Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Имаме колега ,който е останал без катализатор заради Амсойла, както предупреждавах. Обеща да се включи в темата....с подробности.

Той дали е сигурен,че аварията в катализатора е от Amsoil-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам право да показвам личната си кореспонденция,,,,той ще каже подробности...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Аз съм въпросният човек с проблем с катализатора след употребата на Амсойл.

За да не ме нападате, че критикувам Амсойл, ще кажа, че в никакъв случай не го правя. Въздържах се да пиша именно поради тази причина, защото щеше да се наложи да се обяснявам, а тази марка масло си има своите любители.

Първо да започна с това, че някъде по-напред Markony наистина предупреди, че Амсойл сигничър би бил вреден за катализаторите особено на двигатели, харчещи масло. Моя е от тези.

Как стигнах до извода, че Амс-а е вреден за катализатора ми? Много просто-почти веднага(1500 км) след като започнах да го ползвам първо забелязах "запушване" в определени оборотни диапазони, а малко след това на таблото  се появи и чек енджин. Грешката беше за намалена ефективност на катализатора. Така с чека на таблото карах около 1500 км и реших да отстраня катализатора(за ремонт на двигателя още не бях се решил). След монтажа на резонатор чекът моментално изгасна.

Преди Амсойл за пробег от 20 хил. км. ползвах Motul eco-lite 0w20; Comma Xtech 5W30; Champion Eco flow 0W20 FE. Първите две масла ги ползвах по веднъж, а третото два пъти. От Амсойл ползвах сигничър 10w30, смесено с 0W20.

Наистина може да си му е било дошло времето на катализатора, но запушването му веднага след употребата на Амсойл ме наведе на тази мисъл.

Иначе катализаторът си го задържах и не го продадох. Между другото решетката му си е цяла и здрава, дори през нея минава светлина, т.е. не стопена и разтрошена. Направи ми впечатление, че от нея пада доста прах(сив на цвят). Възнамерявам след време отново да съм с катализатор.(Между другото ми предложиха да ми монтират китайски катализатор за 120 лв, но аз отказах, защото най-вероятно и той би се задръстил).

Това е от мен. Никога не съм се съмнявал в качествата на тази серия масла на Амсойл. Просто не са за к24 масларка.

Редактирано от sl3000
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно сивия прах.Става въпрос за химическа неефективност на катализатора ,а не механичен проблем като запушване от разход на масло..

Химическите реакции в катализатора са доста сложни дори и за мен и не мога да коментирам примерно цинка или фосфора -сярата ако с примерно 100ppm завишени как ще се променят химическите процеси.

Затова се уповавам на теорията на няколко добри анализатора ,че колкото "повече-толкова по-добре" не е добра идея за маслата.

Балансиран пакет  Молибден-бор си остава може би най-доброто,макар че фосфор и цинк дават по-добри отработки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се намеся и аз в дискусията за Амсойл. След като купих К24 от подписа ми смених маслото с това : https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-signature-series-4/ . Колата е тайп с пре фейс, уж на 160хил. км.
За 7 хил. км. след смяната има пренебрежимо малък разход на масло, няма грешки или спад в мощността. Още не съм се нарадвал на колата и на моменти си я настъпвам здраво :)
Интересно ми е дали за предстоящата смяна да взема пак Амсойл, или въпреки че съм доволен от него, да не рискувам след време да се стигне до запушен катализатор ако продължа да го ползвам..  
Всеки съвет е добре дошъл :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се намеся и аз в дискусията за Амсойл. След като купих К24 от подписа ми смених маслото с това : https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-signature-series-4/ . Колата е тайп с пре фейс, уж на 160хил. км.

За 7 хил. км. след смяната има пренебрежимо малък разход на масло, няма грешки или спад в мощността. Още не съм се нарадвал на колата и на моменти си я настъпвам здраво :)

Интересно ми е дали за предстоящата смяна да взема пак Амсойл, или въпреки че съм доволен от него, да не рискувам след време да се стигне до запушен катализатор ако продължа да го ползвам..

Всеки съвет е добре дошъл :)

 

Аз карам със същото масло и5к км съм доволен,за това мисля да повторя с амсойл-а.

За катализатора не съм много сигурен,че причината може да е само от маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че си му е било дошло времето на катализатора.

