Jump to content
ogi28b

Разделяне на дълги и къси светлини при светлинен клаксон

Recommended Posts

Колеги, цял ден чета и търся, рових къде ли не и или аз не знам как да търся, или просто това, което търся, го няма. Включително и в секцията с полезните технически теми - линковете не работят.

 

Трябва ми схема на електрическата инсталация на Акорд 7 фейслифт с фабричен ксенон и в частност - конкретно на частта с фаровете. Намерих едно ръководство от някакъв американски сайт, но се съмнявам, че там нещата са същите. Проблемът е в това, че аз също изпаднах в недоумение от едновременното светване на къси и дълги светлини при присветване със светлинен клаксон. В нормалните коли късите са си къси, а дългите - дълги и нямат електрически допирни точки, освен обща маса. Искам да видя начертано как са нещата, за да мога бързо и лесно да разделя късите и дългите при присветването. Без схема също ще стане, но ще отнеме много повече време, измервания, търсене на кабели и модули, и т. н. В това американското изглежда, че лоста за светлини подава команди към контролен блок, а той подава сигнали към релета за светлините. Ако е така и на европейските коли - неприятно, ще трябва повече играчка. 

 

Ако някъде из форума има качено ръководство или схеми, моля за линкове. Ако някой го има, моля да пише в темата, за да ми го изпрати по някакъв начин. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам този линк, но не си спомням как/дали става изтеглянето...

https://allautoinfo.org/service-manual/17575-honda-accord-esm-2003-2008.html

Общо взето търси из руските форуми за хонда, там са доста отзивчиви...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Проблемът е в това, че аз също изпаднах в недоумение от едновременното светване на къси и дълги светлини при присветване със светлинен клаксон. В нормалните коли късите са си къси, а дългите - дълги и нямат електрически допирни точки, освен обща маса. Искам да видя начертано как са нещата, за да мога бързо и лесно да разделя късите и дългите при присветването.

Ако някъде из форума има качено ръководство или схеми, моля за линкове. Ако някой го има, моля да пише в темата, за да ми го изпрати по някакъв начин. 

 

И за мен това е нелогично и ще следя темата с интерес. Горният линк трябва да ти е полезен.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм се заглеждал дали ми светят и късите при присветване на дълги...Явно си с ксенон и разбираемо това е нежелано

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линковете са полезни, благодаря ви. Разгледах руските, нещата изглеждат така, както са и в американския файл, за който писах. Сега не мога да го видя, че го изтеглих на служебния компютър. 

 

В общи линии от лоста се подават команди към блока, а блокът подава напрежения към релетата (общо реле за двата къси и общо за двата дълги, поне схематично е по едно общо). Тук виждам следните варианти:

 

- При включване на къси, лостът подава сигнал за включени къси, а блокът задейства релето за къси. Това е ясно и май няма какво да се коментира.

 

- Въпросът е какво става когато се подаде команда за дългите светлини:

----- 1. Лостът е конструиран така, че при подаване на команда за дълги от лоста, едновременно се подава и команда за къси и съответно блокът за управление задейства и двете релета - за къси и за дълги, или

----- 2. Лостът си е конструиран правилно и си подава отделни независими команди за къси и отделни за дълги, обаче блокът е програмиран така, че получавайки команда за дълги, сам се сеща да активира и релето за късите, освен за дългите. 

 

Някой случайно да си е играл да прави измервания как точно работи лостът? 

 

:offtopic: ако някой от DRL-джиите чете тази тема - не се притеснявайте, проблемът със светването на късите няма нищо общо с инсталираните модули. Те си командват дългите правилно на 20-30-40-50 % и не могат да захранят късите, защото къси и дълги са физически разделени от релетата. Проблемът си е конкретно в автомобила, че като присветнеш, светват и късите. 

 

Значи или ще се мисли нещо за преработване на лоста, или нещо за заобикаляне на контролния модул. Някой ако се е занимавал и сподели опит, добре дошъл ще е! 

