Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса със спринцовката...

Точим го със спринцовка (шприц) щото не иска само да изтече. Пробката е малко по-високо от дъното на картера!

Не знам като напръскаш с тоя спрей - разтворител, как искаш само да изтече в тоя случай...?!

А и като ти остане разтворителя на дъното на картера (ако не го изсмучеш де), после какво ще стане с новото масло...?  :o:blink:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигам предницата достатъчно високо и маслото си тече доволно - първо е горещо, второ е количество и налягането от теглото му го кара да тече.

Съмнявам се обаче, че изтича утайката, която е по-гъста. :)

 

преди 47 минути, dandilov написа:

А и като ти остане разтворителя на дъното на картера (ако не го изсмучеш де), после какво ще стане с новото масло...? 

 

Аз именно заради това питах. :) Имах същите опасения. Ясно, че пълна чистота няма без разколачване на всичко. :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утайката - само със сваляне на картера.

Аз не бих рискувал с разтворители и после на самотек. Може да се отлепят желирани парчоци и после да задръстят цедката на масления всмукател.

Моята утайка я изчисти Ванката в Дупница по-миналата есен и от тогава само дърпам несливаемия остатък със спринцовката. ;):)

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever искам да изложа няколко мисли във връзка с клипа по-горе. Като цяло маслото се е справило много добре, но искам да обърна внимание на следното:

1. Доколкото може да се разбере от клипа, колата е Lexus ES 350. Моторът и побира 6.1 л. масло, т.е. обема на маслото е сравнително голям.

2. Средната скорост е 35 MPH = около 56 км/ч - доста висока за предимно градска експлоатация. Тази стойност говори за много лек режим на експлоатация, без сериозен трафик и задръствания.

3. При 8000 мили и 35MPH се получават около 230 моточаса, а не над 300, както се твърди. Освен ако не се предположат допълнителни около 70 моточаса работа на място (празен ход) :ph34r:, но тогава картинката на анализа щеше да е друга (според мен).

4. Нитрацията (Nitration в лабораторните данни) - по време на процеса на изгаряне на горивото в двигателя при наличие на високи температури и налягане се образуват азотни оксиди, получавани с участие на азота и кислорода от консумирания въздух. Нитрацията се явява причина за образуването на отложения в двигателя. Този процес зависи от пробега, тежестта на работните условия, консумираното гориво, др. По нитрацията в анализа на отработеното масло можете грубо да се прецени колко сериозно е работило маслото в двигателя. Нитрацията на маслото от клипа e 13. В чистото масло Amsoil 5w-30 началната нитрация е 6 (по-долу съм дал линк към чистото масло). Следователно, прирастът на нитрацията е около 7 единици, което отговаря на една нормална и спокойна експлоатация на маслото, т.е. сравнително лек режим. Ако прирастът (нарастването) на нитрацията бе с 13-14 или повече единици над тази на чистото масло - т.е. в случая показания от около 19-20 единици, то тогава можеше да се говори за тежка експлоатация на маслото.

5. Съдейки по TBN (BN) = 2.63, по всяка вероятност маслото е изчерпало ресурса си да неутрализира киселините. За съжаление в анализа липсват pH и TAN на маслото, което би изяснило повече неща.

6.  Данни за чистото масло Amsoil 5w-30 - КЛИК.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.04.2018 г. at 12:13, romborak написа:

Провокиран от дискусията и аз ще споделя моето виждане.

 

 

Нали в крайна сметка форумът е за това – да си бъдем полезни един на друг.

 

Много хора предпочитат готова рецепта за проблем- кола ,жена, кафеварка ,телевизор.Общо взето винаги се старя да провокирам мислене със статиите си ,а не аксиома или панацея. Благодаря за добрите думи!

 

На 6.04.2018 г. at 17:27, Japanese fever написа:

 

 

Това, че е дадена средна скорост 35 mph по никакъв начин не казва, че колата не е стоояла в трафик. Вероятно е стояла и то няколко дестки часа за тези 13 месеца.

