Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

@ivailopp

След като източиш старото масло, изсмукваш през пробката за източване и несливаемия остатък, който е останал по дъното на картера.

Аз го правя с това:

20180428_170544.thumb.jpg.13bcbb6866c6d3062c7680b666380ca1.jpg

 

Изтегляш 5, 6, 10 пъти каквото е останало по дъното. Докато влиза нещо в спринцовката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смених днес Мобил-а с прословутия Равенол VST 5w40, първите ми впечатления са, че колата не стана по-тиха, имам чувството, е е една идея по-мудна и самия мотор се развърта по мудно, това разбира се е субективно и може да си въобразявам. Минах почти 100 километра днес след смяната. Ще го видим по-нататък как ще е, като стъпя на някоя магистрала.

Пропуснах едно уточнение - не е сменян въздушен филтър, защото е на 3800км, когато сменях Мобил-а смених и въздушния филтър, а това не е маловажно за турбо мотор, но пък не ми се вярва да се е зацапал за тези километри, това е два месеца време.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

първите ми впечатления са, че колата не стана по-тиха, имам чувството, е е една идея по-мудна и самия мотор се развърта по мудно, това разбира се е субективно и може да си въобразявам.

Не, не си въобразяваш.

VST 5w40 е с вискозитет при 100°C - 14,3 mm²/s, срещу 12,1 mm²/s при Мобил-а.

Оказва си влияние, определено! И се усеща.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тоест да разбирам, че след, като достигне работна температура (90 градуса), тогава ще се развърта по-лесно мотора, а какво правим в студените зимни дни на минус 20 (гледах pour point на Равенола е на -54), или това няма отношение към студения старт? Да не се окаже, че това е "лятно" масло и да не е подходящо за зимата?

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 3 минути, Japanese fever написа:

 

Нормално

Не , не е нормално. По принцип с всяка смяна с ново масло, ми се струва, че колата става по-тиха, а тук промяна нямаше, но пак казвам за шума може и да си внушавам.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, honda_japan написа:

Тоест да разбирам, че след, като достигне работна температура (90 градуса), тогава ще се развърта по-лесно мотора, а какво правим в студените зимни дни на минус 20 (гледах pour point на Равенола е на -54), или това няма отношение към студения старт?

 

преди 5 минути, dandilov написа:

VST 5w40 е с вискозитет при 100°C - 14,3 mm²/s, срещу 12,1 mm²/s при Мобил-а.

Следователно с равенол-а няма да се развърта по-лесно.

Иначе VST 5w40 е с изключително добри нискотемпературни характеристики за този вискозитет, което говори за завидно количество РАО, т.е. много добре. Още и CCS Viscosity at -30°C е 4200 mPa*s. Много добра стойност. Колкото по-ниска е тази стойност, толкова "по-течливо" е маслото при ниски температури.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще съм спокоен, макар, че до зимата може да чукна 10к.км. Бих преглътнал осезаемо по-мудното развъртане, ако за сметка на това самото масло има по-добри х-ки да пази турбото. Въпреки, че не съм състезател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го днес, и не съм се качвал на магистрала, но ще се пробва и там :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 
Продължавам капковите тестове на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20, за които писах тук и тук.
Това е третата проба.
Маслото вече е на 6200км.

 

Ето подробностите:

Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 35 хил. км.
Общ пробег на автомобила – 259 001 км

Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
Маслен филтър  – HAMP
Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.
Предишно масло  – Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40

Период на експлоатация  – 06.01.2018–02.05.2018
Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 6197 км.
Доливане няма
Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%
Средна скорост  – 38км/ч.
Моточасове – около 160
Изразходвано гориво – около 620л. пропан бутан и около 30л. бензин А95

Пробата е взета от напълно загрял двигател, 15 мин. след гасене
Сушена е 24ч. на стайна температура
Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км.
Веднъж в месеца по 300-400км. извънградско. От където се вдига и средната скорост.
Сканирано е с резолюция 300dpi. на офисна хартия.

За сравнение слагам и предишните капки.

 

5aead88701935_HodnaAccord-Kapkovtest-25_01_2018.thumb.jpg.7e573681dcaf8dc2572dda3c63ee2482.jpg5aead8928daf1_HodnaAccord-Kapkovtest-07_03_2018.thumb.jpg.8bc531355a4fb5d181119a7c7fdbfec1.jpg5aead8981fcf8_HodnaAccord-Kapkovtest-03_05_2018.thumb.jpg.3a41731fd9bed5729e722122dee61bac.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@romborak

Да си сменял хартията или скенера, или нещо друго (място на сушене на капката), в което този тест се отличава от предходните два? Видът на капката е странен (много бяла стои), оттенъците от сканирането също (сякаш изображението синее/сивее). Маслото изглежда по-чисто, вместо да трупа мърсотия.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, скенера е друг, че стария се развали и сега съм я сканирал на резолюция 300 dpi. Няма по висока на този скенер :(.

