Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

@tanas4o_

За CR-V, 2008 г. японският owner's manual сочи следните допустими масла:

CRV_2008_JP_owner_manual.thumb.png.a5636ab0d8c37ce0f1507780efab4033.png

0w-20 (т.е. SAE 20) се определя като масло, с което се постига най-добра (отлична) икономия на гориво (това гласи надписа в червения правоъгълник).

Производителят на мотора сочи, че е допустимо той да се кара и с 5w-30, и с 5w-40 (API SM и нагоре; ILSAC GF-4 и нагоре) (зеления правоъгълник). Следователно, щети с тези вискозитети не би следвало да има, стига маслото да е сменявано на време ;). Разбира се няма да има икономия на гориво с тях :). При посочените от tanas4o_  факти и данни, и през призмата на маслата Ravenol, за лятото аз бих се спрял на Ravenol SFE 5w-20 или Ravenol DXG 5w-30. За мен и двете са чудесни летни масла.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същия отговор получих и аз като питах на гишето за резервни части във Варна дали имат налично Хонда масло 0W20. Отговора беше: за какво ви е това масло, то трябва да е 5W40 - и то преди да е проверена наличност .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво дава производителят и какво сипват Бултрако от варела сме го дъвкали многократно. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само в Бултрако,навсякъде е така.

Я се сетете за структурата в един представител на автомобили:

Шеф-подставено лице.Търговец 1,търговец 2 /зет на първия/.автомонтьор 1 на 1 год служба,автомонтьор 2 на 3 месеца,чистачка,продавачка-склад.

Някъде споменах ли инженер? :) Трябваше да напиша инжинер в стил Рачков .Журе ми е любима дума :)

  • Харесвам 3
  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

интересна дискусия, но така и не можах да си отговоря на следния въпрос:

"Какво масло да си сложа на следващата смяна?"

Досега са ми казвали синтетика 5w40. Преди това с какво е карано... само колата си знае. Та ако смъкна цифрите на 0w30 ще има ли последствия от протичане например или нещо друго.

Колата е Джаз - 2006г. и сега е на около 250 000 километра.

Ще съм благодарен за направеното разяснение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш доста голям избор ,но е добре да се види поне малко състоянието на мотора. Една снимка през капачката за наливане маслото с някакво осветление.Най-добре снимка на главата ,докато се регулират клапаните.

Като започнеш от 0W-20,5W-20,0W-30 до 5W-30 от по-евтините с къси смени ...доколкото познавам Шумен :)

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там обаче има законодателна система, а тук шуробаджанащина..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимка на главата трудно ще направя, но през капачката мога. Това е масло на близо 9000 км, Castrol Magnatec C3 5w40.

Вече взех да се притеснявам, че съм му наливал такова масло, макар ядове с мотора да не съм имал. Вече 3 години я карам с изминати 40к километра.

 

IMG_20180330_093453.jpg

IMG_20180330_093434.jpg

IMG_20180330_093511.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Japanese fever написа:

Според мен, ако минеш на 0W30, ще се родиш.

 

По принцип е по-добре (препоръчително) да се избира масло, с колкото си може по-малко VM (viscosity modifiers; VII - viscosity index improvers). По-малко VM = повече базово масло = по-добро мазане. Това важи особено за лятото. Ето как изглеждат количествата на VM в примерни (за придобиване на обща предства) формулировки на масла на ExxonMobil (инфо към 2017г.):

Exxon_Mobil_Data.thumb.png.a1ca09ae71d8b6b799828be2f5b54703.png

Данните говорят сами :).

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично гледам да го сменям на 10к. Това масло е след малко ремонтни дейности (не по двигателя) и престой от няколко месеца в гараж. Тоест - минало си е годината, но не и километрите. Сега ще го сменям и явно ще опитам с 0w20 или 0w30. Отново ще се доверя на Castrol, като няма да търся с удължен пробег. После ще споделям впечатления, надявам се без оплаквания :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, emod написа:

По-малко VM = повече базово масло = по-добро мазане. Това важи особено за лятото. Ето как изглеждат количествата на VM в примерни (за придобиване на обща предства) формулировки на масла на ExxonMobil (инфо към 2017г.)

