Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Капков тест 6 - 6000км.


1.Mobil1 0w20 AFE


2.Honda accord-K20Z2 2006г.


3.Общ пробег на автомобила-143000.


4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км.


5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%


6.Средна скорост,около 35 км/ч.


7.Сезон на експлоатация 10.01.2018г.-06.05.18г.


8.Мото часове, около 200


9.Изразходвано гориво-около 540 л. пропан бутан и 80 л. бензин А-95.


10.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне.


11.Сушена е 24 ч. на стайна температура.


12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.


13.Доливане няма,няма разход на масло.


14.Маслен филтър, хонда OEM (purflux).


15.Режим на използване-(тежък)кратки разстояния и студени стартове,рядко до към 5000об.(160-170km/h)за кратко.


16.Предишно масло, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

17.Сканирана е с 600 dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

5aef26e7dba96_mobil0w20afe6000km.thumb.jpg.9da217311d191d21633e2548a6346ada.jpgImage.thumb.jpg.26ccabc9bb072ffc791c1d54e42c8ca3.jpg

Развитие до сега:

5aef27a7c682c_mobil_0w20_AFE_1200km_20_01_18.jpg.48c34e855fa66884ca751f446b13c65e(2).thumb.jpg.ae1766afbeb0c2458f01c3d76c277bf2.jpg5aef27c02c969_mobil_0w20_AFE2100.(4).thumb.jpg.c43b6f839120c0f9f46dfe92be4562aa.jpgImage.thumb.png.ea5ba6c5417d9a3853f9b1ac408417a9.png5aef2820e847d_Image(3).thumb.jpg.33a42dea500ab677e790340fe040a695.jpg5aef284850674_Image(3).thumb.jpg.7281cea8cd2d0f0d72a536ae0ba84f22.jpgImage.thumb.jpg.26ccabc9bb072ffc791c1d54e42c8ca3.jpg

Продължаваме с нови 1000км.:)

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо при 5000км ядрото е по-наситено и по-добре заформено, а при 6000км като че ли започва да се разпада? :blink:

Сканирането ли е различно или...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено има разлика в времената на сушене и това,че при 6-ти тест щеката я вдигнах на около 5 мин. от загасянето на мотора,а при 5-ти на 30-та мин.Параметрите на скенера,както и хартията не са сменяни.Мисля,че запаса на маслото не е изчерпан още.:)

Поздрави! 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, honda_japan написа:

Честно казано следващата смяна мисля да е с Тотал 5в40 Quartz 9000, отделих доста време за сравнение между него и същия вискозитет от марките Мобил,Кастрол, Yacco, въпросния Ravenol VST, Valvoline, Kroon Oil и стигнах до извода (пак казвам това е мое мнение), че всичките тези масла не се отличават толкова много едно от друго освен с цената си. Като държа да отбележа, че поне на хартия въпросния Равенол ги превъзхожда осезаемо особено по Pour Point и Flash point. Това разбира се са сравнения само на хартия на база на дейта шиита на сайта на производителя. И оттук следва въпроса - ако наливам Тотал (това е най-евтиното от всички ) и го сменям макс на 8к дали ще има някакви последствия за колата? Отговора вероятно е - ще има но в дългосрочен план да кажем след около 100-150 к.км. Тотал-а 4 литра наливен ми идва на цена, която я няма в интернет. Разбира се не е проблем да дам и 100 лева за качествено 5в40, въпроса е дали си заслужава на толкова стара кола?

Много бих се радвал ако някой "разнищи" х-ките на Тотал 5в40 Quartz 9000  и да каже реално добро ли е?