Иначе всичко друго е както предните пъти.

Мислех, че пак ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Резолюцията не е проблем. Виж настройките на скенера и тези на компа (помниш поста ми, че пиша от таблета и ми е трудно в момента да дам линк), и изключи всички оптимизации/подобрения на изображението, включително баланса на бялото. Селектирай само капката.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да споделя инфо от първа ръка - днес имаше лек тест по пътя и после магистрала с продължително и сериозно натоварване, еидн пич с Пасат тди беше решил, че днес не му е ден. След близо 80 километра сериозно каране (умишлено няма да споменавам скорости), мисля, че маслото се държа доста добре, колата е значително по-тиха с него в горещите температури, днес беше 28-30 градуса по показания на таблото. имам чувството, че това масло започва да проявява качествата си след, като достигне 90 и нагоре градуса, докато при Мобил-а 5в30 е точно обратното - по-добро е в ниските температури, като загрее мотора става една идея по-шумен. Незнам дали си въобразявам, пак казвам това с алично мои впечатления. Следващото масло ще се опитам да е съвкупност от двете, да работи еднакво добре както на ниски така и на високи температури ( сигурно такова животно нема ). Сега от гледна точка на времето, като че ли най добре беше с Кастрол Едж ФСТ 5в30, но тепърва предстои да се види, все пак Равенола е на под 500 километра.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, във ваг форума колегите ти, какви масла наливат в този мотор.Аз бих хвърлил едно око и там.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че един няма, като мен да се взира толкова с маслата, специално за този двигател.Масово се налива Кастрол и Тотал и двете 5в40 и тук таме някое друго. Затова и посещавам тази тема, тук научих толкова неща, колкото няма да мога в "моите" ВАГ форуми. И мнението ми да не се приема, като недоволство от Равенол-а, може би трябваше да избера VSI версията, която се препоръчва и от ойл гид-а на сайта на Равенол.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно в ойл селектора на ravenol отсъства варианта VST...?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но аз си наумих да е VST, явно понякога трябва да се съобразявам с ойл селекторите :D. С моето каране предполагам макс. до Август е готово за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

VSI e по спец. API SМ, а VST е по API SN, т.е. VST e едно ниво нагоре по съвременните изисквания на American Petroleum Institute (API). Иначе като основни характеристики са много близки масла.

Между другото в ойл-гида на Равенол не видях за двигател BFB да препоръчват нито едното, нито другото...

5aeb60db68c9a_EngineBFB.thumb.jpg.2a80f5b1e548defb8bd66cae832f0c42.jpg
Разбира се това не значи, че не може да използваш VST.

Коя година ти е колата?

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи снимката, която съм сложил от ойл-гида е вярната.

VSW 0W-30 е с много суперлативи, но е "дизелово" ориентирано, с по-нисък TBN е и при бензинов двигател бързо ще му свърши ресурса според мен. При каране на газ може и да издържи все пак...

На твое място, на следващата смяна (ако е наесен), бих експериментирал със SSO 0W30. Двигателят ще развърта по-добре.

А следващата пролет и със SSL 0W40, което е набъкано с всякакви чудеса, дори е и с малко естери, и е нещо средно между грейд W40 и грейд W30 като вискозитетни характеристики.

Но ако ти хареса VST, може да продължиш да си караш и с него.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано следващата смяна мисля да е с Тотал 5в40 Quartz 9000, отделих доста време за сравнение между него и същия вискозитет от марките Мобил,Кастрол, Yacco, въпросния Ravenol VST, Valvoline, Kroon Oil и стигнах до извода (пак казвам това е мое мнение), че всичките тези масла не се отличават толкова много едно от друго освен с цената си. Като държа да отбележа, че поне на хартия въпросния Равенол ги превъзхожда осезаемо особено по Pour Point и Flash point. Това разбира се са сравнения само на хартия на база на дейта шиита на сайта на производителя. И оттук следва въпроса - ако наливам Тотал (това е най-евтиното от всички ) и го сменям макс на 8к дали ще има някакви последствия за колата? Отговора вероятно е - ще има но в дългосрочен план да кажем след около 100-150 к.км. Тотал-а 4 литра наливен ми идва на цена, която я няма в интернет. Разбира се не е проблем да дам и 100 лева за качествено 5в40, въпроса е дали си заслужава на толкова стара кола?

