Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Не знам дали успях да свърша някаква работа... Взех няколко капки с докосване на щеката до хартията (иначе не би капнало), 10 минути след като изгасих двигателя - по инструкция на emod.

Отново - маслото е Amsoil Signature Series 0W-20. Автомобилът е Honda Accord 2.4i автоматик - изминат път 9228км (1483км градско, 4233км магистрали, 3314км извънградско), 865л бензин, разход 9.38л/100км. Двигателят е на 240 000км. От смяната долях масло два пъти, общо около литър - веднъж на 7000км, веднъж на 8700км. В момента маслото е на средата. Предстои смяна със Signature Series 0W-30 и се чудя дали съм карал това масло прекалено дълго. Възнамерявам да направя повече тестове преди следващата смяна, но очаквам тази година да карам повече, предимно на дълъг път.

oildrop1.png

oildrop2.png

oildrop3.png

oildrop3_high_contrast.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето ти на сушене е около 10 часа? Капката изглежда "мокра/сурова". Ще трябва да ги изчакаш да изсъхнат поне 22-24 часа. Между другото - колко масло наля при смяната (преди тези 9200 км)? Колко време е в картера?

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги обработени с "пила":

Vesel3_pila.thumb.png.a4ceeef9f3081a726b30c970c954e14e.png

Vesel2_pila.thumb.png.a0566c2be3c2ea6c0e7bf407c5e82473.png

Vesel1_pila.thumb.png.7acbd3fe817c66bffe86638358fa5af7.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромно извинение, че съм разбрал недоразбрал. Снимките са около  2 часа след като направих капките. Мога да изтрия постовете и утре да пиша на ново?

Иначе, маслото бе налято на 11ти ноември миналата година (преди около 400 дни) и съдейки по това, че беше останал 2/3 кварт от общо 5 - колата е събрала около 4.2л първоначално. Преди това беше с 5W-40 от Юби Ко - вероятно Кастрол от варел, което карах пак около 9000км - а преди това, в Швейцария е облсужвана в представителство през около 20 000км както е по сервизна книжка. Купил съм новото масло още август - и исках да го сменя на около 8000км, но поради ред причини (включително молба от сервиза за промяна на часа), ще вляза чак идната седмица.

Редактирано от dindin
кварк -> кварт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги изтривай! Така ще може да се види разликата в сравнение със съхнене 22-24 часа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като са били още мокри, има вероятност да е размазал пробите при сканирането.

По-добре нови проби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е пилата на една от капките снимани с телефона преди да я скенирам.:

5a376f3327443_2017-12-1809_15_17.jpg.c2b926606d8bae821e5bcdbdc4d16d27.jpg

Мащабирана е при изрязването от тук:20171213_152030.thumb.jpg.0a31a1c518bc95880a82914bd58ff357.jpg20171213_152058.thumb.jpg.74df3ba621112764095d22b71146d0b0.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, emod написа:

Не ги изтривай! Така ще може да се види разликата в сравнение със съхнене 22-24 часа.

Качвам отново сканирани. За мен е трудно да видя разликата и безкрайно оценявам коментарите. Моите капки са много по-малки от тези на @JHM - както казах, стигнаха до листа с докосване на щеката, иначе нямаше достатъчно масло по нея да капне. Има ли в някоя от страниците на темата инструкции какви точно са стъпките за взимане на проба, за да ги закача в първия пост?

Преди 8 часа, dandilov написа:

Като са били още мокри, има вероятност да е размазал пробите при сканирането.

По-добре нови проби.

Не, не, капката беше добре "попила", когато внимателно сложих листа на скенера. Но както се вижда на втората снимка - може би е имало косъмче или прашинка върху стъклото. Но със сигурност нищо не се е размазало.

oildrop1.png

oildrop2.png

oildrop3.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е за смяна - липсва оформена централна зона

След смените на 20К км, двигателя сигурно е доста мръсен и е убил амсойла доста бързо

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси! На следващия Amsoil ще правя по-чести проби и ще сменям през 5000км или 6 месеца ако е нужно - докато не стане видно, че маслото е годно за повече. Реших, че със сравнително икономичния и лек режим на каране, все ще изкара 9-10 000км. 

