Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

На 1/4/2018 at 20:26, Markony написа:

Всъщност точно рекламата им е много зле.,Амсойл,XADO,Xenum,Мотул...обещават много ,но не струват толкова.Не знам какво трябва да има в едно масло ,че да струва 30 лв/л....може би Алое Вера?

0W-20 Редлайн струва $12=20 лв.Откъде накъде XADO ще струва 30 лв,след като няма и 1/3 от естерите на Редлайн?

Амсойл също струва 20 лв.

AMSOIL Signature Series 5W-30 покрива някои изискванията на ILSAC GF-5 двойно - напр. вместо 100 часа при 150°C, цели 200 часа при 150°C, че има и запас за повече - https://www.amsoil.com/lit/g3320.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма занчение, че е карано 4000 км. Интересно ще е да се види анализът.

Проблемът е, че си доливал и то доста! Така няма да може да се направят обективни изводи за това масло.

Иначе, мое мнение, двигателят е за ремонт. Я семеринги, я гумички на клапани. Може и двете.

Интересно ми е да му видя и цвета...

 

П.П. Абе вие не спите ли там отвъд океана...?!? :D

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, сегменти имах в предвид...

Жалко, че няма кой да ти направи ремонта по нашенските цени...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, DTEC написа:

Амсойл също струва 20 лв.

AMSOIL Signature Series 5W-30 покрива някои изискванията на ILSAC GF-5 двойно - напр. вместо 100 часа при 150°C, цели 200 часа при 150°C, че има и запас за повече - https://www.amsoil.com/lit/g3320.pdf

Къде го този АмсОйл 5х30 за 20лв./л.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета специализирани сайтове като Lubrizol,тъй като те и Афтон,Мобил са единствените производители на добавки,което прави марката на маслото незначителна.........но напиши във уикипедия ILSAC и виж какво ще ти излезе.

Тоя которник няма ли да го сменяш вече? :) Той се кара с ILSAC GF-3/4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво човек! Това си го върнал от "оня свят". За Бултракото... толкоз....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:worthy: Той по-чист от нов! Евала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново :) 
С наближаването на време за смяна на масло, пак се разчетох на темата, и съм се спрял на : http://www.eneos.us/products/sustina-premium-motor-oil/sustina-5w-30/ или  http://www.mobil.co.uk/uk-english-lcw/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx  

Eneos-a е доста скъп, но пък може би си струва при по агресивен стил на шофиране. Карам предимно градско, но се случва и да я ''изцеждам'' по магистралите 2-3 пъти в месеца. Двигателят е К24А3. 
Да сведем до конкретен въпрос - някой има ли преки впечатления от Mobil-а, който съм харесал или да заложа на Eneos, за него също ще се радвам да споделите.
 Конкретните марки мога да взема от официален вносител за България, затова изборът е сведен то тях.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разглеждам тези две масла и по-точно техническите им спецификации. Едното е това:

https://www.mobil.com/english-us/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-5w30

а другото това:

https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/motor-oils-automotive_synthetic-multigrades-passenger-car/367/helar-sp-ll-03-5w-30/648/

Второто е малко известно, но старата си кола съм карал с такова няколко смени и по-гъсто 10в40 но бях супер доволен. Въпроса е елементарен:

Гледайки техн. характеристики на двете масла, заслужава ли си да давам повече пари за маслото от първия линк, при условие, че това безизвестното има (според мен) по-добри показатели особено на Flash Point, а това не  е маловажно, тъй като с този вискозитет ще се кара лятото в жегите. И дали в първия случай не си плащам само за марката, както става в повечето случай. Разликата ценово между двете е около 30-на лева до 40, което не е проблем ако първото се окаже наистина по-добро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Japanese fever написа:

Не са виновни хората от Бултрако, че не са му разглобили мотора при инспекцията (няма нормален човек и сервиз да го прави). Просто колата е "нов" внос, най-вероятно жабарска, с които хората в БГ вече имат голям опит.

