Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Но пък SSO е май 100% PAO.

 

Ако може да хм ... открадна или отклоня темата в друга посока. :)

 

https://www.penriteoil.com.au/products/enviro-0w-20-full-syn

Конкретно това масло. MID SAPS, малко по-ниска пепел от Ravenol ECS 0w20 (радвай се, катализатор), но и съответно по-ниско базово число.

Другите параметри са сходни с тези на Ravenol-a и на Petro Canada SS 0w20 (който няма откъде да си купим :)).

Но добър вискозитетен индекс спрямо горните.

 

Не намирам информация за пакета добавки и др.

 

Изобщо много интересен производител като цяло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам ойл-гидът защо ги дава тези масла.

RAVENOL VSW SAE 0W-30

RAVENOL VMP SAE 5W-30

RAVENOL WIV III SAE 5W-30

Много добри масла, но са АСЕА С3 и са предимно ориентирани за дизеловите двигатели на VAG - групата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, dindin написа:

Petro Canada SS 0w20 (който няма откъде да си купим :)).

Попитай директно ато24, дали е възможно да го доставят или помоли Чавдар да ги запита.

Аз ги питах за RAVENOL VSW SAE 0W-30, понеже го нямаше в сайта, а един колега се интересува от него, и те го доставиха.

Предстои да си го поръча, но още не е. И не искам пак аз да ги питам, да не си помислят, че само питам и да ме отсвирят... :)

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверено отдавна, не доставят. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

 

 

Е да, но се споменава за 0W40. A в книжката, която е постнал emod, споменат ли е вискозитет, защото аз не видях. Ти май не разбра, че вискозитета не е най-важното при избора на масло.

0W40 не е 5W40,  в книжката не споменават вискозитет а да отговаря на ФВ норма 502,00. Нали именно вискозитета е основния критерии по който се различават маслата? От там нататък са вече добавките в тях, TBN и т.н. Или да избирам маслото само в зависимост от режима и начина на шофиране, в такъв случай да не се получат разлики с това, което е казал завода производирел и какво избирам аз?

emod - наистина в спецификацията има и 10в40, но тази грес няма как да я сложа в колата освен ако не я карам някъде около екватора или Африка, Австралия и т.н. Това чудо ще разсипе турбината. И ми е много чудно как от ФВ в едно изискване каквото е 502.00 събират 4-5 различни вискозитета с огромни разлики или може би това е за да си вържат гащите, ак ти гор 5в30 минаваш на 5в40, ако гори и него директно минаваш на 10в40 и т.н.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

Е да, но се споменава за 0W40. A в книжката, която е постнал emod, споменат ли е вискозитет, защото аз не видях. Ти май не разбра, че вискозитета не е най-важното при избора на масло

В owner's manual-a, с който разполагам, не е посочен вискозитет.

В тази връзка следва да се има предвид, че VW 504 00, респ. VW 502 00, кореспондират с точно определен набор от вискозитети, които са допустими за съответния мотор. Ето:

Audi_Oil_1.thumb.png.611825cc97b1a67ead6d8b9aae43e9eb.png Audi_Oil_2.thumb.png.a939f597fd4cd0bcbb9a94c9b0c847b4.png

Вижда се, че 502 предлага по-широк избор.

И нека не бъркаме следното: 0w-, 5w-, 10w-30, е все масло с вискозитет SAE 30! Респ. 0w-, 5w-, 10w- 40 е все масло с вискозитет SAE 40!

Ето и линк към SAE Viscosity Grades, където се виждат min и max. стойности при 100 С: ТУК

 

Относно "роботизирания  избор" на масло - нали не вярвате, че изкуствен интелект Ви помага да изберете най-подходящото масло :).

Все се чудя, кой "посочва и подрежда" подходящите масла в списъка :lol: и как точно ги решава тия неща. Не че нещо лошо искам да кажа... за "роботизирания  избор". Уцелва нещата понякога, спор няма.

Редактирано от emod
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, honda_japan написа:

наистина в спецификацията има и 10в40, но тази грес няма как да я сложа в колата освен ако не я карам някъде около екватора

:D:D:D

Тази грес, както наричаш 10W40, е със същите вискозитети (при 40 градуса и при 100 градуса) като 5W40. :D

Разликата е в другите неща...