Имам още една доза от 5л. Mobil 1 0w20 AFE от coxmotorparts;) и смело бих го налял ,след като си "свърши работата" настоящото AFE 0w20.След 150 км.,ще пусна поредният капков тест на мобила.Относно снимката на гърловината на двиг. на колегата "toinspire",мисля че има какво да се "мие":).Пробвай една смяна amsoil (0w30,5w30)който има добри миещи свойства,а след това ако решиш спокойно можеш да минеш на вискозитети 0w20,5w20 от премиум гамите масла от www.ato.24 от общите поръчки.:)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това, което се вижда на гърловината е т.н. "шел - лак". Отлага се от минерални и "полусинтетични" масла, особено ако са сменяни на по 7-8 хил. км и нагоре. Няма да може да го измие с Амсойл.

Мие се само на разглобен двигател, с накисване в силни разтворители и после търкане.

Иначе не се вижда шлам и шлака, което е добре.

Колегата toinspire да си купува от общите поръчки Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 или RAVENOL FO SAE 5W-30, да го сменя редовно на 5 -6 хил. км и да си пее. :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, JHM написа:

Имам още една доза от 5л. Mobil 1 0w20 AFE

Това е едно отлично масълце :). Ако не ме лъже паметта е с AN (alkylated naphthalene) вместо естери.

AN не се борят със  ZDDP-то да се докопат до повърхността, както се случва с естерите = по-добра противоизносна защита.

Mobil1_AN.thumb.png.d42212bed1b7d894fcaba751c35a98cc.png

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе когато отворя мотор с това кехлибарарено оцветяване винаги съм спокоен и никога не съм имал изненади. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Минерално и полусинтетика - задължително отлагат шел-лак! Още и при хидрокрек база масла (5W40 например), сменяни на по-голям интервал от 5 - 6 хил. км.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карал съм с Castrol 5w40 Magnatec и EDGE 5w30 LL, първото на около 7к.км беше почерняло здраво и се наложи да долея 200 грама, на 8к.км го смених с въпросния Едж, там положението беше значително по-добре но до към 9к.км. Като цяло и от двете бях доволен. Сега ще видя как ще е с Мобил-а. Мисля, че и двата Castrol-a бяха оригинални. Сега ми се иска да направя един капков тест на Мобил-а, че стана на почти 2к.

Редактирано от honda_japan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета си отчитам грешка в интервала за смяна. Явно ще се включа в общата поръчка с 5w30, след което ще послушам двигателя и ще наблюдавам през гърловината.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да продължа - Ravenol SSV 0w-30 = 5000km

 

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Ravenol SSV 0w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 405 833 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50;

7)      Средна скорост - около 31 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -31.03.2018;

9)      Моточасове – около 160;

10)  Изразходвано гориво - около 335 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (335 л./ 3.5 л.) = 96;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло.

15)  Други – работещ EGR; спокойно каране; леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост.

 

Ravenol_SSV_0w-30_5000km_600dpi._v2.jpg.thumb.jpg.0b72a0b59271eb0dbb50a037b70bffdb.jpgRavenol_SSV_0w-30_5000km_600dpi._v2_pila.thumb.jpg.6b76f21de35201f2d0aa74dc2b34ba37.jpg

 

Развитие 1000-2000-3000-4000-5000км:

Ravenol_1000-2100-3000-4000-5000km.thumb.png.364cf0fd6c3d212b721da08687097404.png

Ядрото (центърът на капката) вече е доста наситено с мърсотия. Граничната зона на ядрото (пръстенът, който го обхваща) е добре изразена и доста черна. Тежките фракции от ядрото "се готвят" за експанзия в зоната на дифузия. Продължаваме към 6000км :D.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета препоръчайте ми масло, което да издържа по дълго. Сменям масла на една година, /около 10 000 км./ като  карам повече градско. В момента съм с

Мобил 0W-30 AFE. Цената на маслото не е от значение, но не ми се сменя по често.