 

 

Всъщност стоенето в трафик без включен климатик не е кой знае какво износване,по-скоро бърка жестоко в сметките на средната скорост.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето от моята книжка на Български 

IMG_20180411_101745.jpg

IMG_20180411_101828.jpg

IMG_20180411_101909.jpg

IMG_20180411_101925.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех капка от моя Мобил и ще правя капковия тест. Ползвах търсачката, но никъде не намерих как точно се прави, освен, че капката трябва да се суши 24 часа. Мога ли да постна снимка тук на капката с телефон и някой да изкаже мнение по темата? Разбира се ще дам доколкото мога пълно инфо за пробег, начин на шофиране и т.н.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@honda_japan Можеш да направиш снимка при следните условия: листът с капката да е разположен върху друг чисто бял лист; гледаш светлината да пада равномерно от всякъде върху капката - без сянка; фокусираш добре и снимаш с изключена светкавица.

После попълваш ето този шаблон (данните в него са, за да се ориентираш - заместваш ги с твоите):

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Ravenol SSV 0w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 404 833 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50%;

7)      Средна скорост - около 33 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -10.03.2018;

9)      Моточасове – около 130;

10)  Изразходвано гориво - около 270 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (270 л./ 3.5 л.) = 77;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло.

15)  Други –

 

Как се прави капков тест:

1. Моторът трябва да е добре загрял, т.е. маслото следва да е достигнало работна температура. Аз лично капвам капката след 30-40 мин. каране;

2. Гасиш. Изчакваш около 10-тина минути (най-добре);

3. Докато чакаш, взимаш парче чиста офисна хартия с плътност 80гр/м2 и размер около 10 см х 10 см. (може и по-малко 7х7) и го поставяш близо до теб на равна повърхност и върху нещо, което не му позволява да се опира на повърхината под него - да речем вземаш капачка от бурканче със сладко (или друго подобно) или ролка тиксо и поставяш листа върху него. Така центърът на листа, където ще капнеш капката, не се допира на нищо - виси във въздуха, а краищата му се опират на ръбовете на капачаката или на ролката с тиско. Внимавай центърът на листчето да не провисва!;

4. Вадиш внимателно щеката – без да я бършеш! Трябва ти ПЪРВАТА КАПКА. Стремиш се максимално количество масло да остане на щеката. Аз лично я издърпвам внимателно и веднага я хоризонтирам ( щека  ----------------о ). Пренасям я внимателно до парчето хартия и я изправям на около 1,5-3 см. от хартията. Изчаквам капката да капне – може да отнеме време, следва да си търпелив. Ако не капва - много внимателно и леко допри щеката или по-скоро маслото от щеката до хартията - колкото маслото да се плъзне от щеката на хартията;

5. Занасяш хартията с капката и подложката под нея в помещение със стайна температура и я оставяш да съхне 24 часа;

6. Сканираш изображението на скенер с разделителност 600х600 dpi или правиш макро снимка с телефон или таблет.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. Точно така направих. Въпроса ми по-скоро беше дали някой ще има желание да направи анализ на постната от мен снимка по-късно днес?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам желание :). Предполагам/надявам се, че и други колеги също ще се включат. Най-важното е снимката да позволява обективен анализ -  да няма неравномерно осветяване и отблясъци.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо интересно, касаещо препоръки относно хлабината на основните и биелните лагери, и вискозитета на маслото:

 

Bearing Loads And Friction

Years ago, NASCAR engine builders discovered that if they ran crankshafts with smaller diameter journals, they could pickup some extra horsepower. Reducing the circumference of the bearings reduced friction. A crankshaft with smaller journals was also lighter and revved faster. But there were a couple of tradeoffs. The smaller journals also reduced the strength of the crank, so there was a limit as to how far they could go without dangerously weakening the crank. Also, reducing the diameter of the journals increased the loading on the bearings.

The larger the bearing, the broader the area over which the load is distributed. The smaller the bearing, the more concentrated the load is over a given portion of the bearing. Tightening up the bearing clearances and using lower viscosity oil helps distribute the load over a broader area of the bearing.

Regardless what type of bearings are used in an engine, clearances have to be precise and correct for the oil viscosity that will be used to lubricate the motor. Thin, low viscosity motor oils require tighter bearing clearances than heavier viscosity racing oils such as 20W-50 or straight 40, 50 or 60 weight oils.