Не сменяй равенола с което и да е от изброените, за съжаление братушките са изтрили всички анализи на равенол за да направиш сравнение, във VST има също и молибден, което в другите най вероятно липсва, да не говорим, че има поне 50-60% ПАО база, на фона на крекинга на останалите, избора ти е добър на 100%.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега правих преход за двата дни от 700 километра в Родопите. Яко баири, жега от порядъка на 25-30 градуса и често режими над 3к. оборота. По пътя има много чешми и спирах за кратко, като не съм гасил колата. Направи ми впечатления, че въпреки натоварването двигателя работи много меко, явно на това масло силата му е след като загрее (въпреки, че вече и на първи старт работи меко ), ако е с Молибден, дали е подобно на едно малко известно масло казва се Лики Моли и те имаха подобно масло с молибден, но за там бях чувал и чел, че ако после го смениш с друго масло започвало да го гори, защото молибдена се "наслоявал" по износените части. Та при въпросния Равенол дали е такъв принципа, защото на самата туба мисля, че икъде не е споменато, че има молибден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наличието на молибден в Ravenol VST 5W-40 е неоспорим - https://oil-club.de/index.php?thread/28-ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40/. Колко точно - не е ясно. Последната промяна на рецептата е от 21.03.2018.

Колко е съдържанието на РАО в маслото също е неясно. Ясно е, че в маслото има масло от бази група 2, група 3, РАО и естери, като са добавени и модификатори - http://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/Webversion-RAV_E_Produktkatalog_22.08.2017.pdf(стр.16)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност молибденът не е толкова наситен, колкото в MoS2 маслото на Liqui Moly, онова беше направо черно ...

Ама той отдавна вече е с нова форма и не са нужни такива количества от него. 

Отделно не забравяйте, че има и бор като модификатор на триенето.

 

На който му е интересно за добавките ето дълъг скучен списък:

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/530330/Re:_Additives_XII-Multifunctio#Post530330

 

И по-просто:

https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_additive

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега го виждам, може и да е старо http://www.ravenol.de/uploads/media/N-GB_API_SN_PLUS.pdf

За феновете на масла 5-30 това RAVENOL DXG SAE 5W-30 изглежда доста интересно, ПАО + база 5 +три-ядрен молибден, волфрам и OFM (органични модификатори на триене) и т.н. чудесии, има одобрение ILSAC GF-5, Honda/Acura HTO-6 и покрива най новия стандарт API SN Plus, ето самото масло http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, колеги, предстои ми смяна на масло и се двоумя между тези 2 вида:

  1. https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html
  2. https://www.ato24.de/en/ravenol-sfe-super-fuel-economy-5w-20.html

Изчетох суперлативи и за 2те масла и най-вероятно няма да сгреша което и да избера, но все пак бих желал да чуя повторно мнение.

Малко предистория, колата е Акорд 7, 2.4, автомат, на 188к км. Взех я юли месец 2017, внос от Швейцария, на 170к с подробна сервизна книжка, в която не е упоменат вискозитетът на маслото, с което е карана. За съжаление по-късно в жабката намерих талонче, на което пишеше 10-40. След покупката веднага бе обслужена в Юбико, където й сипаха 5-40, предполагам на Хонда. След това открих форума. С 5-40 карах от 170.5 до 181.5 хиляди (~11к) и февруари месец тази година го смених с 1вото от горепосочените масла (DXG SAE 5-30), което вече е на 6.5к км. Планирам да го изхвърля юни месец на около 8 хиляди.
Колата се кара доста както градско така и извънградско (може би 40-60 в полза на извънградското), изминала е около 18 хиляди км за под 10 месеца, няма газ, катализаторът й си е където му е мястото, не съм агресивен шофьор, но отвреме навреме си я вкарвам в обороти, разход на масло почти нямам (5-40 беше мръднало от горна точка на щеката до малко под средата, което мисля, че е около половин литър за 11 хиляди км, а равенолът до момента под 1cм).

Та, въпросът ми е, да продължа ли с 1вото масло от списъка или да пробвам 2рото? Това, което търся, е главно икономия на гориво, но се опасявам да не започне да гори "по-тънкото" масло. Друго, което предолагам е важно, е че новото масло най-вероятно ще се сменя в началото на 2019 (или края на 2018), което означава, че ще се кара през горещи и студени месеци.

 

PS. Ако на някой му е интересно в какво състояние е равенолът в момента бих опитал да взема една капкова проба.

Редактирано от slacker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честито на колегата  slacker, тъй като имам същия автомобил, който е закупен по същото време но е изминал повече км и ще изминава по-гоголяма част от  км за периода април-ноември , не е ли по-добре за зимата да се ползва масло с вискозитет 0w -20 на ПАО-база.