Колата е на 104 000 км. и не гори масло.

Редактирано от toni_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Castrol Edge Professional H 0W-20 Honda ще изкара при този тип шофиране (~ 50/50) до 10 000 км или една година, макар че на тестове в нета не съм попадл. Базирам се на факта, че Honda дава при смесен тип шофиране с преобладаване на градското за автомобил с известна история до 10 000 км или 1 година и за такъв с неизвестна история -5000 км. и е участвала в разработването му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, toni_t написа:

В момента съм с

Мобил 0W-30 AFE.

Този мобил американски ли е,защото европейският аналог на този вискозитет е ЕSP.Какво не му хареса на мобила?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че пишеше че е произведен в Франция. Не знам как да харесам дадено масло. Тестове не правя. До сега, след гаранцията на колата винаги съм наливал различни марки масла /с идеята ако налея неподходящо да е еднократно/. Вискозитета е бил винаги 5W-30 или 0W-30. От марките съм слагал:

Кастрол; Мобил 1; Лики Моли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, това ми е първи опит за тест на масло, изобщо:

 

1)  Масло – Motul X-Clean 8100 5w40, маслен филтър AmsOil

  2)  Автомобил –Honda Accord Tourer 2.4 AT 2003

  3)  Общ пробег на автомобила - 123,980 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  4815 км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 15%/85%

  6)  Средна скорост - около  35 км/ч

  7)  Сезон на експлоатация – от 25-Ноем-2017 до 02-Апр-2018

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 601.73 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  4.2л.

12)  Доливане на масло – 180 мл. преди около 2 месц.

13) Други особености при експлоатацията: Не се сещам

 

Файлът, който качвам е сканиран на резолюция х1700 и е смален на 600х800. Ще помоля някой да каже как прави контраста, благодаря, затова качвам чиста не обработена снимка.

Ето го кропнато:

 

00000001.JPG

Редактирано от crown_bg
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pila:

Crown_bg_pila.thumb.jpg.ddcd6fdcb436f5331f2756bf828f148c.jpg

Ако можеш сканирай още веднъж, като селектираш само капките.

 

EDIT:

Pila на кропнатото:

Crown_bg_2_pila.thumb.JPG.bfdcdd81c6ab596b10eaf904aa6e3655.JPG

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук се вижда как да избереш само капките за сканиране (ако случайно не знаеш) - първата снимка: КЛИК

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, emod написа:

Ето тук се вижда как да избереш само капките за сканиране (ако случайно не знаеш) - първата снимка: КЛИК

Качих нова, но за съжаление нямаме опция да променяме настройките тъй като се контролират с GPO :)...сканираш и едитваш локално на машината с каквото имаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, emod написа:

Pila:

Crown_bg_pila.thumb.jpg.ddcd6fdcb436f5331f2756bf828f148c.jpg

Ако можеш сканирай още веднъж, като селектираш само капките.

 

EDIT:

Pila на кропнатото:

Crown_bg_2_pila.thumb.JPG.bfdcdd81c6ab596b10eaf904aa6e3655.JPG

 

Благодаря!

Сега ще очаквам и коментари :rolleyes::unsure:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се още малко да я зумна (без да я манипулирам откъм изображение :)):

Crown_bg_my_crop_2.thumb.png.7caded4ff0283f2a650b1c47366d34ff.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, emod написа:

Опитах се още малко да я зумна (без да я манипулирам откъм изображение :)):

Crown_bg_my_crop_2.thumb.png.7caded4ff0283f2a650b1c47366d34ff.png

 

Според теб, какво е състоянието на маслото?

Така или иначе ще го сменям тази седмица.

По принцип най-дългата смяна ми е на около 7 500 км., със същото масло, иначе всички останали са на под 5К км. (4 000-5 000), заради 85% градско каране.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ето ме и мен:

Капков тест 4  - 4100км.

1.Mobil1 0w20 AFE

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-141130.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4100км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 30км/ч.