 

Опитах да намеря схема на лоста, но от веднъж не успях (в руските файлове). Утре ще търся пак, а ако някой случайно я знае къде е, моля да сподели, може и с картинка. 

 

Благодаря на участващите в темата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физическото преработване на лоста, може и да е възможно с пилене / лепене, но едва ли ще изкара дълго. Тези пластмаси са специални полимери и едва ли ще се намери кой де прави химически анализ и търсене на сходен материал. Надявам се да намериш ел. вариант. Аз си сложих ДРЛ на дългите имено за да не паля ксенона. Колата стои в гараж и по тая причина не ползвам и автоматичния режим на фаровете. Модулът ми има възможност да захранва и задните светлини, но исках само тези на 5-ата врата, а майстора каза че е много работа, но го каза наизуст -без да е гледал схемата или ровил по колата. Ако откриеш вариант и по този ми мерак -кажи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарно е, смени майстора. Казал ти го е, защото е толкова лесно, че трябва да ти вземе 3 лева за 10 минути работа и не му се занимава :D

 

От ДРЛ-модула си удължаваш кабела, който ще включва габаритите и го свързваш успоредно към кабелите, захранващи габаритите в 5 врата/капак, като само добавяш по един диод, който да може да носи най-малко 1 Ампер ток (или поне 0.5 А), за всеки габарит по 1 бр. или ако е на общия кабел на двата габарита - 1 бр. от 1 А в посока към габарита. Той ще запушва обратната посока и така няма да светват други габарити, освен тези на задния капак. В зависимост от ДРЛ-модула, може да се наложи диод и на удължения кабел, но това пък вече е съвсем най-малкият проблем. Това се прави за около 10 минути от електрическа гл. Многото работа ще е свързана с прокарването и скриването на този удължаващ кабел, сваляне и качване на кори и таппицерии. Може и да е лесно, стига да се знае къде точно става разделянето на двата задни габарита. Логичното е да е някъде отзад около капака, за да се спести кабел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно разтапицирането и ровенето ме спира. Ако има ел.начин да се направи от модула към снопа кабели тръгващ отпред и това да е скрито под таблото, а не да се разкоства половината кола за 1 прищявка? Като ровиш по твоята -би ли огледал за такава възможност. И седана е с 2 габарита на калниците и 2 на капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябва да стане след разделянето на кабела за към капака и за към калника. Ако е някъде отпред - лесно. Ако е някъде отзад.... Силно се съмнявам да е отпред, защото това значи за всяка лампичка да тръгва отделен кабел, което оскъпява производството. Ама като сваля тапицериите, ако разбера нещо повече - ще споделя. 

 

Сега, докато се наканя да сваля кората на волана и да видя тоя лост как работи и ще яде ли Асан баница - се заех да отворя всички плафони за да видя какви са лампичките и да ги сменя с бели светодиодни. 

 

Сигурно знаете, ама да споделя:

 

- задни габарити - капак, плафони във вратите, осветление на номера, плафон в багажника - W5W (T10)

- предполагам, че и предните габарити са такива - T10, моля някой да потвърди

- плафони при огледалата в сенниците - такива не бях виждал, доколкото разбрах са някакъв цокъл T6.3, и на дължина са 28/29/31 мм. После ще измеря точно за да видя какво ще пасне и да го поръчвам. 

- плафони в купето - в друга тема видях, че един колега е писал 31 mm FESTOON. Тъй като не успях да сваля плафоните, от страх да не ги счупя, моля някой да потвърди и за това. 

 

Отделно от това - със светодиодна лента ще направя осветлението под вратите, да свети ярко. А самата светлина в плафона мисля дори да я сменя с червена. Определено трябва да се подмени със светодиодна, защото много се нагоррещява и при мен е стопена част от цокъла и е залепнала върху лампата. 