А изборът на най-подходящо масло е съвкупност от много фактори. Спецификации на производителя на мотора, стил на каране, среда и режим на каране (град или не), състояние на самия двигател,  околна среда, финансови възможности, желани периоди на смяна и накрая изборът насочва и към вискозитета. ;)

В повечето случаи човек се насочва към 2 - 3 масла, пробва ги поетапно и накрая се спира на това, което му е най-харесало.

 

Виждам, че живо се интересуваш и това е похвално!

Но, за да ти се изяснят нещата около маслата, вземи си биричка и пуканки, отдели 2 - 3 часа, и прочети от-до двете теми за маслата тук:

https://forums.hondabg.com/topic/101841-faq-1двигателни-масла-обсъждане-1-част-първа/

https://forums.hondabg.com/topic/104671-faq-2двигателни-масла-обсъждане-2-част-втора/

Както и прегледай лаб. анализи на отработени масла тук:

http://www.oil-club.ru/forum/

 

И аз в началото като теб си блъсках главата, но след доста четене ми се поизбистриха основните положения... ;):D

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще прочета задължително при първа възможност. Определено в този форум информацията за маслата е синтезирана на много високо ниво.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, dindin написа:

Ако може да хм ... открадна или отклоня темата в друга посока. :)

 

https://www.penriteoil.com.au/products/enviro-0w-20-full-syn

Конкретно това масло. MID SAPS, малко по-ниска пепел от Ravenol ECS 0w20 (радвай се, катализатор), но и съответно по-ниско базово число.

Другите параметри са сходни с тези на Ravenol-a и на Petro Canada SS 0w20 (който няма откъде да си купим :)).

Но добър вискозитетен индекс спрямо горните.

 

Не намирам информация за пакета добавки и др.

Поразрових се и мога да допълня следното:

NOACK - 12% (инфо от полски сайт на Мазда)

Pour Point, ºC = - 51 (полски datasheet) Enviro+ 0w-20m.pdf

HTHS = 2.63 (полски datasheet) 

CAS  64742-54-7 кореспондира с "hydrocracked/hydrotreated base oils, be they Group II, II+, or III"

Предвид горното, MSDS (сочещ >70% 64742-54-7) и ниското ниво на сулфатна пепел (0.87%) съм склонен да считам (много грубо разбира се), че (вариант 1) базата е хубава III група с добавка на около 15-20% PAO или (вариант 2) само чист хубав крек III гр., подобен на това КЛИК, но тук сулфатната пепел и НОАКА са по-високи.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod Много благодаря за инфото и анализа! Въртеше ми се нещо подобно в главата за изпаряемост и HTHS-а, но с цифрите е друго. :)

В момента в мотора е Ravenol-ът от по-горния ми пост. На опашката за следващи смени чакат един Amsoil Signature 0w20 и Idemitsu Zepro Medalist 0w20.

Но мисля да пробвам една туба от това, представлява интерес.

Рейсинг маслата им са 100% PAO/естери и го пишат с големи букви. :D

 

@Japanese fever И на мен ми прилича на ACEA C5, ама тва си е типично API SN, ILSAC GF-5 олио за японци. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, dindin написа:

Рейсинг маслата им са 100% PAO/естери и го пишат с големи букви. :D

И не лъжат :D

Сигурно си го видял, но все пак - ТУК

 

Преди 8 часа, Japanese fever написа:

Каква е целта на тези екперименти с маслата?

Тръпката на непознатото, фатално привличащо, загадъчно и мечтано идеално, никога не изживявано до сега МАСЛО :D:D

Толкова много различни и изкусителни масла навсякъде около нас, точно като жените. Не може да се опише. Трябва да се изживее  :D:D:D

Редактирано от emod
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Продължавам капковите тестове на RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20, за които писах тук.

Маслото вече е на малко повече от 3000 км и напрвих втора проба.