Не съм запознат с конкретния автомобил и историята му. За Бултрако мога да кажа много от опит как точно подържат гаранционен авотомобил, какви инспекции му извършват на хартия и какви реално. Ясно е че не са отворили главата, но те дори антифриза и крушките не поглеждат, въпреки че им е в "чек-листа". Но не му е тук темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, honda_japan написа:

Гледайки техн. характеристики на двете масла, заслужава ли си да давам повече пари за маслото от първия линк, при условие, че това безизвестното има (според мен) по-добри показатели особено на Flash Point, а това не  е маловажно, тъй като с този вискозитет ще се кара лятото в жегите.

И двете масла имат еднакъв Flash Point = 230 ºC .

Това Helar е типично VW - ориентирано масло.

Мобила е със спецификациите на Honda и ILSAC GF-5.

Helar е с по-голям HTHS вискозитет, което е по-добре за жегите.

За каква кола става дума, колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На приятел за ФВ Пасат 1,8Т 2005 година бензин с газ. Питах чисто информативно. Вероятно няма да има проблем и с Мобил в жегите или Кроон-а ще излезе по-надеждно за лятото, нищо, че и двете са 5в30?

Сега погледнах, че си дал отговора.

Редактирано от honda_japan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Plamen.Dilkinski написа:

Eneos-a е доста скъп, но пък може би си струва при по агресивен стил на шофиране. Карам предимно градско, но се случва и да я ''изцеждам'' по магистралите 2-3 пъти в месеца. Двигателят е К24А3. 

По принцип за К24А3 дават 0W20.

Иначе ENEOS-а впечатлява с доста добрите си характеристики! Дори надвишава даже ILSAC GF-5 ...!

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

Helar е с по-голям HTHS вискозитет, което е по-добре за жегите.

 

Чакай, чакай... Какви жеги? :)

Дреме му на двигателя, че навън е 40 градуса, когато вътре е много повече ...

За Пасата с турбото мисля, че спецификацията е ACEA A3/B4, което е HTHS от поне 3.5, което от своя страна отива към масло с тежест поне 30 след W-то. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Plamen.Dilkinski Mobil 1 ESP Formula 5w-30 за мен е едно противоречиво масло. От една страна е определяно като едно от най-добрите масла в категория ACEA C3 (и то напълно обосновано), но от друга страна показва слабост, изразяваща се в "бързото" изравняване на TBN и TAN ( Щелочное число (TBN; Total base number); Кислотное число  (TAN; Total acid number)). Казано накратко - изглежда сякаш бързо му се изчерпва ресурса да неутрализира киселините, образувани от процесите в мотора и попадащи в маслото. Може би ниското съдържание на Калций (Са) в маслото има някакво значение, макар че за компенсация е добавен малко повече Бор (В). Отделно, в маслото има естери, които също повишават киселинноста. Вижда се обаче, че TAN не нараства значително в отработеното масло. Има доста изписано по темата в oil-club.ru. Можеш да почетеш и да  видиш анализи - ТУК.

 

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

Чакай, чакай... Какви жеги? :)

Дреме му на двигателя, че навън е 40 градуса, когато вътре е много повече ...

 

:D:thumbs1: Така де... За жегите вътре в двигателя.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, emod написа:

@Plamen.Dilkinski Mobil 1 ESP Formula 5w-30 за мен е едно противоречиво масло. От една страна е определяно като едно от най-добрите масла в категория ACEA C3 (и то напълно обосновано), но от друга страна показва слабост, изразяваща се в "бързото" изравняване на TBN и TAN ( Щелочное число (TBN; Total base number); Кислотное число  (TAN; Total acid number)). Казано накратко - изглежда сякаш бързо му се изчерпва ресурса да неутрализира киселините, образувани от процесите в мотора и попадащи в маслото. Може би ниското съдържание на Калций (Са) в маслото има някакво значение, макар че за компенсация е добавен малко повече Бор (В). Отделно, в маслото има естери, които също повишават киселинноста. Вижда се обаче, че TAN не нараства значително в отработеното масло. Има доста изписано по темата в oil-club.ru. Можеш да почетеш и да  видиш анализи - ТУК.