Редактирано от wancata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 12 часа, wancata написа:

не е ли по-добре за зимата да се ползва масло с вискозитет 0w -20 на ПАО-база

Теоретично - да, по-добре е. Практически за България - дискусионно. Може би за зимата в Северна България 0w... е по-добрия избор. Наскоро подобен въпрос бе зададен от колега със CR-V 2006 в ойл-клуба. Там torcon отговори, че 0w... не е нужно за България, стигат ни 5w... и 10w. Моят личен опит с 0w... и 5w... показва, че до температура от около -18 С (в Софийско, зимата) течливостта на тези масла и "желирането им" на практика не се различава. Помътняване също нямаше. Участниците в теста бяха Ravenol SSO 0w30, Ravenоl SSV 0w30, Petro-Canada 5w30, Mobil 1 0w40, Motul X-max 0w40, Motul X-cess 5w-40. По принцип началото на кристализация (помътняване) за добрия хидрокрег е след -21(-23) С. Следва обаче да се отбележи, че зимата в маслото попада повече гориво (бензин; дизел), което води до падане на вискозитета на маслото (разреждане), така че еднo 5w... сравнително лесно може да се превърне в 0w.... :).

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Продължавам капковите тестове на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20, за които писах тук и тук.

Това е третата проба.
Маслото вече е на 6510км.

 

Ето подробностите:

  • Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 35 хил. км.
  • Общ пробег на автомобила – 259 315 км
  • Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
  • Маслен филтър  – HAMP
  • Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.
  • Предишно масло  – Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40
  • Период на експлоатация  – 06.01.2018–08.05.2018
  • Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 6510 км.
  • Доливане няма
  • Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%
  • Средна скорост  – 38км/ч.
  • Моточасове – около 170
  • Изразходвано гориво – около 650л. пропан бутан и около 32л. бензин А95
  • Пробата е взета от напълно загрял двигател, 15 мин. след гасене
  • Сушена е 24ч. на стайна температура
  • Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.
  • Веднъж в месеца по 300-400км. извънградско. От където се вдига и средната скорост.
  • Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия.

 

Взех пробата оново, на друг скенер, заради проблем със скенера миналата седмица.
Скенера е различен от този, на който са взимани първите две проби, но поне на него могат да се направят софтуерни настройки, за разлика от този, който ползвах миналата седмица. На пръв поглед отново има разлика, но това е най-доброто, което успях да направя с новия скенер. Старият вече е на боклука и не мога да го ползвам :)
Правя това уточнение заради лошата проба от миналата седмица.

 

За сравнение слагам и предишните капки.

5af2ac89e73a9_HodnaAccord-Kapkovtest-25_01_2018.thumb.jpg.b9980f8c755776cc6a8a2f0ebd919f96.jpg  5af2ac93c26ce_HodnaAccord-Kapkovtest-07_03_2018.thumb.jpg.9567341dcc7b37c22d11970c5f0ebc33.jpg222.thumb.jpg.deb7514def46a2a5b97ccffd6fd32dd0.jpg

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@romborak

Да, има осезаема разлика в скана, предполагам най-вече заради настройките на новия скенер, тъй като и "пилата" излиза странна.

Ето я:

rom_pila.thumb.jpg.73bcc7ba3cdc458e67d02cfccb973619.jpg

Ако се гледа сканираната капка се вижда, че ядрото се е уголемило и е поело доста мърсотия. Прави впечатление, че граничната зона е доста широка и изглежда пред разпад. В зоната на дифузия също е започнало замърсяване (светлокафяво на скана). За обводняване и зона на чисто масло не може да се каже, тъй като сканираният образ в тази му част е много блед. Направи следващата ти проба на 8000км. Мисля, че някъде там ще бъде вече показателно дали ядрото върви към разпад или ще е поело още мърсотия без да се разруши.

