Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Не Бранко не го е написал , но нека той каже ако прецени кой е ходил в Бултрако и кога , понеже на мен ми каза. Колата мисля че е нов внос.

Редактирано от docev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да споделям разговори с клиенти относно сделката .Това е лична информация.След сделката колата е проверена в Бултрако. Взели са една камари пари за "проверка и диагностика" на всичко и са казали ,че колата е наред.След направената от мен диагностика,проверка на необходимите части,консумативи,труд шипинг ,митнически сборове и ДДС сумата е над 5к лв.Впрегнал съм цялата химия ,която имам в действие и няма изчистване.На път съм да се откажа.На места нагара е над 8 мм. Бахти здравия двигател!!!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на снимките прилича на 150-200 000 км без смяна на масло. Интересно ми е откъде е внесена колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен ми е интересно и какъв е тоя 3-цилиндров VTEC?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

J35 e двигателя.Acura RL/MDX/Legend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха-а-а... V6... Ясно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти. и Моя е подобен вътре :D Въпреки, че му беше правена промивка, но това е риска на новия внос ;) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. От тези снимки с телефон може ли да се каже нещо за състоянието на маслото, предвид че нямам скенер?

Сушено е на стайна температура за денонощие.

http://www.imgwiz.com/GIw

Маслото е АмсОйл СС 0в30, налято на 22 Фев на Р20А2 на 58300км.

Карано е с А95, 8260км, 154 часа, теста е от тази седмица.

Ежедневни кратки преходи (15ина мин / 3-4км / два пъти дневно :) ) но предвид летния сезон повечето км са навъртяни на магистрала и извънградско.

Правил съм още 3 теста през това време, но сега прави впечатление, че се увеличава потъмняването.

Досега беше карана с масло от Бултрако и смяна по гаранционни условия веднъж годишно. Последното го карах само около 3К км и 3-4 месеца, уж да не съсипе това и да използвам Амса да попрочисти двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей pln,

Маслото е обводнено от кратките ти пътувания (ясно накъдрения край на капките), но не много. Явно е как по-дългите извънградски преходи компенсират късите ти пътувания, но все пак не могат да изпарят в значителна степен натрупаната от късите преходи вода. Ядрото се разпада. Зоната на дифузията е доста замърсена. Диспергиращата способност на маслото е намалена - образуват са големи (слепени заедно) парчета мърсотия, които са много на брой и са пръснати из цялата зона на дифузия. Трудно ми е да оценя степента на окисление на маслото (потъмняване му), тъй като не зная как се е развивало във времето. Условията на експлоатация се тежки. Можеш да го провериш след 500 км и ако картинката прогресивно се влошава - сменявай. Аз лично бих го сменил сега.

 

post-2577-0-98807800-1507228659_thumb.jpg

 

post-2577-0-27632200-1507228547_thumb.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря емод за бързия отговор.

Понеже спомена как се е развивало:

2630км / 60ч. : http://www.imgwiz.com/GQl ; 3840 км /  88ч. : http://www.imgwiz.com/GQm ; 6000км / 108:40ч : http://www.imgwiz.com/GQx

 

След като уж държеливия Амс не понася моето каране за повече от 160ч се чудя накъде сега....

Каква е разликата между Хондите пълна синтетика 0в20 - черната и сивата туба?

Равенол препоръчват за мойто возило  ECS 0w20 и SSV 0w30.
Или ПетроКанада Supreme Synthetic 0W-30?

Колко часа ще изкарат горните на моето често градско шофиране с не толкоз често извънградско (веднъж месечно)?

Филтри откъде си пазарувате, че предвид ментетата си мисля да си взема от Бултрако.

Благодаря за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избери си Petro-Canada SUPREME SYNTHETIC 5W20 или 0W30 да ти е мирна главата и леко на джоба. Сменяй на 5000 км. и си свиркай.

Филтри - оригинални от http://www.coxmotorparts.co.uk с доставка от https://www.gabco.org/ (2.20лв./ кг е доставката).