 

Here are some recommended rod bearing oil clearances for various oil viscosities:

(ЗАБЕЛЕЖКА: хлабината е в инчове; умножена по 25.4 дава размера в милиметри):

.0015 to .0018 for 5W-20 or 20W

.002 to .0024 for 5W-30 or 30W

.0025 to .0029 for 10W-40 or 40W

.0030 to .004 for 20W-50 or 50W

.0041 to .005 for 10W-60 or 60W

For main bearings:

.0015 to .002 for 5W-20 or 20W

.002 to .0025 for 5W-30 or 30W

.0026 to .003 for 10W-40 or 40W

.0031 to .0041 for 20W-50 or 50W

.0042 to .0052 for 10W-60 or 60W

 

Цялта статия Engine Bearings Under Pressure - ТУК

А това са например данните за хлабините на основните и биелните лагери на моята Д15-ка и някои Д14-ки, както и за Д16Б2 и Б18Ц4:

main_bearings.thumb.png.441d6ab763ee45f2ade0ded8e8df06b1.png   connecting_rod_bearings.thumb.png.68aec9b92ac14f04b0e833c1b03310a1.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Audi A4 B7 1,8TQ, BFB.;

2)      Масло – Mobil1 5w30 ESP formula;

3)      Маслен филтър – Audi OEM ;

4)      Общ пробег на автомобила - 202704;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3234 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20%; Градското е сутрин 2,3км в посока и вечер отново същите 2,3 км.

7)      Средна скорост - около 48-50 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.03.2018 -15.04.2018;

9)      Моточасове – N/A;

10)  Изразходвано гориво - около 320l газ и 10-на литра А95;

11)   Kтм = (320 л./ 3,8 л.) = 84,21;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,9 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло.

15)  Други –

 

Бих искал да поясня, че когато вземах капката, не изчаках да капне от щеката а я докоснах много леко до листа. Хартията е офисна с плътност 80г/м2.

Колата е с ГИ и винаги пали само на бензин, без значение ако съм я изгасил преди 3 секунди дори.

Предстои ми смяна след 10-на дена с Равенол VST 5w40  и мисля отново да направя и с него същия тест на същите километри, за сравнение.

20180416_175731.jpg

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лоша снимка колега.От моята "пила" изглежда така:

20180416_175731.jpg.8bea12995cfb962cb61e33bdef133b8b.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна капка според мен.

Накратко...

В маслото има още много живот, макар да се забелязва накъдряне на периферията на капката. Може да е виновна самата хартия. Ако ли не, значи има обводняване, причините за което не мога да кажа. Иначе се забелязва отчетливо ядро, значи маслото си има способността да задържа нечистотиите в себе си и не ги отлага по двигателя. Като цяло маслото все още е чисто.

Не разбрах, защо ще го сменяш толкова скоро?

 

П.П. Не разполагам в момента със снимковия редактор, че да направя и аз една "пила".

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, honda_japan написа:

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3234 км;

Пробега е изключително малък,за масло от типа на ESP на мобил.С две думи "грехота" е!;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за мненията, маслото ще го сменям защото идват жеги аз с това 5в30 ми се струва, че не е много за моята кола, взех го просто за да си направя експеримент. След продължително шофиране по магистрала с висока скорост - разбирай 180-200 (това в продължение на 35 километра) и спиране за кратък престой от няколко минути без да съм гасил колата разбира се, ми се стори леко шумен двигателя. Но това е чисто субективно според мен. Флаш пойнта му е на 254 градуса, докато на Ravenol-a е на 240, но все пак ще го махам.

И другия въпрос - какво мислите за Тотал 5в40 9000, добро масло ли е според вас?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@honda_japan

Аз също споделям мнението на dandilov и JHM, че маслото е все още много чисто и нищо не налага смяната му. На практика ядрото и зоната на дифузия са с почти еднаква чистота, без тежки отлагания от горивния процес. Обводняването, за което говори dandilov, в случая според мен се дължи на карането на газ (отделя се повече вода при горивния процес), но е в рамките на нормалното. Като цяло маслото изглежда доста свежо. 4 литра картер + 320 л. газ + 1 месец експлоатация + висока средна скорост + пролетен сезон на експлоатация са нищо за това масло, което си изкарва около 200 моточаса в бензинка, а да не говорим на газ.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях се навил да го сменям, но ще го изчакам още два месеца тогава и ще го сменя. Като преди това ще му направя отново една проба просто за моя информация. Благодаря още веднъж за съветите. Има един тъмрн пръстен на самата капка, вижда се дори с просто око, някой случайно знае ли какво е това? Явява се горе долу, като среден диаметър на самата капка. Забравих да спомена - вие говорите за някакво наличие на вода. Аз обаче, като взех пробата я сложих в кутия от си ди, тези прозрачните и я затворих, за да няма досег с въздуха или да попадне прах неволно отгоре. Възможно ли е, като е била затворена пробата да не е имала възможност да се изпари водата за да е по-точна самата проба? Въпреки, че това не е херметически затворено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъмният пръстен е така наречената краева зона на ядрото. Там първоначално (най-напред) се натрупват тежките отложения мърсотия, намираща се в маслото. Водата не е от сушенето на капката в СД-то. Не си представяй някакви големи количества вода. Това е просто конденз, който е резултат от горивния процес. В капковата проба се проявява като накъдряне на периферията на капката. Все пак следващия път суши капката на "открито" :), а не "затворена".

