Jump to content
mEtaka_dts

Отстраняване на проблем с ABS - споделяне на опит

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Знаете ли дали сензорите за ABS на предните колела са еднакви или различни?

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Искам да ви споделя опит който натрупах днес :) Имах проблем с ABS от около година - индикатора на таблото светеше постоянно. За съжаление не знам каква е била грешката, но днес реших да сваля мотора на модула (посочена на снимката с жълта стрелка). Сваля се много лесно - с разиване на два болта (посочени на снимката със стрелки със зелен цвят). Извадих го, направих няколко оборота на ръка, замерих с мултицет съпротивлението на намотките (беше около 2 ома) и проверих дали има късо между намотки и корпус, след което го монтирах отново. След като го монтирах, запалих, потеглих и грешката изчезна. След това няколко пъти угасях дригателя и палих, но грешката не се появяваше отново. Предполагам, че грешката е била от типа 51-1 ABS pump motor.

 

Честно казано нямам представа кое реши проблема, но предполагам, че е имало слаба връзка между захранващите пинове на моторчето и клемите в модула.

 

Надявам се това да е полезно като опит.

 

 

Поздрави на всички!

post-35265-0-91155600-1492962071_thumb.jpeg

post-35265-0-95180300-1492962226_thumb.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Моля за вашата помощ. На прикачената снимка са грешките, които е записал моят ABS. Моля кажете какво трябва да се направи с изключение на първата. Намирам се в Пловдив.

 

Благодаря предварително!

post-35265-0-69005400-1493805798_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трите грешки са с един източник, само че с този превод звучи много неясно. Помпа/реле, по-добре дайте самите кодове за грешки, така бихме помогнали повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

кодовете се виждат на снимката - 11, 51, 53, 61 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помагаме - сменя се целия модулатор .Като начало направи диагностика с Хонда тестер.

Грешките трябва да излязат във вид 51-1,53-1,63-1. Но може и да се с 2 накрая. КТС не хваща нюансите... в грешките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега!

 

Всъщност имам друг модул, с който да сменя моя. :) До колкото съм чел в други теми, този проблем подлежи на ремонт и ако успея да открия причината, ще ви споделя как се отстранява. До колкото съм вещ - електрониката на ABS си е в блока със сервото и предполагам, че релето, което захранва модула при запалване си е отишло и трябва да се смени. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Моля за съдействие за проблем с АБС-а на Honda Jazz 2002. На снимката може да видите каква грешка получавам при диагностика.

 

Моля за съвет или да ме насочите къде да отида в Пловдив.

 

Благодаря предварително!

20180608_170433.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли дали е здрав бушонът на ABS-а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Проверени са предпазителите. Също така сменях и АБС модула. Също така в сайта http://www.hondafitjazz.com/ има представена методика за диагностика на проблема, която също направих и мисля, че се губи едно от захранващите напрежение и също има един модул, който не знам как да достигна за да изпълня цялата диагностика. 

 

На няколко места прочетох, че има сервизи, които отстраняват проблема на цена от 30 - 40 лв., но никъде не беше посочен сервиз, който го прави :) По тази причина и аз за пореден път моля за съдействие ако някой знае къде мога да отида да отстраня този проблем да ме насочи.

 

Благодаря още веднъж!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ..някой знае ли къде стои релето на ABS ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в менюъла - търси "fuses" - бушони и релета. Под капака до акумулатора и в кабината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ..някой знае ли къде се намира релето на ABS дава ми грешка 54 ? Благодаря 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз искам да попитам за Jazz 2002 къде се намира релето за ABS помпата. Грешката е 53-01.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм наясно освен бушона всичко останало, като електроника е в модула на помпата. В моето семейство има два джаза L13ки. С единия ту го имаме този проблем, ту изчезва. Грешката е тази за релето. Моето мнение е смяна на целия блок. Ако някой от горе питащите или друг колега е намерил решение освен смяна на модул с тази грешка за релето нека да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших проблема с лампата на АБС. Ще напиша с няколко думи как премахнах проблема,може да е от полза за някои хора сега или в бъдеще. 