Във връзка казаното и за финал си поиграх малко със скана ти. Получи се ето това (по-долу). Старал съм се, доколкото е възможно, да отразя максимално достоверно състоянието на сканираната от теб последна капка:

rom_pila_45_input_levels.thumb.jpg.b57c601aaafacd8d24cbe66a4c1549a0.jpg

 

П.С. Виж си пак настроиките на скенера. Помощ ТУК

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod, благодря за труда, който полагаш!

 

Преди на направя настройките, изрично прегледах отново твоя пост.

Ето принтскриин:

5af2d3d20aa5e_.thumb.png.0066347eaff09b9d0be3e4931cbe65ad.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@romborak

Не си го настроил. В първото поле - Device profile, трябва да избереш профила на скенера ти (моят е SCANPROFILE_M267x 287xV1.2; скенерът ми е Самсунг). В момента твоята настройка е по system default.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При следващата проба ще го направя както трябва.

Сегашната вече се е сушила 30 часа и май няма смисъл да сканирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сканирай, за тест, стига да нямаш затруднения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Преди 20 часа, wancata написа:

не е ли по-добре за зимата да се ползва масло с вискозитет 0w -20 на ПАО-база

emod:

Теоретично - да, по-добре е. Практически за България - дискусионно. Може би за зимата в Северна България 0w... е по-добрия избор. Наскоро подобен въпрос бе зададен от колега със CR-V 2006 в ойл-клуба. Там torcon отговори, че 0w... не е нужно за България, стигат ни 5w... и 10w. 

 

Май пак ще се връщаме на изходна позиция,че и таблица правихме...?:huh:

Какво пък й е на нулата отпред,след като всички стойности в характеристиките на маслата

(Ilsac gf-5  SN)с нула покриват изцяло изискванията и предписанията на К моторите?Още повече,че в който и да е ойл селектор да потърсиш вискозитета за К серийте, 0W е "highly recommend "целогодишно,тук там някой с 5w...!:thumbs1:Говорим за огромни пазари като UK и западна Европа и Америка.

Нещо друго да попитам,правя вече 6 капков тест на масло mobil1 0w20 afe,като показанията на скенираната капка са добри.Смятам,че маслото има още ресурс поне за 2000км.,но идват горещини.Имам за още една смяна от същият вискозитет и марка,но "torcon" е казал друго...?:huh:Да вдигам "двайската" или "нулата"....?:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, emod написа:

Сканирай, за тест, стига да нямаш затруднения.

 

Ето настройките и новотo сканиране на 1200 dpi

 

5af306353dfd2_.thumb.png.ff7cce6048f1cfcbf10e98fe352f4673.png   5af3069ddcef7_.thumb.png.492fc87c48ac8aa1275a96bdfd52f97d.png

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 6 минути, Japanese fever написа:

Да, за цяла България 5W е достатъчно. Карал съм с такова масло на -15°, -20°С и си е О.К.

Аз пък съм карал две лета с 0w30 и 0w20 и пак всичко си е ОК.!По важното е какво има в маслото!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега romborak,пилата на новата скенирана капката, не ти се различава от предишната,може би колегата emod,може да потвърди пак състоянието на скана..?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видин,Лом,Свищов,Русе и Силистра като ни духне северния вятър става -25 ,а по телевизията го дават -15...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се опитах да сканирам една капка, зададох цветно на скенера, но той автоматично прави файла в pdf формат, Кажете има ли смисъл да качвам pdf файла или утре да пробвам друг формат да му задам и какъв да бъде - jpg, tif или друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако образът на капката в pdf-а е цветен, качи го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

  1)  Масло – Castrol edge profesional H C2 0w30, маслен филтър Кнехт.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 141 500 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7000км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 55%/45%

  6)  Средна скорост - не знам

  7)  Сезон на експлоатация – от 16.09.2017 до 09.05.2018г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 530 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло – 400 мл. преди около 2000км.

13) Други особености при експлоатацията: градското е предимно на къси разтояния и по-често при студен двигател.

Не знам до колко е цветно...да видим. Два скана качвам от една и съща капка.