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Japanese fever написа:

 Но от там се сещам за един друг въпрос - Какво общо има чистотата/цвета на едно масло с неговия вискозитет и смазващи качества

Ами предполагам, че колкото е по-чисто толкова повече си запазва първоначалните качества - а това са смазване и миене/охлаждане. По чуждите форуми четох, че въпросния МОбил 1 няма много добри миещи качества за сметка на други. Все още маслото на щеката си стои почти бистро, за това време Кастрол Едж е вече доста по-тъмен, но не и черен.

Някой нещо с мнение по въпроса за тотал 9000 5в40, или всички тук карат с хай клас масла от Равенол минимум :D.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, honda_japan написа:

Някой нещо с мнение по въпроса за тотал 9000 5в40

Баща ми кара Пежо 307 (1.6, 110 кс, TU5 мотор) с такова вече над 10 години. Режимът на използване на колата е лек. Моторът свети и не харчи масло. Маслото си е чист хидрокерг без нищо забележително или ярко открояващо го от другите такива, но просто пасва на този мотор. Информация за състава на маслото можеш да намериш в ойл-клуб.ру. Данните там са от 2013 г.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова питам, сравних дата шиитовете на тотала и на кастрол 5в40, добавих и мобил 5в40 и се оказва, че двете с почти нищо не превъзхождат Тотал-а, а Равенол-а, който поръчах и мисля да наливам е малко над него (Тотал).........................., но цената на която могат да ми го дадат е супер ниска, та затова исках да сондирам мнения. И препдолагам ако го сменям на 5-6к.км няма да съсипя мотора, вероятно е и по-добре за самия двигател, отколкото смяна на 10к. с друго масло, но тук полека отивам към вманиачаване, затова спирам с маслата засега.:D

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 5 - 5000км.


1.Mobil1 0w20 AFE


2.Honda accord-K20Z2 2006г.


3.Общ пробег на автомобила-142130.


4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км.


5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%


6.Средна скорост,около 40 км/ч.


7.Сезон на експлоатация 10.01.2018г.-01.04.18г.


8.Мото часове, около 170


9.Изразходвано гориво-около 450 л. пропан бутан и 70 л. бензин А-95.


10.Пробата е взета от напълно загрял двигател,30 мин. след изгасяне.


11.Сушена е 22 ч. на стайна температура.


12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.


13.Доливане няма,няма разход на масло.


14.Маслен филтър, хонда OEM (purflux).


15.Режим на използване-(тежък)кратки разстояния и студени стартове,рядко до към 5000об.(160-170km/h)за кратко.


16.Предишно масло, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

17.Сканирана е с 600 dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина.

Image.thumb.jpg.4f528df8d0445d1243eb01834b4ebb2a.jpg5ad5828172acc_Image(3).thumb.jpg.a05c4c984737f9dc0ccba63f5e30e292.jpg

 

 

 

Развитие през 1000км.:

10005ac24dc8672a5_mobil_0w20_AFE_1200km_20_01_18.jpg.48c34e855fa66884ca751f446b13c65e(2).thumb.jpg.f37bf60e2976836a656cbebb0eeb8ee9.jpg20005ac24dd9d2079_mobil_0w20_AFE2100.(4).thumb.jpg.92d448f07f0d3b8ee76430f0140aa473.jpg

3000Image.thumb.png.e441aad8de50dd57d37db4cbd0e2104d.png40005ac24be35a67f_Image(3).thumb.jpg.29cc8ac2cadd1565673d72c73642ce3b.jpg50005ad5828172acc_Image(3).thumb.jpg.a05c4c984737f9dc0ccba63f5e30e292.jpg

Смятам,че състоянието на маслото е още добро. Единствено забелязвам леко накъдряне по периферията на капката,което може да е от по малкото часове на сушене.

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

10. Пробата е взета от напълно загрял двигател,30 мин. след изгасяне.