 

След консултация с познат майстор и диагностика (грешката мисля започваш с 5ца или нещо от сорта и ставаше въпрос за реле ако не се лъжа) ми беше казано че най вероятно е блокирал клапан в модулатора. Тъй като колата и трябва на жената почти нон стоп реших да я оставя когато има тя време а между другото по прочетох някои чужди форума. От прочетеното разбрах че най често проблема е в Ел мотора на АБС модула. Свалих го (3мин и два болта по късно) отворих го (с много тънка отверка или нещо тънко но здраво), като преди това му щракнах една снимка за ориентиране. Вътре беше доста мръсен, четките бяха свършили и долния лагер който остава в корубата беше пълен с гняз и почти блокирал. Лагера се чисти лесно (спрей за ел контакти без омасляване за да не събере пак гняз), но ротора, където четките правят контакт се чисти доста по трудно. Беше черно навсякъде с лека корозия на дупки. След зачистване с шкурка и поставяне на ново в колата със старите четки, лампата изгасна и АБС-а проработи перфектно. Пак го свалих за четки че така и така са за смяна и го дадох на един пичага Краси който бачка на Сливница и Ръковска и час по късно и 20 кинта всичко беше топ. Той също го почисти за още по добър контакт и сега няма грешки и лампи. 

Четките са с размер 4х4.5х12, като за 12та на края не съм сигурен. Страничен извод от към 4ката и трябва да са медно-графитни. Тъй като не намерих такива се стигна и до него а той самият просто преправя по големи, но върши идеална работа. 

Ако някой иска негови контакти да ми пише на лично. 

 

 

П. П. 

При отваряне на мотора има в дъното преди втория лагер една шайба и една пружинна контра шайба. Те остават по магнита. При зглобяване се слагат отново на оста и корпуса с магнита вътре се пуска от горе така че да не ги дръпне пак при зглобяването. Малко е играчка, но не е голяма драма. Контра шайбата се слага с остриетата към ротора и с гладката страна към втория лагер. 

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Благодарение на колегата ' kitty ' и аз вече си оправих АБС-а. Абсолютно потвържавам казаното по-горе от него - проблема е в моторчето на АБС блока(ако при прочитане на грешка дава "АБС мотор", а не някой датчик), по точно в четките, пружинките и мръсотията вътре. Предвид годините на модела е съвсем нормално да се направи профилактика и смяна на четките и да се зачисти. Моторчето се сваля елементарно с един шестограм. Всеки майстор, който се занимава с ел.инсталации, алтернатори може да го отвори и да го обслужи.

Аз лично насесох маторчето на препоръчания от колегата ' kitty ' момче на Сливница и Раковска и срещу 25лв и 3 часа търпение имах почти ново моторче за АБС-а, което заработи перфектно.

 

П.С. Моля не се доверявайте на всякакви "измислени' майстори. Аз за последната година се консултирах в два големи сервиза за алтернатори и стартери в София относно неработещия АБС на Джаза. След направена диагностика от тяхна страна и изкарване на грешка тип "АБС мотор", ми се обяваваха цени от сорта на минимум 120лв и колата да остане поне два, три дни при тях. Не можело аз да си сваля сам моторчето и да им го занеса....  От другия сервиз - коментара беше, че трябва да се разглоби цялата система на АБС-а и да се проследят всички кабели и датчици. Какви датчици - проблема си го пише, че е моторче??? Така, че да знаете - не струва 120лв , а 20 - 25лв. където и който и да го прави. Реално то няма какво друго да се счупи вътре в моторчето, освен едни още лагери, които са супер здрави и те нямат склонност да се чупят за този модел. 

Поздрави!

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, hugh написа:

Здравейте колеги,

Благодарение на колегата ' kitty ' и аз вече си оправих АБС-а. Абсолютно потвържавам казаното по-горе от него - проблема е в моторчето на АБС блока(ако при прочитане на грешка дава "АБС мотор", а не някой датчик), по точно в четките, пружинките и мръсотията вътре. Предвид годините на модела е съвсем нормално да се направи профилактика и смяна на четките и да се зачисти. Моторчето се сваля елементарно с един шестограм. Всеки майстор, който се занимава с ел.инсталации, алтернатори може да го отвори и да го обслужи.

