Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

преди 7 минути, Japanese fever написа:

Нали точно заради турбото са го направили по-гъст.

 

И оттук идва въпроса сбърках ли като му налях Мобил1 5w30 ESP formula? Особено,че идва лятото. Но ми прави впечатление че двигателя се развърта една идея по-бързо и като че ли стана малко по мощен, но вероятно си въобразявам за второто. Все пак съм сменил масло не турбо:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Този Kroon е изкарал 13500 км на турбо изпилен бензинов мотор (150 к.с.), при това с отличен анализ на отработката! Браво за което!

Вярно, че повечето пробег е минал на лек режим (извънградско), но бензиновите двигатели скапват маслото много по-бързо от дизеловите.

За дизелак не би трябвало да има и най-малки колебания в този случай. Маслото се е представило перфектно!

Равенолът VST е също много добро масло, но е с по-висок вискозитет и по тая линия губи...

 

П.П. Не си сбъркал с мобила! Няма значение, че идва лято. Трябва да изкара като Kroon-а, ако си дизел.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Ravenol VST 5w-40 следва да се посочи, че то е (или поне беше) комбинация от VHVI+ПАО - някъде в границите на 45%(VHVI)  + 25%(PAO) или 35%(VHVI) + 35%(PAO) + добавки от V-та група (алкилирани нафталини, по твърдение на ElenaRav, който я помни, знае за кого говоря;)). Отделно се сочеше, че във VST се ползва доста здрав VM = viscosity modifier. Ето и ИК спектър от 2016 г.

Ravenol_VST_5w40.thumb.jpg.5bf12cb2aa759c0580011cee2739c59e.jpg

Кроон-а си е само VHVI, съдейки по Pour Point-a и NOACK-a.

Mobil 1 ESP 5w-30 дава отлична защита, просто се счита, че не може да поддържа добре чистотата на мотора, поради по-ниското съдържание на миещи добавки в него и сравнително бързото изравняване на TBN и TAN при бензинови мотори с малък картер (около 3-3.5 литра). Но до 200-220 моточаса си държи без проблем маслото при бензинките.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И сега какво следва и какво съм карал? 13800 км с газ. 

20180317_183522.jpg

20180317_183501.jpg

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, fenabg написа:

И сега какво следва ...... 13800 км с газ.

Смяна на масло, предполагам :)

преди 49 минути, fenabg написа:

и какво съм карал

Аз лично не зная, а и от капките няма как да се узнае, ако се приеме, че Yacco е просто надпис на листчето, което ти е попаднало, когато си капнал маслото :).

 

Ако все пак трябва да кажа нещо по снимките и при условие, че са били взети и сушени по надлежния за капковият тест ред, то е: И двете снимки са на просвет. Това, което показват, е, че няма разлика в замърсяването на зоната на дифузия и ядрото, т.е. мърсотията навсякъде е еднаква. Отделно, краевата зона на ядрото е слабо изразена и размита (може да се дължи на използваната хартия!!! не ми прилича на 80г/м2 офисна). Предвид изминатите километри (защото само с тях разполагаме) и вида на капките - маслото е за смяна. Ако можеш да сканираш капката и попълниш целия шаблон (има го ето ТУК)  ще получим по-обективна картина за състоянието на маслото ;).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1-  5W30
2- Сивик д15з3 франкенщайн
3 - над 300к преди около 40к ребилд на мотора 
4-13800
5 80-20% градско - извън
6 .......
7 около юни 2016 до вчера
8 моточасове поне 25
9 средно 90% газ ,при градско 8 бензин 9 газ извън  5.2-5.7 газ и 5.6 -6 бензин  
10 да
11 по норма 
12 не е доливано 
13 средни смеси на газ 12.8/13.2 към 1 
Вестника е  офсет 100 грама.
 

Относително тегло при 20° C  [kg/m 3]  849

Кинематичен вискозитет при 40° C [mm 2 /s] 67

Кинематичен вискозитет при 100° C [mm 2 /s] 11.7

Вискозитетен индекс 171

Температура на течливост  [° C] -36

Пламна температура [° C] 234

Динамичен вискозитет при - 30° C [mPa.s] 6200

Редактирано от fenabg
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Фене, издай маслото кое е (марката или поне спецификации ACEA, API, ILSAC, които покрива)?