Иначе от БГ - Purflux (FRAM) или Mahle (KNECHT). Но да не са им разпечатвани кутиите, че може някое мишле да намериш вътре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pln,аз също се изненадах на амсойла 0w20,с който карах зимата и смених с мобил 0w30esp.Мобила на 8000 беше в по добро състояние от колкото амса на 6000...?Има ги снимани по горе,като разликата е само в сезоните,стила и режимите са идентични. Сега налях honda HG 0W20,в сивите тубички от ato24.За сега нямам разход,като съм минал близо 2000км.Маслото,като оцветяване е започнало леко да потъмнява към тъмно червеникав отенък.Мисля да премина границата от 7-8000км.с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой карал ли е с тези филтри :post-32686-0-71123500-1507319393_thumb.jpgpost-32686-0-32052700-1507319409_thumb.jpgpost-32686-0-14766900-1507319426_thumb.jpg

На кутията knecht,а на филтъра mahle.Изглежда по масивен като изработка и като че ли и по тежък от purflux. Обърнете внимание и на надписа върху въздушния, родно производство☺.Относно масления, някой може ли да потвърди дали със сигурност е заменима част на purflux -са.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Knecht/Mahle едно и също. Даже номерата са им еднакви.

Дали не ги правеха и тях в Русе. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ползвал(и възнамерявам да ползвам) и съм доволен от OC 617. Независимо дали е Mahle Original или Mahle Knecht филтъра е един и същи и досега мисля, че всички са били произведени в Австрия. До колкото съм гледал сравнения на маслени филтри в нета, винаги участник в тях е бил продукт на марката, което говори само по себе си. Въздушен филтър на тази марка не съм ползвал.

Между другото OC 115 не ми е излизал да се ползва за Хонда. По-скоро за различни марки автомобили, произведени преди 2000-та година и за мотокари...

Редактирано от sl3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mahle-knecht са еднакви филтри и като качеството са по-добри от purflux

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега pln,аз също се изненадах на амсойла 0w20,с който карах зимата и смених с мобил 0w30esp.Мобила на 8000 беше в по добро състояние от колкото амса на 6000...?Има ги снимани по горе,като разликата е само в сезоните,стила и режимите са идентични. Сега налях honda HG 0W20,в сивите тубички от ato24.За сега нямам разход,като съм минал близо 2000км.Маслото,като оцветяване е започнало леко да потъмнява към тъмно червеникав отенък.Мисля да премина границата от 7-8000км.с него.

Те уж всички са HG (Honda Genuine), но не откривам разликите на сивата и черната туба, като спецификации изглеждат еднакво, цената им е почти същата....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушен филтър на Knecht И аз си взех от български доставчик на добра цена 25 лева. Получих филтър в кутия на Knecht, вътре филтъра с щампа на Mahle made in bulgaria, качество не толкова добро. не го сложих. Поръчах си същия филтър от немски сайт за 15 евро, вътре съвсем друг филтър на много по добро качество, made in germany. Правете си изводите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би в зависимост от региона не само при Кастрол и Равенол е различен продукта, ами за всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм съгласен за позиционирането на стоките според пазара, но има и изключения. Филтър, купен от България:

За тези, на които не им се занимава да разглеждат снимката- на филтъра е написано, че е произведен в Австрия.
Друг е въпросът дали не е произведен за треторазрядни пазари като нашия.
Редактирано от sl3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да си сигурен какво купуваш трябва да вземеш два - един от България и един от чужд доставчик и да ги отвориш и сравниш. Нямам опит с маслените филтри на Mahle/Knecht. Там не ми се рискува и купувам или оригинални или Hamp. Споделих личен опит с купен въздушен филтър. Между другото имам познати майстори които работят само с маслени филтри на Mahle/Knecht и ги препоръчват, така, че сигурно са с добро качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си взема масло. Преди съм поръчвал от https://maxcar.bg/avtomobilni-masla и сега мисля пак да го направя, защото съм доволен от техните масла. Чудя се обаче на коя марка да взема, дайте идеи? Какво мислите за големите бутилки по 5 литра, по-добре голяма бутилка или малка разфасовка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразрови се в темата и ще добиеш реална представа какво масло да сипеш, посочи каква Хонда караш(модел, кубатура, година ) - това са важни детайли за преценка, най-правилното масло за твоят автомобил! Важното за едно масло на първо място да е оригинално, може да е най-евтиното, но да е истинско! ! ! Лично моята препоръка е да си поръчаш от Ato24.de (Общите поръчки от форума).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен.

