Jump to content
Markony

Впечатления от Харви 2 ген.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Като я запалих тестовата, двигателя работи като часовник, не се чува, направо кеф. Сглобката няма нищо общо с мексиканската, вратите са напаснати много добре и се затварят леко, предния капак е напаснат не хлопа, всичко е много добре напаснато. Колата е обезшумена много по-добре от мексиканската, даже някъде бях чел, че японските версии (вече новите модификации HR-V са японци) са с някакви микрофони, които намаляли шума, много по безшумна е. Аз я напънах малко повече, така задържах на 180км някъде и не ми направи впечатление да е много шумна, за разлика от предишната. В движение е много добре, само вариаторна се чува, поне така мисля, но ще дам повече информация като я подкарам по сериозно.

Точно както предполагаш, забравих да го спомена, че отзад е торсиона греда, в БТ и това не знаеха какво е торсион...ХаХа

 

Подкарах тестовата кола, музика и всичко изключено и само се услушвам за нещо, да хлопне...ХаХа

Да кажа, че си изпросих с оглед предишните проблеми, които имах със старата по-голям тест драйв и карах, магистрала, лоши разбити пътища и поредици завой с изкачване, никъде нямаше нещо да ми направи впечатление, че хлопа или не е наред. Изпреварва много бързо, даже и в завой, само натискаш газта, като тролей е.

Със стандартния тест драйв, който предлагат до гара Яна и обратно нищо не можеш да усетиш.

 

Аз мисля, че като ще оставяш една торба пари, поне можеш да я изпробваш във всякакви режими, прав ли съм?

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си. Аз дори бих намерил тъмно място за да видя как светят фаровете.

Едва ли вариаторът е шумен, по-скоро се чува мотора. Иначе японското си е японско. На моя вехт вече Акорд само жабката понякога проскърцва и шоф. седалката има лек луфт в релсите.

А в БТ си е така - те не знаят много за колите - само ги продават.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жената мяса доволна, та тва е най-важното. :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, това е дилърката, да не те чуе жената, че...ХаХаХа Може и тя да е доволна...ХаХаХа

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре изглежда вън и вътре. А с автомата ще си върви доста :)  На хонда CVT-то е едно от най-добрите. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пууу, тя като нова! Хай - честита да ти е!

CVT-то като на Сивик 10 ли е - със 7 псевдо фиксирани предавки в ръчен режим?

Ако имаш възможност и където е безопасно - направи клипчета на ускорението в автоматичен и ръчен режими на трансмисията, да видим оборотомера къде танцува?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След първата зима, няма да е така лъскава...ХаХа

Да, доколкото четох е същия, няма предавки има 7 симулативни с ръчен режим. Мисля, като имам път да я пробвам на летището на с.Крайници, да не стане някоя беля по пътя и ще запиша клипчета. Снимах окачването, но не е чист торсион, по скоро е на мост, не знам нека някой да даде  мнение това от долу какво е точно.

 

П.С. Вчера както си карах из града бавничко и отзад ми се лепна едно Ауди А3 с едни кулери, едни брони с едни хаспуси гърми трещи и ме бута отзад. Давам му път бучи ми на главата и като и набих педала и като взе, че изщрака педала, кик-даун ли е незнам ама, тая кола кат тръгна такъв ластик му направи, че после мина кат н..кан.

Редактирано от dan_koloff
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, dan_koloff написа:

 Снимах окачването, но не е чист торсион, по скоро е на мост, не знам нека някой да даде  мнение това от долу какво е точно.

  Задният ти мост е полузависимо окачване тип торсионна греда. Тоест П-образната част между двете колела работи на усукване и стабилизира колата в завои без отделна торсионна щанга и биалетки. Това е възможно най-евтиният тип окачване, с минимум елементи. Ходът на 2-те задни колела едно спрямо друго е малък и за това при неравности оф роуд прибраното в калника не позволява отсрещното колело да стъпва на терена. При резки маневри по асфалт с голяма скорост вътрешното на завоя също се отделя от пътя, но тук зависи и от сплавта и колко тя е еластична.