Не ми се струва реално още с първото наливане, Амсойл-а да го прецака веднага...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пък аз си мисля, че изрично написах,че двигателят ми хапва масълце. Сами си вадете изводите къде отива маслото след изпускателния тракт. Явно постът ми постигна точно това, от което се опасявах. Ако модераторите преценят нека постовете ми в темата бъдат изтрити.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да трия.На бутилката и на сайта на Амсойл пише ясно за какво става въпрос.Не носят отговорност за повредени катализатори.Нямат сертификата ILSAC и няма как да го покрият .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами си вадете изводите къде отива маслото след изпускателния тракт.

 

Именно. Колегите скокнаха, без да вникнат в написаното.

 

Бранко неведнъж е казвал за Low SAPS-a за нашите Хонди, демек <1. Амсът е Mid SAPS, ако не се лъжа около 1,4. Няма да вземат ILSAC, но за сметка на това имат XL и European Formula. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Да попитам и аз!

При условие че филтъра ми е премахнат  софтуерно и механично със кое от двата типа спецификаций масло трябва да ползвам?


За дизелите:


On vehicle with DPF model: ACEA A2 or ACEA C3


On vehicle without DPF model: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5


Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пък аз си мисля, че изрично написах,че двигателят ми хапва масълце. Сами си вадете изводите къде отива маслото след изпускателния тракт. Явно постът ми постигна точно това, от което се опасявах. Ако модераторите преценят нека постовете ми в темата бъдат изтрити.

Аз мисля, че постовете са полезни. Нека хората знаят за потенциалния риск.

Бранко предупреди за Амсойла, но въпреки това си го сипах.

Освен това, грешката която ти е.светнала за катализатора, много хора я имаме, много преди да сме чули изобщо, че амсойл съществува.

http://forums.hondabg.com/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

Ето я и моята тема за P0420:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=96637&hl=

Грешката ми се появи веднага след като взех колата през 2013-та.

От година, вече 25 000 карам с Amsoil Signature Series и промяна положението нямам ... не помня от кога не ми е светвал, защото е лято ... зимата може и да светне.

 

Стана малко, като с въпроса за клапаните на К серията и газта...

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с катализатора е много неприятно.

На мен също ми предстои смяна след 2-3 месеца и ще поръчвам с общите поръчки. До сега си карах с 5w40, но мисля да мина на w20 или w30.

Катализаторът ми си е в много добро състояние и искам да си го запазя възможно най-дълго. Поради тази причина ще се въздържа Амс-а. За всеки случай.

Петрото също не мисля да го взимам заради по-кратките интервали за смяна. От останалите масла, които се предлагат в ato24 и имат ILSAC GF-5, са ОЕМ-ските, които сега забелязвам, че вече са два вида и се е появил някакъв "Advanced protection", Равенол и Кастрол.

Ta мисля да пробвам Равенол и изборът ми се свежда до:

  1. RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
  2. RAVENOL SFE Super Fuel Economy 5W-20
  3. RAVENOL DXG SAE 5W-30

 

 

RAVENOL SSO SAE 0W-30 - няма GF-5 и е API SL, но гледам, че го взимат хора с CRV-та с r20a2.

 

Аз съм с r20a3 с ГИ и здрав катализатор (искам да си го запазя). Карам 60%/40% градско/извън и късите разстояния са рядкост. Само от време на време "настъпвам" по-сериозно. До сега 5w40 не ми го пипаше изобщо.

 

Според вас кое би ми паснало най-добре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ta мисля да пробвам Равенол и изборът ми се свежда до:

  1. RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20
  2. RAVENOL SFE Super Fuel Economy 5W-20
  3. RAVENOL DXG SAE 5W-30

 

...Според вас кое би ми паснало най-добре?

 

За 0W-20 и 5W-20 не знам, но DXG 5W30 задължително ще трябв да го сменяш на 7000 км, а е доста скъпо масло.

Щом искаш да си пазиш катализатора.

Най-добре си карай с Petro - Canada Supreme Synthetic 5W30. Сменя се на 5 000 - 6 000 км.

Като теглиш чертата, за 100 000км., разликата в пари, между двете масла е 310 лв. в полза на Petro-тo.

 

Ravenol SSO 0W30 e ACEA A3/B4, което означава повече цинк и форфор, което пък означава по-малък живот на катализатора. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са ОЕМ-ските:

https://www.ato24.de/en/honda-ultra-leo-sn-0w-20.html

https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-0-946-l.html

https://www.ato24.de/en/honda-full-synthetic-0w-20-advanced-protection-0-946-l.html

 

Ultra Leo не помня, май сме го обсъждали - произвежда се от Idemitsu.