 

Общо взето идеята ми е цялата кола да свети в бяло като цвета на ксеноновия фар. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напредвам с феноменално темпо по въпроса: открих, че ако лостът е на 0, светлинният клаксон работи, но не се включват дългите при бутане на лоста напред. Това ми подсказва, че е възможно механично да са разделени двата вида светване с дълги. Което е доста добре, защото може да се вземе само сигналът-изход за дълги от лоста и да се подаде към бобината на релето на дъгите след модула за управление. Така модуът би трябвало да си включва дългите нормално, когато искаме дълги, и да бъде заобиколен, когато искаме светлинен клаксон, като така не би трябвало да заработват късите. 

 

Сега остава да сваля корите и да измеря дали е така. Всъщност това няма значение, важно е да се вземе сигналът за дълги и да не влиза в модула, а да се заобиколи и да задейства релето самостоятелно. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и 7 месеца, и продължавам: случайно открих, че има бушон за дългите в кутийката при левия калник, а в една тема видях че някой колега там беше свързал DRL модул. Това подсказва, че ако се докара сигналът от лоста, който служи за светлинен клаксон, до този бушон, или някъде по неговата верига (например на бобината на релето или направо на самия бушон), то при подръпване на лоста трябва да светнат само дългите. Чакам малко по-топло време, за да разглобя и да го измеря тоя лост как работи. Ако някой го е правил и знае, може да сподели. 

-----

Ред.: Модулът управлява релетата на късите и дългите по маса. Май ще играе ножицата :/  

-----

А в стената има ли лесно достъпна дупка или маншон, през който да се пробута 1.5 кв. мм кабел?  

 

Ако може да помоля някой модератор да промени заглавието на темата на "Разделяне на дълги и къси светлини при светлинен клаксон"? Предварително благодаря. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мисля, че няма да успееш, а ти искаш и темата да преименуваш така.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно ще е да си сложи отделен бутон, който да му включва само дългите светлини. Странно ми е, че разискваме такива неща тук. В другите форуми хората реват от колите си, а нашите не ни създават проблеми, затова се чудим как да ги подобрим, т.е., да си създадем проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък уважавам хората които се опитват да подобрят нещо, макар и добре работещо. Както и преди бях споменал, не виждам логика светкавицата на дългите да пали и късите (особено ксенона). Вярно че конструкторът не е предвидил пресвяткването в движение (по различни причини), но ако някой намери елегантно и дълготрайно тех. решение на този казус -опашка ще има пред  дома му. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че светкавицата става по-силна (нали трябва да е светклавица), когато светват и 4-те фара. Да се откачат късите за мен не е подобрение, а обратното. Независимо от това, който иска нека да дерзае. Желая му успех и късмет да се справи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставям това тук за малко, от щатския модел е уж, но е насока. 

 

И това е за тук: ЛИНК

 

Подозирам управление през лоста по маса. И по-лошото - подозирам връзка между късите и дългите вътре в самия лост. 

 

7th gen combination light switch test.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на схемите в предното ми мнение, нещо такова си го представям, ама така и не мога да намеря точна схема на лоста включваща и управлението през сензора за светлина. Тази червената връзка сега е важно къде точно из колата се намира, ако въобще така е направено. Ако се вярва на горните схеми - не е в лоста. От тук нататък вече докато не пипна с мултицета, не мога в нищо да съм сигурен. 

 

Пауза и изчакване на топло време. 

Untitled.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междудругото днес пробвах светкавицата и пали ксенона само ако не си на фарове. А когато си с вкл къси, късите не премигат. Какъв е проблема, след като така или инъче се кара на фарове постоянно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То оставаше и когато си на къси, да ти ги гаси и пали когато искаш да премигнеш на някой :D 
Въпроса е, че повечето които са с ксенон, не искат да го включват по 2-3-4 пъти на ден, защото първо смяната е тегава, второ една читава крушка е 50-80лв и се монтират ДРЛ модули, които ти палят дългите на някакъв процент. Аз също съм така, но съм се примирил, че в редките случаи в които премигвам на някой, ще ми се пускат и късите.

