Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Преди 19 часа, honda_japan написа:

Колеги, а какво става с новите гаранционни автомобили не говоря смао за Хонда където на някои им дават смяна на по 20-30к. Това не е ли много за един чисто нов двигател.

Ето един анализ на масло на нова Honda HR-V 1.6 DTEC. На 1 000км маслото от завода е подменено с Mobil 1 ESP 0W-30 и са изминати 20 000км. Стойностите на желязо и алуминий са леко завишени, но това може и да се дължи на разработването на двигателя. А и по принцип Honda DTEC двигателите масово имат повишено съсдържание на алуминий в отработените масла. Повишеното съдържание на силиций  и дизелово гориво показва, че маслото си е "изпяло песента".  Според някои мнения с това масло (а и с Mobil 1 ESP 5W-30) може спокойно да се изминават 15 - 17 000км при подобно натоварване на този дизелов двигател.

5250-mobil1-esp-0w30-honda-hrv-jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсва и застъпване със старо кисело масло.Няма данни за средна скорост и TBN, иначе добре изглежда маслото.Желязото не е кой знае колко много..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повишеното съдържание на силиций показва, че въздушният филтър е за смяна! Или е некачествен.

Поради което с въздуха, в двигателя постъпва прах!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И капковият тест показва, че това "дизелово" масло е в кондиция:

CCD - Tuphel

5a5774b526bf9_Mobil1ESP0W30HondaHRV_pila.thumb.JPG.1a6f69d4eea6847506b3025ba485ecef.JPG

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е във фурната с термолегулатор горе долу знаеш градусите.Само че ще се е утаило порядъчно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Japanese fever написа:

Имам още от маслото. Може да пробваме да му направим и капков тест преди да са излезли резултатите, за да видим дали ще съвпаднат с качествата на капката. Проблемът е, че това масло вече не мога да го загрея до раб. темп, тъй като е извън двигателя, освен на котлона, но ще е много варварска процедура, а и реално няма как да разбера до колко градуса съм го загрял.

@Japanese fever Вкарай останалото ти масло някъде на топло (стайна температура). Остави го да се "отпусне". След това го разклати добре - по възможност, и направи две-три капки на хубава офисна хартия с плътност 80г/м2. После сложи листчето с капките върху някаква подложка така, че да са хоризонтални и да не се допират на предмета под тях. Суши ги 24 часа и после ги скенирай с на 600 ppi. Все ще е нещо! Поне ще придобием обща предства, колкото и груба да е тя :)

П.С. Маркони, това с фурната не знам дали е добра идея. Аз съм вкарвал листче с капка, и стана голяма смрад. Не бих рискувал! Със загряване на маслото ще почнат да се отделят газове = край с фурната = голямо чистене.

Ако ще го загряваме, то Аз бих направил следното: 1. Добре разклащам маслото. 2. Отсипвам в стъклена бутилка и я затварям. 3. Слагам я на радиатора на парното да се затопли добре (тук може да се импровизира и с друг уред) 4. Капвам капка.

 

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли представа , защо изчезнаха маслата на Ravenol от Oil-club.ru ?! 

Имаше инфо , имаше таблици с тестове на свежи и отработени масла ... 

Нещо скандал ли са имали с руснаците ?! :)

А реално никак не са лоши тия мазила ... 

Редактирано от ROCKONOFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ROCKONOFF Конфликт между Равенол Русия и torcon доведе до забрана за дискусия на тези масла в този форум (т. 13 от правилата на oil-club.ru). Ето мой пост - КЛИК, и пост на Маркони - КЛИК.

Редактирано от emod
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай за нещо конкретно,пазя доста информация от преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

            Привет! Да питам аз:cool:

Ситуацията е следната: 1.„нов” двигател от Англия; 2. 800 км с Аveno 10W40; 3. 5000 км с Petro Canada SS 5W30; 4.още близо 5000 км, пак с Petro Canada SS 5W30, т.е. време е да го сменя. Никакъв разход на масло. Смятам, че е разумно да мина на 5W20.  