Много бих се радвал ако някой "разнищи" х-ките на Тотал 5в40 Quartz 9000  и да каже реално добро ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Основното, което отличава качественото масло от другите е базовото масло, което е използвано за направата му.

За Мобил, Равенол и Валволин знам, че се използват качествени базови масла.

За другите и Тотал 5в40 Quartz 9000, моля колегите да споделят.

Но все пак, ако този Тотал е на "хидрокрек"-база, тогава се налага да го сменяш на 5000км.

PAO-база - на 7 - 8 хил. км.

Да не забравяме и, че турбото убива маслото по-бързо!

 

Цитат

Като държа да отбележа, че поне на хартия въпросния Равенол ги превъзхожда осезаемо особено по Pour Point и Flash point.

Тове е показател за PAO-база. Не е само на хартия. ;)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това което казваш и е вярно, съм чел че зависи и какви точно добавки се слагат в маслото.Знам, че най-известната марка, която снабдява почти всички производители е Лубризол (мисля дори Маркони го беше писал някъде).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно.

Два са основните производители на добавките. И всички се снабдяват от тях. Друг е въпросът, че всеки си прави различни пропорциите, а от там идва и разликата в различните масла + гореспоменатото базово масло.

Ето защо в ойл-клуба ( http://www.oil-club.ru/forum/ ) хората правят тестове на всякакви масла, а ние имаме щастието да се възползваме безплатно от тая ценна информация и да преценим кое масло става и кое не...

Може да провериш там за отработки на въпросния Тотал и да видиш става ли. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Japanese fever написа:

Според мен с Ravenol VST може спокойно да караш 10 000 км, да не кажа 15 000.

С турбилиран бензинов мотор? :o

А дано, ама надали... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 10 минути, Japanese fever написа:

Колега, да не забравиш да направиш капков тест на това масло след 2000-3000 км или, ако те мързи направо на 5000 км. Според мен с Ravenol VST може спокойно да караш 10 000 км, да не кажа 15 000.

Теста е задължителен, не мисля да надвишавам 8-10к, защото през седмицата ходя само на работа, което е по 2,3 км в посока а за мен този режим не  е лек. Въпреки, че не подминавам 1800 оборота по целия участък, защото двигателя не е загрял.

Редактирано от honda_japan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dandilov написа:

Може да провериш там за отработки на въпросния Тотал и да видиш става ли. :thumbs1:

Единственото кофти нещо е, че дори да чета там не мога да съм сигурен какво има в тубата, дали е същото, каквото е в тубата в Русия,Франция,България и Армения например. Защото ние тук може да гледаме дейта шиитове, но реално какво има вътре в тубата мисля, че никой не може да гарантира. За Тотал говоря специално. Чувал съм, че за Бг идва от рафинерия в Румъния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се загледаш на всички 5в40 масла дават смяна на 15к.км. На Мобил-а с който бях до онзи ден му дават 2 години или 30к., което е първо. Според мен трябва да си луд да си караш колата 30к. с едно масло пък било и то само по магистрала с равномерна скорост в идеалния случай.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А Петро Канадата 5в30 СС при каране градско-извънградско в съотношение 25% - 75% пак ли е желателно да го сменя на 5000км, защото в момента съм минал точно толкова, но предвид по-големия ми изънградски пробег мислех да го покарам още 1500-2000км?

 

Колкото до Тотала 5в40 Q9000 съм бил свидетел, как едно дизелово пежо навъртя 120 000км(купено уж на 155 000км) със смени през интервали от 15 000км и до последно нямаше проблеми нито с харч, нито с турбото, дори и с кулера. Аз също имам 60 000км на старата ми кола с такова масло, пак сменяно през 10 000км. Тогава дори не знаех какво е хидрокрек, ПАО бази, естери... Все повече се се замислям дали толкова да се вживявам за тези масла, все си мисля, че по-решаващо за състоянието на двигателя ще бъдат първите 200 000км, където нито знам кога, нито с какво масло е била карана колата. А сега тук да й треперя дали на 5000км или на 6500км да го сменя. Все си мисля, че никое ИСТИНСКО масло, което да е подходящо за двигателя ми, не е в състояние да го скапе, стига да го сменям на 6-7000км

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Japanese fever написа:

По принцип си прав, но това зависи от много неща. Докато един анализ не покаже прекомерно износване на металите в двигателя, значи маслото си върши работата, независимо какъв е цвета и вискозитета му при анализа.

Ей ...не се чака да излезе метал в анализа.TBN  2-2,5 говори за края на живот на маслото

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Cap_Slow написа:

Колкото до Тотала 5в40 Q9000 съм бил свидетел, как едно дизелово пежо навъртя 120 000км(купено уж на 155 000км) със смени през интервали от 15 000км и до последно нямаше проблеми нито с харч, нито с турбото, дори и с кулера.

