Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Здравейте колеги,днес реших да направя капков тест на маслото в двигателя.

1.Mobil1 0w20 AFE

2.Honda accord-K20Z2.

3.Общ пробег на автомобила-138200.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1200км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 20/80%

6.Средна скорост 30км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.2017г.

8.Моточасове-?

9.Изразходвано гориво-около 90л.пропан бутан и 20л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател,15 мин. след изгасяне.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане няма.

14.Маслен филтър хонда (purflux).

15.Режим на използване-кратки разстояния и студени стартове.

16.Предишно масло, Honda HG 0W20 Ultimate syntetic.

17.Скенирана е с 600bpi. на офисна хартия.

 

xps pila-mobil 0w20AFE 1200km.xps

sinusoida-mobil 0w20AFE 1200km.xps

mobil 0w20 AFE 1200km 20.01.18.xcf

Моля за коментар.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

xps_pila-mobil_0w20AFE_1200km.jpgsinusoida-mobil_0w20AFE_1200km.jpgmobil_0w20_AFE_1200km_20_01_18.jpg

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, за 1200 км в твоя режим маслото изглежда О.К. По-бързо се пълни с мърсотия, но е нормално - зима + тежък режим.

П.С. Когато скенираш, ползвай опцията "selection" и ограничи зоната на скениране до тази около капката (влачиш пунктирната линия, докато се смали и огради само капката.

1.thumb.jpg.101cd46f7900a3587dcc9350930f6177.jpg

Също така в "Color management" на Windows-a, в Advanced -> Device profile си сложи профила на скенера ти. Ето ги моите настройки:

2.thumb.jpg.d0f954f635e692eade363b6b8aed9bdf.jpg

При теб на това място (дето при мен пише SCANPROFILE_M267x_M287x V1.2) ще намериш профила на твоя скенер и ще го избереш. Така скенерът ще възпроизведе "реалния цвят" на сканираните капки. Виж и другите ми настройки.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото още не се е изцапало :)

 

А за АТФ се вижда че нито едно от предлаганите масла не е дори близо като х-ки и състав до оргиналното.

Смесването мозе да е проблемно - то затова и съветват ако се сменя с друго да се източи всичко...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да попитам за мнения и впечатления относно следното масло:

https://www.ato24.de/de/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html

Бях поръчал от него но когато отидох в сервиза ми казаха че щяла да светне лампата за ДПФ от него. Човекът е доста наясно с принципа на работа на автомобила и много Хонди са му минали през ръцете, затова му се доверих да сложим масло което той препоръча, но все пак исках да попитам за впечатления и тук. Колата е Accord 2009 2.2 i-DTEC.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификация: ACEA C2 - Моторни масла за бензинови и дизелови двигатели, които гарантират съвместимост и по-дълъг живот на  DPF (филтър за твърди частици) и TWC (тристепенен катализатор), спомагат за икономията на гориво .  Това са "low SAPS" масла с ниски нива на сулфатна пепел (<0,8%), фосфор (<0,07%) и сяра(<0,3%). Изискват ниско триене и вискозитет HTHS>2,9mPas.

Не знам каква му е била логиката на твоя човек и на какво основание е щяла да светне лампата за ДПФ от това масло, като е направено специално да удължава живота на ДПФ-а.

Също така ми е интересно какво масло ти е сложил...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да повярвам,че още се намират такива "компетентни майстори".Това е едно от маслата,с които трябва да караш твоят I-DTEC,даже и на тубата го пише.Много ми е интересно,какво масло ти е налял..?:)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка съм с Honda Genuine 0w-30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Genuine 0w-30, ама diesel ли? Като това?

08232-P99-B2LHE.thumb.jpg.fa26766632a9dcff64e22790649d0a5b.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен защото не видях тубата, но е взето от Хонда в рамките на деня. Ако това предлагат от там сигурно е то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото може пак да е 0W30, но да не е дизел. Тогава не е за твоя двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си е за дизел, човека се занимава с Хонди от много години и е наясно с това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам тогава защо е отхвърлил Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda !?

Това масло е създадено съвместно с Honda и специално за двигателите като твоя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал е случки където светва ДПФ лампата, аз и затова пиша тук да проверя някой има ли да се е сблъсквал с подобен проблем. Човека беше изключително категоричен, а и в комбинация с това че по принцип е много опитен реших да му се доверя. Също така ми каза и за негов познат, който кара почти половин милион километра вече с ДПФ благодарение на редовно и качествено обслужване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете системи,т.е. маслото и DPF са свързани само косвено ,ако има голям разход на масло от турбината.Всички останали кахъри с лампата са само заради стил на каране и продължителен градски цикъл без извънградско.Клиенти ,които пътуват всяка седмица над 100 км извънградско минимум никога не са виждали проблем с лампата ,независимо какво масло карат.Естествено добавките в горивото са задължителни....