Имам следните въпроси към знаещите (моля да намерят време за отговори):

1.      Има ли смисъл да забърквам някакви вълшебни смеси с Amsoil? Aко има – кой и колко литра да е Амсойла и кое и колко да е другото масло? Колко км мога да се надявам/очаквам да карам със сместа?

2.      Ако е отново РС https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-20.html , колко км мога да се надявам/очаквам да карам с него?

3.      Предлагат ли ato24.de масло 5W20 за двигател В20Z1, на разумна цена, за по-дълъг пробег? Не сменям сам маслото и смяната по наше село е 15 лв. Знам, че разбирате к’во искам да кажа:(

 

Благодаря предварително!

p. s. Имам катализатор!!!

 

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е:

1. Amsoil изрично подчертават, че маслото им има всички необходими присадки и не препоръчват да се смесва с разни добавки. В този контекст, смесването му с други масла може да наруши качествата му.

2. Petro Canada SS 5W20 също е на хидрокрек база, както и Petro Canada SS 5W30. Следователно е редно да го сменяш и него на 5 - 6 хил. км.

3. https://www.ato24.de/en/ravenol-sfe-super-fuel-economy-5w-20.html

https://www.ato24.de/en/amsoil-xl-5w-20-synthetic-motor-oil.html

Сменяш на 7500 км., но не съм убеден, че ще е по-евтино.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми https://forums.hondabg.com/profile/14047-atsokold/

с какво не сте съгласен от съвета на https://forums.hondabg.com/profile/17338-dandilov/

та му сложихте отрицателен вот? Всъщност, може да не ми отговаряте.

Колеги sorry за оff-a!

Редактирано от kalintry
Всъщност, може да не ми отговаряте.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега ко се оказа че рИванола не е това което трябва така ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май руския рИванол е шменти-капели ... дойчовския би требвало да е наред. Ато-вския поне при мен си жули чудно ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, fenabg написа:

И сега ко се оказа че рИванола не е това което трябва така ли ?

Че какво му е на рИваноля? :D

Добро мАсълце си е. Но по показател "цена+качество", везните леко накланят към петро-то... ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kalintry, в какъв режим караш - съотношение градско/извънградско, тежък/лек (кратки/дълги разстояния), гориво (бензин/газ), пробег годишно (км), др. особености на експлоатация на колата. Към колко смени годишно се стремиш (една... две)? Тези подробности са важни, защото ако си в тежък режим и масло от по-висок клас може да не покрие 7500 км (на бензин). Отделно, катализаторът силно накланя везните към масло с ILSAC спецификация, а желания по-дълъг пробег насочва към ILSAC с/на ПАО от типа - Ravenol SFE 5w-20 (както сочи dandilov) или Ravenol DXG 5w-30 (30-50% ПАО), като алтернатива на 5w-20-ката.

П.С. Сега виждам в подписа на профила ти, че си на газ, остават другите въпроси :)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, kalintry написа:

Уважаеми https://forums.hondabg.com/profile/14047-atsokold/

с какво не сте съгласен от съвета на https://forums.hondabg.com/profile/17338-dandilov/

та му сложихте отрицателен вот? Всъщност, може да не ми отговаряте.

Колеги sorry за оff-a!

Колегата си взе една седмица почивка,след ,предупреждение,молба и наказание....Рейтинга му е невалиден.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Че какво му е на рИваноля? :D

Добро мАсълце си е. Но по показател "цена+качество", везните леко накланят към петро-то... ;)

Визирай конкретен модел масло,защото примерно Ravenol 0W-30 Arctic Low Saps няма аналог в Петро-Канада или донякъде серията Duron,но не съвсем.

