервиз, в който бяха любезни да ми обяснят стъпка по стъпка всичко и вече климатика работи.

Оказа се това реле за налягане, което не работеше.

което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, benjamin4o написа:

което се намира долу зад бронята пред самия радиатор на двигателя

Точно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, dakatash написа:

Точно!

употребяван ли взе или даде над 100 лева

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, benjamin4o написа:

употребяван ли взе или даде над 100 лева

Момчето от сервиза каза, че били над 100 лева, но имал отстъпка и щял да дойде на 70лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те такива датчици са трудни за намиране преди време имаше в интернет се продаваха калпавите около 35 евро а хубавите бяха на 60 евро полско качество,да върви там да върши работа и да не смъква много касичката,чее стане ли така просто не си струва ;) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/80450s7s003

Тук има по 40-50 лева.

Нямам идея, този който е сложил, колко е читав, нито от къде е поръчван, но му се доверих напълно и каквото стане.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Даката, кажи сервиза в който установиха проблема. Може и на лично.

 

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Goga имаш ЛС.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

И аз имам проблем с компресор или по точно с управляващото реле, още по точно токът който контролира релето е 9 волта и съответно неможе да задейства релето. Пробвах да направя мост вместо реле и компресорът тръгна и почна да охлажда фриона. Някакви идеи защо не достигат 12 волта до релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mr_Kolev написа:

9 волта

 

Това е напрежение, а не ток. Как направи измерването? Коя сонда къде допря? 

 

Самото реле тествано ли е извън колата дали работи правилно?

 

Релето се е захранва при контакт и контролерът му дава маса когато получи команда за задействане на компресора. А тя може и да не идва по различни причини, като например налягане извън нормата.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.06.2020 г. at 15:30, benjamin4o написа:

прочутото "реле" реално не е реле а сензор за налгане,релето за климатика си е в ел.кутията до въздушния филтър на Митсуба

Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи.20200611_213805.thumb.jpg.fdc754e7ee12be0c4a848944646b04a2.jpg

Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай да размениш мястото му с друготоподобно на митсуба и същия цвят и кажи какъв е резултата.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Mr_Kolev написа:

Да говоря именно за релето в ел.кутията и да тествано е извън колата и работи.20200611_213805.thumb.jpg.fdc754e7ee12be0c4a848944646b04a2.jpg

Въпросът е че НАПРЕЖЕНИЕТО което му се подава за да сработи (съответно да подаде напрежение на компресорът) е 9 волта а не 12 волта както би трябвало, вероятна причина аз мисля че може да е или загуба по кабелите или неправилно подаване от контролният панел на климатроника 

 

Колега, не искам да прозвучи обидно, но според мен не мериш правилно. Моля да отговориш на въпросите от предишното ми мнение. 

 

Релето е в общата шина и няма как да е захранено с 9 В. В общи линии колкото е напрежението на акумулатора, толкова е и на шината. За бобината на релето са достатъчни 7-8 волта, за да премине ток, който да създаде необходимото магнитно поле за превключване. 

 

Имаш същото реле в тази кутия, смени двете за проба.Имаш такива релета и долу вляво над бушоните, зад кората. Можеш да размениш за проба. 

 

А системата ти пълна ли е? Ако да - може някой от другите сензори да подава грешен сигнал и затова компютърът да не подава маса към релето. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам критиката и не се обиждам!

Релето е тествано на друг автомобил и работи, след редица измервания и проби установих че вероятно е друг сензор който не сработва коректното и вероятно това е причината и до релето да не достига коректно информация/напрежение. Относно фреона, след като настъпи проблема  ходих на специализиран сервиз и след проверка на системата ме увериха че е перфектна, смениха фреон и казаха че проблемът е от "тоците" на колата :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ми е как да замеря сензорите дали работят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...