Jump to content
_pileto_

Колко е разликата на щеката между min и max

Recommended Posts

От скоро "язда" въпросния K24Z3, но нямам представа колко е разликата между двете чертички на щеката за маслото на двигателя. Питам, защото виждам че е "лаком" за масло. Донякъде бях подготвен за това че К24-ките го пипат... Обаче ми се струва, че е прекалено при мен съдейки по щеката. Имам едно омасляване под втек клапана, което го боря от известно време, но колкото и да капе оттам, едва ли спада в нивото се дължи на това. Та ако някой има инфо.... ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1литър

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сигурен ли си, защото на мойто като й светне датчика(леко е над мин.) и долея около 300грама и се качва на макс? _pileto_ как мериш нивото при изстинал или при загрял двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меря на изстинал, примерно поне след час и нещо- два престой. Да се е стекло всичко в картера. И аз подозирам че е по малко от литър разликата между двете чертички. Ще засека и аз сега като падне на минимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меря на изстинал, примерно поне след час и нещо- два престой. Да се е стекло всичко в картера. И аз подозирам че е по малко от литър разликата между двете чертички. Ще засека и аз сега като падне на минимума.

В началото и аз така мерих, но в ръководството пише, а и в бултрако ми казаха, че на този двигател маслото се мери на загрял двигател 2-3 мин. след като си спрял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Хммм  :unsure: ... И кво ли е обеснението за тази процедура, че не мога да се сетя?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, няма нищо специфично при този мотор,та и меренето на маслото да е различно.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е цитат от ръководстовто "Sicherstellen, dass der Motor warm gelaufen und das Fahrzeug auf ebenem Untergrund geparkt ist. Den Motor ausschalten und ca. 3 Minuten warten, bevor der Olstand gepruft wird"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така пише и в моята книжка на ЦРВто- 3 минути след като си спрял. И на мен ми беше много странно защо е така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е "юзърски мануал", демек за всякакви хора. Пише си (от старите времена) да се проверява нивото при всяко пълнене на гориво, когато това се правеше винаги догоре. 3-те минути са времето в което слизаш, бодваш пищова и чудейки се кво да правиш -чекваш маслото. Хем е равно, хем ако трябва има масла за доливане. :)

Не е важно кога се мери, а условията да са константни. Ако е на студен мотор преди тръгване -така си го мерете, ако е на топъл, пак винаги така правете. Разликата между двете е поне 0.5л. Втората е по-точна, понеже времето след гасене е относително еднакво и маслото е еднакво топло и течливостта не се влияе толкова от вискозитета му. На студено може да е минал час или ден от гасенето, както и къде стои колата, а това има значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засякох го 0.6 - 0.7л. Толкова е и според майстор Слави (Овча купел). Минал съм 1600-1700км от смяната. Тва ми се струва доста висок разход, въпреки че имам теч от втек клапана. :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са за подценяване течове от О пръстени. При мен имаше такив теч от някакъв датчик и загубата беше от порядъка на 500мл за 5000км. Не съди все още за разхода докато не елиминираш теча. Реално при работа на място не е показателно колко тече, а в движение. Предполагам, че целия ти картер и кори, ако ги имаш отдолу, са омаслени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, мазало прави отдолу под него и щото капе точно върху вътрешното каре, явно го разпръсква, и цапа много задната долна част на капака на веригата, и района. Картера и кората са ми е чисти, те са по-напред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

O-пръстена, както каза колегата, при 6 генерация е същото.. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е точно О-пръстен, а нещо като изкривен 8-пръстен , с цедка :) . А 6-та генерация ми е до болка позната...11-та година я имам и е супер. И там съм сменял уплатнението на втек-а и всичко заспа от раз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са за подценяване течове от О пръстени. При мен имаше такив теч от някакъв датчик и загубата беше от порядъка на 500мл за 5000км. Не съди все още за разхода докато не елиминираш теча. Реално при работа на място не е показателно колко тече, а в движение. Предполагам, че целия ти картер и кори, ако ги имаш отдолу, са омаслени.

Така е колега! Спрях теча от втек клапана, и разхода на масло спадна драстично. Сега го засичам още, и не мога да говоря с цифри, но определено има разлика! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...