 

Както многократно е споменавано в темата, едно и също масло изкарва 2 пъти повече моточасове в дизелов двигател, отколкото в бензинов!

 

При не навременна смяна на маслото, и/или използване на нискокачествено масло, двигателят изглежда така:

IMAG3389.thumb.jpg.f1c05ed9fc0be354b4de556e0d4fed0d.jpg или така: 5aec1273ca69f_Accord72005.thumb.jpg.e47d0b782fbbe6abf01f0836d208d0e1.jpg

 

А при използване на правилното, качествено  масло, и при смяната му на време, двигателят изглежда така:

 

5aec12f3562cc_CivicFD22009.thumb.jpg.59da7f958e2babfc281d3cc64e5d3a40.jpg

 

Това са фактите, а от тук нататък всеки да си прави изводите... И сам да си решава...

 

П.П. @Cap_Slow - Относно твоето масло -  Направи една капкова проба да видим в какво състояние е. Мисля, че може да караш до 6 хил.км, но повече не си заслужава!

@honda_japan - Тотал 5в40 Quartz 9000 е на хидрокрек - база. При теб - смяна на 5 - 6 хил. км.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Cap_Slow написа:

А Петро Канадата 5в30 СС при каране градско-извънградско в съотношение 25% - 75% пак ли е желателно да го сменя на 5000км, защото в момента съм минал точно толкова, но предвид по-големия ми изънградски пробег мислех да го покарам още 1500-2000км?

 

По принцип е желателно,но ако пуснеш една скенирана капка тук,ще стане ясно.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 7 часа, dandilov написа:

споменавано в темата, едно и също масло изкарва 2 пъти повече моточасове в дизелов двигател, отколкото в бензинов

 

@dandilov

Съжалявам, ако е глупав въпроса, но причината е турбото, или дизела, или нещо друго?

Редактирано от crown_bg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, crown_bg написа:

 

@dandilov

Съжалявам, ако е глупав въпроса, но причината е турбото, или дизела, или нещо друго?

И за мен е интересно защо маслото изкарва повече в дизелов двигател, навсякъде където съм чел се казва, че на дизела се сменя на значително по-къси интервали отколкото на бензина, мисля че беше на около 7500 км, да не говорим пък за работа на газ. По принцип дизеловия двигател не е ли доста по-натоварен или бъркам в логиката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

навсякъде където съм чел се казва, че на дизела се сменя на значително по-къси интервали отколкото на бензина

Къде си го чел това? Дай да видим.

Практиката показва точно обратното!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По автомобилните форуми, не твърдя, че е вярно, просто се чудя защо в дизелов двигател маслото да изкарва повече или с други думи да запазва повече качествата си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е какви са впечатленията от употребата на филтър на марката AMOIL.Има ли смисъл да купувам от тази марка или по-добре HEMP.

Също така за двете смени откакто притежавам автомобила(Акорд 2007г. К24А3 на газ) съм ползвал масло  Petro-Canada SS 5W-20, чийто разход след 7500-8000 км  се увеличава до 8000км около 300мл между  8000-10000км около 300мл. автомобила се управлява в режим 30/70% градско/извънградско. 

От прочетеното до тук разбирам, че е "препоръчително" да се сменя маслото на 8000км. 

Има ли смисъл да използвам по-скъпото  AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetic, като се има в предвид, че автомобила ще изминава по около 18000км на година.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Petro-Canada SS 5W-20 е хубаво масло, но "хидрокрек". Значи трябва да се сменя на 5000км, или на 6000км. макс.

Това показват и лабораторните анализи на отработки тук.

А ето защо започва и да ти го гори след 7500км. ;) А това съвсем не е хубаво и за двигателя в крайна сметка.

По-скъпите масла (на РАО-база) има смисъл да ги използваш, ако не ти пречи на джоба. Но и тях е хубаво да ги сменяш на 8000км. Хайде понеже си на газ - 10000 макс. и зависи пак от маслото и от режима, и стила на каране.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на dandilov за разяснението. Но повече ме интересува какво стана с теста на маслен филтър марка AMSOIL. 

Може ли някой да предложи масло на PAO-база а след 3000 и 5000 км ще представя тест, не желая да е от марката Равенол.

   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 12 минути, wancata написа:

Може ли някой да предложи масло на PAO-база а след 3000 и 5000 км ще представя тест, не желая да е от марката Равенол.

Ето списък с най-добре представящите се видове масла, според лабораторните анализи. Тук:

Можеш да си избереш. :D:thumbs1:

 

А относно теста на филтъра Амсойл, и аз се интересувам какво стана...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...