Jump to content
stanislavnba

разпределителен изпускателен вал Акорд Турер 2005 140кс.

Recommended Posts

Така взех си нали хондата преди месец, и по сервизите за обслужвания и т.н.

Правеше много странен проблем от 3та на свободна гасне. Падат много ниско оборотите и гасне. Това го правеше само на газ.

Първо оправих всичко по ходовата част, смяна масло ала бала и закарвам на газаджия.

Той ми каза, че е от двигателя и трябва да се регулират клапаните(аз преди това не бях чувал за такова нещо) и да сменя свещи.
Отивам при познат монтьор да ги регулира(било рутинно на 30 000км на тея мотори, аз от де да знам) и днес ми звъни че изпускателния вал преебан.

Прегледах няма други теми, за CR-V има подобна ама не знам дали е същото и вала сигурно е различен.

 

Ето снимки: 

Та да питам?

1. Като е в такова състояние, колко голям е проблема? колко може да изкара?
2. От къде да си взема нов вал който да не струва колкото колата?

 

Мерси предварително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателя е КА20А4 вала и процедурата е същата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах един монтьор дето само с японки се занимава и му пратих снимките, каза че било нормално(което не ми се струва нормално) и можело така да се кара бая , доста хонди били така. Странно ми се стори. 
Ама ще я карам така за сега, на следващата регулация на клапаните ще направя пак снимки и ще сравня дали става по зле. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих те посъветвал през това време да търсиш друг. Като намериш друг в добро състояние и на разумна цена го смени, а не чакай 30к за реглаж и тогава да видиш какво ще стане. Едва ли ще е по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли с какво масло е карана? Ти какво сипа сега? След реглажа на клапани какво стана с гасненето ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно много добро четиво за проблема (на руски език; чети от "Надеждност на конструкцията" надолу) - двигатели Хонда К-серия

Ето и инфо от oil-club.ru (но за К24А) - Клик

Смени си вала. Не чакай.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли с какво масло е карана? Ти какво сипа сега? След реглажа на клапани какво стана с гасненето ?

След реглажа, на бензин беше супер, на газ пак така, отидох при газаджията и ми я нагласи. Сега и на двете се движи супер. На газ съм с ЛандиРенцо и дюзите след време са ми за смяна.

Преди не знам с какво масло е карана. Аз сложих оригинално Кастрол 5w30 най скъпото им. Четох бая и с маслото на тоя двигател не трябва да се пести. 

Ще търся вал, ама някакви препоръки къде да го търся? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега
Аз съм на Стоьо приятел и ви бях предупредил да гледате за този проблем при покупката ако си спомняш...

Значи сега сваляш средната пета дето държи валовете защото според мен и тя е износена и ще трябва да се сменя касетата и валовете.
За да се стигне до тук е имало липса на мазане, от което заминават и местата където валовете лагеруват.

Опцията за нови валове за мене не е оферта щото за да се стигне до тук има някъде запушване на маслени магистрали и дори и да купиш нови валове и касета(ако е износена) ще стане пак така след време поради липсата на мазане. - запушени маслени магистрали на главата, които не знам дали могат да се отпушат...

За мен варианта е само един:
- Втора ръка глава за около 600-700лв от мотор който е каран с правилното масло и е СМЕНЯНО на време(щото на този явно не е...) и продължаваш да караш.

Просто трябваше да купиш К24 и нямаше да имаш грижи.

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега

Аз съм на Стоьо приятел и ви бях предупредил да гледате за този проблем при покупката ако си спомняш...

 

Значи сега сваляш средната пета дето държи валовете защото според мен и тя е износена и ще трябва да се сменя касетата и валовете.

За да се стигне до тук е имало липса на мазане, от което заминават и местата където валовете лагеруват.

Опцията за нови валове за мене не е оферта щото за да се стигне до тук има някъде запушване на маслени магистрали и дори и да купиш нови валове и касета(ако е износена) ще стане пак така след време поради липсата на мазане. - запушени маслени магистрали на главата, които не знам дали могат да се отпушат...

 

За мен варианта е само един:

- Втора ръка глава за около 600-700лв от мотор който е каран с правилното масло и е СМЕНЯНО на време(щото на този явно не е...) и продължаваш да караш.

 

Просто трябваше да купиш К24 и нямаше да имаш грижи.

