Jump to content
bob40

Влизане в авариен режим

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди 1 ден си карам сивика 1,7 цтди 2002г. и в началото на магистралата, като дадох повечко газ да ускоря колата, влезна в авариен режим.

Успях да се прибера, като карах с до 60-70, за да не я тормозя допълнително, над 2500 оборота не вдига.

Докато се прибирах усещах, че колата работи много по-тихо и гладко от обикновено, това особено се усещаше на празен ход - няма почти никакви вибрации от мотора. Въпреки, че е в такъв режим, просто двигателя със сигурност работеше по-тихо и равномерно от преди.

Та изгасих я, след 2-3 мин. я запалих пак и нямаше проблем. Покарах отново малко и пак влезна в авариен.

По принцип през зимата ми беше гаснала в движение 2 пъти (около нова година), но се оправяше след смяна на горивен филтър и ми казваха, че сигурно е от замръзнала нафта, а компа отчитал недостатъчно налягане на горивото. И си мисля, че тия изгасвания и сега имат някаква връзка.

Аз ще си я водя на диагностика, но сервиза, който съм избрал е на 30тина км. от мен.

Дали ще е проблем, ако бавничко я закарам до там?

И вие как мислите, какви са възможните варианти?

Също, ако знаете читав сервиз за хондичката, може да споделите.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-Vто го мъчихме в авариен режим 200км с 90-100км/ч и нищо му няма. Накрая махнахме ДПФ филтъра и всичко се оправи. Така че, предполагам за 30км нищо няма да стане. Освен да вкара дизел в маслото и после смяна на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко ти струва това удоволствие колега, от както го направи, имал ли си ядове

и може ли да споделиш на лично примерно, къде го прави?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Сивик 7-ма няма DPF, така че да не дадете на някой майстор пари за "премахването" му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре де, тогава от какво може да влиза в такъв режим ?

Нещо по турбината ли?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е стандартен проблем на тия Civic-и. Проблема е от датчика на налягането на турбото.

За повече инфо и евентуален fix погледни в тая тема тука:

http://www.civinfo.com/forum/previous-civics/122579-honda-civic-1-7-ctdi-limp-mode-fixed.html

Глупавото е било, че актуатора/датчика се задръствал и в линк-а правят fix с оня препарата с голата глава като на С.Т. Проблема го имало и при други дизели, та тоя от Link-a направил copy/paste на fix-овете за другите дизели към турбото на 1,7 дизеловия Civic.

По-рано през седмицата ходих да ми правят хибридно турбо и т.к. , и моята беше започнала да го прави на 5-та при яка газ по нанагорнище да влиза в авариен режим, указах на майстора да ми сложи друг датчик, с по-високи норми, за да не го прави повече. Още ме мързи да изкарам колата на test drive на едно място, където със сигурност ще се прояви оправен ли е проблема или не. Преди време никой не е поглеждал какво генерира проблема (т.н. limp mode) и като се прояви ........... айдеее да сменяме турбото, като за по-лесно и да дерем клиента.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами струва си да се опита, но аз не съм толкова технически компетентен.

Трябва да намеря някой ентусиаст с малко повече познания и жажда за бира, и да пробваме.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз всъщност забравих да добавя, че ходих на диагностика и ми казаха, че турбото пренадува.

Според тях причините може да са следните:

Неизправен соленоиден клапан n75, проблем с турбото ( запечена геометрия или нещо друго).

Казаха ми първо да сменя n75, ако не се оправи, сваляме турбото за чистене.

Дали този линк е валиден в моя случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно доста често той е причината:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01262

Не сме само ние потърпевшите, най-добре да чеприм от опита на другите (на BG):

http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=23594&sid=aed0ec771d00ec1249d516b55df52f75

Явно е валиднo в твоя случай каквото са ти казали :).