Старото Honda Full Synthetic 0W-20 е внос от САЩ, там май се произвеждаще от ConocoPhillips.

Гледам, че новото Advanced Protection е пак в "квартова" разфасовка, тъй че сигурно пак е тяхно производство, но ребрандирано или с променен пакет добавки/базово масло, за новите Хонди на американския пазар.

При положение, че е почти на цената на Равенола, който си дал аз бих го пробвал. Равенола EcoSynth 0W20 също е добро масло.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това пък ми дават от сайта на Равенол:

Clipboard01.jpg

Аз в по-горния си пост съм объркал SSO с SSV.

Въпросът беше за SSV-то. Хем го препоръчват от сайта, хем ще ми създава ядове с катализатора. Това да не е някакъв заговор с производителите на катализатори :)

 

Markony беше писал по-нагоре в темата, че 5/20 SFE е добро, а и в групата във Фейсбук също, че 0/20 ECS е хубаво, но в сайта хич и не споменават за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега смених мобил-а 0w30esp с 0w20 honda-HG от ato24 и първите ми впечатления по работата на двиг. са мн.добри.С това мисля да изкарам едни 7000км.и следващата смяна ще е с мобил 0w20 afe,като смятам това да бъде и за напред.До сега с тези вискозитети разхода е незначителен.Амсойл-а бих го слагал веднъж на 3-4 смени за промиване,инъче спецификациите за нашите коли,както и тънките моменти мисля,че на всички станаха ясни от написаното до тук от няколкото вещи в тази област колеги и най вече придържайки се към точните вискозитети написани в таблица в началото.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля от 0 w 20 Fuchs GT1  / след 7000 км./ да мина на Eneos Sustina 5 w 30 , пък да видиме как ще се държи автомобила . За сега съм доволен от Фукса , двигателя работи уникално тихо, ще видя кога ще се наложи да долея :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко неведнъж е казвал за Low SAPS-a за нашите Хонди, демек <1. Амсът е Mid SAPS, ако не се лъжа около 1,4. Няма да вземат ILSAC, но за сметка на това имат XL и European Formula. :)

 

Последно, Amsoil Signature Series имат или нямат ILSAC GF-5, защото на сайта пише, че го покриват?!?!

 

5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.

 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, имах предвид ACEA C2 и C3 с тези SAPS нива. Виж при европейската формула няма проблем.

 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA

 

Обаче намерих нещо интересно:

 

http://www.odyclub.com/forums/24-1999-2004-odyssey/73746-mobil-1-user-switched-over-amsoil-feedback.html

 

I know that some are concerned with Amsoil having a higher level of something that might affect your catalytic converter, however I use CataClean on a regular basis on all of my cars/vans and have never had to replace a Catalytic Converter. In fact, this product has reversed two "bad" catalytic converters in my older vehicles to where I was told they no longer needed replacing and the mechanic inquired as to how I pulled this off. I buy this stuff from Amazon.com here. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко отклонение от темата, но не намирам нищо релевантно в търсачката - замислил съм се сам да си сменя маслото, но... какво правите със старото?

Търсих фирма за рециклиране, но явно има само за големи количества - 20-30л и нагоре.

Извинявам се ако вече е писано някъде, не намирам.

 

Лека вечер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко отклонение от темата, но не намирам нищо релевантно в търсачката - замислил съм се сам да си сменя маслото, но... какво правите със старото?

Търсих фирма за рециклиране, но явно има само за големи количества - 20-30л и нагоре.

Извинявам се ако вече е писано някъде, не намирам.

 

Лека вечер. 

Ползва се от ловци..нещо за прасета правят,от асансьорни техници-за смазване на въжета,от строители-смазват болтовете на скелетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да попитам и аз!
При условие че филтъра ми е премахнат  софтуерно и механично със кое от двата типа спецификаций масло трябва да ползвам?

За дизелите:

On vehicle with DPF model: ACEA A2 or ACEA C3

On vehicle without DPF model: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5
Благодаря!

 

Няма значение ,само да е 0В-30.Може би А5 ще се отрази най-добре на турбината.Нямам лични впечетления от N22 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко отклонение от темата, но не намирам нищо релевантно в търсачката - замислил съм се сам да си сменя маслото, но... какво правите със старото?

Търсих фирма за рециклиране, но явно има само за големи количества - 20-30л и нагоре.