Колега ти ме утрепа. То като ще правя основен ремонт на двигателя не знам направо.

Аз мислех да карам 10-15к така и като сменя пак маслото да отворя главата на клапаните да видя дали има промяна вала. 

И ако има то тогава така или иначе ще се разглабя и ще се гледа. 

Не че не вярвам, ама така някак си да си купя глава за двигателя на доверие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а да попитам, галвата с разпределителните валове ли е 600-700лв? и ремонта сигурно ще ми е още 300-400лв? плюс гарнитури и други. 
И то това с намирането на читава глава и то може да не е много лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да главата с валовете е около 600-700лв, подле гарнитури работи още около 200-300лв части и отделно труд.
Тея валове освен още по зле друго няма какво да станат.

Глава не се взема на доверие, ще те правя в Пловдив до един познат дето ще я свали от работещ мотор ако има разбира се...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да главата с валовете е около 600-700лв, подле гарнитури работи още около 200-300лв части и отделно труд.

Тея валове освен още по зле друго няма какво да станат.

 

Глава не се взема на доверие, ще те правя в Пловдив до един познат дето ще я свали от работещ мотор ако има разбира се...

а мога ли да изкарам така 10-15к км и след това да го правя това всичкото. Не виждам колко по зле може да стане за тея км. Поне да не ми отиват още 300лв дето съм ги дал до сега на вятъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да караш така до когато прецениш.
Щом си сложил и хубаво масло още по добре....
То реално така може и над 50 000км да направиш, но не знам колко добре се държи колата и как е разхода спрямо топ състоянието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да караш така до когато прецениш.

Щом си сложил и хубаво масло още по добре....

То реално така може и над 50 000км да направиш, но не знам колко добре се държи колата и как е разхода спрямо топ състоянието.

:) аз 50 000км ги карам 5-10 години. На миналата кола 60 000км съм ги минал за 8 години. 

Значи ще изкарам по план. На всяка смяна на масло ще вдигам капака, ще снимам и ако почва да става вала по зле тогава ще правя твоята процедура. Ако си стои същия, ще карам. 

Иначе преди да ми оправят клапаните на газ гореше 10 на 100, при положение че на магистралата карах със 140, после съм бил само 2ра -3та по завои и в града на малки разстояния. А при тея температури навън реално включва на газ като мина 50 метра. И това преди да ми регулират клапаните. Тя сега работи по съвсем различен начин. 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, така се прави. Сменяй маслото с хубаво, начесто, следи състоянието. Прави си реглажа.

Вярно, че има язви по тая, ама другите гърбици са екстра. Имат си дертове, нямало е добро мазане, но ти ще се справиш по-добре от предишния собственик.

Айде не съм виждал от онея стопените валове на живо ма ...

 

Ако се наложи ше си купиш вал нататъка.

 

А който има мерак и пари за трошене да купува глави. :)

 

Абре едно допълнение: що не пробваш някоя добавка с молибден или CeraTec на LiquiMoly, ей така между другото, нали тва им е целта. Прочети за какво иде реч и си прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Молибден не знам но аз лично бих потърсил качествена добавка за почистване защото за да се получи това, явно има запушени магистрали и за да се задържи това положение то мазането трябва да се оправи моментално !

Колегата Markoni е бая в час с маслата и добавките, попитай него какво ще те посъветва, но ако на места има недостиг на мазане то много по скоро може да се довършат валовете и местата им дето лагеруват.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам може една-две смени на малко километри с хубаво, тънко масло, вместо агресивни добавки за промивка. Евентуално сваляне на картера а, у.

От по-лесните неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е изобщо сигурно, че дефекта е резултат от лошо мазане - което пък е резултат от запушени магистрали. 

Когато разбрах, за вероятността за такъв проблем, прочетох каквото успях да намеря предимно в чужди форуми и там имаше много случаи, където проблема се появява на мотори с нисък пробег и поддържани безкомпромисно с тънко масло ?W-20.  Дори някой винят точно тънкото масло. Други винят материала, но никой не може да даде каквито и да е доказателства да подкрепи тезата си.

 

Просто трябваше да купиш К24 и нямаше да имаш грижи.

Тук какво имаш предвид? Повечето инфо, което намерих беше от американски форуми, където нямат Акорди с К20 и проблема е широко разпространен точно сред К24.

https://honda-tech.com/forums/honda-accord-crosstour-2003-2012-118/exhaust-cam-lobes-galling-pitting-2857883/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно материала се обвинява най-често - валове, клапани...