Реално погледнато, най-често поне на мен ми се налага да премигна на някой заспал в лявата лента на магистралата, а там винаги си карам на къси, тъй че лично за мен драмата не е голяма. Разбира се на който му се занимава му пожелавам успех в начинанието. Човека който ми слага ДРЛ модула ми каза, че не се наема да прави подобни изпълнения. В една тема за тези модули имаше човек, който каза че модула му бил smart DRL и там си имало код, в който като премигнеш пускал 2 бързи светкавици и една бавна с дългите. Беше дал и линк към сайта от който си го е купил, аз им писах на хората и те ми казаха, че щом светкавицата е направена заводски да пуска къси и дълги при премигване, няма как техния модул да го промени това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно за мен проблемът с каране на фарове е от няколко точки:

 

1. При движение през деня отзад светят габаритите, което прави стоп-светлината малко по-трудно различима: едно е възприемането от светване на тъмна секция на стопа и друго от светеща да светне малко по-силно. Затова ще измисля вариант или с DRL модул или с допълнителни дневни светлини, за да не свети отзад нищо.

2. Осветлението на таблото - нощният режим е твърде тъмен за през деня, а дневният е твърде ярък за през нощта. Карам с някаква настройка, с която през нощта ми е малко по-ярко от желаното, а през деня - доста по-тъмно.

3. Заради т. 1 - присветването, като искам да отдам предимство на някого, или пък да поискам при нужда. Вчера реших да преброя и за 15 минути движение в София (само на връщане от работа) ми се наложи да присветна 6 пъти. За 1 година може би присветвам над 1000 пъти.  

4. За да не въртя врътката всеки път като паля и гася колата, съм лепнал една лепенка на сензора и светлините светват с подаването на контакт. При палене в по-студено време примигват. 

 

Общо взето това са ми проблемите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На модерните коли "дневният" модул пали и задните светлини. Повечето допълнително монтирани DRL модул имат тази възможност, но поради съображенията в точка 1 при мен не е вързан. Но е добре и отзад нещо да свети, та за това мислех да вкл. към него само тези на 5-ата врата, които са отделна секция от габарит/стоп светлините. Иначе модулът решава успешно точки 1, 2 и 4, но за 3 си иска намеса, която си тръгнал да търсиш, така че -успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 1 час, ogi28b написа:

Затова ще измисля вариант или с DRL модул или с допълнителни дневни светлини, за да не свети отзад нищо.

Аз съм с този и от зад не светят габарити,при включен DRL модул.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Вчера реших да преброя и за 15 минути движение в София (само на връщане от работа) ми се наложи да присветна 6 пъти. За 1 година може би присветвам над 1000 пъти.

 

Автомобилите със специален режим сигурно не си търся толкоз "правата" :worthy:

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не приемам за добър варианта да светят само фаровете, без задните светлини. Много лесно може да се случи да караме вечерно време само на DRL, а отзад няма да свети нищо. Това е много по-зле, отколкото да светят и габаритите през деня. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз за това искам да светне нещо отзад денем с ДРЛ, но още нямам подсказано интелигентно решение за секциите в 5-ата врата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали за да не се случва това има Auto. DRL модула си работи като е светло, а като се смрачи се включват късите светлини и съответно задните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички имат ауто

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, h5rov написа:

Нали за да не се случва това има Auto. DRL модула си работи като е светло, а като се смрачи се включват късите светлини и съответно задните.

Същата фирма предлага както дрл за предни + задни светлини,а също и auto drl,с фото сензор и обикновенният,който сложих аз.Така,че колега "ceco_accord "имаш избор.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички си слагат Ауто, затова не всички имат. Фабричния ДРЛ, дори на скъпи автомобили е само отпред, възможно е скоро да са изкарали и такъв който включва и задните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, JHM написа:

Същата фирма предлага както дрл за предни + задни светлини,а също и auto drl,с фото сензор и обикновенният,който сложих аз.Така,че колега "ceco_accord "имаш избор.;)

 