Още по темата, но без да са предложили fix, но пак имащо info (на BG):

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/97095-afn-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-n75/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем от скоро. Компютърът не записва грешки, водих я на майстор, но не е сигурен от какво може да е. Случва се основно по баир, на 4-5 скорост с 70-80 км/ч. Моята е фейслифтова и уж проблемът с датчика на комюптъра е оправен. Да сменяме ли н75 клапана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същият проблем от скоро...

Колега, има достатъчно изписано по тази тема, просто си отдели 30-40 мин за четене, а между другото проблема не е в датчика на компютъра, а в геометрията на турбото (това е лично мнение), което е оправено при фейслифта, моята е 2003, аз също имах светещ chek engine и така наречения ,,limp mode", това се дължи на нашите качествени горива в твоя случай, според мен. Така че те съветвам, намери кадърни момчета да ти изчистят турбото, слагай от време на време добавка за дизел (аз слагам Bardhal), не бързай да гасиш след дълъг път (говорим за 1-2 мин.) и не качвай над 2500 об/мин. при незагрят мотор. Аз, моя проблем го реших за точно 70лв. Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгубих 1-2 дена в четене на какво ли не. Уикенда на 2 пъти светна чека и записа грешки. Ходих в Юби Ко, казаха ми чистене на геометрията. 360лв обявиха. Механикът вика, че 30% от случаите, до 1 година пак се появявал проблема. Имали клиент, 2 пъти му чистили, на 3тия път взел добавки за турбото и се оправил, 3 години вече нямал проблеми. Поръчал съм Wynns turbo cleaner, да видим.

Как си реши проблема за 70лв? На повечето места взимат бая за чистене на геометрия. Иначе както казах, моята е фейслифтова, от 2004-та. Но явно е с малкото турбо, защото механикът ми каза, че от 2005-та нататък са оправени. Което е странно, навсякъде чета "при фейслифта е оправено", но фейслифта е от 2004-та.

Та, механикът каза, че не иска да ми взимат парите. За нещо е така и да пробвам първо с добавки. Обмислям да направя процедурата с въпросния флакон и после да я опъна 100 км по магистралата на 3-4к оборота.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно въпросната геометрия, мой познати работят в голям сервиз, а вечер продължават да упражняват професията в гаража на татко и наистина знаят, какво и как да го направят, така че, така и така ще я опъваш 100 км по магистралата, ако ти се разкарва до Стара Загора, драсни ми един ред. Мога да уредя нещата, а дали се проявява след 1 год. ще видим, аз изчистих моето турбо октомври и до този момент се отпаря да варви. А за добавката Wynns, е добра идея, но при вече натрупан нагар, дали ще има ефект? Но пробвай, нищо не ти пречи, поздрави и успех.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчистиха ми геометрията преди 15 дена и до сега да чукна на дърво - всичко е ок. Взеха ми 130лв, Росен който е работил в Кайан сервиз преди - сега си има гаражен сервиз на пловдивско поле 9.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте! И при мен го имаше същия проблем с влизането в авариен режим, колата я имам от година и малко - фейслифт 2005 проверено по рама! За година беше го направила 2 пъти, в голям срок от време, но не и обръщах внимание, понеже след гасене и повторно запалване нямаше никакви проблеми, а и не бях я закачвал с диагностика, да проверя за записани грешки! И така до преди месец, когато започна да зачестява и в последствие стана хроничен проблем, изразяващ се след форсиране на 2-3-4-5 та предавка, в спиране на турбината след 2500 RPM, влизане в авариен режим и светване на чек, но не винаги. Грешката се записва P0238 boost hight presure. След като се разчетох из форума за подобен проблем, разбрах че е масово това нещо и че при повечето проблема се решава със смяна на соленоида, управляващ актуатора на турбината. Така и направих, макар моя да си работеше при тест, уви нямаше резултат и тогава реших да проверя всичко по веригата, което би могло да го причини. Мина се през стойности на мап, проверка на вакуум, и тнт. и така всичко си беше ОК. В крайна сметка реших да свалям турбина при първа възможност (все пак не ме е оставила и се движи, а и трябва да се работи), за 2-3 часа беше всичко долу. След като откачих актуатора от петата за геометрията се усещаше съвсем леко задържане в полузатворено положение, отворих я и имаше съвсем леки отлагания от сажди. Съжалявам, че не мога да приложа снимки преди и след процеса, но след старателно почистване с обезмаслител и други препарати за отлагания, светна като нова, едвам доловимото задържане изчезна и се движеше отлично! Сглобих с молитви, дано се оправи, че вече ми беше дошло до гуша и мислех да я засилвам в някоя стена, ако не тръгне да върви нормално! Резултатът е на лице, 2-ра седмица няма забиване, няма нерви, не следя обортомера, че да не спре да върви. Цялата работа ми излезе 15лв, това е ако умеете да боравите с инструменти и знаете какво правите! Не стреляйте на посоки, а първо отмятайте признаците един по един. Не е нужно да сменяте турбини и куп датчици, за да се реши даден проблем. Аз работя в сферата на авточастите и мога да ви дам съвет за клапана на турбината, който оригиналния, е безбожно скъп. 36170 -PLZ-D11 не е проблем да се замени с далеч по-евтиния 7.21903.44.0 , все пак функцията им е еднаква, а се монтира с удължаване на единия вакумен маркуч.