Oт бензиновите серии съм пробвал почти всичко от "по-тънките" масла и съм адски доволен.Тези 5-10-15% PAO в различните серии ще действат много благоприятно на стабилността на маслото може би.......ако го оставя за 8-9000км. :)

Истината е в количествата алумин и желязо в отработките. Реванол дава винаги една идея по-малко желязо в отработките..

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, fenabg написа:

И сега ко се оказа че рИванола не е това което трябва така ли ?

Преди 11 часа, dandilov написа:

Че какво му е на рИваноля? :D

Добро мАсълце си е. Но по показател "цена+качество", везните леко накланят към петро-то... ;)

Преди 10 часа, Markony написа:

Визирай конкретен модел масло,защото примерно Ravenol 0W-30 Arctic Low Saps няма аналог в Петро-Канада или донякъде серията Duron,но не съвсем.

Да вземем например: Ravenol DXG 5W30 с Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30 и  RAVENOL SFE Super Fuel Economy 5W-20 с  Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-20.

Но не знам fenabg кой Revanol го е разочаровал. :)

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А мееее имам много клиенти които го ползват аз не съм разочарован защото не съм го ползвал ,ползвам друга марка  . Пиша заради това че е изчезнало инфо както пише по горе . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаааа... За конфликта между ойл-клуб.ру и равенол.ру ставало въпрос.

Това са си техни вътрешни.ру работи и нямат отношение към качеството на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, emod написа:

@kalintry, в какъв режим караш - съотношение градско/извънградско, тежък/лек (кратки/дълги разстояния), гориво (бензин/газ), пробег годишно (км), др. особености на експлоатация на колата. Към колко смени годишно се стремиш (една... две)? Тези подробности са важни, защото ако си в тежък режим и масло от по-висок клас може да не покрие 7500 км (на бензин). Отделно, катализаторът силно накланя везните към масло с ILSAC спецификация, а желания по-дълъг пробег насочва към ILSAC с/на ПАО от типа - Ravenol SFE 5w-20 (както сочи dandilov) или Ravenol DXG 5w-30 (30-50% ПАО), като алтернатива на 5w-20-ката.

П.С. Сега виждам в подписа на профила ти, че си на газ, остават другите въпроси :)

Режим: по-скоро лек, по моя (субективна) преценка;) Около седем пъти в месеца се движа сутрин към 7:10 от Дружба 1, през Младост, по Малинов и Околовръстното до Боянско ханче и се връщам след 9:30 по обратния маршрут. 18 км в посока. Избягвам каране по центъра, особено в час-пик. Другото е извънградско.

Пробег: 15-20 хил/г

Смени на масло: колкото се случат/трябва, за приличното здраве на мотора.

КАТАЛИЗАТОРЪТ: на тази кола е е загатка за мен!? Изкара 40 хил. км при разход на масло 1 литър/1000 км!!! Така или иначе, вече поръчах Амсойл-а, препоръчан от dandilov (рИванила ми се видя скъп:(), та след експеримента с Амс, дано да не е фатален за катализатора, ще мина на Ravenol SFE 5w-20 или Ravenol DXG 5w-30. А и нали вярвам на написаното в ато24.де за https://www.ato24.de/en/amsoil-xl-5w-20-synthetic-motor-oil.html , че има ILSAC GF-4, ILSAC GF-5 :wacko:

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има ILSAC, значи няма опасност за катализатора.

Иначе аз лично симпатизирам повече на Реванол. ;)

Както и да е. Амсойл също го дават за добро масло.

Направи капкови проби през 1000 км, за да видим как се развива Амс-а с пробега, при напълно източено старо масло.