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

Не знам тогава защо е отхвърлил Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda !?

Това масло е създадено съвместно с Honda и специално за двигателите като твоя.

Напълно съм съгласен с написаното (специално за съвместното създаване на маслото ..... бля, бля ,бля....) , а и че го дават специално за нашите двигатели, НО аз такова масло и специално от тази марка - никога няма да сложа, на която и да е, от двете Хонди които карам.

Иначе предпочитам старото оригинално в Хонда опаковка, което преди не беше на Кастрол, а мисля че беше на Тотал ( правя разлика и го усещам ,със сегашното ново оригинално в Хонда опаковка) и предпочитам да го заменя с това:

https://oilgroupbg.com/масла/масла-motul/motul-0w-30/motul-8100-eco-clean-0w-30-1-литър.html

което според мен, е много по-добро, въпреки че много не се коментира за него. 

Ще се радвам ако някой сподели мнение, или има наблюдение , от въпросното масло.

Това е лично мнение и никой не е задължен да се съобразява.

п.п. Въпросния Кастрол го изтърпях точно 4 х. км. и го смених без време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 от общите поръчки и никаква разлика с маслото в опаковката на Honda не намирам, нито по отношение на разхода на гориво, нито като разход на масло ( и при двете не доливам). Нищо против Motul 8100 Eco-clean 0W-30 C2, но залагам на първото, най малкото заради участието на Honda в разработката му. Кой е по наясно от производителя на двигателя за спецификациите на маслото?

Castrol EDGE Professional H C2 0W-30.jpg

Motul 8100 Eco-clean 0W-30 C2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Emicha написа:

п.п. Въпросния Кастрол го изтърпях точно 4 х. км. и го смених без време.

Какво не ти хареса в това масло? Защо не би го ползвал повече?

Дай малко подробности за аудиторията...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dandilov написа:

Не знам тогава защо е отхвърлил Castrol Edge Professional H C2 0W-30 Honda !?

Това масло е създадено съвместно с Honda и специално за двигателите като твоя.

Отхвърлил го е защото от ato24.de e 22 лева, а от Бултрако е 45 лева!:D:worthy:

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, pendoc написа:

Отхвърлил го е защото от ato24.de e 22 лева, а от Бултрако е 45 лева!:D:worthy:

И ако може да обясниш - кое му е смешното ?

А за информация - пари за масла, течности и резервни части не жаля и до миналата година съм сипвал само оригинални такива, закупени от Хонда, независимо от цената.

А относно това:

Цитат

Какво не ти хареса в това масло? Защо не би го ползвал повече?

По принцип съм карал с такова масло на другите ми коли, но никога не съм бил доволен - не че разбирам от масла, освен да прочета написаните спецификации, но имам  много ясно усещане за самата работа на двигателя и винаги когато съм сипвал такова масло, двигателя е работел доста по-шумно и го е горял.

Даже в момента, на Хюндай-Туксона на детето , който е на истински 150х.км. е с такова, и тя го усеща и на нея и прави впечатление различната по-шумна работа на двигателя.

Когато миналата година в началото обслужвах 3-ката , купих 5х1л. оригинално от Бултрако, защото имах от предна смяна останал 1 л. и когато го сипвахме на смяната, забелязах разлика дори и в цвета на новото- предполагам вече Кастролско и старото масло. Новото беше доста по-светло и, а и след смяната веднага усетих тази промяна в работата на двигателя. Очаквах след известен пробег нещата да се променят леко евентуално но не стана и беше въпрос на време да му видя сметката- което стана както казах, след 4х.км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1/19/2018 at 16:47, dandilov написа:

Стига му толкова.

Пък сложи му на HR-V - то 5W30, стига го мъчи с тоя гъсточ... ;):rolleyes:

Слагах му, гори го повече :D 

Днес го видях на щеката, доста е черно. На следващата поръчка ще взема пак 5/30 и ще доливам, то се е видяло :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само не се засягайте, ама как по звука определяте дали маслото става... айде разбирам ако записваш звука с апаратура ... ама на ухо...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, става дума напред в темата за майстора изпратил колегата да си купи оригиналното масло от Бултрако и отхвърлил категорично Castrol Edge Professional H C2 0W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не се засяга, а просто споделям моето усещане и повярвай ми, всеки който си гледа и познава колата, може да направи разлика в работата на двигателя. Същото се отнася и когато се сипе лошо гориво - усеща се!