Ще помоля за анализ и на моето "олио". Колата е на 158629км, автоматик, само на А95.

Нямам скенер и дано снимката е "годна" за анализ. Любопитно ми е "има ли още хляб" в това масло? Новото (същото) е поръчано. По спецификация му дават 3000 мили и 100 мото часа.

 

Тъмната капките е след 6км градски преход -минутка след гасене на мотора. Светлата е неработило масло и стайна температура -естествено получи се по-голяма. Петната са сухи - 22 часа на стайна температура.

Престой на работилото масло в мотора 325 дена. Работен режим 2500 - 3500 об/мин. (рядко и за кратко 5000 - 7000 об/мин.)

Разход по щеката не повече от 2 мм. Никога не е доливано с прясно.

Работило е около 30м.ч. извънградско (средна скорост 90км/ч.) и около 70м.ч. градско (средна скорост 30км/ч.). Общ пробег 4911км.

 

10Q :)

post-1741-0-15154800-1507782584_thumb.jpg

post-1741-0-04239400-1507782602_thumb.jpg

post-1741-0-55286500-1507782619_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ceco_accord,

Според мен маслото си е отработило ресурса. Вътрешната част на ядрото и зоната дифузия са с еднакъв цвят и вид на отлаганията (сгъстени/уголемени парчета мърсотия). Пръстенът на ядрото (краевата зона) е започнал да се размива, т.е. ядрото върви към начален разпад. Видно е как парчета от него са пръснати в зоната на дифузия (тези в син/тъмносин цвят). Самата зона на дифузията е осезаемо замърсена. Обводняването е леко (леко назъбен край на капката). По тези причини считам, че диспергиращата способност на маслото е намалена. Да… има още малко живот в него, но аз лично бих го сменил сега, въпреки че при лек режим маслото може и да изкара още 10-15 моточаса, но… според мен не си заслужава. Отделно, маслото е изкарало почти година в картера… Това е моето мнение. Поздрави!

post-2577-0-58216600-1507786931_thumb.jpg

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Не видях в темата да е обсъждано маслата на лики моли.

Спрял съм се на това масло https://www.ato24.de/en/liqui-moly-synthoil-high-tech-5w-40.html

Дали е подходящо за моята кола. Акорд 7 2.4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod -благодарско за бързия отговор. Явно правилно са написали ресурса му -максимум 5000км, 1година и 100/110 мото часа, като последното е най-важно.

Параметрите, качеството, ресурса и цената му ме устройват.

Новото пътува и скоро ще е налято.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурса на маслото не е за преход по голям от 5000км,това не означава ли,че тези 325 дена са много като престой.Дали пък маслото не е свършило ресурса си далеч преди достигане на 325-ят ден.Може би от презастраховане би било добре в такива случаи да се направи едно освежаване,като се източи от двигателя някакво количество и се добави ново.Капката ми се вижда доста тъмна...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нарочно не исках да го опреснявам, за да имам представа (и не само аз) за ресурса му. Иначе купих 5 кварти и в едната още има 0.7л.

Цветът който виждаш може да е различен от този на реалната капка -според оцветеност и засветеност на монитора ти. Реалната е по-светла. Отделно снимката на капките е от телефон и по моя несъобразителност е правена върху сива повърхност под белия лист, а течното им състояние пропуска през хартията това сиво и за това са тъмни. Реално капката на новото масло е почти бяла (около 95% прозрачност), така че мислено изсветли и кафявата от старото.

