Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Дай по-подробна информация за оффроуда ,че горния пробег не включва влизане на черно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По правилно е на моточесове но например на коли които редовно се карат на максимума съм чувал че препоръчват 2-3000км. А на коли с газова на малко повече, дали с газова маслото би издържало 10000км например с масло като мобил 1 мотул 5w20 5w30 0w40 при основно градско? Sent from my A700 using Tapatalk

Не, На сестра ми джаза е каран основно градско и има лятото 2 ходения до Гърция. Маслото e Amsoil Signature 0-30 и на 10к км беше черно на катран. Та въпросът е защо е толкова черно, като вътре двигателя свети ?

За сравнение моето още на 2500-3000 е черно, но двигателя вътре е леш заради италианските идиоти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е разхода за тези 10000км.ЕГР-а шунтиран ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай по-подробна информация за оффроуда ,че горния пробег не включва влизане на черно.

 

Под лек офроуд имах предвид полянки и черни пътища.

 

Направи ми впечатление също, че Amsoil-а много бързо смени цвета - потъмня. Засега разход на масло не съм забелязал.

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е разхода за тези 10000км.ЕГР-а шунтиран ли е?

Не е шунтирано нищо. Разхода за 10000 да е към 200 грама. 

 

edit: Даже и 200грама не е. Не гори нищо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми прави впечатление, че за 3-4 хил. км. Amsoil signature series 5w30 яко почерня. Нямам разход, колата се кара на 40/60 извънградско/градско :) Сега сложих Amsoil 5w30 european car formula и отново има такава тенденция. Мотора е чист, не е някой италиански котор :) Интересно ми е доколко е нормално

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде капнете по една капка, че черно е относително понятие...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Дай по-подробна информация за оффроуда ,че горния пробег не включва влизане на черно.

 

Под лек офроуд имах предвид полянки и черни пътища.

 

Направи ми впечатление също, че Amsoil-а много бързо смени цвета - потъмня. Засега разход на масло не съм забелязал.

 

Маслото за оффроуд е друго като изискване.Там се иска по-голям HTHS.Amsoil не е правилното масло за тази цел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото за оффроуд е друго като изискване.Там се иска по-голям HTHS.Amsoil не е правилното масло за тази цел.

 

Да, съгласен съм, но колата се кара най-вече по шосе. Ежедневния офроуд е не повече от 1км по черен път. Полянките са по-скоро изключение.

Моето все още не е чрено, а по-скоро тъмно кафяво - доста по тъмно от кехлибарения цвят на новото. Ще капна тия дни да покажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-31788-0-86281400-1510681463_thumb.jpg

 

Колеги какво ви е мнението за това масло на Хонда?

Качеството му спрямо Амсоил 0w20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,единственото масло което намерих в склада което да покрива Ilsac gf4-5 е това:

http://ac-93.com/bizol-technology-5W-30-C2-b.html

Някой да има информация за него,да рискувам ли или да заложа на нещо изпитано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

honda-ultimate-full-synthetic-0w-20-0_946-ml.jpg

 

Колеги какво ви е мнението за това масло на Хонда?

Качеството му спрямо Амсоил 0w20.

Аз в момента карам с такова,като вече е на 3000км и смятам да пусна капков тест сега,а другият ще е на 6000км. Не виждам някакви промени в работата на двигателя,нямам и разход.Миналата зима и пролет изкарах с амсойл 0w20 до около 7-8000км,като и за него нямам негативи.Леко като че ли с него двиг.беше една идея по шумен,но пък за сметка на това миещите свойства на амса си вършат перфектно работата.Надявах се да изкара повече от тези километри, но явно тежката зима и като цяло екстремния режим на работа на двиг.допринесоха за експлоатационият му край.Има го като капков тест назад в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

honda-ultimate-full-synthetic-0w-20-0_946-ml.jpg

 

Колеги какво ви е мнението за това масло на Хонда?

Качеството му спрямо Амсоил 0w20.

Аз в момента карам с такова,като вече е на 3000км и смятам да пусна капков тест сега,а другият ще е на 6000км. Не виждам някакви промени в работата на двигателя,нямам и разход.Миналата зима и пролет изкарах с амсойл 0w20 до около 7-8000км,като и за него нямам негативи.Леко като че ли с него двиг.беше една идея по шумен,но пък за сметка на това миещите свойства на амса си вършат перфектно работата.Надявах се да изкара повече от тези километри, но явно тежката зима и като цяло екстремния режим на работа на двиг.допринесоха за експлоатационият му край.Има го като капков тест назад в темата.

Благодаря ти за отговора.