п.п. Понеже сме писали едновременно:

pendoc това съм го разбрал още в неговия пост - затова и каза, че намирам разлика вече и в оригинална опаковка на Хонда- която предполагам вече е Кастрол .

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 6 години карах с масло от Бултрако, последните 2 с Castrol Edge Professional H C2 0W-30 и абсолютно никаква разлика не намирам. Лично впечатление!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя "на слух" работата на мотора е трудно обяснима, но се долавя (както каза Емича). Аз още Сивика (от подписа ми) спрях да карам с Кастроли (миналия век). На предния Акорд веднъж сипаха -просто да видя дали са еволюирали в 21-ви век, и пак "греда". На сегашния Акорд като смених Тотал 10х40 с Хондовото 5х20 стана далеч по-тихо, все едно че махнах мотора. :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Restless написа:

само не се засягайте, ама как по звука определяте дали маслото става... айде разбирам ако записваш звука с апаратура ... ама на ухо...

 

Аз мога да ти кажа, сега като е студено по звука имам чувството, че в двигателя нямам масло :D 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Markony написа:

Двете системи,т.е. маслото и DPF са свързани само косвено ,ако има голям разход на масло от турбината.Всички останали кахъри с лампата са само заради стил на каране и продължителен градски цикъл без извънградско.

Да разбираме,че това което си написал важи и за оригиналното и не е виновен кастрола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с промяна на звука при минусови температури е ясно. Дори и добрата синтетика променя сериозно вискозитета си, но промяна на звука при оригинални масла с еднакви характеристики и то от един и същ производител !?! Е тук вече..................1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Drone написа:

Аз мога да ти кажа, сега като е студено по звука имам чувството, че в двигателя нямам масло :D 

:lol::lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като кажеш "Карал съм Кастрол и ми звучи шумно двигателя, но с оригиналното масло не" все едно нищо не си казал, защото маслото, което наливат в представителствата на Хонда за дизелите е точно Castrol Professional 0W30, както и @pendoc писа. Потвърдено от Юби-Ко в София.

Castrol е гарантирано най-фалшифицираното масло изобщо. Този, който ще си купиш почти навсякъде в България, вероятно е минерално масло с етикет "Кастрол". Даже аз имам горчив опит с "Кастрол", който преди години ми го продаде колега от този форум. В същото време общо съм карал над 80 000км дизелова 7ца с наливния Castrol 0W30 и съм се радвал на безпроблемна и тиха работа на двигателя. Вносният Кастрол от голям дистрибутор в Германия (като този от ato24) е единствения, за който бих имал доверие, че е истински - но тогава нямаше такава оферта. Този от сервизите съм сигурен, че е оригинален, но го продават на 34лв/л, като взимат 208л варели от които сигурно им излиза 10лв литъра и ни го продават с над 300% печалба. С общите поръчки ни излиза 22лв/л в малки разфасовки, с удобството да си го сменим сами или където поискаме. Всеки може да направи сам избор дали да плаща такива надценки на сервизите за масло, което стискаме палци да е правилното.

Но нека тук работим с по-обективни тестове от това "звучи ми шумен двигателя". Може би ще е интересно и полезно за всички да видим как се държи истински Кастрол :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е коментирано, но някой знае ли какво е маслото брандирано като АТО24?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди продаваха на горе долу същите цени немско "Aveno", със същите сертификати и вискозитети. Като пуснаха тяхното, Aveno-то изчезна. Аз залагам на него, не знам дали на опаковката пише производителя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Пробата от Blackstone Labs пристигна вчера.

Нека да сравним лабораторните анализи на ойл-клуба и този на Blackstone Labs.

5a677ee63a5d2_ValvolineMaxlife5W30-Comparison.thumb.jpg.0bbdb45d985c66a71e62b0a2d837db62.jpg

Явно има два вида Maxlife. Единият е С3.

Вижда се коренна разлика в отработката относно елементите като Молибден, Бор и др.

TBN = 3.5 си е вече на отработен ресурс... Маслото губи диспергиращите си свойства.

Това забелязвам на пръв поглед.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Veseliq написа:

Като кажеш "Карал съм Кастрол и ми звучи шумно двигателя, но с оригиналното масло не" все едно нищо не си казал, защото официалното масло на Хонда за дизелите е точно Castrol Professional 0W30, както и @pendoc писа - потвърдено от Юби-Ко в София.....