 

Всяко едно масло бензин/дизел е противоречиво.Малък TBN,малко калций и къс пробег,но като изпаряемост няма равно.Това е масло за хора естети ,които държат на чистотата на буталата и не ги интересува ,колко км ще се кара маслото.Всякак издържа 5000км. :) За сметка на това отдушника на маслото,пълнителните колектори ще са чистички.Вторичния разход на масло през клапана на отдушника ще е в пъти по малко от колкото при масло с NOACK 10-11

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разбирам правилно този Мобил 1 5W30 не е добре да се кара повече от 5к.км. Дори и при нормално каране на турбо кола, която рядко прехвърля 3,5к по оборотомер? За въпросния Пасат говоря.

Off: Извинявам се, че е Хонда форум, но тук намирам винаги точна и коректна информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

....,но като изпаряемост няма равно.Това е масло за хора естети ,които държат на чистотата на буталата и не ги интересува ,колко км ще се кара маслото.Всякак издържа 5000км. :)

Ето това е!!! Напълно съм съгласен с теб!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

@Plamen.Dilkinski Mobil 1 ESP Formula 5w-30 за мен е едно противоречиво масло. От една страна е определяно като едно от най-добрите масла в категория ACEA C3 (и то напълно обосновано), но от друга страна показва слабост, изразяваща се в "бързото" изравняване на TBN и TAN ( Щелочное число (TBN; Total base number); Кислотное число  (TAN; Total acid number)). Казано накратко - изглежда сякаш бързо му се изчерпва ресурса да неутрализира киселините, образувани от процесите в мотора и попадащи в маслото. Може би ниското съдържание на Калций (Са) в маслото има някакво значение, макар че за компенсация е добавен малко повече Бор (В). Отделно, в маслото има естери, които също повишават киселинноста. Вижда се обаче, че TAN не нараства значително в отработеното масло. Има доста изписано по темата в oil-club.ru. Можеш да почетеш и да  видиш анализи - ТУК.

 

Благодаря за компетентното мнение :)

Да разбирам обаче, че след 5к. Км. пробег е добре да се смени, като мога да съм спокоен че през този интервал ще е топ като качество и защита на мотора :)
Колкото и странно да звучи, с руския съм зле, а и не разбирам в детайли резултата от отработките :) Затова разчитам на Вас ;)
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За руския - ползвай Google Translator.

За ESP Formula 5w-30 - да, на 5 хил. км. е хубаво да се смени. Толкова издържат повечето хидрокрекингови 5W30 в бензинов двигател.

ESP Formula 5w-30 е по ACEA C3. Има и друго обаче: Mobil X1 5W30, което е с ILSAC GF-5.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, emod написа:

Горните снимки показват сравнително големи, отчупени в резултат на умора на материала (доколкото имам познания и мога да преценя) парчета метал от части в мотора, които се шмиткат из двигателя.

100% ли е сигурно, че са метални частици? Възможно ли е да са финни прахови частици, микро - камъчета или микро песъчинки?

Надявам се да са с големина, не по-голяма от 10 микрона... Горе долу каква им е големината според теб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не греша, че са метални частици. От около година "зяпам" от време на време подобни слайдове под моя микроскоп и чета инфо в нета. Аматьорски разбира се :), но понаучих някои неща.

А и приличат на тези:

Fatigue.thumb.jpg.8b7200282f06c217d300d685030be6a1.jpg

Fatigue3.thumb.jpg.a7b6803cc7e612e9c5579cd71a09e130.jpg

Ето и една класификация:

Fatigue2.thumb.jpg.e90d8f3ef34b26eccf1910069559c6ed.jpg

За размера им нямам сигурност. Но по много груба преценка са около 0.0065 мм - 0.01 мм (6.5 до 10 микрона). Трудно ми е да определя, тъй като преметното ми стъкло не е разграфено, а снимките с телефона и уеб камерата променят размера. Мисля по въпроса :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Моbil 5w30 ESP съм вече 4-та година. В началото и аз както колегата по-горе четях легенди как ставало на "вода" през горещините лятото. Пълни глупости.