Извинявам се ако вече е писано някъде, не намирам.

 

Лека вечер. 

 

И дъски се мажат против вредители ли, гниене ли беше ... :)

Иначе иди до някой сервиз, в който сменят масла и им го дай, едва ли ще откажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Бранко неведнъж е казвал за Low SAPS-a за нашите Хонди, демек <1. Амсът е Mid SAPS, ако не се лъжа около 1,4. Няма да вземат ILSAC, но за сметка на това имат XL и European Formula. :)

 

Последно, Amsoil Signature Series имат или нямат ILSAC GF-5, защото на сайта пише, че го покриват?!?!

 

5W-30 (ASL): API SN (Resource Conserving), SM…; ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1; Honda HTO-06; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A; Chrysler MS-6395; GM dexos1™ (supersedes LL-A-025, 6094M and 4718M) Fortified with detergents that exceed dexos1™ sulfated ash specifications.

 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/

 

Тази серия няма нито един сертификат. По принцип фирмите производители си плащат на API да получат сертификат,съответно на брендовете като Опел-Dexos,Jaso-Ilsac,Mercedes,BMW,Ford и т.н. Но според изискванията на API Маслото не може да влезе нито в една категория.И тук не става въпрос само за катализатора, а и за двигателите с директно впръскване,където смукателните клапани ще станат на салата.Същото важи и за газта.Бензинът мие фаските на смукателните клапани,но не и изпарената газ....

И тук Амсойл ползват игра на думи... It is recommended for all domestic and foreign vehicles requiring any of the following performance specifications:

Моля някой с добро чувство за хумор и перфектен английски да го преведе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как можем да разберем коя серия покрива сертификатите на API, като се абстрахираме от играта на думи и маркетинга на производителя. Живо се интересувам дали да продължа да слагам Амсойл и ако да - коя серия. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амсойл ОЕ.Поддържа изцяло API SN и ILSAC GF5. С тая разлика ,че вътре има корейски хидрокрек,пакет на Afton и нищо забележително като всяко OEM масло.

На български казано една идея по-зле от PC SS.

 

 

Edit:Извинявай,май повече те обърках от колкото помогнах.

Няма масло с естери,което да покрива стандартите.От маслата на PAO база Мобил и Равенол вършат прекрасна работа.Но сега като си поиграх с калкулатора....към всяко масло можеш да прибавиш 1л.Amsoil SS,без да превишиш нормите.Така ще ползваш 10% естери и Калция ще скочи примерно от 2200 на 2600 ,което си прилична стойност.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То първият коментар след анализа на Amsoil SS в оня форум беше "литър масло може да се използва като добавка". :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани в добавките за източване на масло има по-малко Калций, отколкото в Амсойл SS.То от големия TBN идват завишените соли.Отделно ти  е ясно ,че увеличен пробег на смяна е приложим само за Щатите и Русия,където се кара по 1000 километра извънградско на ден и средната скорост е огромна...Но и американците не карат с него 30000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че схващам препоръките :) Тогава последно питане. 
Това масло - https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-6/ не би ли трябвало да е с достатъчно балансирана формула, а не просто ''напомнапа'' с добавки такава :) При положение, че сменям на не повече от 9-10 хил. няма нужда от Amsoil SS доколкото разбирам :) 
Не съм специалист, извинявам се ако разводнявам темата с некомпетенти мнения :) Просто не искам да похабя нещо по колата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно съм и с двете неща. :)

Ето аз например с последната туба Петро 5w20 имам вече над 10к на газ при средна скорост 70км/ч.

Като моточасове бяха 142.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че схващам препоръките :) Тогава последно питане. 

Това масло - https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-6/ не би ли трябвало да е с достатъчно балансирана формула, а не просто ''напомнапа'' с добавки такава :) При положение, че сменям на не повече от 9-10 хил. няма нужда от Amsoil SS доколкото разбирам :) 

Не съм специалист, извинявам се ако разводнявам темата с некомпетенти мнения :) Просто не искам да похабя нещо по колата :D

Изобщо не разводняваш темата.Тя е точно за това.Маслото е чудесно,но цената не е.Това се опитах да намекна по-горе.Струва 13 лв на правилното място.Срещу 15 на Петроканада.И двете са хидрокрек с почти идентични формули,но PC SS има по-качествена база.

 

На твое място бих сипал 2 литра Ravenol SFE 5W-20, 2 литра PC SS 5W-20  . Така за 70 лв ще карам Хидрокрек смесен с PAO + всички изисквания за ILSAC са спазени.