Мисля да си го поръчам за следващата смяна на масло, въпреки че колата е карана 55к км с 5w30, надявам се да няма продлем с по голям разход на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,единственото масло което намерих в склада което да покрива Ilsac gf4-5 е това:

http://ac-93.com/bizol-technology-5W-30-C2-b.html

Някой да има информация за него,да рискувам ли или да заложа на нещо изпитано.

Шорти,освен че съм го виждал,нищо друго не мога да кажа.Даже имам малко от него...ползвам го за смазаване на гайки и болченца ,заради характерния си зелен цвят.

Не знам за кой склад говориш.Тук трудно се намират масълца за нашите коли.Ако решиш да го пробваш отпиши после резултата или ми пиши на лични да му направя ревю.

По принцип щом на тубата има сертификат,маслото трябва да го покрива.Естествено повечето производители послъгват малко,но в общи линии в малки граници.

Характерното за този стандарт е ниското съдържание на сулфатна пепел,фосфор и сяра,които са вредни за катализаторите ни,както и за работата на сензорите по изпускателната система.

Иначе изпробвани и доказани масла в тази тема има доста.

Благодарение на съфорумците имаме почти 10-12 масла с информация.

Мисля, че задминахме даже форума на Субару с тяхната тема за маслата.

Каквото и да избереш ,не забравяй,че резултатите ще са меродавни ,чак след втората смяна ,защото сега ще имаш застъпване с несливаемия остатък от половин литър във двата картера и ще убиеш част от новото масло още с наливането му.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи смело и безотговорно ще взема да го пробвам.Склада е на фирмата в която работя ,мисля даже че сме официален вносител на Bisol.Ще го пробвам и ще дам фийдбек ,след 3-4000 км.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно!.Щом са вносители ,значи имат всички съпътстващи сертификати.Поразпитай за MSDS и технически характеристики.АКо се знае базата на маслото може да се сметне реален пробег за смяна.3-4000км е голяма презастраховка.Може маслото да е хубаво и да си изкарва 250 моточаса...

В Пловдив правиш максимум 30км средна скорост...ако се прибираш в час пик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, реших да направя капков тест на маслото в двигателя.
1.HondaHG Ultimate full synthetic -0w20.
2.Honda accord-K20Z2.
3.Общ пробег на автомобила-135400.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3300км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%
6.Средна скорост 40км/ч.
7.Сезон на експлоатация 09.2017г.-11.2017г.
8.Моточасове-?
9.Изразходвано гориво-около 3000л.пропан бутан и 30л. бензин А95.
10.Пробата е взета от напълно загрял двигател.
11.Сушена е 29ч.на стайна температура.
12.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
13.Доливане 100гр.
14.Маслен филтър purflux.
Моля колегите "emod"и "Markony"пак за включване. Благодаря!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, много противоречиви капки. На монитора ми маслото изглежда все едно е минало не 3300км, а два пъти по толкова… и то при положение, че си сушил пробата повече от 24 часа. На някои капки ядрото се е разпаднало, на други е в разпад, на трети е цяло, но зоната на дифузия изглежда  доста мръсна (за тези километри на газ). Може би застудяване играе роля в случая. Да имаш чести кратки пробези и недобре загрял мотор?

​Маркони, ти какво смяташ?

post-2577-0-87503000-1510952286_thumb.jpg

Повтори пробата, но капни 2-3 капки, и се стреми да не се „разливат“, докато ги пренесеш до мястото за сушене. Суши ги между 20-24 часа. В този диапазон резултатите са най-ясни.

 

За справка - ето как изглежда моя Mobil 1 New Life 0w-40 на 5300 км; 3 месеца и половина (27.07.2017-15.11.2017); около 140 моточаса; ср. скорост 35 км/ч; бензин 95 около 350 литра; 3.5 литра масло, без доливка; сушене = 22 часа при стайна температура (кръгчетата са филтърна хартия; правоъгълника - обикновена офисна хартия).

 

post-2577-0-36546300-1510952311_thumb.png

 

post-2577-0-98144400-1510952329_thumb.png

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че се коментира, че маслото почернява много рано на около 3к.км и то основно амсойла. Това мисля, че е добре защото явно маслото има добри миещи свойства. От четене на доста литература знам, че именно Амсойл е най-висок клас масло, заедно с Ред лайн и Роял Пърпъл.

Аз лично карам с Мобил1 5/30 и Кастрол 5/30, само, че на турбо бензин и съм много доволен от тях, но мисля скоро да поглезя машината или с Амсойл или с Роял Пърпъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,....

 

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3300км.

......

7.Сезон на експлоатация 09.2017г.-11.2017г.

......

9.Изразходвано гориво-около 3000л.пропан бутан и 30л. бензин А95.....