Можеш ли да скенираш капката? Или поне да направиш снимка при следните условия: листът с капката да е разположен върху друг чисто бял лист; гледаш светлината да пада равномерно от всякъде върху капката - без сянка; фокусираш добре и снимаш с изключена светкавица.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, fenabg написа:

Относително тегло при 20° C  [kg/m 3]  849

Кинематичен вискозитет при 40° C [mm 2 /s] 67

Кинематичен вискозитет при 100° C [mm 2 /s] 11.7

Вискозитетен индекс 171

Температура на течливост  [° C] -36

Пламна температура [° C] 234

Динамичен вискозитет при - 30° C [mPa.s] 6200

Yacco Lube O 5w-30 :)  Познах ли?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мога да го сканирам в понеделник , спецификацийте са лесни :

ACEA C3/C2**, ACEA A3/B4-07 
API SN/CF (надвишава SM/CF, SL/CF)
BMW Longlife-04* 
MB 229.51 / MB 229.31 
VW 502.00/505.00/505.01 
GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025
**  Може да се използва там, където ACEA C2 масло се препоръчва от производителя за да намали консумацията на гориво.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 4 минути, fenabg написа:

Мога да го сканирам в понеделник :

Ще е късно - макс. време на сушене не трябва да надхвърля 24 часа. Снимай я по начина, който описах един пост по-нагоре.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе от днес съм с гдито   до днес бях с LUBE0 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, dandilov написа:

П.П. Не си сбъркал с мобила! Няма значение, че идва лято. Трябва да изкара като Kroon-а, ако си дизел.

Не съм дизел. Турбо бензин съм с газ. Рядко качвам над 3000 оборота защото с тези обороти съм на 140. Дори и при изпреварване рядко подминавам 3500.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, honda_japan написа:

Не съм дизел. Турбо бензин съм с газ.

Тези уточнения трябва да ги напишеш в подписа си ,на мястото на "немска":)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, emod написа:

Ще е късно - макс. време на сушене не трябва да надхвърля 24 часа. Снимай я по начина, който описах един пост по-нагоре.

От днес

20180318_114052.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я пилата (леко съм пипнал баланса на бялото, тъй като снимката е леко тъмна):

fena_pila2.thumb.jpg.f032dc40956c718793ef4b26b44d0a8e.jpg

Вижда се, че ядрото се разпада и зоната на дифузия вече е замърсена. Добре е, че си го сменил. Като се има предвид, че маслото е Low SAPS, времето на експлоатацията му и навъртяните километри, маслото се е представило достойно. Но все пак, аз бих съкратил интервала на експлоатация на газ до към 10000 км в твоите условия.

Мога да дам и два примера на "доста" километри на газ на Full SAPS масла, за сравнение:

Alfa Romeo 159, 1.8, 14500km:

Alfa_14500km_600ppi_pila.thumb.jpg.6d9924f7c0247b3d480ac8838dd041c5.jpg

и Amsoil SS 0w-30; 12000 km. газ, Honda Accord K20A6:

WP_20170902_009_pila.thumb.jpg.9d4e8e174f1b7b8fc1ce92ce85f65b9c.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При неговите условия, аз бих съкратил интервала на експлоатация до 8000 км и/или 1 година.

Може да е на газ, но кара 80% градско, което е тежък режим.

Ванка, не си за_ _рай мотора по тоя начин.

Да минеш 15 000 км с едно масло не е геройство, а да сменяш маслото по-често не е срамно! ;) :)

Ето я и мойта "пила" след малко пипване на баланса на бялото.

 

5aae46aae79cb_YaccoLubeO5w-30.thumb.jpg.30a5279ed84b83a0b1929184a7450ea7.jpg

 

Мърсотията е много и е навсякъде... Синьото в капката.