  Чисто торсионното окачване е съвсем друг тип. Там има носачи, а вместо пружини има торсионни пръти със шлици в двата си края. Единият е хванат към купето, а другият в носача. Те именно са заместител на пружините или ресьорите като демпферен аламент. Този тип позволява по-голям ход на окачването и регулировка клиренса на автомобила. При Хонда се ползваше в 3-та генерация Сивик и производните и модели (средата - до края на 80-те), както в предния, така и в задния мост. Повечето самоходна военна техника е с такъв тип и до днес. Изключително дуракоустойчива идея от началото на 20-ти век, използвана и при славните Ситроени от време оно.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз така си го обясних, аз им обяснявам на "специалистите", че не е торсион с пръти...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно и ясно обяснено от Цецо, но това си е чиста каручка няма никакъв торсион, поне да беше независимо окачването. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, няма пълно щастие, дори и да е скъпо платено и точно там е лошото - цена като за премиум, а технологията -ентри левъл, но повечето коли в този клас са така. Надявам се че при наличието на новото задно окачване от Сивик 10, следващата генерация на Харвито ще е с него. Дано вместо това не го спестят и при Сивик 11-та ген. Говорейки за оптимизация и тотално преразглеждане на моделната гама на Хонда, и връщайки се в родината си, маркетолозите вложат повечко уважение към крайните си клиенти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се, но не вярвам. Те всички почнаха и от болчета да пестят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последните години Honda наблегнаха доста на CVT-то. Преди беше без симулирани предавки, сега е със и май това е по-добрият вариант. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук може да видите, кой кара старата ми кола на 56 стр...

https://honda.bg/Spisanie/Dreams 2019/

П.С. Да си я кара със здраве и дано няма проблеми с нея, не успях да се запозная с новия собственик, аз знаех доста преди статията в списанието кой е, макар от БТ да не искаха да ми кажат с цел да не му досаждам или да му кажа нещо, защото бил VIP... ХаХаХа

 

Има статия и за новата, за жалост списанието вече ще е само on-line...

На новата навъртях 4000км, никакви проблеми, разход извънградско с двама души и багаж 6.5/100, сигурно може да падне и още, не съм карал за икономия. Тествах я и на много завой, за пример давам пътя от Петолъчката-Котел-В.Преслав-Шумен, тествах ръчния режим супер е за завой и на спускане и изкачване. Иначе по завоите само на ''S''. За изпреварване примерно на Под Балкана с ''KickDown'' на ''D'' или ''S'' изпреварвам по доста коли на веднъж и то доста добре. Определено ''S'' е за завой, спускане и изкачване и когато искаш да изпревариш по-бързо. Доста съм доволен от колата, пак ще го кажа, усеща се много добре на пътя и вариатора ми допада, колата не уморява. Ходих до Дуранкулак по странични пътища и проходи и лоши и хубави, нямам забележки. Колата е ограничена на 207км/ч и това тествах, може да се отключи и ще прави 238км/ч но не знам дали е добре за вариатора... След време бих я отключил, просто да е отключена, далеч съм от идеята за високи скорости, но има по някога дразнещи субекти по пътищата, на които всеки им пречи и много обичат да присветкат с къси-дълги, но като им направиш ластик и после гледат като след Лоботомия...

Дойде ми затъмняващото се огледало и този месец ще го слагат в БТ, ще кача снимки преди и след... До скоро...

 

Още нещо забравих да спомена което ми направи впечатление, пълно е с шумкари, това както и да е хората си снимат. Ама друго ми направи впечатление за целия преход един човек не ми присветна да предупреди. На какво се дължи това? Може би новите шофьори не знаят, че не е лошо да присветнат, а може да не знаят къде са им дългите ХаХаХа или просто вече на никой не му пука за другите...