Може ли линк за задните, защото сами за предните съм срещал аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам колега,най добре им се обади и информирай,което те интересува.На мен казаха,че този от последния линк,включва и задните габарити(ако правилно съм ги разбрал).Аз си взех най простият,който уптавлява само дългите на процент и съм доволен.Поне за мен е безсмислено нещо друго,освен стоповете да свети отзад.Ако искам да включа задните светлини през деня,карам на фарове за мъгла,на които съм сложил лед h11 6000K.:)Причината да взема най ооростения модул е,че исках колкото си може да не се човърка по колата.Това е и причината да го сложа в двигателния отсег,под кутията със силовите бушони (релета).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за линка. Модула е монтиран преди 2 г. но ще потърся бумагата, да видя дали беше CarDRL5. Ако е, може да поръчкам функциите. Но дори и такова да е, към 50% дълги ще пали всичките 6 габаритни крушки, а аз искам само 2-те на 5-ата врата + 50% дългите. Знам че е сложна претенция, но... :)

Стандартното ауто на колата не ползвам по навик, понеже е твърде чувствително и ме е изненадвало с решенията си. Включвало се е далеч преди сумрак. Примерно, денем в проход и като вляза в някое усойно място -"тириририк" и гаси дневните, палейки ксенона. :) Иначе за Хемус с тунелите е чудесно. Освен това колата спи в гараж и то веднага пали фаровете сутрин, или вечер -като и пъхна предницата в него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с аутото и нямам проблеми за сега, 2г. близо. Ще им звънна да ги питам за стоповете...

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

Благодарско за линка. Модула е монтиран преди 2 г. но ще потърся бумагата, да видя дали беше CarDRL5. Ако е, може да поръчкам функциите.

Стандартното ауто на колата не ползвам по навик, понеже е твърде чувствително и ме е изненадвало с решенията си. Включвало се е далеч преди сумрак. Примерно, денем в проход и като вляза в някое усойно място -"тириририк" и гаси дневните, палейки ксенона. :) Освен това колата спи в гараж и то веднага пали фаровете сутрин, или вечер -като и пъхна предницата в него.

Мда, моят е фотон2, този или е нов, или не съм го видял тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

 Знам че е сложна претенция, но... :)

 

Толкова ли няма някой, който да иска да ти вземе парите, за да поразръчка жиците? Като имаш път към София ми пиши 1-2 дни предварително и ще ти го направя. Тъкмо ще ти ползвам колата за донор да си намеря и решение на моя въпрос. ;)

 

Имам съществен въпрос към всички с DRL-модули - може ли да кажете ТОЧНО къде са ви свързани кабелите, които са за изход към дългите? Колкото повече хора отговорят, толкова повече ще сте в помощ по основния проблем на темата. 

 

Иначе вчера, докато преглеждах темата, се зачетох и в регулацията за дневните светлини (ДС). В нея пише, че е допустимо автоматичното включване на ДС да включва и задните габарити. Също така е допустимо при ръчно включване на габаритите, ДС да останат включени. Но по определение, ДС са светлини, които светят напред, светят в бял цвят, трябва да са монтирани по определен начин, да светват автоматично, да гаснат при включване на къси, да са на определени разстояния от земята, от най-външния ръб на колата, помежду си поне на 60 см, да имат площ най-малко 25 кв. см, да имат маркировка 00 RL E4 примерно и т. н., още един куп изисквания, за които много рядко става въпрос. В тази връзка - тези DRL модули които масово се монтират са.... не особено законни, най-малкото заради цвета. Добре че куките не контролират и всеки може да си прави квото си иска. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези "фотони" ми разправяше служителката от фирмата,че са им правили адаптации и настройки в движение,както при минаване през сенчести места през деня за осъвършенстване на ефикастността на авто модула.Условието е датчика на светлина да не е под пряко и постоянно слънчево греене,а някъде ,примерно до предната лява колона на предното стъкло.Пък и цената беше 70лв.,а обикновенния ми го даде за 25лв. и приятел ми го монтира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би грешно съм разбран (или изразил). Говорех за автоматичния режим на фаровете на колата (оригиналният), а не за такава опция на ДРЛ модула. Моят няма такава.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...