Jump to content
nikolasko

Налягане на климатика

Recommended Posts

Колеги, 

Някой знае ли какво трябва да е налегането в климатичната система  (Високо - Ниско)?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от температурата, ама средно 15-2 бара при 1500 оборота на двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наляганията са ми добре. Сега остава да проверя сензорите за температурата в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R134a при изпарение +0.7C има налягане 2.0bar, ако кажем , че е при 1500мин-1 ще рече, че ако е 2250мин-1 ще бъде около -5С = 1,43bar.

 

Важно е, ако зареждате фреон, да сложите и масло 5% от количеството зареден фреон!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото не е така . Какъв проблем имаш с климатика ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не охлажда добре купето, когата работи на AUTO, на 22С ( например). Започвам да си мисля, че проблема е в управлението на климатроника. Не знам още как да го ревизирам. Климатика съм го заредил както трябва - с к-во фреон и масло съгласно спецификацията. Просто не знам логиката на работа на климатроника (кои са сензорите и кой какво прави).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за маслото не е така .какъв проблем имаш с климатика ?

Колега, напълно прав съм, това, че някой не го прави не значи , че е правилно!

Маслото се разтваря във фреона и ВСИЧКИ производители на компресори и фреони ще ти го кажат,

Т.е. при теч (изпуснат фреон), се отчита 5% изпаряване с маслото!

Ти замислял ли си се защо като има някъде теч на фреон (и ти търсиш точно омасляването), има и омасляване? Ами защото се е изпарило и маслото с фреона...

Аз го казвам като професионалист, а после всеки си решава сам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не охлажда добре купето, когата работи на AUTO на 22С ( например).

Хондите май са си така. Моята 3-та ген също, на 22 AUTO ми е малко топличко.

Просто намалявам на 20 и нещата се оправят.

На предната ми Сузуку Гранд Витара, на дълго, ако не искам да хвана синузит, трябваше да го държа на 25-26 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последното ми пътуване в голямата жега тея дни, трябваше да го държа на 25, че да не се простудим. Викам, кво му стана на тва чудо...? Като че ли 22 беше ОК преди. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, колега, за маслото си прав, че се добавя, но не и процентите . И не се търси омазняване, а UV траск, щото един двигател дето мята масло.. какво, всички проводи ли ще смениш ? А процентите какво са : грамове или милилитри, или литри, или нещо друго?

Фреонът трябва да е 475 гр., ако е толкова, направи ресет и виж как ще е.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложил съм точно толкова фреон и 5% масло. Машината има Автоматичен режим и просто се задава марка , модел .... и т.н.

Заложеното к-во в  базата данни на машината е толкова 475 гр. Направих ресет ( с комбинацията от копчетата - само този начин знам), но положението е същото (може и аз да си внушавам).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tonit242.tt

Колега, ако колата ти мята толкова масло, че дори и фреоновите маркучи да са напръскани, просто вкарвай колата в сервиз или я махай.

Аз проектирам такива инсталации (професионално) и не искам да споря за глупости, защото за мен са такива!

Казах как се прави правилно, а ти си преценявай сам как искаш да го правиш!

Тези UV добавки за фреона са коварни за нормални системи (ел. компресори), защото свалят лака на намотката и от там гори двигателя, т.е. може да се ползват само за автомобилите, при които компресора се задвижва механично.

Преди да сложиш UV, се търси омасляването и ако не го намериш, тогава надуваш с азот и почваш да търсиш дупка със специален спрей за пропуски (или пяна от сапун).

Няма случай, в който да имаш пропуск, а да няма омасляване (точно заради онези 5%) !!!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се прави ресет с комбинация от бутони? На тройката, дали има вариант за такъв ресет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Running the Self-diagnosis Function
Turn the ignition switch OFF.

Turn the fan switch OFF, the temperature control dial on Max Cool and the mode control dial on Vent.

Turn the ignition switch ON (II), then press and hold the recirculation control switch. Within 10 seconds while holding the switch down, press the rear window defogger switch five times. The recirculation indicator blinks two times, then the self-diagnosis will begin. If there is any problem in the system after self-diagnosis is finished, the recirculation indicator will blink the Diagnostic Trouble Code (DTC) 7 through 13 when problems in the evaporator temperature sensor circuit are detected (codes 14 and 15), the A/C indicator will blink the DTC. If no DTC's are found, the indicator will not blink.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"? А процентите какво са : грамове или милилитри, или литри, или нещо друго?"

 

Разбира се, че в основната мерна единици за тегло - кг.

Предполагам не зареждаш фреона в м3, л или мл, защото ще те питам при какви условия го измерваш, т.е. трябва да го зареждаш по маса - кг. или грам..., все тая, можеш да конвертираш мерни единици.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, да попитам и аз, при мен вдига много налягане при 2000 оборота : то е 23 и ми избива през местата за зареждане. Майстора казва, че може да са ми сложили повече масло и затова , само това ли може да е причината?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е презаредена системата? Маслото не повишава налягането, най-много да се счупи компресорът.

Провери дехидраторния филтър, защото ако е за смяна, прави тапа преди изпарителя и от там ти държи високо налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Заредено е с по-малко фреон, нарочно 450гр . Филтърът е сменен след тези манипулации. Долу горе ги докарваме 21, преди тях даже достигаше 30 налягане. Това е при 2000 и нагоре оборота.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високо налягане се дължи на липса или недостатъчно охлаждание на кондензатора. Колегата ти е казал за дехидратора, но само да добавя - ако веднага след дехидратора става студено, значи е запушен и там става изпарението непосредствено на изхода. Ако няма разлика на вход - изход, не го пипай

Колко е  температурата на входа и на  изхода на дехидрататора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...