Редактирано от dan_koloff
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.08.2019 г. at 22:10, dan_koloff написа:

Ето тук може да видите, кой кара старата ми кола на 56 стр...

Писах ли ти го, след като се видяхме, че мисля, че е той, или само съм си мислил да ти пиша?!

 

Едно време (преди 15-ина години) го имаше в някой от първите броеве на списанието, където тогава караше един сивик 7-ма фейслифт и вероятно за това точно за него се сетих, като каза, че я е взело VIP ТВ лице.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ми писал. Аз не знам като им плеснат това VIP, кое им е VIP-а ама хайде щом така се чувстват по-добре... ХаХаХа

 

Чакай да драсна за колата...

Колата има два сервизни интервала ''А'' (на него се сменя само масло) и ''В'' (на него се сменя масло + филтър), това са основните, които индикира на таблото, другите компоненти се сменят по СК (сервизната книжка).

Измервала си натоварването на двигателя примерно ако караш много градско, мото часовете са повече и километрите за смяна падат и съответно ако караш повече извън градско километрите до смяна са повече. Сигурно си мери и мото часовете и си ги регулира там тези интервали.

Та за да ми важи гаранцията се наложи смяна на масло на 4500км и зануляване на ''А''. Сега следващата смяна на ''В'' ми я дава на 8000 км. Редува ги масло, после масло + филтър, после пак само масло и т.н. Може и аз да го разбирам грешно, но така си го обяснявам, защото в БТ много не обясняват...

 

Абе според мен можеше да си карам до 8к ама нали трябва да дам 140лв. за масло и печат в СК...  Маслото е Honda 0W-20

Хубавото е, че следващата смяна ми е безплатна...

 

Поставихме и новото огледало, искам да подчертая, че огледалото се поставя трудно и се разглобява доста. За монтажа на огледалото ми взеха 150лв. Момчето, което го постави беше доста внимателен, прояви разбиране, използва само специални инструменти за разглобяване и пръсти ХиХиХи без да бърза и никакви груби отвертки.

С тази задача се справиха на 6, за което им слагам 1+...

 

IMG_20190817_191230.jpgIMG_20190817_194025.jpg

Редактирано от dan_koloff
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dan_koloff написа:

защото в БТ много не обясняват...

Как ве, сега чета списанието, към което си дал връзка. Ето Бултрако какво пишат в статията за HR-V sport. Вж. стр.8:

 

Capture2.PNG

 

Т.е. имаш 6.1 извънградско, 6.7 градско и като ги комбинираш някак си, става... О, чудо! 5.9л/100км!!! :blink:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани ги тия писания, колата гори извънградско 6.5/100, градско 8.5/100, сега като София е пълна харчи 9.5/100 и зимата най-вероятно ще харчи 10.5/100... ХаХаХа

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно са се объркали, искали са да напишат 5.1. Иначе при мен заводските показатели за разход са много близки до реалните, гори ми средно между 5.5 и 5.9 комбинирано, като съм падал и на 4.5 на първокласен път, където се кара с около 90.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.06.2019 г. at 11:04, Drone написа:

В последните години Honda наблегнаха доста на CVT-то. Преди беше без симулирани предавки, сега е със и май това е по-добрият вариант. 

Има си недостатъци, но те са пренебрежими в стандартни и спокойни режими на експлоатация.

Любопитно е дали тези "фиксирани" позиции могат да се променят софтуерно? Първата и последната предавка (и предавателното им отношение) е ясно че са конструктивно обусловени от размерите на шайбите, но тези 5 между тях могат да бъдат и 7 или пък да се променя "стъпката" помежду им.