За лошото мазане (или липса на такова изобщо) - виж другите гърбици температурните следи. Така си мисля аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не съм видял нито едно К24 с износени валове.
Снимковия материал по горе се отнася за К24 което е 160 коня и в Европа го няма или евентуално да го има на някоя друга кола но не и на Акорд.
Ако се загледате в снимките по горе ще видите че там дето е износена гърбицата въобще няма втек гърбица а при Акорд 7 2.4 е с втек и на двата вала и е 190 или 200 коня.
Във Щатите масовото К24 е 160 коня - онова от снимките, само в TSX е 200 каквото е и тукащното.
В TSX се води К24А2 което също няма дерт от към валове...

Под това - Ако си беше купил К24 нямаше да имаш проблеми визирам К24А3 което е масовото тук.
Иначе К24 има един куп разновидности както и К20, но примерно К20А, А2, Z3 така нар. Type R също нямат дерт с валовете.
 

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I've got a 2010 Accord K24Z3 with 103000. Began hearing some lifter clatter. Assumed it was time to adjust the valves. Pulled valve cover and discovered exhaust lobes on 2 and 4 galled and pitted. Really made me sick, as I've babied this car. I'm immediately leaning toward defective workmanship. At the dealer now awaiting a Honda inspector and hopefully some restitution. I'm really glad to have found this and welcome any further advice and information.

 

 

Ето ти един К24 с VTEC и същия проблем.

Документирани са повече случаи от по-масовите, това е някак логично. 

 

Ето и една Акура TL

https://acurazine.com/forums/4g-tl-problems-fixes-297/oil-consumption-pitting-camshaft-help-please-948450/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да помоля автора да напише какъв точно е двигателя..

Защото в името на темата пише един, а в подписа му друг.. нещо се омотах..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

I've got a 2010 Accord K24Z3 with 103000. Began hearing some lifter clatter. Assumed it was time to adjust the valves. Pulled valve cover and discovered exhaust lobes on 2 and 4 galled and pitted. Really made me sick, as I've babied this car. I'm immediately leaning toward defective workmanship. At the dealer now awaiting a Honda inspector and hopefully some restitution. I'm really glad to have found this and welcome any further advice and information.

 

 

Ето ти един К24 с VTEC и същия проблем.

Документирани са повече случаи от по-масовите, това е някак логично. 

 

Ето и една Акура TL

https://acurazine.com/forums/4g-tl-problems-fixes-297/oil-consumption-pitting-camshaft-help-please-948450/

Това не е К24А3 отново.

И аз съм чувал за проблеми при к24z но не и при к24а3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много моля всички участващи във темата да я прочетат отначало. 

 

Станислав си купил една кола смачкана от каране.Никой не знае как е поддържана и дали е виждала масло, още повече правилно т .н.

Станал е проблем - нормално. Няма човек, който да каже защо е паднала циментацията точно на втори цилиндър и най-вече на изпускателния вал.

Отговорили десет човека ...всичките свидетели на този дефект,че и на К24.

Ако външен човек прочете темата ,ще си помисли ,че К20 е най-големия которник сред двигателите на Хонда.

Останлите 99 %,които го карат и нямат проблем не се обаждат и везните остават леко наклонени ....ама от слухове.

 

Затова моля всички ,които си купиха Акорда от магазина и му навъртяха 250к километра с редовна смяна на масла, регулировки на клапани и т.н. обслужване и строшиха изпускателен вал да си вдигнат ръката и да го заклеймим най накрая тоя мотор.....

 

Да и аз съм виждал износен разпределителен вал...1 на 3 от витеков Сивик/Харви. Но и това не прави 1% от всички двигатели на дадена серия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, но познавам поне 4ма хондаджии които или имат сервизи или работят в такива и все црв или акорд с к20 има този проблем.

Ако някой го е срещал при к24а2 или а3 моля да сподели за да видя че такъв проблем въобще съществува там.

За к24z се говори за "мек" материал на валовете но пак не при всички го има, явно маслото и навременните смени си казват думата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя изпускателният на К20А4 на първи цилиндър като че ли е тръгнал. :)

И понеже не си спомням заглеждах ли го на предните реглажи ся аз ли съм виновен, италианецът ли, материалът ли ...