Поздрави и много безаварийни!

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Днес както си карах по магистралата с около 140, светна "Чек-а" и колата влезе в авариен режим. Прибрах се някак си,но ламичката продължава да свети и не може да се форсира...Някакви идеи?

Колата е Honda Civic 1.7 CTDI 2003

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Гръцки! Добре дошъл!

Чека индицира над 200 проблема. Няма как някой да ти каже наизуст какъв е проблема. Ще ти се наложи да посетиш диагностик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря! Да, предполагам... Последният път като го направи това, ми бяха забравили един парцал, като ми сменяха маслото и беше запушил тръбата към въздушният филтър... Уговорих се след работа да я закарам. Мога ли да я карам така или зависи от проблема, който има? Продават ли някъде Diagnostic tools, в ebay не намерих за моя модел.


20170331_115241_zpsib3vmttn.jpg

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, тази зима всички ни "налази" тази грешка. Ето няколко теми, в които е писано по въпроса. По-важното е категоричен отговор на въпроса няма.

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=100458&hl=p0238&do=findComment&comment=1057485409

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=40720&hl=p0238

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=44905&page=9&hl=p0238&do=findComment&comment=1057275862 - единствено колегата Skiller казва, че след смяната на 36170-PLZ-D11 нещата са се оправили.

Ето и част от сервизното ръководство, даващо напътствия за тази грешка.

post-26717-0-40293500-1490956274_thumb.jpg

post-26717-0-30344900-1490956291_thumb.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! Много полезна и изчерпателна информация. През почивните дни ще почета по подробно. Иначе грешката ми я изчистиха. За сега, предполагам, мога да карам без да я натискам много...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си я караш, почти както досега. Това "почти" се изразява, че обикновено като вдигнеш над 3500 оборота на 3-та предавка, отново ще влезе в авариен режим. Спираш, гасиш, палиш и газ. Може да си купиш един четец ELM 327 и с приложение на телефона (например Torque) да си четеш/триеш грешките по всяко време. Лека вечер! Калинихта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Карам 7 генерация 2003 1.4 90 коня бензин. Днес докато шофирах, ми светна лампата на двигателя и колата изгасна. При завъртането на ключа се чува едно като почукване откъм двигателя и колата не иска да запали. Ще съм благодарен, ако ме светнете какъв би могъл да е проблема или да ме насочите към някой специалист от Пловдив. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си я караш, почти както досега. Това "почти" се изразява,че обикновено като вдигнеш над 3500 оборота на 3-та предавка отново ще влезе в авариен режим. Спираш, гасиш, палиш и газ. Може да си купиш един четец ELM 327 и с приложение на телефона (например Torque) да си четеш/триеш грешките по всяко време. Лека вечер! Калинихта

 