Карам под 5000 км годишно, сменям го веднъж в годината. Не го гори изобщо. Някъде след 2000 км започва да потъмнява. Двигателят е много тих, не знам дали е заради самото масло. Не знам само дали след като е масло бензин/дизел С2/С3 дали не правя някакъв компромис и дали да не мина на масло само за бензинов двигател. 

Има много ментаци от Мобила. Специално от руските сайтове съм изчел 10-те признака, по които да познаем дали е оригинално - опаковка, етикети, баркодове, грапавини и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се отказвам от Mobil. Аз карам доста напоследък, тези 5хил. км ще ги направя бързо, а маслото не е евтино и не ми излиза сметката :)
Някой с добра дума за eneos 5w30 :) Или да продължа със сегашното - https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-6/  и да не се вкарвам в излишни филми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Plamen.Dilkinski написа:

Започвам да се отказвам от Mobil. Аз карам доста напоследък, тези 5хил. км ще ги направя бързо, а маслото не е евтино и не ми излиза сметката :)
Някой с добра дума за eneos 5w30 :) Или да продължа със сегашното - https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-6/  и да не се вкарвам в излишни филми :)

Amsoil Euro 5w30 е конкурент на Mobil 1 5w30 esp и дори на опаковката си пише, че е low saps.|
Аз  не бих карал с такова масло, освен на дизел с филтър за твърди частици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Plamen.Dilkinski написа:

Някой с добра дума за eneos 5w30 :) Или да продължа със сегашното - https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-6/  и да не се вкарвам в излишни филми :)

Определено това Amsoil European Car Formula 5W-30 не е за твоя двигател.

Eneos-а, който си посочил е отлично масло. Ще изкара спокойно 8 хил. км. Може я да устиска, я не и до 10 хил. км., но е много скъпо и не си заслужава цената от 40лв./литър.

На л.с. ти посочих достатъчно качествени масла, точно за твоя двигател. Имаш огромен избор, при това - на нормални цени!

Направи си сметка. За една смяна с енеос ще дадеш 5л. х 40 лв. = 200 лв. и ще го смениш макс. на 10 000 км.

За тези пари би могъл да си купиш например RAVENOL SSV SAE 0W-30. 15л. х 14лв. = 210 лв., което като го сменяш на 8 000км. - ще изкараш 24 000 км.

Накратко:

С Енеос - 1 смяна за 200 лв. = 10 000км.

С Равенол - 3 смени за 210 лв. = 24 000км. При което и маслото е качествено, и двигателят ще се поддържа по-чист от вътре поради по-честите смени!

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, бая се изписа за масла, филтри. Аз да кажа за магнитата пробка, която си взех. На последната смяна беше доста наплъстена с мръсотийки, предполагам че една част от стружките са отишли там.

Това е моята: https://www.aliexpress.com/item/M14-P1-5MM-Engine-Dress-Up-Magnetic-Oil-Drain-Plug-Package-Oil-Sump-drain-plug/32639593427.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.IFg2jx

Доста силен магнит между другото.

Вашето мнение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава и аз си сложих миналия месец. Ще видя какво е събрала, но чак лятото, и ще дам отзиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, kurtov написа:

Започвам да се отказвам от Mobil.

Не го зачерквай колега,така с лека ръка Mobil 1.:)Аз от него за сега съм най доволен,говоря за Mobil1 0w20 AFE,като смятам,че и ти си някъде там,като препоръчителен вискозитет.:)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а какво става с новите гаранционни автомобили не говоря смао за Хонда където на някои им дават смяна на по 20-30к. Това не е ли много за един чисто нов двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, DTEC написа:

Все пак в България горивата отговарят на изискванията на ЕС и условията на управление на автомобил не са толкова тежки, колкото в Русия, Беларус и Украйна.

Именно. Много се преекспонира това с 5000-те километра пробег. 