Втората кола в семейството е Mini Cooper 2002 1.6i R50 - по нещастно стечение на обстоятелства, колата се оказа в окаяно състояние, със съсипан двигател (ниска компресия на 3ти цилиндър и чести грешки за missfiring). Дали би било интересно да направя тест на оригиналното MINI 5W-30 LL-04 масло? Маслото е на 11 месеца и под 3000км - почти изцяло градско, като двигателя го гори на поразия (над литър долято за това време). В маслото има и налята 250мл добавка Bardahl Maxi Compression, която в интерес на истината помогна за компресията. Ако идеята на темата е да обсъждаме само масла, които бихме ползвали в Хонда - може би няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега… моля посрещнете изненадата на вечерта…

d1_pila.thumb.png.43108766ebab558a476a65c9b2549b91.png

d2_pila.thumb.png.dd322ae2c344256373f6dd36221eaec1.png

d3_pila.thumb.png.34c6ceacae135fc1d99b46a049296135.png

Жив ли е този Амсойл или не? Според мен си е съвсем жив и то даже в добро състояние. Това е резултатът от доминиращия магистрален и извънградски режим – около 7500 км, + около 1500 км градско. Имаме висока средна скорост, без чест старт/стоп и масло в оптимален температурен режим. В допълнение имаме и 4.2 литра залято ново масло при смяната + 1л. доливане = общо 5,2 л. масло. Те сумарно са преработили 865 л. бензин, при което коефициентът топливо/масло (на бълг. гориво/масло) е: Ктм = 865/5,2 = 166. За масло от класата на Амсойл - около 15% естери + 30-60% ПАО + хидрокрек, а също и много миещи съставки (Ca), при горепосочения режим това е „средно натоварване“, че може би и под средното. Е… вижда се „умора“ в маслото, но тя все още не е сериозна. Относно липсата на ядро следва да се отбележи, че маслото е 0w-20, а тези масла не винаги образуват ядро (за справка ойл-клуб.ру; в общата тема някъде имаше подобен казус ). Хубаво е разбира се да се види стареенето на маслото в прогрес. Вниманието се привлича обаче от факта – 400 дни експлоатация. В тази връзка, Аз бих го сменил. Дори Амсойл казат: Normal Service – Up to 25,000 miles, 700 hours of operation or one year, whichever comes first, in personal vehicles not operating under severe service.

Ще съм много радостен да чуя и другите колеги по този интерес казус.

П.С. Капката се капва от височина 1 до 3 см. Аз лично капвам от около 1 см. Не е проблем, че си взел пробата, като си докоснал листа с щеката. В ойл-клуб също мислят така. Аз лично редовно взимам проби като веднъж докосвам щеката нежно до листа (обикновено първата капка), а след това без да я изтривам (щеката) взимам 2 и 3 проба и капвам. Разлика между пробите/капките не съм установил. Има разбира се доста спорове по този въпрос - с капането.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често срещано явление при първа употреба на напълно синтетично масло.

Една от легендите е, че след като започне да мие замърсяванията, се отлага в двигателя. Според мен просто го гори, защото не са "отпуснали" маслените сегменти напълно. Нормално разхода трябва да изчезне/намали при втория, най-късно третия цикъл с това масло.  Ако все пак има механичен проблем, то разхода ще си остане.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod много благодаря за детайлите. Капването от щеката беше навъзможно - защото слоят масло по нея е много тънък. Щеката на този мотор е ужасно дълга и гъвкава и мисля, че при вадене почти всичко остава в канала. 

 

Финално какво е мнението за този двигател за 0W-20 срещу 0W-30 (в контекста на signature series)? Взех решението да сменя с по-тежко масло заради уж разумния довод, че масленият филм е по-здрав. Ясно, че разходът при cst 11, срещу cst 8.6 (по спомен) ще е по-лош, но разходът при подобни условия и маниери на шофиране беше сходен и с 5w-40. Така че това за мен не е достатъчен фактор. Има ли друга причина да стоя на 0w-20?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Japanese fever написа:

Колега, това е най-доброто 0W30 масло. Казват му German Castrol, защото е произведено в Германия:

GCpic01.jpg

IMG_8514_1306x979.jpg

 

Както казах и по-горе 0W20 след определен прибег се превръща в 0W10, както и 5w30 в 5W20. Продто визкозитета пада в края на живота на маслото, отделно качествата му се влошават, за това го сменяме това масло.