JHM, вярно ли е подчертаното в цитата ми ^ или е техническа грешка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно най-добре е капката да се вземе около 10-та минута (+- някоя друга минута разбира се не е проблем) след гасене на мотора. При по-продължително изчакване се предоставя възможност за по-голямо "утаяване" на мърсотията в маслото, т.е. по-неравномерна е дисперсията й в маслото, а също така пада и температурата на маслото. Не случайно при извършването на лабораторни капкови проби се подчертава, че образецът следва да бъде добре разклатен, за хомогенизиране на разпределението на мърсотията в него. Другото е, че капковите проби следва да се правят при максимално сходни условия, за по-обективен резултат, а ти обикновено ги взимаш около на 15-та минута, за това ми направи впечатление :).

 

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,сега съм на 450км.преход и ще капна нова 10мин.след гасене довечера и утре сравняваме.:DБлагодаря за уточнението,но се "отнесах" вчера и позакъснях.

Поздрави!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капната е вече на 8-мата минута от изгасянето и съхне на стайна температура.Пробег за деня 450км,общо пробега става 5450км,като вече средната скорост я вдигам на твърдо 40км.,и отгоре!:DЧакаме резултата,който според мен няма да е с някакви много различни отклонения, от предишната капка горе.:)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.04.2018 г. at 15:11, emod написа:

Ето нещо интересно, касаещо препоръки относно хлабината на основните и биелните лагери, и вискозитета на маслото:

 

Bearing Loads And Friction

Years ago, NASCAR engine builders discovered that if they ran crankshafts with smaller diameter journals, they could pickup some extra horsepower. Reducing the circumference of the bearings reduced friction. A crankshaft with smaller journals was also lighter and revved faster. But there were a couple of tradeoffs. The smaller journals also reduced the strength of the crank, so there was a limit as to how far they could go without dangerously weakening the crank. Also, reducing the diameter of the journals increased the loading on the bearings.

The larger the bearing, the broader the area over which the load is distributed. The smaller the bearing, the more concentrated the load is over a given portion of the bearing. Tightening up the bearing clearances and using lower viscosity oil helps distribute the load over a broader area of the bearing.

Regardless what type of bearings are used in an engine, clearances have to be precise and correct for the oil viscosity that will be used to lubricate the motor. Thin, low viscosity motor oils require tighter bearing clearances than heavier viscosity racing oils such as 20W-50 or straight 40, 50 or 60 weight oils.

 

Here are some recommended rod bearing oil clearances for various oil viscosities:

(ЗАБЕЛЕЖКА: хлабината е в инчове; умножена по 25.4 дава размера в милиметри):

.0015 to .0018 for 5W-20 or 20W

.002 to .0024 for 5W-30 or 30W

.0025 to .0029 for 10W-40 or 40W

.0030 to .004 for 20W-50 or 50W

.0041 to .005 for 10W-60 or 60W

For main bearings:

.0015 to .002 for 5W-20 or 20W

.002 to .0025 for 5W-30 or 30W

.0026 to .003 for 10W-40 or 40W

.0031 to .0041 for 20W-50 or 50W

.0042 to .0052 for 10W-60 or 60W

 

Цялта статия Engine Bearings Under Pressure - ТУК

А това са например данните за хлабините на основните и биелните лагери на моята Д15-ка и някои Д14-ки, както и за Д16Б2 и Б18Ц4:

main_bearings.thumb.png.441d6ab763ee45f2ade0ded8e8df06b1.png   connecting_rod_bearings.thumb.png.68aec9b92ac14f04b0e833c1b03310a1.png

Хм... А на двигател с хлабина в мотовилковите 0.0009-0.0022 инча , а в основните 0.0006 - 0.0013 инча, какво масло трябва да се използва?

 

И какви са тези вискозитети в статията с W след числото? За пръв път виждам 40W, 50W и т.н. Това трябва да е някаква грес! И как може да пишат "5W20 или 20W", при положение, че разликата между двете е като между стол и електрически стол.

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро са добавили W където не трябва.

30, 40, 50  не са multigrade масла.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

Явно зависи какви са маслата  само при загрял двигател, тъй като при незагрял хлабините са по-големи, от там саписали и single grade маслата. Маслото определено зависи от хлабините на лагерите. 

 

 

Сигурно са грес при темп. под 100°С, но при работна темп. би трябвало да не са. Ето single grade масло, разбира се тези масла се използват предимно при строителни и селскостопански машини, самолети, лодки, състезателни и ретро коли, при които студения старт е пренебрегнат за сметка на смазването при раб. темп.