Интересно ще ми е да видя колко ще изкара.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Amsoil XL 5w-20 има активен ILSАC GF-5 сертификат - КЛИК

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че тук предимно по идея обсъждаме моторни масла, но мога ли да кривна малко с въпрос за това има ли как да направим анализ на транзмисионните масла? Противно на всички препоръки (които и аз съм давал), с последното масло, смених това на скоростите с Ravenol DW-1 - масло направено само и единствено за хондовските автомати. Причината да го сменя, с него бе, че е по-евтино от Honda ATF (особено при 4л туба) и както писах само и единствено за Хонда е правено. Мисля да сменям по 3.5л масло на автоматика с всяка втора смяна на двигателно, заради това, че колата за 240 000км й е сменяно 3 пъти (третия път от мен, преди 18 000км), а аз на течности, които карат такива километри, не вярвам.

Впечатленията ми за над месец с новото масло е, че колата започна да сменя предавки много по-гладко, особено между първа и втора - чак не мога да я позная... Но може и да не е от това, че маслото е Ravenol, а това, че правя втора смяна и реално заменям масло, което е отдавна износено. Сега се чудя дали има обективен начин да се определи дали Ravenol-а или Honda ATF имат по-добри качества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето анализ на свежо Honda ATF DW-1: http://www.oil-club.ru/forum/topic/21139-honda-atf-dw-1-svezhee/

А за Ravenol DW-1. Понеже в ойл-клуба свалиха всички лабораторни анализи на Равенол, може да запиташ там torcon на л.с. за анализ на това масло.

Markony също би могъл да помогне, ако е запазил такъв анализ.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трансмисионните и хидравличните масла са друг разговор.Там целите и характеристиките ,които се гонят са много различни.

В основата си пак има един вискозитет,добавки -антиоксиданти, противопенни ,стабилизатори на вискозитет и т.н.

Като работни условия има само налягане и температура,феродов прах. Няма гориво,антифриз,изгаряне и сажди от изгаряне,няма газове от изпускане на компресия...

Това ,което е усетил Димо е разликата във вискозитета-меко включване на предавките.Технически погледнато ,мекото превклчюване на Хондовата кутия е загуба на въртящ момент във фрикционите,тъй,като самата кутия си е механична в основата си.

Същия момент се наблюдава и при диференциалите,където пак има фрикционни дискове.

За да не ви объркам ,Меката работа е приятна на пръв поглед,но е свързана с намаляване на предавания въртящ момент.В съответна ситуация би могла да доведе до недостиг или така нареченото хълцане .Случва се в баир-високо натоварване или теглене на ремарке/каравана.

Нямам лични опити с трансмисионните масла на Равенол - нито ще ги препоръчам,нито ще ги заклеймя.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги обработени с "pila":

01_pila.thumb.jpg.c8163f584bd780b341760154e9fcd826.jpg

02_pila.thumb.jpg.8a73d00fb68fe066f15efee350100e5f.jpg

Разсмисли ще пиша малко по-късно, че в момента ми предстои работна среща :D

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което съм видял като информация най-доброто масло за автомата си остава Honda ATF DW-1 . В руския сайт имаше сравнение и Равенолът няма нищо общо с маслото на Хонда. Съжалявам, че така повърхностно се изразявам, но отдавна го разглеждах този въпрос за себе си и вече доста са ми размити данните в главата. Имаше раздел за трансмисионните масла в руския сайт...Ето сравненителна таблица  на няколко масла:  http://www.oil-club.ru/forum/topic/28790-svodnaya-tablitca-zhidkostej-akpp-analogov-honda-atf-dw-1/

И още малко:

http://www.oil-club.ru/forum/topic/28796-svodnaya-tablitca-zhidkostej-akpp-analogov-honda-atf-z1/

http://www.oil-club.ru/forum/topic/21139-honda-atf-dw-1-svezhee/

Редактирано от sl3000
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размисли по капковия тест на JapaneseFever:

Къдравият край на капката сочи за наличие на вода, но предвид обстоятелствата на провеждане на теста не можем да сме категорични дали обводняването е от работата на мотора или влагата е проникнала в маслото след като е било източено.