Единственото оправдание да се кара с такова масло е, ако си заклет пазител на природата и държиш разхода ти е да е най-малък. За двигателя позитиви няма. Напраете хим. анализ на едно такова масло след 8000 км да видим на какво е станало.

Това е стара опаковка , май не се произвежда вече.Сега са модерни новите орязани формули...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Japanese fever написа:

Както казах и по-горе 0W20 след определен прибег се превръща в 0W10, както и 5w30 в 5W20. Продто визкозитета пада в края на живота на маслото, отделно качествата му се влошават, за това го сменяме това масло.

Доказателства!

Според мен няма как в процеса на работа едно масло да става "по-тънко". Все пак в него се добавят вода и сажди.

И защо от 0W20 се превръща в 0W10, а не в 5W20, респективно 5W30 в 10W30?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,и аз пуснах пример за това в горния си пост ,но все пак съм на газ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаква се ако попада гориво да изтънее - при каране на къси разстояния.

Абе истината е че ако липсва отправна точка - следене как се променя капката във времето се опира до гадаене - разпада ли се ядрото или не е оформено.

При Веселия, аз залагам на разпадане - заради зловещите предишни смени на 20К км, киселинността в двигателя би трябвало да е огромна

Бих предложил при смяната на маслото,  да се смени филтъра, да се сипе някакво евтино, каквото има под ръка, било 5-30 било 10-40, на топъл двигател няма да е трагично- да поработи 5мин и да се излее и пак смяна на филтъра и вече "основното" масло

Гарантирам че за 5те минути промяната в цвета на "промивката" ще е драстична

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък гарантирам, че за 5мин няма да отмие нищо. Даже за 50мин не се знае какво и колко ще отмие. Маслата с много добри миещи свойства се броят на пръстите на двете ръце.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като не сменям маслото сам, възнамерявам просто следващите 2 смени да ги правя по-често (на 5-6к км) - имам чувството, че ще ме гледат като луд ако искам да сменят сипват масло за 30 минути, с нов филтър, да хвърляме и наливаме пак. Иначе виждам резона в това.

Преди 12 часа, DTEC написа:

Често срещано явление при първа употреба на напълно синтетично масло.

Една от легендите е, че след като започне да мие замърсяванията, се отлага в двигателя. Според мен просто го гори, защото не са "отпуснали" маслените сегменти напълно. Нормално разхода трябва да изчезне/намали при втория, най-късно третия цикъл с това масло.  Ако все пак има механичен проблем, то разхода ще си остане.

 

Двигателят макар и с масло сменяно през 20 000км, винаги е работил с напълно синтетично масло (предполагам, че в представителството в Швейцария са слагали Honda 0W-20) и този пробег е правен винаги за по-малко от година, предполагам на дълъг път - то и няма как двигателя да е направил 220 000км за 6 години по друг начин (без колата да е такси). Но както и @Japanese fever отбеляза, интересно, че до към 6000км маслото стоеше над средата. После рязко почна да намалява.

Друго интересно е, че при първата смяна в България - с някакво 5W-40 от Юби Ко, си изкара 9000км подобен пробег на дълъг път, без никакви доливания, докато с Amsoil-а доливах два пъти като светне предупреждението, че маслото е на минимума (за щастие лампата си светва баш на минимума, не при суха щека) - веднъж на 7000км, веднъж на 8500км (но и точно тези 1500км бяха основно градско).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм на мнение, че маслото се е разпаднало. Както казват в руския форум - "Масло сдохло уже давно." :) Ако и да е Амсойл.

Според мен ядрото се е разрушило и всичката мърсотия се е разпръснала в цялата площ на капката. Фактът, че след 6000 км започва рязко да го гори е показателен, че нещо се случва с това масло.

За да се разбере как се развиват нещата, обаче, трябва да се взимат проби от самото начало през 1000 км интервал и да се проследи  развитието.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, DTEC написа:

Аз пък гарантирам, че за 5мин няма да отмие нищо. Даже за 50мин не се знае какво и колко ще отмие. Маслата с много добри миещи свойства се броят на пръстите на двете ръце.