7.Сезон на експлоатация 10.01.2018г.-01.04.18г.

8.Моточасове около 135

9.Изразходвано гориво-около 360л.пропан бутан и 56л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател,15 мин. след изгасяне.

11.Сушена е 27ч.(така се случи) на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане няма,няма разход.

14.Маслен филтър хонда OEM (purflux).

15.Режим на използване-(тежък)кратки разстояния и студени стартове,на 7-8 пъти до към 5000об.(160-170km/h)за кратко.

16.Предишно масло, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

17.Скенирана е с 600bpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0см.височина.

5ac24ea5b75ea_Image(2).thumb.jpg.e007d84b9b1187f1e24d7964f51be2ff.jpg5ac24be35a67f_Image(3).thumb.jpg.29cc8ac2cadd1565673d72c73642ce3b.jpg

Според мен маслото си се държи добре още!;)Моята прогноза е ,че би трябвало да издържи 200 моточаса.:)

Вашето мнение колеги?

Развитие между тестовете до тук:

1200км–5ac24dc8672a5_mobil_0w20_AFE_1200km_20_01_18.jpg.48c34e855fa66884ca751f446b13c65e(2).thumb.jpg.f37bf60e2976836a656cbebb0eeb8ee9.jpg2100км–5ac24dd9d2079_mobil_0w20_AFE2100.(4).thumb.jpg.92d448f07f0d3b8ee76430f0140aa473.jpg3100км–Image.thumb.png.bc72f2f80ff64b7795cf00a489b57ecd.png4100км–5ac24be35a67f_Image(3).thumb.jpg.29cc8ac2cadd1565673d72c73642ce3b.jpg

 

 

 

 

 

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@crown_bg

Извинявам се за закъснелия отговор, но ме хвана точно когато си тръгвах от работа.

Вижда се, че ядрото е доста замърсено и в ранен стадий на разпадане. Тежките фракции започват да навлизат в зоната на дифузия. Самата зона на дифузия е запълнена изцяло с по-леки фракции на мърсотия (зеленото). Накъдрянето на капката показва обводняване – не голямо, доколкото мога да видя. По принцип маслото има в себе си още малко живот – едно 500 + км , преди нещата да загрубеят, но трябва да се следи изкъсо, защото загиването е експоненциално, а не линейно.

Мисля, че изборът ти на интервал на смяна на масло (около 5000км) е отличен, включително с леко презастраховане за режимът ти. Така избягваш натрупване на киселинна среда и унищожаване на част от качеството на новото масло при смяната + сменяш при по-малко мърсотия в маслото, която е по-опасна от киселинността, тъй като може да предизвика локално маслено гладуване (недостиг на масло), дължащо се на попаднали в тесни пространства твърди частици мърсотия, които могат да ограничат доброто смазване и потока на маслото = задиране.

 

P.S. Ще чакам с голям интерес разрязването на Amsoil филтъра ;) Крайно ми е интересно какво ще намериш вътре.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Според мен маслото си се държи добре още!;)Моята прогноза е ,че би трябвало да издържи 200 моточаса.:)

Вашето мнение колеги?

@JHM, за твоите условия на експлоатация + зима, състоянието на маслото е направо много добро. Имаш отлични шансове за 200 м.ч. :thumbs1:., тъй като времето се оправя =  по-леки условия на експлоатация :D.

Редактирано от emod
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

@toni_t

 

 

 

Да, това явно е аналога на ESP в САЩ. Само, че се предлага само като 0W20 и 0W30.

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-advanced-fuel-economy

 

 

Отскоро Мобил предлага за САЩ пазара това масло (най-отдолу са вискозитетите ):

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-annual-protection

 

Това е подобно:

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-extended-performance

 

 

 

 

 

Много добре изглежда.Интересно колко е TBN при сулфатна пепел 0,8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Japanese fever написа:

 

Колега, каква е тази резолюция х1700? За първи път чувам за такава. Да не си увеличил сканирания образ 1700 пъти при скенирането. Нещо май сис е объркал. Ако може скенирай пак капките на резолюция 600 dpi.