Примерно стандартен режим (с равни интервали не на шайбите а на оборотите на мотора - примерно през 500 об/мин. ), по-спортен (с по-къси 4 предавки в диапазона до 100км/ч, а останалите до 200км/ч) и икономичен - дълги 3 до 100км/ч и по-тесни граници на следващите 4 до 200км/ч. Тая схема е за маломощни ДВГ, но при тези над 200 коня може и да е друга, макар че там е важен въртящоя момент който може да понесе ремъка и шайбите и това едва ли е много перспективно, вървейки към електрификация. При ДВГ идеята е еко и икономично използване в щадящ оборотен режим на мотора и в този диапазон да има по-голям избор от предавателни отношения. Примерно "градски режим", който активираш умишлено и в него всичките 7 предавки са в диапазона до 120 км/ч (по големите европейски градове има централни артерии в които е разрешено 80 или 90 км/ч). Така автомобилът може да е доста динамичен и с ДВГ под 100 коня, а в същото време икономичен на 2000 об/мин при стандартните 50км/ч.

Не се сещам причина тази концепция да не се ползва във вариаторите, а не е трудно и не струва нищо, освен опции в наличния софтуер, който така или иначе се прави и проектира да е угоден във всички режими, но не е оптимален.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оплакване: 2 години и 45000 километра на Мексиканеца с 1.5 директно впръскване. Маслото силно смърди на бензин още на 4000 километра. Разреждането е факт. Може да се очаква преждевременно износване на мотора. Предполагам важи и за турбо GDI мотора. Май въпросът е колко преждевременно ще е износването или по-скоро колко години ще си държим колите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ти казвам как да си решиш проблема: При тези мотори (с директното впръскване), когато бензина не е хубав (в БГ е трудно с горивата) или караш колата градско и не и изпъваш косъма примерно по магистрала, горивото може  да не изгаря добре и част от него попада в маслото, от там може да се вдигне и нивото му. Няма да се плашиш, сменяш масло по-често, за де не губи смазочните качества, сменяй го на 6000км ако трябва. Изминатите километри не са мерило, трябва да се гледат мото часовете, нали в задръстването двигателя си работи на място. Моята мери мото часовете и от там изчислява кога да сменям маслото, в началото ми се струваше тъпо ама не е така... Проблемите на моторите с директно впръскване са много за съжаление. Виж нивото на маслото и го смени... Това ми писаха хора от чужди форуми, това споделям... А колите вече се правят да изкарат гаранционния период и после, който я вземе не ми се мисли...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Добре изглеждат, но сложи още нещо червеничко.

Чичо Скрудж още другата седмица (след сутрешния блок) ще обикаля с поне 6 стотачки в джоба + 50лв за гумаджиите при всяко преобуване на единствените си джанти, ма всички така сме почнали. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червеничко има, червен конец на дръжката на врата против уроки...ХаХаХа Мислех да сложа и червените капаци ама щипките са много финни и ако ги свалям зима-лято ще се счупят. А му бях предложил много добра цена и щеше да си има и зимен и летен комплект, ама като му се свидят пари да виси по гумарниците. Може да са му били тежки джантите и да няма сила да ги товари в колата...ХаХаХа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за всичко което споделяш за КОЛАТА и за това че споделяш!

Само, АЗ ще допълня: чичо Скруч се казва Георги Любенов и се има за ТВ журналист. 111 място по свобода на медии... Написах го, олекна  ми, ако трябва!? - изтрийте го!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 hours ago, dan_koloff said:

Малко зимна информация, преобух си колата. Понеже ми бяха останали червено-черните джанти, защото ония ''VIP'', където взе стара е тип Чичо Скрудж и не ги поиска, а аз му ги давах на много ниска цена заедно с подарък червените капаци за огледалата (ако някои закъса имам капаци за огледала, могат да се пребоядисват) и реших да си ги оставя за зимни. Параметрите на джантите са същите, а гумите са 225/50/18 Michelin Pilot Alpin 5, ще ги видим тази зима как ще са... Купих си професионален ниско профилен крик (понеже поисках в сервиза до нас да ми услужат, за да си сменя гумите и отговора му беше - Знаеш ли защо имам? Аз: Не, Той: Защото не давам! Аз: Така ли? и си купих, като го свалих от колата и идва и ми вика ти сервиз ли ще отваряш, а аз му викам ти нали не даваш и аз си купих) с две помпи от 75-500мм (ако някой е в нужда може да дойде да го използва), гумите ги стягам с динометричен ключ стар руски, баща ми каза, че е стегнал над 200 глави тоя ключ, пак в тоя сервиз до нас ми се смееха на ключа, ама като го замери с неговата Beta за 1000лв. и се опули, че мерели еднакво... ХаХаХа е пружина сигурно е омекнала ама върши работа...