 

IMG_20170812_185209824.jpg

 

Не нападам К20, нито пък К24. Стара кола, сичко е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е тръгнал... А пък двигателя ти вътре е като нов, много странно.

Моя върте си е потъмнял от маслата...

Ти сега кажи честно, след тая тема ли свали капака да провериш ?

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 и да го заклеймим най накрая тоя мотор.....

 

Аз съм го заклеймил вече тоя мотор, квото и да ми обясняваш! 

Карам го още 100к км на газ и го пускам за продаване направо целия Акорд, защото не ми се рискува с тия валове :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдар да си отвори капака да си покаже надраните валове!

 

Недко, имах малко време свободно, а ми беше време за реглаж. :) Ма като го видях се почуствах длъжен да пусна снимката тука. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече почти 20к не съм регулирал клапани но ще теябва и аз да мина от тая процедура скоро.

Ще снимам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдар да си отвори капака да си покаже надраните валове!

 

Не мога да разбера, защо намесваш колегата Чавдар в разговора?

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в материала за изработка на валовете има спасение, но ако е от мазане или трети вид.....
Във Варна има човек който прави азотация на разпределителни валове.
Тука в града в АРЗ(Авто Ремонтни Заводи) след като се шлайфат валовете и им се бутне горното покритие ги пращат за азотация която да направи як повърхностен слой. Но трябва да се сваля вала...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че на Autodata може да се вярва на 100%, защото съм намирал неточности там, но в раздела "Known fixes and bulletins" също имам спомен, че се споменаваше за някакви проблеми с разпределителните валове. Какво да се прави - желязо е, чупи се  :tooth: 

 

Но не помня за някой от К20 ли ставаше въпрос или за К24. Ако го намеря ще го публикувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недко,по коя логика вал работещ на търкаляне,а не на триене трябва да е як. Тия иглени лагери искат само хубаво и чисто масло и навременна смяна. Една стружка в лагерчето и от търкаляне става триене.Тук естествено роля играе и ангренажа ,който е голям генератор на стружки.Не случайно цетката на Витека и ВТЦ-то е пълна редовно с едри стружки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недко,по коя логика вал работещ на търкаляне,а не на триене трябва да е як. Тия иглени лагери искат само хубаво и чисто масло и навременна смяна. Една стружка в лагерчето и от търкаляне става триене.Тук естествено роля играе и ангренажа ,който е голям генератор на стружки.Не случайно цетката на Витека и ВТЦ-то е пълна редовно с едри стружки.

В този случай няма ли да се наблюдава проблем и по повърхността на ролката, а не само на гърбицата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно интересно четиво по темата:

https://hondavodam.ru/polomka-raspredvala-k24a.html

И тука се вижда че това не е европейското K24A3, виж че няма втек гърбица на единия вал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В руските форуми пишат, че именно "дефорсираните" К-мороти (без втек на изпуск. вал) са засегнати в по-голяма степен от проблема с валовете, и то предимно на изпускателния вал. Като евентуална причина, освен гореизброените, се сочи и факта, че една гърбица на изпускателния вал чрез една кобилица натиска едновременно на два клапана, което не е така при моторите с Втек на изпускателния вал (Известно, что на всех нефорсированных двигателях серии K выпускной распредвал (который как раз и страдает) не имеет VTEC-кулачков. В этой конструкции один кулачок через рокер давит сразу на два клапана, в то время, как на VTEC-распредвале на каждый клапан имеется свой кулачок.). Счита се, че при подобна конструкция е възможно да възникнат ударни натоварвания върху гърбицата на вала, които са резултат от микроскопични (изкл. малки) разлики в хлабините на двата изпускателни клапана, получени в резултата на работата им (например леко потъване на единия клапан) или недобро регулиране. Т.е. следва много стриктно да се следи за хлабините на клапаните и маслото да се сменява в интервала 5000 - 7500 км (според регламентираното в Япония). Това вече е писано веднъж в темата за CR-V-то (http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=92600&p=1057392390)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те все са Втек, ама пострадва вала на който няма Втек гърбица най вероятно.

Защото и К20 в Акорд е с втек само на единия вал, така е и К24 в ЦРВ  - там са и проблемите...

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ rollin - Точно така. Грешно съм го написал (коригирах го).

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...