Kapkov test2.pdf

Kapkov test1.pdf

Редактирано от goga
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@goga

Ето ги:

goga2.thumb.png.6e3cae5202a4565bf2bd1738ed085479.pnggoga2_pila.thumb.png.b44fce3ec87b023df2fa7e0cb386dd77.png

 

goga1.thumb.png.a7c6c8c7bf40359ee23a304223c8d440.pnggoga1_pila.thumb.png.78f95151aec0d19a73cb920ba8da4bef.png

 

Цветни са, просто това е дизелова капка и затова "сивее".

А това е предходната (на 6000км), но тя е от снимка:

rrr.thumb.jpg.c3628effcb3188d391913f52eab13bc0.jpggoga_pila_final_crop.jpg.14fd906c56213aaf6b1375250b9196b9.thumb.jpg.ce234b790742b44648b018a59b5bb8b9.jpg

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много доре изглежда маслото според мен.  :thumbs1:

Явно е истински кастрол, а не менте.

Има си много добре оформено ядро, нормално насищане със сажди (все пак е дизел) и добър остатък от чисто масло.

Бих искал да видя развитието и в бъдеще на по 1000 км.

Интересно ми е кога ще започне да сдава багажа. ;)

А също бих искал да разбера и мнението на колегата emod, с по-подробно описание. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@dandilov и @goga

Да, много добро представяне на маслото. Добра и равномерна дисперсия на мърсотията в зоната на дифузията. Самата зона на дифузия е запазила размера си - няма нарастване към края на капката, а само се е "уплътнила". Вижда се чудесно, как ядрото е променило цвета си към тъмносиво/черено и се е запълнило. Нелинейността в стареенето с течение на времето на експлоатация също се забелязва отлично, като промяната е само за 1000 км. Ако темпът се запази в следващите 1000/1500 км, би следвало да очакваме "изравняване" на цвета на ядрото с този на зоната на дифузия. При условие, че това се случи, аз лично бих се замислил за смяна на маслото, тъй като следващият етап - чисто теоретично по ASTM D7899-13, ще бъде "свиване" на мърсотията към ядрото, респ. избледняване на края на капката = на закъсняла смяна (от гледна точка на диспергиращите свойства на маслото!). Бързината на развиване на събитията обаче в случая е неясна (несигурна), тъй като до сега нямаме такъв тест, докаран до край :).

Нека goga да каже какви са му плановете и на какви интервали е сменявал маслото досега.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързите отговори!

Значи откакто колата е при мен, маслото е: първо Репсол 0w30 - смяна на 10к. км.; следва Мотул 0w30 - 8к.км.; оригинално Хонда 0w30 - 10к.км.; след това две смени на по 8к.км. Кастрол Н С2 0w30 и сега е със същия Кастрол на 7к.км. Мотула и Кастрола са от общите поръчки /поздрави на Izanagi и Чавдар/. Другата седмица се бях засилил да сменям маслото, но ще изчакам още 1000км. и да направим още един тест, че и на мене ми интересен този кастрол. Поздрави и Благодаря!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да пусна симки на Мотул 0в30 като му дойде времето, сега е на 300км все още. Мотора е 2.2 дизел, а от такива нямаме капки освен колегата над мен. Освен със скенер, става ли с фотоапарат, телефон?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Marcus написа:

Освен със скенер, става ли с фотоапарат, телефон?

Скенерът е за предпочитане, тъй като всяка една капка от теста ти (на 1000, 2000, 3000 км и т.н,) ще бъде осветявана по един и същи начин, което е много важно за обективността на теста. Условията, при които правиш теста, следва да са максимално идентични при взимането на всяка една капка: една и съща хартия (от един пакет); едно и също време на взимане на капката (около 10 мин. след гасене на мотора); едно и също място на сушене; едно и също време на сушенето; приблизително еднаква температура на помещението, в което сушиш капката; липса на влага в помещението; един и същ начин на скениране.

Може разбира се и с фотоапарат или телефон, но внимавай осветеността на капката да е равномерна!!! Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги снимаш на едно и също място (у дома например) и на една и съща светлина. Задължително подлагаш чист бял лист хартия под листчето с капката.

Затова... със скенер е по-лесно и обективно :).

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте!