Ето подробностите:

Автомобил – Honda Accord '09 Tourer, R20A3, AT, с монтиран ГИ преди 32 хил. км.
Общ пробег на автомобила – 255 939 км

Масло – RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
Маслен филтър  – HAMP
Обем на налятото масло при смяната – 3.9л.
Предишно масло  – Motorex XPERIENCE FS-X SAE 5W/40

Период на експлоатация  – 06.01.2018–07.03.2018
Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата  – 3136 км.
Цикъл(извънградско/градско) – 40/60%
Средна скорост  – 37км/ч.
Моточасове – около 85
Изразходвано гориво – около 300л. пропан бутан и 22л. бензин А95

Пробата е взета от напълно загрял двигател, 15 мин. след гасене
Сушена е 24ч. на стайна температура
Доливане няма
Режим на използване – студен старт сутрин, после 30км, студен старт вечер и отново 30км
Сканирано е с резолюция 600dpi. на офисна хартия с настройки на скенера както е описал колегата @emod.

За сравнение слагам и предишната капка.

5aa287ddc5d1a_.thumb.png.f305234c57feb1d2f28d3ab1a3643376.png5aa288413154a_.png.7d4d461ff23312f96f1e9f2364a0262e.png5aa287b39cb1c_.thumb.png.3a0a7c488d4d641888010eb7a8eed3ab.png

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ех... газ. Чистота. Но и моторът ти явно е чист и в  добро състояние. Моточасовете са все още малко. Средната ти скорост = 37 км/ч е висока, което също има отношение към чистотата на маслото за тези километри. Пръстенът на ядрото се откроява малко по-осезаемо. Обводняване има - комбинация от зима + газ, няма какво да се направи при такива кратки пътувания. Не стига време да се изпари конденза. Следващата проба спокойно може да я направиш на 5000 км.

Ето я "пилата":

romborak_3000km_pila.thumb.png.a2f2bb0a171b828733225f2a2cf67024.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На ‎20‎.‎02‎.‎2018‎ г. at 20:09, dandilov написа:

С тия темпове предполагам, че към 4000км. мърсотията ще е навлязла вече осезаемо в дифузната зона. Интересно ми е тогава ядрото дали ще бъде още цяло.

Интересно масло и интересно развитие.

Чакам следващата проба! :)

 

На ‎20‎.‎02‎.‎2018‎ г. at 21:33, emod написа:

Маслото е "здраво". Аз клоня към -> пълно (черно) ядро + леки наченки на разсейки в зоната на дифузия. Ще видим :).

Ето го на 4000 км.

1)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.;

2)      Масло – Ravenol SSV 0w-30;

3)      Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux);

4)      Общ пробег на автомобила - около 404 833 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 50/50%;

7)      Средна скорост - около 33 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -10.03.2018;

9)      Моточасове – около 130;

10)  Изразходвано гориво - около 270 л. Лукойл 95;

11)   Kтм = (270 л./ 3.5 л.) = 77;

12)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

14)  Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло.

15)  Други – работещ EGR; динамично каране; леко градско; кратка магистрала - 130-140 км/ч мах. скорост.

 

Ravenol_SSV_0w-30_4000km_600dpi.thumb.jpg.0ae6f60f1960ed2886238f150782f9ba.jpgRavenol_SSV_0w-30_4000km_600dpi_pila.thumb.jpg.fec76bb5659046dc7ff4d9dd1a013258.jpg

Развитие 1000-2000-3000-4000км

Ravenol_1000-2100-3000-4000km.thumb.png.e83a6eea273160f7de92246dae3c2932.png

Следваща среща (живот и здраве) = след 30-40 м.ч. на 5000 км.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бетон е! Даже има още възможност за донасищане на ядрото, за да стане плътно тъмно ядро.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормална градация с изминатите км. и обстоятелства.За сега всичко си стои в ядрото,според мен така ще е и при 5000км.Интересно снимката най долу поне за мен е най показателна.Утре по това време на "сцената"ще е моят мобил,вече е капнат и съхне.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги ето ме и мен:

Капков тест 3  -3100км.

1.Mobil1 0w20 AFE

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-140130.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3100км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 30км/ч.

7.Сезон на експлоатация 10.01.2018г.-11.03.18г.

8.Моточасове около 100

9.Изразходвано гориво-около 270л.пропан бутан и 42л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател,15 мин. след изгасяне.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане няма,няма разход.

14.Маслен филтър хонда OEM (purflux).

15.Режим на използване-(тежък)кратки разстояния и студени стартове,на 5-6 пъти до към 5000об.(160-170km/h)за кратко.