Краевата зона на ядрото е на границата на разпад (започва да се разкъсва). Тежкото замърсяване, което трябва да остава концентрирано в него, се разпростира вече в зоната на дифузията и я запълва в почти 50% от обема й. Все още обаче има зона от чисто масло (синята). При гледки, подобни на тази,  обикновено TBN и TAN са изравнени (или TAN вече надвишава TBN), което говори за намаляване на способността на маслото да неутрализира киселините, натрупани в него (ето един пример – Анализ  TBN = щелочное число; TAN = кислотное число; Капков тест). TBN и TAN обаче трябва винаги да се преценяват и през призмата на pH стойността. Не зная дали ще има подобни данни от Blackstone. Като цяло, според мен маслото е загубило голяма част от диспергиращите си свойства, но не е „умряло“. Мисля, че смяната му е навременна, предвид зимните условия и нелинейното влошаване на характеристиките му с времето.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зеленият цвят е зоната на дифузията. Синият цвят - на края на капката, е зона с чисто/свежо масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а Ато24 5w40 реално колко километра издържа ? През последните 4-5 седмици карам основно градско, колата е стояла 1 седмица паркирана. 

Мисля, си другия месец да го сменям пак :D Към 5000км ше станат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига му толкова.

Пък сложи му на HR-V - то 5W30, стига го мъчи с тоя гъсточ... ;):rolleyes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая "накъдреният/зигзагообразният край на капката" е индикация за обводняване. Колкото е по-накъдрен/зигзагообразен (назъбен), толкова повече е количеството вода в маслото. Зоната на горивото, е след тази на водата. Ето схема (вече е качвана):

test-masla-po-kaple.thumb.jpg.6797b5a74331c0a92721dc048851ca13.jpg

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, emod написа:

Къдравият край на капката сочи за наличие на вода

Колега emod,бих искал да те попитам дали тази къдравост по периферията,не би била по малко изразена,ако капковата проба е направена на филтърна хартия.Замислям се,да не би различната плътност и грамаж на офисната хартия,не определя до някаква степен последната ивица от капката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, нямам такива наблюдения (по-скоро - не съм обърнал особено внимание). Не си спомням и в ойл-клуба да е повдиган такъв проблем (свързан с обводняването). От известно време правя капковия тест едновременно на обикновена хартия и на филтърна такава с плътност 80 г/м2 и 85 г/м2. "Къдравостта" е горе долу еднаква. Ето едни от последните капки на моя Ravenol SSV 0w-30 на 1000 км. От горе надолу - филтърна хартия 85 г/м2; филтърна хартия 80 г/м2; офисна хартия 80 г/м2.

Ravenol_1000km_600ppi.thumb.jpg.5147ad914f91d904b4e1949004dafc21.jpg

Ravenol_1000km_600ppi_pila.thumb.jpg.cad40b5e4ddef87cb0394ea64390046a.jpg

Ще обърна повече внимание при следващия тест. Най-добре си личи "на живо". Ако някой от другите колеги има наблюдения, нека ги сподели.

ЕДИТ: Може би на 80 г/м2 филтърна хартия "къдравостта" е най-леко изразена. Ще видим на 2000 км :)

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на филтърната хартия 85г/м2 се вижда най-добре къдравостта при обработените снимки.

Прави впечатление, че на офисната хартия се вижда един ореол, който на другите го няма!

Това гориво ли е? Или ПАО - фракцията в маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е гориво. Лека фракция на маслото. И аз имах съмнения за гориво, затова си купих малка UV лампа и "светнах" капката. Не се получи флуоресциращ пръстен, както описват в края на статията ТУК.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паото е неразделна част от базата,не можеш да го "видиш"

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но нали ПАО-то е най-леката фракция? Най-течливата.

Маслото е смес. Има по-тежки и по-леки фракции. При разливането на капката по и в хартията, по-тежките фракции се задържат в средата, а по-леките се разливат в периферията.

В този контекст то трябва да се разлее в периферията на капката. В най-крайната зона на чистото масло.

Бъркам ли някъде с логиката?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...