Не че нещо, (но ако няма грешка)- колко харчи колата :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да Благодаря искрено на колегата emod за анализите на моето масло,които за мен са ми достатъчни ориентири.Emich литрите са 300,хубаво ме поправяш.А на колегата по горе и на всички,на които съм им изгубил времето с това да гледат капки се извинявам. Дано за напред пълним темата за маслата с "по стойностно"съдържание, но като гледам много факти по същество няма,повече е теория.Пък и се броим на пръсти "писачите".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обобщим.Цвета на капката е само половината от анализа,Japanese e прав .Ако не е сканиран листа като хората не говори нищо.

Емод беше пуснал ръководство за "капане".

Правилната процедура води до правилна кръгла симетрична капка.

Уреда ,с който се взима капката не се допира до листа .Капката сама трябва да се откъсне,да се оформи и да падне на листа вече оформена.

Листа е хоризонтален,подпрян върху купа или друг кръгъл предмет с което образува близка до перфектната повърхнина.По време на сушенето листа не се мести и не се духа от климатик.В една капка има 4 неща. Масло,гняс,гориво,антифриз. Всички те ходят по различен начин през хартията при идеални условия.

Ние трябва да осигурим тия условия.Останалото върши хартията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese fever, искам да уточня нещо, за да не оставаш ти и/или другите колеги с грешно впечатление. Не считам себе си за спец по масла, капкови тестове, фотошоп и монитори, и нямам никакво намерение да бъда или да се представям за такъв. Не поддържам и не доказвам никакви свои тези. Не желая да убеждавам никого в нищо, нито имам такава нужда.

 

Отговорите на всички възникнали у теб въпроси относно капковия тест можеш да намериш в темата „Капельные тесты ОБЩАЯ” (Тук), разгледана над 840 000 пъти. Капковият тест е елементарен. Всеки може да го прилага и да интерпретира резултатите сам, сравнявайки ги с образец, като този например:

post-2577-0-97889400-1510986736_thumb.jpg

Има обаче нещо важно, което се пропуска. Капковият тест не е еднократно действие. Той е поредица от тестове в периода на експлоатация на маслото, които в своята съвкупност показват загубата на диспергиращите му свойства и евентуалното наличие на бензин, антифриз и вода в маслото. Да вярваш или не в капковия тест и да го прилагаш е въпрос на личен избор, търпение, последователност и внимание към теста. Аз съм направил своя избор.

 

Моля те да не ми отговаряш. Горното е само уточнение… както вече казах.

Поздрави!

Редактирано от emod
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

включвам се с едно питане за Ravenol SAE 5w40. Прерових и старата темата, но за Равенол с този вискозитет не намерих нищо. Смятам да му навъртя 8000км, като карането ми е грубо 1500км градско(не много тежко) София и останалото е извънградско, основно на магистрала и над 3-3500 оборота.  Сегашното ми масло е на вече над 4000км и се каня да се включва в следващата поръчка от ato24. 

Знам, че в темата предимно се обсъждат масла с вискозитет започващ с 0, но ще се радвам ако някой сподели впечатление от това масло или пък препоръча някое друго 5w40.

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам такова при мен и го ползвам доста често за Хонди на 20 години,но нямам един клиент ,който да сипва 5В-40 на К24.

Какво точно те интересува за него.Изкарва 5500 при упоменатите от теб условия...На B20 и F20,D 15,D 16..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Още един експеримент от мен.
1.RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40 - 3 литра + RAVENOL DXG SAE 5W-30 - 0,3 литра.
2.Honda Civic, двигател D14Z4.
3.Общ километраж - 197408 км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7008 км.
5.Цикъл (извънградско / градско) 75% / 25%.
6.Средна скорост - ? Условно, ако приемем средна скорост извънградско = 60 км/ч., а градско = 20 км/ч., тогава общата средна скорост е 50 км/ч.
7. Моточасове - 140. Условно, според средната скорост.
8. Сезон на експлоатация 04.2017г. - 11.2017г.
9.Изразходвано гориво 445 л. бензин А95.
10.Пробата е взета след 10 - 15 минути от напълно загрял двигател, върху офисна (копирна) хартия.
11.Сушена е 27 ч.на стайна температура.
12.Обем на налятото масло 3,3 л.
13.Доливане на около 5500 км. - 100 мл. RAVENOL DXG 5W-30, поради протекъл О-пръстен на делкото.
14.Маслен филтър FRAM PH5317.

 

Сглобих следната хронология от капкови проби:

 

post-17338-0-92410300-1511542420_thumb.jpg

 

Надявам се, добре се вижда хронологията на натрупване, на замърсяванията.