Сега новото масло ще разтвори остатъците мърсотия по двигателя и ще се скапе по-бързо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дани знаеш че си правя експерименти на моите кутии и двигатели. Мотора вътре ми е чист на сълза след ремонта. Не се претиснявам за мотора по никакъв начин а прескачане то на интервала е и по скоро от нямането и на време за личните каруци. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "emod"капката на амсойла,който си показал по горе според теб в какво състояние е?Казано по друг начин,кога е трябвало да се смени според теб.Имаш ли инфо за състоянието му в по ранен стадий?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, видни са множество окрупнени парчета мърсотия, което говори, че способността на маслото да държи замърсяването в отделни малки частици и да не им позволява да се слепват помежду си е намалена. Зоната на чистото масло (най-външната, в жълт/зелен цвят) е доста малка. Нямам инфо за състоянието му на по-раннен стадий. За точен момент на смяна ми е трудно да кажа, защото не съм наясно с динамиката на стареене. Както много пъти сме писали, капковият тест е поредица от капки, показващи замърсяването на маслото. По една капка е трудно да се каже кога е бил преломният момент, налагащ смяна на маслото.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5/30 40000 блок на црв смяна на гарнитура картер е в случая бях приятно изненадан. 

20180313_175303.jpg

20180313_175254.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цветовете зависят от баланса на бялото. При снимка бялото излиза не съвсем бяло, от там програмата оцветява по различен начин.

В случая не е важно дали синьото е масло или мърсотия, а цветовото разделяне на отделните елементи в маслото, за да се видят по-ясно отделните фракции.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При снимка е възможно да получиш различните цветове на фракциите - в зависимост от подхода/последователността на обработката й. Аз и dandilov сме използвали различни подходи при обработката. Оттам и разликите.

dandilov е посочил главното: "В случая не е важно дали синьото е масло или мърсотия, а цветовото разделяне на отделните елементи в маслото, за да се видят по-ясно отделните фракции"

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете на 2.2 cdi на мерцедес 2006 година без DPF какво масло се слага ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай номер на двигател,че с това 2,2 ме изуми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е това OM 646.963 или OM 611.962( но това е от преди фейслифта, а конкретната кола е след) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0w-30 Low Saps C2/C3,алтернатива 5W-30 със същите характеристики  сертификат MB 229.51

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам снимки на моя, но иначе можеше да ти покажа и как е каран двигател с несменяно никога масло ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За вярване ли е това 0w15 sprint racing :blink: -ето,че можело...!:)

https://www.opieoils.co.uk/p-114450-motul-300v-sprint-0w-15-competition-qualifying-engine-oil.aspx

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тъй като ми предстои смяна на масло, ОК ли е на дизелов Accord VII 2.2 i-CTDi 2005 г. да сипя масло с вискозитет 0W20? Знам, че за този двигател се препоръчва основно 0W30, но сега гледам в съветника на сайта на Fuchs като препоръчвано масло дават именно 0W20, което чак ме изненада.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Honda препоръчва 0w-30 ACEA C2 или С3 за мотор с DPF, респ. 0w-30 ACEA A1/B1; A5/B5 или A3/B3 за мотор без DPF.

 

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

търся съвет относно следващо масло което да налея. Колата е CR-V 3, бензин, R20A2, общ пробег 165к (истински), текущ пробег 7300 км , градско / извънградско  = 70/30. В момента в мотора има Ravenol ECS Eco Synth 0W20. Kъм момента маслото има тъмен цвят, долято е каквото имаше останало от 5-те литра, може би около литър и нивото е около 2мм под максимума на щеката. Колата я ползваме аз и съпругата ми и не мога да кажа, че сме агресивни шофьори, но и Vtec  режима при изпреварване си го ползваме. В извънградско каране - съгласно ограниченията !!! 

Изчел съм всичко по FAQ темите за маслата (първа и втора част), доста неща се поизясниха, но и доста въпроси излязоха..... :)

С оглед на предстоящия летен сезон, доколкото усещам, общото мнение е 5W30 за лятото, основано на по-добра защита на двигателя при по-високи температури. Попаднах и на препоръки от Хонда, че 0W20 можело да се кара все сезонно. Но при прецакан мотор от каране в горещо време с неподходящо масло, е малка ( да не кажа никаква) утеха, че е карано с препоръчан от производителя вискозитет.

Факта, че на Ravenol-a може да се провери по някакъв начин (стикерите на гърба) произхода ме карат да се насоча към него, а именно към 5W30.

 

Въпреки, че днес пристигна новата пратка от общите поръчки ECS 0W20......