Аз лично насесох маторчето на препоръчания от колегата ' kitty ' момче на Сливница и Раковска и срещу 25лв и 3 часа търпение имах почти ново моторче за АБС-а, което заработи перфектно.

 

П.С. Моля не се доверявайте на всякакви "измислени' майстори. Аз за последната година се консултирах в два големи сервиза за алтернатори и стартери в София относно неработещия АБС на Джаза. След направена диагностика от тяхна страна и изкарване на грешка тип "АБС мотор", ми се обяваваха цени от сорта на минимум 120лв и колата да остане поне два, три дни при тях. Не можело аз да си сваля сам моторчето и да им го занеса....  От другия сервиз - коментара беше, че трябва да се разглоби цялата система на АБС-а и да се проследят всички кабели и датчици. Какви датчици - проблема си го пише, че е моторче??? Така, че да знаете - не струва 120лв , а 20 - 25лв. където и който и да го прави. Реално то няма какво друго да се счупи вътре в моторчето, освен едни още лагери, които са супер здрави и те нямат склонност да се чупят за този модел. 

Поздрави!

Здравей, колега,

 

Аз също се бях сблъскал с този проблем и ми отне доста време да го реша :) Споделил съм опита в тема "Поправка на ABS мотор". Не знам как да споделя линк към темата, но това е точното ѝ заглавие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.08.2020 г. at 15:59, kitty написа:

Днес реших проблема с лампата на АБС. Ще напиша с няколко думи как премахнах проблема,може да е от полза за някои хора сега или в бъдеще. 

 

След консултация с познат майстор и диагностика (грешката мисля започваш с 5ца или нещо от сорта и ставаше въпрос за реле ако не се лъжа) ми беше казано че най вероятно е блокирал клапан в модулатора. Тъй като колата и трябва на жената почти нон стоп реших да я оставя когато има тя време а между другото по прочетох някои чужди форума. От прочетеното разбрах че най често проблема е в Ел мотора на АБС модула. Свалих го (3мин и два болта по късно) отворих го (с много тънка отверка или нещо тънко но здраво), като преди това му щракнах една снимка за ориентиране. Вътре беше доста мръсен, четките бяха свършили и долния лагер който остава в корубата беше пълен с гняз и почти блокирал. Лагера се чисти лесно (спрей за ел контакти без омасляване за да не събере пак гняз), но ротора, където четките правят контакт се чисти доста по трудно. Беше черно навсякъде с лека корозия на дупки. След зачистване с шкурка и поставяне на ново в колата със старите четки, лампата изгасна и АБС-а проработи перфектно. Пак го свалих за четки че така и така са за смяна и го дадох на един пичага Краси който бачка на Сливница и Ръковска и час по късно и 20 кинта всичко беше топ. Той също го почисти за още по добър контакт и сега няма грешки и лампи. 

Четките са с размер 4х4.5х12, като за 12та на края не съм сигурен. Страничен извод от към 4ката и трябва да са медно-графитни. Тъй като не намерих такива се стигна и до него а той самият просто преправя по големи, но върши идеална работа. 

Ако някой иска негови контакти да ми пише на лично. 

 

 

П. П. 

При отваряне на мотора има в дъното преди втория лагер една шайба и една пружинна контра шайба. Те остават по магнита. При зглобяване се слагат отново на оста и корпуса с магнита вътре се пуска от горе така че да не ги дръпне пак при зглобяването. Малко е играчка, но не е голяма драма. Контра шайбата се слага с остриетата към ротора и с гладката страна към втория лагер. 

 

Добро утро колеги. Имам проблем и аз с моторчето и ще бъда благодарен ако ми пратите координати на Краси( който работи на Сливница и Раковска). Дошло е време да се ремонтира😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че за точно този Краси става дума - http://kramax90.com/

Миналата зима ми се повреди мотора на вентилацията на предишната ми кола и за 35 лева го рециклира напълно - четки, колектор, не си спомням, дали смени и лагер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности за колегата mEtaka_dts, при мен грешката беше 51-1, точно с изваждане на моторчето и раздвижване с винтовера се изчисти, при следващ проблем ще ходя и за рециклиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...