 
Благодаря, колега. През почивните дни навъртях 100- на километра, но не съм вдигал повече от 2500 оборота. За четеца, отдавна търся, но не бях сигурен кое би вършило работа за моят модел. Това става ли:
 
Ако до 120-130 Км/Н не влиза в авариен режим съм ок, тъкмо ще е по икономична. :-) Имам 6 цилиндрова Honda- мотор, ако искам да си вдигам адреналина...
Редактирано от dindin
Обединени цитат и собствено мнение в карето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, става този четец. Аз имах такъв, но нещо му стана и след това си купих от тези в по-големите кутии. http://www.totalcardiagnostics.com/images/elm327_bluetooth-2.jpg Една и съща работа вършат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя, че и аз се отървах както колегата Mi7koN след смяна на клапан N75. Даваше ми грешка P0238. Купих си четец и се изкефих, че турбото ми надува на 1,5 бара. Оставих я в тунинг студио, където правят диагностика с живи данни, обадиха ми се и казаха, че турбото надува на 1,5, което не е нормално за нечипосана кола. Пробвал е колата с негов си оборотен разтоварващ клапан от VW и колата се е оправила. Каза, че оригиналния е скъп и се чака 1 седмица, и може да ми сложи същия ден от VAG, който е по-евтин - 148 лв. http://bparts-bg.com/product/328/pierburg-klapan-n75-vag-1-9tdi.html

След няколко дни от същия колега разбрах, че е можело да ми сложи и по-евтин от 90 лв, но живи и здрави, не съм ходил да се разправям, поне се отървах без да чистя турбо, да сменям МАПове и т.н. Сега с четеца виждам, че надува до 1,1 и веднага пада на 0,8.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги аз съм нов във форума!Карам Хонада Сивик 7-ма генерация 1.6 110 коня бензин.Имам проблем с включване в авариен режим,колата не работи нормално все едно работи с половината мощност.Случва ми се за втори път в рамките на 2-3 хил. км,предния път майстора ми изчисти грешките и смениха една бобина и работата беше наред.Някой имал ли е същият проблем и как го е оправил и дали тези бобини си отиват една по една защото има четири такива ще съм благодарен ако някой отговори защото този път колата се развали в чужбина а тука сигурно ще е по скъпо а пък и майсторите не ги знам колко струват.                    5a73798719972_20180201_2216471.thumb.jpg.f44c9c663beeeafce0decbe366179615.jpg     5a73796cc02f6_20180201_2216281.thumb.jpg.621439a18afb86e2c701b65ea24c4353.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си кабелите на свещите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи диагностика, ще покаже ако някоя друга от бобините е заминала. Те не са вечни, добре е че са 4 отделни, а не една както при старите. Ако изгори едната, логично сменяш само нея, ако пътуваш много, и не искаш проблеми може да ги смениш и всичките превантивно. Не е невъзможно да си заминат една след друга. На колко километра е тази кола? Свещи как са, кога са сменяни?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 200хил км като аз съм ги навъртял повечето.Иначе свещите тъкмо се гласях да ги сменям профилактично че ми бяха казали че на 30хил трябва да се сменят тези които бях взел,обаче колата си пали перфектно.Вчера разкачих кабелите за акумулатора да пробвам дали ще се изчезне тая грешка,после ще пиша какво е станало и искам да питам някои ползвал ли е elm 327 за чистене на грешки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ползвал съм. Става за диагностика и чистене на грешки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново проблема е решен.Пак същата третата бобина е изгоряла защото свещите са били издухани до дупка даже ми излезна с някои лев по малко от Бълагария.Майстора си има оригинална машинка за диагностика Хонда надявам се всичко да е ок ама сега трябва да навъртя доста километри за да проверя дали всичко е наред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.02.2018 г. at 14:14, ruil4o написа:

Да, ползвал съм. Става за диагностика и чистене на грешки.

Този интерфейс за диагностика дали става за 7ма генерация 2003г 100кс дизел

Редактирано от Венцислав

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2016 г. at 16:55, bob40 написа:

Здравейте колеги,

Преди 1 ден си карам сивика 1,7 цтди 2002г. и в началото на магистралата, като дадох повечко газ да ускоря колата, влезна в авариен режим.