Снимката на сухите петна вече е правена върху бяла повърхност.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото има 6000 км пробег, проверен на доста автомобили. Цецо си пада малко рейсър и му е "стопил лагерите", щото много върви Акорда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си Бардал 5-40 / такова ми препоръчаха в магазина / от официалния вносител и взех и добавка за маслото Sumolub. Сипах два литра масло, след това сипах добавката и после долях останалото масло. След като сипах добавката ми направи впечатление, че маслото което доливам се стича много по-бързо и леко по фунията. Колата стана осезателно  по-тиха и студена и топла и двигателят работи и се развърта доста по-леко. Човекът в магазина ми каза, че Бардал е по-висок клас масло от Мотула, към който се бях насочил. Мотул съдържал около 32% синтетика и останалата част било минерално, докато Бардала бил 50% синтетика, въпреки, че и двете се водят пълна синтетика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Почти са уцелили, колега...

Бардал, Мотул, Кастрол... Всичко е една и съща база - хидрокрек. И тук - там в добавките по малко синтетика да не е без хич.

Макар, че за едно масло е важна не само базата, от която е съставено, но и комплексът добавки и присадки към нея.

От всичката материя за маслата, прочетена от всякакви источници, се убедих, че:

Пълна синтетика, както и пълно щастие - Няма!  :bye:  ;) 

 

... пък на етикетите могат да си пишат каквото искат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото има 6000 км пробег, проверен на доста автомобили. Цецо си пада малко рейсър и му е "стопил лагерите", щото много върви Акорда :)

:offtopic: В неделя ще му сложа още 20 градско, 200 шосе и 120 магистрала и ще му "пийна мозъка", та да знам че съм си "изял порцийката". :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си Бардал 5-40 / такова ми препоръчаха в магазина / от официалния вносител и взех и добавка за маслото Sumolub. Сипах два литра масло, след това сипах добавката и после долях останалото масло. След като сипах добавката ми направи впечатление, че маслото което доливам се стича много по-бързо и леко по фунията. Колата стана осезателно  по-тиха и студена и топла и двигателят работи и се развърта доста по-леко. Човекът в магазина ми каза, че Бардал е по-висок клас масло от Мотула, към който се бях насочил. Мотул съдържал около 32% синтетика и останалата част било минерално, докато Бардала бил 50% синтетика, въпреки, че и двете се водят пълна синтетика.

За мене лично Мотула е по-висок клас масло от Бардала, а и е по-малко надцененото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотула си е спукан балон много отдавана, Бардал вървят по техния път заедно с Ксенум.

Тук проблема няма нищо общо с химията. Маркетолозите държат на тезата ,че определен кръг от клиенти диктуващи модата не обръщат внимание на евтини продукти.

Потребителя ,който държи на жена си,купува шампоан за 220 евро литъра,защото е най-скъп,а не защото е най-хубав.

Същото е при маслата и добавките.

Компании като Мотул,Бардал и Ксенум ,Амсойл са капка в морето и затова са оставени от акулите да имат пазарен дял.

Но я поддържай един камион Скания или Мерцедес или Волво.-голямо натоварване,огромни пробези и скъпа техника.Там изведнъж качеството си остава за лидерите Мобил,Шел.Петро,Шеврон,Пензойл.

 

НО в очите на клиентите се хвърлят гръмки технологии и наименования,примерно Titan.....Castrol EDGE Titanium...звучи здраво нали?

На практика се ползва доста сложно съединение ,което съдържа толкова малко титан,че може да не се споменава.В маслото върши работата на антиоксидант и намалява нагара.Вече не звучи толкова здраво нали?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам за Сивик хибрид 8 .Колата е купувана от Бултрако Пловдив нова 2007 година и до сега е карана с масло Хонда 5w40-HFS сменяно около  20000 .Колата в момента е на 269000 реални километра , да минавам ли на 0w20 каквото излиза по таблица или да продължавам с  5w40-HFS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за линка но въпроса е да не стане проблеми като сваля от 5 40 на 0 20

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен оригинално хонда 10w30,някой може ли да препоръча масло.В ato24 има ли нещо подходящо?

post-32686-0-84005400-1507963123_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W-30 си е типичен вискозитет за мотоциклети.Режима на тая помпа не е ли около 3000 об/мин ,без да се променя?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...