преди 15 минути, Japanese fever написа:

Това не важи ли за България?

Ами не бих казал. Нито като климатична зона, нито като пътища. :) Един приятел ми беше пращал клипове от украински "магистрали" - хубави, прашни черни пътища.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, DTEC написа:

Условията се считат за тежки, когато шофирате:

A. по-малко от 8 км, или по-малко от 16 км за едно пътуване при минусови температури.

В. При изключително горещи температури над 35°C.

C. Продължително на празен ход или продължително с често спиране и потегляне.

D. С ремарке или багажник на покрива,  или в планини.

E. По пътища, покрити с кал, прах или обработени срещу лед пътища.

 

Моите наблюдения са, че в България условията са точно такива. Поне при мен условията са същите, освен точка D.

А и при повечето шофьори в България е така.

Ето защо за мен хидрокрек маслата при бензинов двигател трябва да се карат до 5 - 6 хил км. А това показват повечето отработки, които съм виждал.

ПАО маслата са по- издръжливи.

Всичко зависи също и не само от условията на експлоатация, но и от състоянието на конкретния двигател.

Относно лабораторните анализи, кито си представил, повече ми приличат на ново (свежо) масло, а не на отработено масло!

Особено показателите на BN ( иначе TBN) са на ново, не работило масло. Нитратите са нищожни за двигател с турбо!

Да няма някаква грешка?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка Е - преди карах по много извънградско и като сменях въздушния филтър на 10-12 ккм, беше като чисто нов. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи къде и как ги караш тия километри. В София е такава прах и мръсотия, че въздушен филтър се сменя с маслото, ако караш по магистралите в Аляска, може би и 50к ще изкара.

Преди 9 часа, honda_japan написа:

Колеги, а какво става с новите гаранционни автомобили не говоря смао за Хонда където на някои им дават смяна на по 20-30к. Това не е ли много за един чисто нов двигател.

 

Много е. Хонда дават 20 000км или 12 месеца при "нормални условия" и половината пробег за "тежки условия". За сравнение - на новите немски дизели масово удължения цикъл е 30 000 до 50 000км и 24 месеца при "нормални условия" и 20 000км / 12 месеца при "тежки". Но нов двигател ще си изкара гаранционния пробег/живот дори 2/3 от пробега да са с "нещо като масло" в двигателя. Хората, които купуват нови коли ги интересуват ниски експлоатационни разходи и редки посещения на представителството, а не какви са последствията когато колата дойде нов внос у нас след години :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат си взе чисто нов Пасат дизел и на него са му казали това, да сменя масло на минимум 20к. или 24 месеца, което за мен е супер много. Все пак е доста натоварен двигател 2.0тди 240 коня. Той самия искал по-рано да я обслужи, а от представителството му казали, че е безмислено и че колата била сметната за този интервал. Вярно маслото би трябвало да е истинско но за 50к. човека има две смени на масло. Не ми се мисли какво ще е в двигателя, като стане на 200к.. Но да собствениците на нови коли (не всички), не се интересуват много от това а да влиза по-малко в сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка експонация на масло-автомобил започва с количеството масло.На моя детски картер 3,4л за 150 коня 2л....ако налея 6 литра масло ще карам спокойно 12000км. Абсолютно отговорно заявявам ,че не може да се прави аналогия между различни двигатели/марки при употребата на смозочни материали.

Поддържам една Тундра с 6 литров двигател и маслото спокойно си изкарва 7500 мили ,но събира 8литра. Пробвал съм какви ли не масла 5В-20 ,вкл.Хонда и няма никакви претенции към тях.Вярно..газифицирана е и това е голям плюс за живота на маслото на всеки един автомобил.Двигателя е проектиран за нормална употреба на 1750-2400 оборота. Вградения сервизен интервал в таблото е 15000 мили.Разхода е около литър за 7500 мили .Кара се предимно градско като товарен автомобил/ама гъзарски/ .Разхода на гориво е 22-28 л./100 газ ако не се натиска. Средната скорост е 33км/ч.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...