Успях да се прибера, като карах с до 60-70, за да не я тормозя допълнително, над 2500 оборота не вдига.

Докато се прибирах усещах, че колата работи много по-тихо и гладко от обикновено, това особено се усещаше на празен ход - няма почти никакви вибрации от мотора. Въпреки, че е в такъв режим, просто двигателя със сигурност работеше по-тихо и равномерно от преди.

Та изгасих я, след 2-3 мин. я запалих пак и нямаше проблем. Покарах отново малко и пак влезна в авариен.

По принцип през зимата ми беше гаснала в движение 2 пъти (около нова година), но се оправяше след смяна на горивен филтър и ми казваха, че сигурно е от замръзнала нафта, а компа отчитал недостатъчно налягане на горивото. И си мисля, че тия изгасвания и сега имат някаква връзка.

Аз ще си я водя на диагностика, но сервиза, който съм избрал е на 30тина км. от мен.

Дали ще е проблем, ако бавничко я закарам до там?

И вие как мислите, какви са възможните варианти?

Също, ако знаете читав сервиз за хондичката, може да споделите.

Благодаря предварително.

Колата оправена ли е да не влиза в авариен режим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.03.2016 г. at 11:02, icko_stanev написа:

При Сивик 7-ма няма DPF, така че да не дадете на някой майстор пари за "премахването" му.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.03.2016 г. at 11:02, icko_stanev написа:

При Сивик 7-ма няма DPF, така че да не дадете на някой майстор пари за "премахването" му.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой оправил ли е проблема с забиването на турбото при 3000 оборота и влизане в авариен режим

На 7.03.2016 г. at 11:02, icko_stanev написа:

При Сивик 7-ма няма DPF, така че да не дадете на някой майстор пари за "премахването" му.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа! Понеже през изминалите 2 седмици се боря отново с аварийния режим и записването на грешки P0238 и P1237 тъкмо навреме да споделя развитието. Първо при опит да сваля MAP-а за да го почистя го счупих, беше запекъл и не искаше да излезе и при опит да му "помогна" с отвертка му счупих щуцера. Така или иначе проблема не е в него, просто чрез данните от него се извеждат горепосочените грешки. Чистих MAF (дебитомера) със спрей, EGR-а ми е чист. В резултат на тези интервенции остана да записва P1237 и осезаема загуба на мощност и без да влиза в авариен режим. Свалих турбото и почистих геометрията. Имаше задържане на лопатките точно по средата на хода им, което обяснява усещането за турбо дупка при ускорение. Нагара не беше толкова фрапиращ, но явно достатъчен. Актуатора на турбото се движи трудно, но плавно, както си трябва.

След тези интервенции ускорението се подобри(всъщност се завърна), няма турбо дупки, но по-важното - няма авариен режим!

В крайна сметка при подобни проблеми и симптоми елементите за проверка са : клапан Н75 (намира се от задната страна на двигателя, ниско долу), вакуум маркучетата, актуатора на турбото, EGR-а дали не е запушен, дебитомер, MAP, вакуум помпа, геометрия на турбото. В ръковоството има описани процедури за проверка и съответните стойности. Аз използвам ELM 327 и inCarDoc PRO. Да, не са специализирана апаратура, но вадят живите данни, които са необходими за проследяване на проблема.

Не ангажирам никого с мнението си и не мога да поема отговорност ако някой си счупи колата, на базата на споделената от мен информация.

Поздрави!

IMG_20210227_182107.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се кара доста градско на къси разстояние се получава, факт. Аз поне на два три  месеца я изкарвам на магистралата за час . Дизела иска път..... И да не се кара лека като пенсионер.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да viktor11 е прав и аз съм минал през чистене на турбо, егр клапан и др. В крайна сметка разбрах , че иска издухване на магистрала за да не влиза в авариен режим поне веднъж на три месеца понеже аз я карам само градско. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...