На последната проба зоната на дифузия е по-мръсна от предходната проба. Ядрото е значително наситено, но все още удържа мизериите в него и няма признаци на разпад. А също така, все още се наблюдава и зона с чисто масло по периферията (синият ореол).

Според мен маслото има ресурс още най-малко 1000 км.

 

Какво е вашето мнение?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много важно нещо спомена ЕМОД!! Получава две + от мен.Естерите са проблемни ,когато е висока околната влажност и има конденз по стените на мотора..

Дандилов,да ти пратя един О-пръстен ,че ми разваляш кефа с това доливане.Чудесен анализ и респект за старанието!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да добавя нещо в помощ и информация на всички "капещи"  :tooth:

А именно: Standard Test Method for Measuring the Merit of Dispersancy of In-Service Engine Oils with Blotter Spot Method1 ASTM D7899-13

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена за средна скорост, чисто математически не се смята по формулата на емод. Сметката трябва да се умножи по времето на движение с конкретната скорост. Но по една случайност, в конкретния случай, наистина излиза 40.

Това за колегите които си нямат борд отчитащ време и скорост, да си знаят как да смятат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на emod за изчерпателния, подробен отговор, както и за чудесния .pdf !

Благодаря и на Markony за добрите думи и предложения о-пръстен за делкото.

Вярно, че са 175 мото часа! 5250км извънградско / 60км/ч = 87,5 мото часа. 1750 км градско / 20км/ч. = 87,5 мото часа. Общо 175. :)

Markony, имам си о-пръстен, но чакам смяната на маслото, та да го сменя и него тогава.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заприходих едно зимно масълце със специалното съдействие на известен български вносител. Сега набирам бета-тестери. Ако някой изяви желание да го пробва,нека да ми пише на лично.

Защо проявих интерес към него? Няколко пъти се споменава марката от съфорумци в тази тема.Българина е казал,око да види - ръка да пипне.Има и продължение ,но е мръснишко :)

Та нека го изпробваме.Това е най-евтиното масло ,което може да се намери тук,но това нищо не значи.Има си сертификати SN и GF-5.Аз ги проверих лично при вносителя и гарантирам за ....това ,което видях :) ..Лист хартия с немокър печат. Маслото се бутилира в Белгия от компанията Wolf и един вид бюджетен вариант за определени пазари.Цената му е умопомрачително ниска за този клас и би преставлявал интерес за съфорумците ,като основно или промивъчно масло.

Върши работа за серията R20,R18,K20,K24,D17 и за някоя друга D15/D16 след основен ремонт.

Предполагаем пробег 4000-5000км. Доказан пробег с анализ 4500км.

 

Champion 0W-20.jpg

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали?, моята Д16-ка с какво мислиш ,че е? Който е ползвал колата казва ,че няма друго такова Харви, пък това са доста хора..:). Не робувай на стереотипи....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен,но предпочитам стабилен вискозитет от масло,което няма еластомери,стабилизатори и базата не мърда във времето,от колкото вискозитет,който си отива във времето.Недей забравя ,че на газ разреждането е сведено до минимум,а малката част бензин използвана при запалването се изпарява по време на работата на газ и вискозитета при загрял мотор вече си е по книга...

Независимо от това имаш плюсче от мен.Аргументирано твърдение винаги ще приема!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана с раздела за Равенол в руския сайт за масла oil-club ? Искам да разгледам анализи на VST, SSL и VMO , но никъде не намирам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети Правилата - ТУК

Разискването на маслата RAVENOL вече е забранено в oil-club.ru.

Имаше и тема по въпроса, но не я намирам в момента.

 

 

Това е последният анализ на Ravenol VST 5w-40, който е виден към момента, но не за дълго - ТУК

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Japanese fever

Конфликт с Равенол Русия,който е от доста време.

След последните им нападки срещу torcon (притежателя на ойл-клуб), той окончателно реши, че техните масла няма повече да бъдат обсъждани в неговия сайт.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ретроспекция на конфликта,който следя от самото начало. въпросите на форумчаните бяха предимно свързани с изменението на рецептите и сертификатите във времето.Елена ,като представител няма достъп или има ограничен достъп до хим.формули, тъй като е просто един търговски представител.Отговаряше с увъртане и отхвърляше данните от анализите. Русия е огромен пазар и важен таргет, Съответно за Русия има огромна изгода да се бутат формулите с цел поевтиняване на продукцията.Отделно идеята на форума е да се номинират масла ,които данните от анализа съответства на данните заявени от производителя.За Русия и Равенол...това рядко се случваше....

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капковия тест в платена версия, уж одобрена от ТЮВ, хрумнала му на някой докато си пържи филийките :D

http://motorcheckup.com/bg/nachalo.html

На печелившите - честито.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...