IMG_20191026_120933.thumb.jpg.a29f0232c16beaa552d316a4aa2af9d7.jpgIMG_20191026_120923.thumb.jpg.70dd52a1b9de58dd80174424e9e87505.jpgIMG_20191026_120947.thumb.jpg.c31e0e017bcf1cac1c49d8ef12cb66f2.jpgIMG_20191026_120940.thumb.jpg.f6b22f40ea7063d62ef3b59501395421.jpgIMG_20191027_092105.thumb.jpg.cc5b598b394a9cf9dbbdeb58b6888cf0.jpg

 

 

Хубаво е когато са ти гумите на джанти и сам ще си ги слагаш,поне през сезон да ги водиш на баланс ще се учуди колко се е променил той.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ги сваля, махам балансите, измивам ги  и напомпвам малко повече и така си седят до другия сезон. После следващия сезон ги карам само на баланс и тогава ги слагам. Свалям зимните, махам балансите, мия, помпам ги малко повече и т.н. Така го правя, така съм си свикнал... Днеска си източих и лятната течност от казанчето, защото беше пълно и няма кога да я изпръскам, имам една помпа за флуиди и стана много бързо и си налях зимна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, kalintry написа:

Евала за всичко което споделяш за КОЛАТА и за това че споделяш!

Само, АЗ ще допълня: чичо Скруч се казва Георги Любенов и се има за ТВ журналист. 111 място по свобода на медии... Написах го, олекна  ми, ако трябва!? - изтрийте го!

Трябва повече хора да споделят за колите, а Гошко го има в списанието и не е тайна...ХаХаХа

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за съвет: Колата я придобихме вече, но има още 3 години гаранция. Искам да не сменяме масло в Бултрако.Има ли вариант за обслужване на друго място, без да пада гаранцията? Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти слагат Хонда оригинално масло с провилния вискозитет,и оригинален филтър какъв е проблема.

Но всички други вариации на неоригинално масло и филтри ,искат по бързо да се върнеш като излезеш от гаранция.

Аз бих си купил маслото което желая и е правилното, и като изляза от обслужване ще източа тяхното и сложа моето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагат 5w40 уж Хонда, ама от варела. Двигателят крещи ,че не е за това масло. Супер муден е и след 3000 оборота звучи все едно е на 7000. Просто всеки път се ядосвам като се сетя.... Други съвети някой? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.12.2019 г. at 19:26, CARPERA написа:

Ако ти слагат Хонда оригинално масло с провилния вискозитет,и оригинален филтър какъв е проблема.

Но всички други вариации на неоригинално масло и филтри ,искат по бързо да се върнеш като излезеш от гаранция.

Аз бих си купил маслото което желая и е правилното, и като изляза от обслужване ще източа тяхното и сложа моето.

 

Според теб,щом е в гаранция колата,колега трябва да плаща два пъти,за едно и също нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е от варела.
Да не си мислите, че поръчват тубички с масло...
Те тия варели не се застояват, да не сменяват масло един път в месеца...
Друг е въпросът, дали е правилното масло за съответния ДВГ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Явно е неправилно :D Тва HR-V се кара с 0W20. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джаза, който в момента карам е обслужван в Швейцария с 5:30 докато е бил в гаранция, след това с 5:40.

Не мисля, че швейцарците са толкова прости.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...