 

  

Не говоря за SAE 30, 40, 50 - те са ясни. А за 30W, 40W и т.н. Разликата е много голяма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Двигателист написа:

Regardless what type of bearings are used in an engine, clearances have to be precise and correct for the oil viscosity that will be used to lubricate the motor. Thin, low viscosity motor oils require tighter bearing clearances than heavier viscosity racing oils such as 20W-50 or straight 40, 50 or 60 weight oils.

 

Here are some recommended rod bearing oil clearances for various oil viscosities:

(ЗАБЕЛЕЖКА: хлабината е в инчове; умножена по 25.4 дава размера в милиметри):

.0015 to .0018 for 5W-20 or 20W

.002 to .0024 for 5W-30 or 30W

.0025 to .0029 for 10W-40 or 40W

.0030 to .004 for 20W-50 or 50W

.0041 to .005 for 10W-60 or 60W

For main bearings:

.0015 to .002 for 5W-20 or 20W

.002 to .0025 for 5W-30 or 30W

.0026 to .003 for 10W-40 or 40W

.0031 to .0041 for 20W-50 or 50W

.0042 to .0052 for 10W-60 or 60W

Аз също мисля като @dindin - погрешно са добавили W след 20, 30 и т.н. Текстът, който съм оцветил в червено, казва: ... или чисти (straight) (разбирай SAE) масла с вискозитет 40, 50, 60. Т.е. за хлабини в диапазнона .0015 - .0018 инча маслото е 5W-20 или SAE 20.

 

Преди 10 часа, Двигателист написа:

Хм... А на двигател с хлабина в мотовилковите 0.0009-0.0022 инча , а в основните 0.0006 - 0.0013 инча, какво масло трябва да се използва?

Някъде много отдавна бях попаднал на инфо, че при високооборотни рейсинг мотори (около 10000 rpm) с много малки хлабини на лагерите - NHRA Pro Stock engine, ползват 0W-5 (ако не ме лъже паметта; там има и други особености), за минимизиране на загубите от триене и т.н. pumping losses. Въпросът е, че изработката на лагери с такива малки хлабини трябва да е перфектна откъм геометрия.

Не зная какъв е моторът, за който се отнасят цитираните от теб хлабини, но ако е малолитражна евридейка или хибрид то 0w-16 е маслото :), ако изхождам от горната таблица с данни.

 

P.S. Ето една отработка на United Eco-ULV 0W-16 в Toyota Prius ТУК

Ето и една на Nissan X-Trail

United_Eco_ULV_0w-16_Igork.thumb.png.52246eb5159298f187e92f0d0eb4612f.png

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, JHM написа:

Капната е вече на 8-мата минута от изгасянето и съхне на стайна температура.Пробег за деня 450км,общо пробега става 5450км,като вече средната скорост я вдигам на твърдо 40км.,и отгоре!:DЧакаме резултата,който според мен няма да е с някакви много различни отклонения, от предишната капка горе.:)

Ето ги и новите капки на 8 мин. от загасянето на мотора и вече на 5500км.

Image.jpg

mobil.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно ти е маслото! :thumbs1:

Накъдряне на периферията няма според мен. По-скоро това е от нееднородността на хартията.

И понеже предстои топлият сезон, без екстремно студени стартове и без особен конденз на влага, смятам, че спокойно ще издържи 8000 км, че и отгоре даже.

Само да няма "рейсинг" изпълнения обаче...  :D

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е експеримент. Маслото е карано 422 моточаса при средна скорост 24.5 км/ч, за което време са изминати 10368 км. Маслото е "убито" (по съотношение TBN / TAN), но се е справило много добре (дори отлично) със задачите си. Пълният анализ и коментарите са ТУК

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Двигателист

На 4/17/2018 at 22:03, Двигателист написа:

Хм... А на двигател с хлабина в мотовилковите 0.0009-0.0022 инча , а в основните 0.0006 - 0.0013 инча, какво масло трябва да се използва?

 

От чисто любопитство, кой точно е тойтовския мотор (само предполагам) с посочените от теб хлабини, че има поне (със сигурност са повече) 3 мотора (2AZ-FE; 3S-FE; 5S-FE) с мотовилкови лагери с хлабина 0.0009-0.0022 in, но основните им лагери не са с посочената от теб хлабина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се захващайте с тия Тойота.Както знаем от анализите всички са убийци на масло и не дават адекватно оценка за маслото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...