Аз съм го правил и разликата беше брутална.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши тогава с кое масло си го правил.

 

И аз съм го правил с No-Name масло и след 15мин не беше отмило нищо. След 100км - почти нищо.

После един Shell Ultra почерня за 300км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Veseliq написа:

Двигателят макар и с масло сменяно през 20 000км, винаги е работил с напълно синтетично масло (предполагам, че в представителството в Швейцария са слагали Honda 0W-20)

 

Не бъди сигурен, че Хонда дилърите използват Honda 0W-20. При 5 от 6 официални дилъра, от които исках оферти за обслужване, бе вписано 5W-30 C3 масло от Q8, Castrol, Total, Mobil 1 ... при положение, че изискването е Honda 0W-30. Като два от тях казаха, че въобще никога не са наливали Honda Oil, но пък имали разрешение от Honda Germany, което не пожелаха да ми го покажат. А Honda Germany все още не ми е отговорила на поставените въпроси във връзка с използваните масла на своите дилъри.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз намирам логика в това, че има над половин литър масло по места, от които не излиза при източване през пробката. Толкова е разликата между dry fill и смяна. Така че виждам резон в това да източа отработеното масло, да напълня с някакво (например синтетично Ato24 5W-40 от 3-4 евро литъра), да покарам 10-20-100км - да се омеша с останалото старо и тогава да източа и да сложа хубаво скъпо до горе. 

преди 6 минути, DTEC написа:

Не бъди сигурен, че Хонда дилърите използват Honda 0W-20. При 5 от 6 официални дилъра, от които исках оферти за обслужване, бе вписано 5W-30 C3 масло от Q8, Castrol, Total, Mobil 1 ... при положение, че изискването е Honda 0W-30. Като два от тях казаха, че въобще никога не са наливали Honda Oil, но пък имали разрешение от Honda Germany, което не пожелаха да ми го покажат. А Honda Germany все още не ми е отговорила на поставените въпроси във връзка с използваните масла на своите дилъри.

 

Така си е - и на мен ми е правило впечатление за коли от представителства в Италия. Иска ми се да вярвам, че в Швейцария са по-стриктни и ако не оригинално, то поне са ползвали друго висок клас синтетично, но за жалост няма как да знам - в книжката само има печат и отметка, че е сменено, без информация с какво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бях сипал някакво 10-40 което бях купувал за сивика

Да, събира остатъка който не се източва и квото хване...

Сипах светло кафяво/жълтеещо масло източи се тъмно кафяво такова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже сега гледам, че на K24 дават 4.2 liter service fill / 5.3 liter dry fill. Следователно при всяка смяна остава по литър старо масло, което да прецаква новото. За това и ако правя "промиване" по-скоро бих използвал евтино масло, като евтиното синтетично на ato24 или Shell и подобни, но все пак не минерално от 2лв литъра, защото от една страна промивката ще изкара 80% от отпадъчното масло, от друга - ще остане 1л евтино масло в двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип каква идеята да остава над литър от старото масло в системата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има умишлена идея. По-скоро физически няма как да се оттече всичкото масло през пробката. Остава слой по компонентите и капака на двигателя. Отделно, че вероятно можеш да го оставиш да се оттича 2-3 часа и ще продължи да капе, но се съмнявам по сервизите някой да чака повече от 5-10 минути.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си го сменям сам, оставам го да се оттича 20-на часа. След това повдигам предно ляво колело и още изтича малко. После наливам новото и така си мисля, че максимално съм изчистил старото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега завчера при смяната източих 4,6л.,но благодарение допълнително пъхане в картера,капака на клапаните и през щеката на маркуче на помпичка,като се има в предвид, че и на земята отодоха 50-60мл.Мисля ,че и дават 5,1-5,2л.на сух двигател.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Japanese fever написа:

Абсурд е да остава над литър от старото масло, надали остава повече от 100-200 мл макс., зависи колко го чакаш да се оттече. Аз като си вдигна само предницата на стойки сигурно се изтича почти всичкото. После като наливам новото масло мога да ти кажа колко е останало от старото. Не е повече от 100 мл, вервай ми.