Предполагам, това не е адресирано към мен, но ако е към мен, прочети какво съм казал:

Цитат

По принцип съм карал с такова масло на другите ми коли, но никога не съм бил доволен - не че разбирам от масла, освен да прочета написаните спецификации, но имам  много ясно усещане за самата работа на двигателя и винаги когато съм сипвал такова масло, двигателя е работел доста по-шумно и го е горял.

Цитат

pendoc това съм го разбрал още в неговия пост - затова и казах, че намирам разлика вече и в оригинална опаковка на Хонда- която предполагам вече е Кастрол .

Та, някой ако не си познава работата на двигателя и не прави разлика - дали колата работи по-шумно, с един или друг вид масло, е негов проблем и аз не мога да помогна, но е хубаво да се позаслушвате от време на време. 

Пак казвам - нямам претенции да разбирам от масла и не оспорвам компетентните мнения на колеги, които темата за маслата им е в кръвта, а просто изказвам моето лично мнение.

п.п. Забравих - колегата по нагоре е дал спецификациите на Кастрола и Мотула, та някой ако може да направи съпоставка (макар и на хартия) и да си каже мнението с какво и колко се различават.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на ново.

Съпоставих новото с твойта отработка и не трябва да има такива фрапиращи разлики в тези елементи...

Това ми стана интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на Japanese Fever не е С3, а е ето това - Valvoline MAX Life High Mileage, API SN/GF-5, SAE 5W-30 motor oil. Ето го и в BITOG - КЛИК. Това внася яснота по отношение на Молибдена и Бора - защо липсват. От анализа на Japanese Fever е видно, че пакетът на маслото към днешна дата е обновен, като е станал Калций-Магнезий-Натрий (Ca-Mg-Na). При този пакет обаче е по-трудно да се определи дали и кога точно маслото е изчерпило ресурса си (torcon по този въпрос - ТУК). Получава се TBN както при Japanese Fever (около 3.5-3.8), но има и ръст на TAN, като pH остава сравнително високо. Отделно, маслата с Ca-Na пакет им склонност да генерират "повече желязо" в отработките. Като причина се сочи Натрия - като "по-твърд метал". Например, Равенол DXG е на Ca-Na пакет.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Това дава доста яснота по въпроса!

Но, поради факта, че всичко в USA е на принципа "Купи, хвърли, купи", аз имам доста предубеждения към "хамериканската" рецептура на това масло...

А и тази отработка засилва съмненията ми...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Emicha написа:

Та, някой ако не си познава работата на двигателя и не прави разлика - дали колата работи по-шумно, с един или друг вид масло, е негов проблем и аз не мога да помогна, но е хубаво да се позаслушвате от време на време. 

 

Емич, хубаво е да изказваме лично мнение, но горното не е поднесено правилно. С изказването, че ти познаваш работата на двигателя и не можеш да помогнеш щом друг не се "позаслушва от време на време" затваряш възможността за конструктивна дискусия. Понеже ако някой каже, че не е съгласен с теб - че с това масло му работи даже по-тихо двигателя, излиза, че няма толкова добър слух ли? Тъй като "слухът" е човешко сетиво, а всяко човешко сетиво подлежи на самозаблуда, трябва да намерим обективен тест, който да не се влияе от тези самозаблуди. Капкови тестове, анализи, ако щеш дори сравнение на шум и вибрации с един и същ телефон, поставен на един и същ двигател непосредствено преди/след смяна на различни масла, могат да се използват като обективни показатели. Но "аз чувам разлика, не мога да ви помогна, че вие не чувате" определено нe.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, но за пореден път казвам, че това е мое лично мнение и усещане, лично за моите коли които доста ги познавам и не ми е нужна никаква апаратура, защото все още слуха ми е на ред.

И да, всеки има различен слух-субективно е, но и на всеки колата му, има различна работа и отдава дори и малко, но различен шум и той трябва да си го знае и познава. Затова казах че не мога да помогна, а всеки да си слуша.

А относно лабораторните изследвания,капковите тестове и всички останали неща,  нямам нищо на против и който го влече,има желание и време да го прави.  Не ги отричам, уважавам труда и старанието на колегите които ги правят и ни информират, чета мненията, но това не е от първостепенно значение за мен.

Има предписания и спецификации - спазвам ги, А че Хонда са участвали в разработката на маслата с Кастрол, еми айде стига басни. Едно време пак на същите двигатели, препоръчваха пак оригиналното масло,но беше от друг производител - а сетете се защо сега са минали в сътрудничество с Кастрол и не оставяйте със заблуда, че основно мислят за вас и вашите коли.

Далавера, далавера и пак така.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...