Jump to content
Sign in to follow this  
mlntdrv

Проблем с обороти и Check Engine Light

Recommended Posts

Здравейте,

Двигателят е F18B2.

Всичко започва след монтаж на газов инжекцион преди един месец. Два дни след монтажа, докато карам на газ и изпреварвам, започва да свети check engine light. Когато светне, губи мощност и оборотите на свободна падат много и се опитва да гасне. Чек лампата угасва, когато изгася и запаля наново, но оборотите продължават дори при изгасена лампа да са зле. Те пък се оправят, когато поработи малко на бензин (понеже на бензин работи добре и не свети чека), или ако известно време не я натоварвам на газ. Решавам, че това е дразнещо и че на газовото му трябва настройка.

След няколко настройки я докарахме дотам, че да не губи мощност при светване на лампата. Тя самата светва след около 20 минути каране, независимо дали съм я натоварвал. Със светването на лампата, оборотите отново се прецакват. Проблемът е, че така работи вече и на бензин.

Ето клипче, на което съм заснел оборотите на свободна:

https://goo.gl/photos/8aezp6paXgAqRrEH6

Тази вечер пробвах процедурата за самообучение на айдъл оборотите. След 11-12 минути работа, подадох газ и пак претресе, тоест операцията не беше успешна. След това опитах да окъся двата пина на конектор 4 за четене на грешките и мисля, че това е грешка 10 (IAT - intake air temperature sensor):

https://goo.gl/photos/gLE7PWYFmsybTo4j8

Моля за идеи.  :dunno:

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Евала. Това дали е същия датчик:

P0131 Primary Heated Oxygen Sensor (Primary HO2S) (Sensor 1) Circuit Low Voltage
P0132 Primary Heated Oxygen Sensor (Primary HO2S) (Sensor 1) Circuit High Voltage

В Honda Accord 1998-2002 repair manual тия 2 грешки по OBD са мапнати към точно грешка 1 (1 O2A - Oxygen sensor #1)

Share this post


Link to post
Share on other sites

На предишния въпрос си отговорих сам. Сега обаче имам друг - къде се намира тоя пусти датчик? Тука както е нарисувано, е забит отляво в изпускателния колектор:

2009-09-25_154346_38.gif

При мен няма такова нещо:

https://goo.gl/photos/KtU9ck8UWp6zDmB99

Да не са ми го откраднали? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

трябва да имаш два отдолу покрай катализатора, поне при мен е така. По-късно ще проверя на моята дали има и 3-та сонда горе на колектора и пак ще пиша

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, аз съм със същия акорд и сондата е само една. Намира се отдолу точно пред катализатора. За втора сонда не съм много сигурен кои модели имат, но според "Honda ESM - Accord 1998" (английският не ми е силна страна), втора сонда след катализатора имат модели с автоматична скоростна кутия.

 

post-2243-0-90488000-1495523026_thumb.png

 

Скицата която си постнал, мисля че се отнася за модели с мотори F20B6 и H22A7.

Edited by nikitooo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Буксата на самата сонда беше хваната със свинска опашка, незнайно защо. Но не е давала добър сигнал и след като я оправих, засега изглежда добре. Ще пиша след още няколко хиляди км как се справя. Благодаря на всички за мненията!

Edited by mlntdrv
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...