Ето една проба и от мен, че мисля да го сменям след още някой километър. Не съм сигурен доколко е коректна, защото когато паркирах в работата и маслото беше добре загряло (над 30 км, повече извънградско), но много бързах и не ми остана време да взема проба. После около обяд я позгрях, но субективно маслото не е било с температура повече от 70 градуса.

Капката е една и съща, но едната снимка е с телефон, а другата е скан, на автоматични настройки с 600 дпи.

1)      Автомобил – Toyota Avensis, 3S-FE, 1999 г.;

2)      Масло – Comma Syner-G 5W40;

3)      Маслен филтър – Mann;

4)      Общ пробег на автомобила - около 248000км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9700 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – -/-;

7)      Средна скорост - около 50 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 9.01.2018 -13.05.2018;

9)      Моточасове – около 200;

10)  Изразходвано гориво - около 50 л. Лукойл 95 и около 930 л пропан-бутан;

11)   Kтм = (970 л./ 3.7 л.) = 262,16;

12)  Пробата е взета от напълно загрял (като охл.течност, но не напълно загрято масло) двигател (5 минути след гасене) и се е сушила 18 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л.;

14)  Доливане на масло – 0,6-0,7 л.

 

Моля, за коментари.

 

 

IMG-0421.JPG

Scan1.jpg

Редактирано от Двигателист
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Двигателист

Ето ги обработени (първата е снимката, втората е скана):

Dvigatelist_pila_inv.thumb.jpg.b33265b3d4ad1657e95f859f326ee093.jpg

Dvigatelist_Scan_pila.thumb.jpg.d6d6412ef31587f6cc59fc0851ded14c.jpg

Според мен: Това масло не е за смяна, от гледна точка на замърсяване със сажди от горивния процес и от гледна точка на дисперсия на замърсяването, натрупано в него. Ядрото все още е доста светло. Краевата зона е тясна и добре изразена. Зоната на дифузия на практика е чиста - има много леки (бледи) и фино разпръснати фракции. Накъдрянето на капката е слабо = маслото не е/ или е много малко обводнено. 

Причината е ГАЗ-та + високата средна скорост (50 км/ч) , говореща за лек режим на експлоатация, както и мотор в добра форма и може би (предполагам само) щадящ шофьор. Разбира се трябва да бъде отчетено и доливането на масло :). Сигурен съм че знаеш, че при подобни условия може да бъде постигнат (теоретично) от 1.5 до около 2 пъти по-голям интервал на смяна на маслото, отколкото при бензин (при същите условия на експлоатация). Отделно, TBN-на на Comma Syner-G 5W40 е около 10 (маслото е с доста Калций), както и Цинк и Фосфор = газта му е слаб конкурент :D. При тези условия си мисля, че ще понесе и 300 м.ч. (мое мнение).

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за анализа, emod!

 

В общи линии, мнението ти съвпада с моето. Отдавна се каня да подложа тойотата на 13000-15000 км интервал. Иначе режима е щадящ, определено. Особено значение, според мен, има малкия брой цикли студено/топло/студено. Почти няма къси преходи. Извънградско 80-120 км/ч. Магистрала 120-160 км/ч (145 км/ч са 4000 об/мин). Без тормоз преди да позагрее маслото. Рядко 1-3 предавка до пркъсвач (6500). Спазване на изискването на тойота за този двигател в авенсис за максимална скорост, която да се поддържа неограничено време – 185 км/ч (около 5000 об/мин). Предполагам, че неспазването на това правило ще доведе до прегряване на маслото. Пък и нашите магистрали не са подходящи за целта.

Иначе, колкото и несериозно да звучи, смятам че 250 мч са добра граница за всеки, който се чуди да сменя или не. Опит от разни машини, мотокари и т.н.

Понеже скоро свалях капака на клапаните ще пусна снимка какво е отдолу. Двигателят, последните 150000 км не е виждал скъпо масло, или смяна преди 10000-11000 км. Не съм мърляч, но и не робувам на „железа”. Газта е монтирана преди около 95000 км. Първите 100000 км са в Италия и нямам представа нито какво е било маслото, нито какви са били интервалите.

 

 

29069.jpg

Редактирано от Двигателист
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът изглежда чудесно!