 

И тук са въпросите: да сменя ли отново с ECS 0W20 или да поръчам 5W30?

Ако е 5W30, кой точно от всичките предлагани в ato24?

 - RAVENOL DXG SAE 5W-30 - отговаря на API SN и ILSAC GF-5;

-  RAVENOL FO SAE 5W-30 - отново отговаря на стандартите, но цената е подозрително ниска .....

 

Всички мнения и препоръки са добре дошли.

 

Поздрави

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената за един и същ вискозитет може да варира много. :) Писано е защо.

Аз бих си останал с Ravenol-a 0w20, освен ако не се кара редовно над 4- 5000 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Japanese fever

 

Как стигна до горния извод? Искаш да кажеш, че ти е прецакан мотора или, че можеш да го прецакаш с 0W20 през лятото? 

 

Имах предвид дали няма опасност да го прецакам аз собственоръчно, продължавайки с 0W20. Не мисля, че мотора е прецакан в момента, въпреки, че не съм много доволен от факта, че гори масло. Но това е друга тема....

От всичко прочетено дотук, съм стигнал до извода, че "предимството" на 5W30 пред 0W20 е предлагането на по-добра защита на двигателя (на масления клин (филм) които създава маслото) при по-високи работни температури на двигателя (което се очаква през идващото лято). Всичко това за сметка на "по-тежък" старт.  Икономията на гориво дори няма да я коментирам дори..... И да я има, не е усетена и не е търсена в никои случай.

 

Основната цел е оптимална защита за мотора и нищо друго.

Дотук един глас за 0W20.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо искам да задам един въпрос...

Съгласно форумната таблица, за R20A1 / R20A2 са препоръчани масла със спецификации API SN (SN-RC) и ILSAC GF-5, и вискозитет 0W20. Допълнителна препоръка, при по-спортно каране е API SN и вискозитет 0W30.

Въпросът ми е: Защо се пропуска 5W20 (API SN и ILSAC GF-5)?

 

Хайде сега да, по въпроса на колегата tanas4o_, да обсъдим няколко възможности...

1. http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-eco-synth-ecs-0w-20.html

Маслото, препоръчано за неговия двигател. API SN-RC (Resource Conserving), ILSAC GF-5, ACEA A1/B1.

image.thumb.png.9d8769d762afbab37d8b5b04e37c7ce6.png

Нисковискозитетно масло, с не особено "щедър" вискозитетен индекс и с най-нисък HTHS при 150 °C. Точка на възпламеняване 240 °C. Сулфатна пепел 1%.

Човекът му се иска малко по-сигурна защита на двигателя при високи температури и масло Равенол, поради доказаният му произход.

С оглед спецификите на двигателя е редно да се придържаме към нисковискозно масло, API SN и ILSAC GF-5. Ето защо моето предложение е:

2. http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5w-20.html

image.thumb.png.b6c4a2c9a0fd8c4f1eceafbea6df473b.png

Нисковискозитетно масло, с много малко по-добър вискозитетен индекс и с по-добър HTHS при 150 °C (предполага по-добра защита при високи температури). Точка на възпламеняване 238 °C - малко по-ниска, но само с 2 °C. Сулфатна пепел 1,07% - ще пази катализатора като предното масло.

Според препоръката за по-спортно каране обаче, отиваме на 0W30.

3. http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-ssv-sae-0w-30.html

image.thumb.png.97cfa65a4aac54042bc76e55b6137f04.png

Тук имаме прилично висок вискозитетен индекс и с по-добър HTHS > 2,97 mPa*s при 150 °C (още по-добра защита при високи температури). Точката на възпламеняване е вече със 6 градуса по-ниска... Незнам каква минимална допустима тепература гоним... Сулфатна пепел 1,20% - няма да щади катализатора като предните масла, но пък толкова ли много би се отразил този показател?! Не мисля, че при изправен двигател (не гори масло) ще е от огромно значение... Все пак маслото е API SL, което предполага повече цинк и фосфор, като противоизносни присадки.

Според мен това масло би осигурило най- добра защита на двигателя при високи температури и по-високи скорости, но...!