16.Предишно масло, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

17.Скенирана е с 600bpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0см.височина.

5aa6caff8f580_Image(2).thumb.jpg.74a64e4fb33a3f65f99ec14ceedc8ee4.jpg

Image.thumb.jpg.2d6076897127eb840ee02d955b2f051c.jpg

Image.thumb.png.e441aad8de50dd57d37db4cbd0e2104d.png

Смятам,че предвид тежките условия на експлоатация,за сега е добре.Моля колеги за коментар,благодаря!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

JHM, маслото е ОК, предвид режимът ти. Няма тежки отложения в зоната на ядрото. Само много фини фракции (зеления цвят).

Моля те, качи и оригиналите на сканираните капки (преди пилата), за да им хвърля един поглед.

 

П.С. Благодаря! Исках да видя на "живо" краевата зона на ядрото и водата. Всичко изглежда като по учебник - краевата зона е добре оформена, а вътре ядрото е все още "чисто" (ясно се вижда на оригинала). Обводняването (къдравостта ) е много малко.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да ви кажа, че Amsoil са с нова формула от известно време.

 

https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-0w-20-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/

http://www.oil-club.ru/forum/topic/30930-amsoil-signature-series-0w-20-svezhee-novaya-formula/

 

Ето старата формула:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/15068-amsoil-signature-series-100-synthetic-0w-20-svezhee/

 

Коментират, че TBN-a от анализа е сгрешен, иначе 75% more wear protection ясно - молибден и бор с черпака. И други неща се коментират. :)

 

П.С. Бранко заключи първата тема на 22 страници. Тая е на 23 вече. :D

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 10 часа, dindin написа:

Само да ви кажа, че Amsoil са с нова формула от известно време.

Да, и аз го постнах ето ТУК

Големият въпрос е дали новата формула вече се предлага в Ато24?

Имаш ли някакво инфо, за да не притеснявам Чавдар с излишни въпроси.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, пропуснал съм го.

Доколкото знам АТО още предлагат старото. Предполагам същото важи и за другите дистрибутори в Европа.

Нищо не пречи Чавдар да драсне едно запитване, ще го помоля. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко да сменя темата :)

Съвсем наскоро и след дълги размисли и страсти се сдобих с това:

20180311_150332.thumb.jpg.8a52df752442fae14b614fb6cc3947db.jpg20180311_150404.thumb.jpg.19843ddc60592dac6a73fecd95fbab06.jpg20180311_152220.thumb.jpg.fa0645b6276b521f2391cd476787cd9c.jpg

 

20180311_150445.thumb.jpg.3e4ada7fc1bbcf3c0fd98516eed724ab.jpg20180311_150625.thumb.jpg.3bc73f96b8622e6bb3007c23330adfd5.jpg20180311_152042.thumb.jpg.ea939c10e6ea89624c44b8da9067c444.jpg

Масленият филтър за мен е нещо изключително важно. Никога не съм рискувал с него и не съм жалил пари.

До момента 99.999% съм карал само с Honda OEM (Purflux), купуван само от Бултрако.

Дори в момента си имам един такъв при мен:

20180311_145529.thumb.jpg.a0a582880af8957e5b201336e3c66c16.jpg20180311_145620.jpg

 

Ще съм много благодарен, ако някой, който е ползвал филтър на Amsoil, сподели преки впечатления :)

Редактирано от dindin
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с такъв, ще ти кажа като сменя маслото как е :) ...изглежда да е доста високо качество, и тежи :) ...ще го видим.

Вкъщи имам ХАМП, Пърфлъкс, а сега и този. Някой ден като имам време ще ги разкостя и ще кача снимки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да използвам темата за филтрите и да попитам за "К" серийте двигатели не е ли препоръчително изпозването на късият маслен филтър?Логично с късият маслото би трябвало да достига по бързо определеното налягане,за по добро мазане при студени стартове.  До колкото знам има два стандарта,като височини,като и аз до сега си ползвам стандартния ОЕМ  purflux от Бултрако. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, JHM написа:

Колеги да използвам темата за филтрите и да попитам за "К" серийте двигатели не е ли препоръчително изпозването на късият маслен филтър?Логично с късият маслото би трябвало да достига по бързо определеното налягане,за по добро мазане при студени стартове.  До колкото знам има два стандарта,като височини,като и аз до сега си ползвам стандартния ОЕМ  purflux от Бултрако. 