АКо искаш мога да ти го забъркам за една проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SSO на Ravenol си е нормално хубаво масло-хидрокрек. Забележително е с големия си TBN,много добри миещи способности.Става идеално за италианка -първите 1-2 смени.Единственото притеснение ,че няма ILSAC,може би сярата е повечко.Бих казал ,че е аналогично на PC,но цената му е по-голяма.

 

Здравейте, нов съм във форума, не карам Хонда, но понеже темата за маслата ми е любима се регистрирах и веднага изскачам с въпроси. :)

В oilclub.ru има анализ на Ravenol SSO 0w30 и то доста пресен от 2017 година февруари и там хората казват, че е на основата на "ПАО + VHVI", каквото и да значи VHVI.

Защо мислиш, че е хидрокрек ?

На мен ми е интересно, дали е възможно масло което е с кинематичен вискозитет 11 при 100 градуса по целзий да има HTHS >= 3,5 както се съмняват в oilclub.ru.

Надявам се не досаждам.

Поздрави.

 

 

Редактирано от kurtov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем не досаждаш. Даже напротив, много точни въпроси, на които и аз бих искал да получа отговор.

Между другото, къде видя анализа от 2017, че нещо не го намирам. Дай линк, моля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мене ми е интересно къде е този анализ, че намерих два други, в единия пишеше само, че имало естери.

 

Иначе VHVI - Very High Viscosity Index

https://lubricants.petro-canada.com/en-CN/productoverview/brand/productline/PURITY-VHVI-Specialty-Base-Fluids

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният анализ на Ravenol SSO 0w30 в oil-club.ru, за който говори колегата kurtov, е ТУК.

Маслото има:

Specifications: API SN/CF, ACEA A3/B4

Approvals: BMW Longlife-98, MB-Approval 229.5, Renault RN0700/RN0710, VW 502 00, VW 505 00, VOLVO VCC 95200356 (Service Fill)

,което му гарантира HTHS>=3.5 - справка ТУК.(избирате си спецификациите от падащото меню).

Следва да се отбележи, че кинематичният му вискозит при 100 С е 11.7 мм2/с (според анализа в ойл-клуба), т.е. почти 12 мм2/с

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

SSO на Ravenol си е нормално хубаво масло-хидрокрек. Забележително е с големия си TBN,много добри миещи способности.Става идеално за италианка -първите 1-2 смени.Единственото притеснение ,че няма ILSAC,може би сярата е повечко.Бих казал ,че е аналогично на PC,но цената му е по-голяма.

 

Здравейте, нов съм във форума, не карам Хонда, но понеже темата за маслата ми е любима се регистрирах и веднага изскачам с въпроси. :)

В oilclub.ru има анализ на Ravenol SSO 0w30 и то доста пресен от 2017 година февруари и там хората казват, че е на основата на "ПАО + VHVI", каквото и да значи VHVI.

Защо мислиш, че е хидрокрек ?

На мен ми е интересно, дали е възможно масло което е с кинематичен вискозитет 11 при 100 градуса по целзий да има HTHS >= 3,5 както се съмняват в oilclub.ru.

Надявам се не досаждам.

Поздрави.

 

 

 

Много се радвам ,че се интересуваш от темата,нищо ,че караш БМВ :).Щом Гугъл те води насам,значи темата е свежа!

SSO e култово масло и един от най-големите циркове в историята на Равенол,поради същата причина и Мотул стана повод за скандали.

Пускаме масло с естери,а SSO беше именно естерова база,след което смениха рецептата и вече нямаше естери.

Досега рецептата е сменяна около десетина пъти.Мисля ,че в Оилклуба има тема за въпроси и отговори с представителя на Равенол за Русия.

 Та с две думи интересно масълце.

В ретроспекция ще разкажа подробности.Всъщност това е потвърдено и от търговския представител.

Всяко едно масло съдържа хидрокрек 30-95%.Естерите и ПАО то са само малък процент от общото количество.Добавките също са разтворени в хидрокрек.

Преди години с Хидрокрек не можеше да се докара добър пурпоинт. А независимо колко е качествена базата ,като замръзне няма ззначение на кого е маслото.