Тук е моментът да преценим, дали е по-удачно да го използваме с оглед на това, че не отговаря на спецификациите на Honda и какво би причинило на двигателя в дългосрочен план като отлагания, нагар, агресивност към катализатора и др. Иначе и трите масла по-горе са на РАО-база.

 

Относно другите масла, споменати от колегата tanas4o_ :

- RAVENOL DXG SAE 5W-30;

- RAVENOL FO SAE 5W-30;

- аз бих добавил и RAVENOL FDS SAE 5W-30.

Мисля, че не отговарят на изискванията за достатъчно нисък вискозитет и биха натоварвали излишно двигателя.

 

Вие колеги какво мислите по въпроса?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност да, има резон за 5w20 за лятото, студените стартове не са като зимните. :)

@tanas4o_, дай малко повече информация за това горене на масло.

Какво е карането - градско/извънградско, в какви обороти се кара колата, на кой километър почва да пада нивото и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Давам повече инфо:

Колата е купувана тук и до 86к пробег е карана с каквото и сипят в Бултрако София.  По сервизна книжка е сменяно на около 18к км. Аз я заварих с 5w40  и продължих да я карам така до 130к - използвано масло Repsol. Разход на масло над литър за около 8к км. Смених вискозитета и минах на 5W30, отново Repsol Longlife и т.н.  Ситуацията е отново същата - около литър разход за пробег 8к км.

Последната смяна e с Равенол 0W20 ECS - пробег оттогава 7300 км , процентно градско/извън : 70/30. Всекидневно каране в обороти определено < 3500 (градско), извън града се спазват ограниченията и държим малко под 4к оборота ( на шеста при скорост 130-140 магистрала). Изпреварванията няма как да се случат без преминаване на 4к и третия зъб...... но като цяло не мога да кажа, че се кара агресивно.

Кога е потъмняло маслото не мога да кажа, защото не бях в страната, а на жената не може да се вярва за такива наблюдения.

Това което забелязах аз е, че на пробег 6к маслото беше малко над минимума на щека и долях около 0.7 литра. Оттам нататък за 700 км магистрално каране и още 800 км градско маслото е паднало по щека с около 2 мм и не мърда.

Надявам се, че инфото е достатъчно, ако не ще пиша пак. :)

Редактирано от tanas4o_
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ясно... 

5w40 сменяно на 18 хил. км. е равно на целенасочено убиване на тоя двигател!

Ако предишният собственик е карал и "юнашката"... леле, мале!

Това, че ти е потъмняло маслото, в слуая е добре. Значи разтваря насъбралата се глеч от описаните издевателства по-горе.

Има вероятност да са ти запекли сегмени.  И има вероятност с няколко по-чести смени (на 5000 км) с качествено масло, с голям TBN, да разтвориш гадостите и нещата с разхода на масло да се нормализират.

RAVENOL ECS SAE 0W-20, което ползваш е с прилично висок TBN. Така, че щом си го купил - наливай смело и го смени след 5 - 6 хил км.

При смяната източи обезателно несливаемия остатък от картера, преди да налееш новото масло, за да не му скапеш показателите още с наливането!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От година и половина поддържам и още едно црв с р20  абсолютно съм забранил на колегата да прескача 12000  . На третата смяна нещата влязоха в норма . Колата е служебна и се кара много .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese fever

 

За съжаление няма как на Бултрако да им се каже, че смяна на 20к или година е убийство за мотора. Но там навярно се разчита на ниски експлоатационни разходи по време на гаранцията и достатъчна здравина на мотора за да я изкара тая гаранция. За мен е кристално ясно, че и най-разпространеното схващане  за 10к км или една година също не може да бъде прието като показател. Във почти всички случай пробега трябва да епод 10к.

Малко оффтопик:

Онзи ден един съсед ме видя на паркинга пред блока да вадя щеката и пита: "А,а,а, тая кола масло гори ли? Аз сменям на моята на 30к както е по изискванията на производителя (Шкода Йети) и въобще не знам щеката къде е? Колата наближава 90к и сега ще отида до го сменят за трети път......"  

 

Благодаря на всички включили се в дискусията.

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една друга тема тази вечер написах отива колегата преди 8 дена с новата за него р20ка црв 3та и от там му препоръчват 5/40 и му дават такова .............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...