 

На АмсОйл също е къс. На ХАМП също, има и дълъг, но той не излиза за К серията.

Какво провокира въпроса ти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблем със пурфлукса,а по скоро бих искал да знам,той към кои спада (къс или дълъг)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@crown_bg

Благодаря много за отговора!

Напълно съм съгласен с теб, че външният вид на ЕА15К20 говори за солидна и качествена изработка, направена от добри материали.

- Чиста и добре нарязана резба на входа.

- 12-те броя отвори за поемане на маслото, подавано от маслената помпа, са с диаметър 4 мм (площ = 150.72 мм2), са качествено пробити.

- Гофрирана метална вътрешна тръба, служеща за опора на филтриращия елемент, върху която са пробити 54 броя отвори с диаметър около 3 мм. (груба преценка на око; площ = 381.51 мм2). През отворите се вижда малка част от филтриращия елемент и опорната му метална мрежа.

- Антидренажният клапан на входа на филтъра е солиден, но същевременно мек и добре прилепва.

 

Дискусионни моменти в изработката (лично за мен):

1. Пластмасов байпасен клапан – според инфото, което открих, е комбинация от пластмаса и стъклени нишки. От много изчетена информация и тестове в нета се откроява следния потенциален проблем с този вид  клапани – възможно е да не затварят плътно, в резултат на изкривена геометрия (форма) при отливането им.

2. Видно от снимките по-долу, почти всички отвори, пробити в гофрираната метална вътрешна тръба, служеща за опора на филтриращия елемент, през които трябва да преминава филтрираното вече масло, са с метални „мустачки“. ВАЖНО!!! Предвид увеличението на снимките „мустачките“ изглеждат „огромни“, но всъщност са само няколко десети – груба преценка на около 2-3 десети (0.2-0.3 мм).

 

20180311_151628.thumb.jpg.34e752492ccd3989f7a1a3bb62e9bf9c.jpg20180311_151210.thumb.jpg.147f77cdbec0eac9a8b3337e203f1bb1.jpg20180311_151257.thumb.jpg.3fa03351e0041959bb839f2dd91af236.jpg20180311_151327.thumb.jpg.7f1874ae4c45d8af73784eba1d56c14d.jpg

За сравнение ОЕМ филтъра изглежда така:

20180311_151720.thumb.jpg.6ba0ec595fbed22a4d261f84885c9c09.jpg20180311_151746.thumb.jpg.4d40ad77bd1d317a24cbee3059af6bdf.jpg20180311_151834.thumb.jpg.a8ac7206c09107acf13ae32d713b0748.jpg

 

Аз също съм му планирал пълна дисекция :D, след като си свърши работата.

Ще се радвам да споделиш снимки на твоя ЕА15К20, когато му дойде времето.

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, JHM написа:

Нямам проблем със пурфлукса,а по скоро бих искал да знам,той към кои спада (къс или дълъг)?

 

Къс е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, emod написа:

@crown_bg

Благодаря много за отговора!

Напълно съм съгласен с теб, че външният вид на ЕА15К20 говори за солидна и качествена изработка

...

...

...

Аз също съм му планирал пълна дисекция :D, след като си свърши работата.

Ще се радвам да споделиш снимки на твоя ЕА15К20, когато му дойде времето.

 

 

Мда, лятото живи и здрави :) .

Редактирано от dindin
Не цитирайте цялото мнение, особено когато е много дълго, че и със снимки!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доста неща прегледах преди купя филтъра на Amsoil. За целите на пълнота на изложението трябва да посоча, че филтърът не е собствена изработка на Amosil. Тази информация се пази доста „ревностно“ от Amsoil. Съгласно информацията от нета, Champion Labs се сочат като производител на филтрите на Amsoil. Champion Labs обаче имат/са имали общ бизнес с Fram. В тази връзка може да бъде направена доста интересна съпоставка на Amsoil EA15K20 с Fram Ultra Syntetic XG 9688 и Fram High Mileage HM9688 – ето ТУК HM9688 .