Относно 250-те мч - споделям твоето мнение при следните условия (неизчерпателно изброени): средна скорост около и над 30 км/ч; сравнително леко градско + компенсация от извънградско; поне 20-30 мин. работа на мотора след запалване в преобладаващ режим около 2000/2500 об/мин (дава възможност на маслото да стигне около 80 С зимата); минимален брой старт/стоп за ден (колкото по-малко, толкова по-добре); нормално шофиране (ти си го описал чудесно); климатични условия без екстремности; мотор в добро състояние (най-вече бутало/цилиндровата група и клапаните (водачи + гумички), които сумарно имат най-голям принос за харча на масло и попадане на изгорели газове в картера); качествен бензин (за газта не говоря, там е ясно), но лошият бензин е предпоставка за по-бързо унищожение на маслото (най-вече сярата в него); др.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

Пускам няколко снимки на една и съща капка, всичките направени с телефон (продължение на пост #1220).

1)    Автомобил – Хонда Акорд 2006 K24A3 автомат;

2)    Масло – RAVENOL DXG SAE 5W-30;

3)    Маслен филтър – Mahle;

4)    Общ пробег на автомобила - 188,146 км;

5)    Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6634 км;

6)    Цикъл (извънградско/градско) – 60/40 приблизително;

7)    Средна скорост - не знам;

8)    Сезон на експлоатация – 02.2018 - 15.05.2018;

9)    Моточасове – не знам;

10)  Изразходвано гориво - не знам;

11)  Пробата е взета след 20-25 минути градско шофиране, 5 минути след гасене на мотора, сушена е 22 часа;

12)  Обем на налятото чисто масло при смяната - ~4.5 л;

13)  Доливане на масло – без доливане.

IMAG1750.jpg

IMAG1751.jpg

IMAG1755.jpg

Редактирано от slacker
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Снимките са станали добре. При обработка с "пила" в GIMP дават почти еднакви изображения. По тази причина пускам само обработен образ на третата снимка. Направил съм само лека корекция на яркостта (+10) + "пила" + инверсия, за да придобие вида, с които сме свикнали:

slacker03.thumb.jpg.603366cab3fdd55207a9b385d2dc8110.jpgslacker03_filnal.thumb.jpg.0a059e2b9a3818e8be4a093310c58e93.jpg

И без обработка е видно, че има само нещо като блед остатък от ядро. Зоната на дифузия е изпълнена с мърсотия. Виждат се и по-едри сгъстявания/слепвания (парчета от краевата зона на ядрото). Няма обводняване. От гледна точка на капковия тест (дисперсия + замърсяване) маслото си иска смяна. И всичко това за 3-месеца :blink:. Можеш ли да дадеш специфики на експлоатация? Можеш да продължиш така още 500 км и да направиш нова капка (гледай само всички условия на теста, най-вече начина на снимане и светлината, да са идентични), за да видим ситуацията.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излъгал съм за сезона на експлоатация, правилният е 09.01.2018 - 15.05.2018, малко над 4 месеца до момента, което пак ми се вижда доста малко.

Колата се кара всеки ден от вкъщи до работа и обратно, това са общо около 30 километра градско каране в София. Останалите километри са извънградско през уикенди, празници и отпуски. Не мисля, че режимът на експлоатация е тежък.
Лошото е, че ми престои да мина около 1500 км другата седмица, а не съм подготвен за смяна на масло. Надявам се да не съм успял да взема адекватно пробата (тъй като ми беше за първи път) и всъщност нещата с маслото да не стоят толкова зле :). Имам половин литър в тубата останал, може би е удачно да й долея малко свежо масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, slacker написа:

това са общо около 30 километра градско каране в София.

Това не е шега работа и обяснява състоянието на маслото - 4 месеца, зима, 30 км софийско градско всеки работен ден.

Все пак - не се притеснявай. Маслото няма да спре да изпълнява функциите си, ако е малко повече замърсено, а и при теб нещата не са толкова зле. Има доста по-тежки случаи. Тъкмо ще видим как ще изглежда маслото след още 1500 км :). Долей масло, ако е необходимо,.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...