Няма да ти вярваме,защото 200мл има само в картера на главата.На DOHC двигателите е двойно повече :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една отработка на такова амсойл и то само на 5200км.

Вярно, че е експлоатирано почти само градско, но TBN да падне от 13,19 на 3,84  за 5 хил. км си е сериозно според мен...

http://www.oil-club.ru/forum/topic/22187-amsoil-signature-series-0w-20-otrabotka-na-mitsubishi-outlander-xl-posle-5200-km/

А иначе производителят му дава до 25 000 мили - при определени условия на експлоатация, разбира се.

Чудя се, за да изкара 25 хил. мили, сигурно трябва да го крепиш като рохко яйце... :D

Ето и друг пример как при това масло, в интервала от 6200 км до 6800 км, започва разпада на ядрото.

http://www.oil-club.ru/forum/topic/22683-amsoil-ss-0w-20-v-kamri-35/?hl=%2Bamsoil+%2Bsignature+%2Bseries+%2B0w-20

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно може да изкара 35000 км.В Китай,Щатите или Канада....

Както споменах по- напред в темата има доста машини ,които изкарват адски много часове/километри.

Необходимо условие е висока средна скорост и огромни пробези.Това води до липса на преходни термични режими,липса на конденз, липса на студен старт, липса на богати смеси при подготовка на мотора. Общо взето режим на ТИР.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е така. О.К. при режим на ТИР.

Но при нашите условия и при гориво - бензин, тези 35 000 са по-скоро режим: "I seek T.I.R." :D

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво де, но при моите 9000км, 4000 например са в рамките на една ски разходка до Франция и обратно - в рамките на 10 дни, баш режим ТИР. После имам още 2000-3000км, без почти никакво градско - две-три разходки до морето. Всъщност основно последните 1500км го карам градско, а то вече беше започнало да гори. Цялото обяснение е, че старото масло (което пак беше сменено след 9000км подобно каране) го е прецакало? Така и така следващия Amsoil е купен и ще бъде налят четвъртък. Ще пускам проби през 1000км, да видим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако не си източил (изсмукал) несливаемия остатък, той ще състари до известна степен новото масло. Markony беше писал някъде в темата - с до 30%.

Но като цяло, моето мнение е, че "Совите не са това, което са..." - за амсойла иде реч.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не може да очаквате чудеса от Амсойла при едно наливане.

Ако ви кажа на колко смених наскоро последното ми останало Петро 5w20 ще ме разпнете. :D 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да разбера нали Хонда са дали service fill 4,2 литра, а не някой квартален майстор. Лично според мен Хонда са го сметнали това състаряване и колите би трябвало да изминават предписания пробег без проблеми ако всичко им е наред.

Това вярно ли е пише го в сайта на Бултрако?
"При моделите на Honda след 2006 г. (с изключение на Леджънд) интервалите са на всеки 20 000 км или една година, като при автомобилите с дизелови двигатели има и едно първоначално обслужване на първите 10 000 км или шест месеца. При Леджънд и моделите до 2005 година периодичността е на всеки 15 000 км или една година. Обаче тези периоди са предписани за експлоатация при нормални условия. Ако автомобилът се използва предимно при тежки условия, интервалите се намаляват приблизително наполовина"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Japanese fever написа:

Интересно, за първи път чувам за картер на главата....

Явно никога не си виждал как се регулират клапаните :).Виж къде лежи разпределителния вал.Всичките тези кухини винаги са пълни с масло,което не се изтича.Това се казва горен картер или картер на главата.Така разпределителния вал няма сух старт.

 

https://photos.app.goo.gl/knSvaoDFOEbANvu43

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод последното ти изречение ще кажа че много коли имат такава склонност. В един руски тест за гуми бях чел че новата Октавия (в случая тестова за гумите) не давала продължително да се въртят в кръг , понеже и светвал чека за ниско ниво на маслото и влизала в авариен режим.

По тяхната методика се кара в кръг, увеличавайки скоростта и се засича максималната (за всяка марка / модел гуми) при която колата почва да "отваря" радиуса -естествено при изкл. стаб. система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...