 

Ето какви за познатите резолюции за скениране, които са стандартни и, ако забелязваш всяка по-следваща има връзка с предходната - 150, 300, 400, 600, 800, 1200, 2400, 3200, 4800:

 

https://www.scanyourentirelife.com/dpi-should-be-scanning-your-paper-photographs/

 

https://www.scantips.com/chap3c.html

 

Scan_Resolution_DPI.png

 

Утре ще ти напиша точната резолюция.

Принтерите са "Зирокс" за Ентърпрайс, фирмени както се досещаш, мин. раз е нещо по 1700 или 1700 по нещо, ще те излъжа в момента.

Всичко е нагласено, настройките които могат да се пипат са 3-4, които не вкл. настройките описани от теб.

Принтера е мрежов, както се досещаш, можеш да ползваш само настройките от плотера, след автентикация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

@crown_bg

Извинявам се за закъснелия отговор, но ме хвана точно когато си тръгвах от работа.

Вижда се, че ядрото е доста замърсено и в ранен стадий на разпадане. Тежките фракции започват да навлизат в зоната на дифузия. Самата зона на дифузия е запълнена изцяло с по-леки фракции на мърсотия (зеленото). Накъдрянето на капката показва обводняване – не голямо, доколкото мога да видя. По принцип маслото има в себе си още малко живот – едно 500 + км , преди нещата да загрубеят, но трябва да се следи изкъсо, защото загиването е експоненциално, а не линейно.

Мисля, че изборът ти на интервал на смяна на масло (около 5000км) е отличен, включително с леко презастраховане за режимът ти. Така избягваш натрупване на киселинна среда и унищожаване на част от качеството на новото масло при смяната + сменяш при по-малко мърсотия в маслото, която е по-опасна от киселинността, тъй като може да предизвика локално маслено гладуване (недостиг на масло), дължащо се на попаднали в тесни пространства твърди частици мърсотия, които могат да ограничат доброто смазване и потока на маслото = задиране.

 

P.S. Ще чакам с голям интерес разрязването на Amsoil филтъра ;) Крайно ми е интересно какво ще намериш вътре.

 

Четвъртък най-вероятно ще имам време да го цепна, само да намеря с какво, за да избегна деформация.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Japanese fever написа:

 

Според мен не бива да се гадае по зумната капка, а по оригинална, защото пикселирането променя тотално образа на капката.

 

Първата снимка не е зумната, мисля че нямс разлика в резултата, в единия случай има смоотинг (ориг имидж), в другия дисторсия заради зуминга, заради което се получава груба графика.

Сравнявайки двата файла, какви разлики виждаш ти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Japanese fever написа:

Мисля, че си скенирал на много малка резолюция и трябва да повториш теста.

@Japanese fever

Утре пак ше сканирам.

Каква резолюция очакваш?

Качената е пре-оразмерена на 600х800, т.е. резолюцията е "сплескана".

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, първи мой опит за тест на масло, изобщо:

 

1)  Масло – Castrol edge profesional H C2 0w30, маслен филтър Кнехт.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 140 560 км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6000км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 55%/45%

  6)  Средна скорост - не знам

  7)  Сезон на експлоатация – от 16.09.2017 до 01.04.2018г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - 454 л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  6,00л.

12)  Доливане на масло – 400 мл. преди около 1000км.

13) Други особености при експлоатацията: градското е предимно на къси разтояния и по-често при студен двигател.

Едното е pdf файле сканиран с резолюция 600/600, а другата е директно снимката от телефона.  Капката падна малко по от високо, не знам проблем ли е това.

 

IMG_20180402_152108.jpg

kapkov test.pdf

Редактирано от goga
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

Опитах се да кажа, че принтера има 4 сетинга за резолюция (Image Quality):

Low, Fine, High, Higher.

Не виждаш какво стои зад това като DPI, виждаш резолюцията на вече сканирания файл, TIFF, JPG, PDF.

Кое качество да избера от 4-те?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...