Както се вижда Amsoil EA15K20 споделя идентични детайли с Fram, а именно: базова плоча с 12 отвора (с щампа на нея 2H); уплътнение с квадратно сечение, застопорено по идентичен начин на няколко места; байпас клапан от черна пластмаса (Fram твърдят, че е подсилен със стъклени нишки); еднаква централна тръба с еднакъв брой отвори, разположени по идентичен начин. Филтриращият елемент при Fram High Mileage HM9688 разбира се е различен. За съжаление не успях да намеря разрязан XG 9688, които се води с  „two layer synthetic media“, докато Amsoil е „single layer synthetic media“.

Ще видим разбира се какво има вътре в Amsoil EA15K20 и какво е качеството на изпълнение (до тук поне двама независими експлоататори на този филтър ще го "дисектираме" :D), но… след като си изпълни ролята, за която е закупен, а именно да филтрира Mobil 1 ESP 5w-30 възможно най-дълго, според показанията на съпътстващия експлоатацията на маслото капков тест.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз най-вече съм заинтересован от качеството на филтрацията. Целя макс. добро филтриране на маслото (каквото се рекламира от Амсойл), а не макс. преход (в км/мили). Надявам се капковият тест да покаже именно това - чистота :D.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако го прежалиш и го отвориш, ще имаме и ти, и ние, преки впечатления. ;):lol:

Шегувам, се... Не си заслужава жертвата. Сигурно излиза скъпичко.

А относно ефикасността му при 20 микрона. Ако това на диаграмата е вярно, излиза, че ние караме със цедка, вместо с филтър. :o

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 38 минути, dandilov написа:

Ако го прежалиш и го отвориш, ще имаме и ти, и ние, преки впечатления. ;):lol:

:offtopic:Много точно казано! Още не мога да спра да се смея :lol::lol::lol: :thumbs1:

А ми става още по-смешно, защото направо уцели в десетката. Бях "леко разстроен" от вида на дупчиците по гофрираната тръба (може би заради завишените ми очакванията за "внимание към детайла и перфекционизъм". Все пак това е Амсойл. Такава е и рекламата) и наистина ми минаха едни черни мисли да му "тегля ножа" в името на науката :lol:. Още имам време да размисля. Недей да ме "буташ по наклонената плоскост" :lol::lol:.

Редактирано от emod
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese, този е различен! Говорим за ЕА15К20, произвеждан от 2016 г. насам. Има доста разлики. Загледай се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече писах, но ще повторя:

Mobil 1 ESP Formula 5w-30. Целта не е 15к мили. Търся единствено висококачествена филтрация. Все пак този филтър се позиционира (от Амсойл) доста над ОЕМ-ския на Хонда (вж. графиките на снимката). Срокът на експлоатация на маслото ще се определя основно от капковия тест.

20180311_150404_2.thumb.jpg.71a249a02d7db0634adfa9e3024fcc33.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На ‎05‎.‎03‎.‎2018‎ г. at 20:46, honda_japan написа:

@honda_japan Ако все още ти е любопитно Kroon Oil Helar SP LL-03 5W-30, ето един съвсем пресен негов UOA в ойл-клуб.ру - ТУК

Шкода Суперб 1,4 TSI 3gen. 150к.с. (чип), 13500 км, 250 м.ч., лек режим, 3-месеца експлоатация. Маслото се е справило чудесно при дадените условия.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно... При 250 моточаса и 60 км/ч средна скорост, как се получи пробег 13500 км ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че засичането не е било извършено съвсем точно, защото авторът пише - "Пробег на масле: примерно 13500 км", т.е. около, приблизително, грубо оценено. Не се знае/вижда също така как е преценена/получена ср. скорост - по показания на борд компютъра или др. начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod, Кроон-а. Ми е голяма слабост. Ще погледна в руския форум. Благодаря за информацията. Харесва ми, че не е известно и в същото време много качествено. Но все пак все още ме е леко страх да го налея на турбо мотора. Ще се загледам в параметрите между този Хелар на Кроон и VST на Равенол въпреки, че Равенола е 5w40 и сравнението не е много честно. Интересно ми е каква ли е добавката в Равенола за да е кръстено "турбо"? Явно го пази.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода е , че въпреки че е по-гъст Равенола конкретно в това сравнение с Кроона поне на хартия е по-добрия избор за моя случай разбира се. Благодаря за бързия анализ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...