В последствие  с подобряването на технологиите...Шел,ПетроКанада ,Мобил,Шеврон...баш производителите докарват -50 градуса с хидрокрек и смисъла от ПАО и Естер във формулата минава леко на заден план.Равенол какъв номер правят,За северните страни формулите са засукани ,а за южните клонят към 95% хидрокрек .АКо не го сложиш във фризера няма как да разбереш ,че на -55 става на грес.

За Другите съставки също е въпрос на таргет. Забележете ,че част от маслата за анализи са дарени от самия Равенол на Ойл клуба. :)

 

С две думи ,докато не мине през спектрален анализ тубата купена тук от магазина не вярвам какво има вътре.Хубавото е че поне в последно време им работи проверката за автентичност,докато на мобила и шела си е хазарт какво ще купиш.За сметка на това Петрото никой не го знае ,даже и представителите в БГ ми заявиха ,че 0В-20 не се произвежда..а то просто не се внася :)

От друга страна SSO не е интересно за Хонда ,тъй като ние караме с HTHS 2,6-2,9,.

Отделно ILSAC GF5 има много строги норми за Фосфор и Сяра, а както виждаме в последния анализ Фосфора пак е повечко.

 

Но това не важи за БМВ!!!!.Ако искаш да поговорим на тема LL01 LL04 LL14 ще те помоля да е на лични,че препоръките за Хонда нямат нищо общо с тези за БМВ...да не объркваме четящите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря за топлото посрещане :).

До сега карах дизеловото си БМВ с Ravenol 5w40 VSI купено от официалния им представител за България, който се намира в Горна Оряховица между впрочем.
Сега ми предстои смяна и сигурно ще заложа на Амсойл, въпреки че видях от oilclub.ru, че Amsoil 5w40 euro full saps и Amsoil Premium DIesel 5w40 примерно, не са нищо повече от другите масла от този клас по МОЕ МНЕНИЕ.

В Равенол не ми харесва това, че постоянно сменят състава на маслата, не че другите не го правят, ама не толко често.

Сега като ми каза за това, че има различни формули според територията, в която ще се продават и съвсем ме отказа.
За Кастрол преди време бях чувал, че го правят този номер.

Наясно съм, че моята кола изисква различни масла, тук съм, за да науча някои базови познания по масла. :)

 

Имам и друг въпрос, има ли реална разлика между масла за дизелови двигатели и масла за бензинови ?
На някои масла им слагат имена като "Турбодизел", "High RPM" и пише примерно, че маслото е подходящо за дизели и съответно бензинови двигатели.
На други пише, че стават за дизел, бензин и газ.
Поздрави.

Редактирано от kurtov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куртов, не отписвай толкова бързо Равенола. Марката е популярна с най-големия асортимент масла.Произвеждат всичко за всички.Нямат аналог на пазара в Европа.Като почетеш малко ще разбереш какво имам предвид.Ще ти пратя български и немски вариант да видиш разлика на вкус,цвят и мирис.Просто в глобалната търговия всякакви трикове са позволени.Миналата година купувахме АВЕНО -дъщерна марка на Ravenol,само че на 1/3 от цената.Естествено беше предназанчена за един друг пазар.Маслото беше адски читаво.

 

Дизеловите и бензиновите масла са много различни.Степен на сгъстяване,сажди,пикаещи дюзи,изгорели подгревни свещи,разреждане ,заради DPF чистене и т.н. Дизела иска много здраво масло ,особенно ако е турбодизел. Колегите постоянно се оплакват от разреждане на маслото и покачване на нивото.

Обаче в едно масло има 10-на компонента и % им дават различен ефект. Изтегли си двата анализа на Petro Canada SS 5W-30 и Petro Canada Duron E 5W-30.

Сравни хим. елементи и утре да доложиш във формата на табличка. Duron e едно от най-яките дизелови масла в света.Има сертификати от МАН,Дойц,Кумингс,Скания и МАК.

На практика опознах канадския гигант докато се занимавах със селскостопанска и строителна техника.Никой не беше чувал тогава за PC,камоли да го сипе на лека кола :)

 

Тука се глезим с Амсоил , Бардал , Редлайн и Мотул на някакви которници от по 10-15к лв .Хората наливат Шел,PC и Пензоил на машини за по 10 милиона :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:  Може би малко в страни от темата, но гледах вчера това ревю

и се питам с какво масло е тоя двигател, при положение че мотора постоянно гасне, вози се студен, а като настъпиш газта извън лимита на батерията, се събужда и отива на максимални обороти. Колко ще живее тоя двигател щом се кара студен в червеното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...