Jump to content
dido0o_

Помощ, проблем с круиз-контрол

Recommended Posts

Здравейте колеги.
Днес, на магистралата, реших да включа авто пилота. Но уви, само светна зелената лампа и не можах да сетна скорост. Колата е 2005 дизел.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери бутоните на педалите (съединител и спирачка). Ако примерно бутона на съединителя не е в нормално положение, то няма да се активира круиза.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах всички машинки и са ок,:( от какво друго може да е. Благодаря за бързия отговор! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди работело ли е? Трябва на живи данни да се погледне дали се изпълнява командата като натиснеш копчето. Има го в Бодито и от там в табло се влиза и се гледа . Псле в ЕКУ също трябва да се погледне. Когато натиснеш ВСА изключва ли го?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен темите са различни и тази няма да му е от помощ. В моя случай ставаше дума за проблемен дистроник. При колегата няма такъв, а е само круз, а не адаптивен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме, ще продължа да търся.

Успех.

Edit: в Сивик 8 също се пита за това, като се изключва DPF, като причина.

Ще следя темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, изключвате ли вероятността проблема на колегата да е свързан с разкалиброван волан или проблемен потенциометър, за положението на педала на газта? Просто предположения, иначе - HDS.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица си работеше, не съм правил нищо по колата да махам волан или нещо по лентовия кабел. Ако е нещо по лентовия кабел, няма да ми работи мулти-волана, утре ще сваля и ще замеря бутоните на педалите и ще я закача на диагностиката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато имах проблем с потенциометъра за позицията на педала на газта /преди да го сменя/, круиз контрола си работеше. Даже обратното, карах по-често с вкл. круиз контрол, за да не използвам педала - така, че едва ли е от потенциометъра.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи той отпада. :):) :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтегли си сървис мануала и го прочети. ХДС-а няма да покаже нищо .Автопилотът е част от двигателния компютър. Управлението/бутоните са част от таблото. Комуникацията табло - дв.компютър е цифрова и по памет имаше самодиагностика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна в наръчника и ще ти пиша, ако има самодиагностика.

Само да доуточним:

Натискаш бутона за круиз, светва зелената индикация Круиз Контрол, натискаш СЕТ, но не поема контрола над скоростта?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, таблото има самодиагностика за тест на бутоните на волана. Така се проверява спиралния кабел във волана. Друго няма какво да провериш. Таблото праща сигнал през CAN шината до моторния , да активира автопилота. Там проблем може да е синхронизацията между двата модула. Ако има такъв проблем, HDS-а ще го види , но в резолюцията ще пише 1000 да причини. Лош контакт , корозия, повреда в централния модул. Резолюцията завършва с покана за смяна на 2-3 модула . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...Само да доуточним:

Натискаш бутона за круиз, светва зелената индикация Круиз Контрол, натискаш СЕТ, но не поема контрола над скоростта?

 

Точно така колега, днес свалих лентовият кабел, замерих го и е ок, както и машинките на педалите. Копчето на волана също са в идеално състояние. Ще съм ти много благодарен, ако разбереш за тази самодиагностика, как се прави.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

....Ще съм ти много благодарен ако разбереш за тази самодиагностика как се прави.

Съжалявам, вчера бях претоварен, но днес ще ти кача инфо.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блогодаря много. :) :) :) Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблемът е, че не разполагам с HDS, но още малко ще се помъча преди да отида в сервиз. Благодаря за линка, много е полезен, аз не можах да го намеря, добре че и хрома го превежда на бг. :) Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по-горе ти е пратил, това което и аз щях да ти пратя, но на английски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти все пак, ще търся HDS и ще пиша какъв й е зора. :) :) Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак намери бушоните и ги провери, преди да ходиш в сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих ги, здрави са. Другата седмица ще ходя на диагностика и ще пиша. :) Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не е нещо скъпо. Интересно ще е, каква ще да е причината. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Днес закачихме хандичката и всичко е ок, няма никакви грешки, но! Още не работи круиза, втората зелена индикация май е изгоряла и затова неще да сработва. Тези дни ще отворя таблото +снимки:) и ще видя дали е от лампичката. Някой случайно да знае, какви са крушките в нашите табла? Да не обикалям с разглобено табло.

Оп, те там са светодиоди на сандвич платка:).

6bfd0620d9bfa2cef9eba404f7b36b6b.jpgИзпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ударих на камък, всичко е перфектно, но не работи:(.

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каква скорост се опитваш да го включиш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всякаква, от 60км-100км и нищо. :(

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е направило впечатление, че круиза бачка само на 5-та предавка. Поне при мен

е така. Сигурно има някакъв датчик или ключе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 50 км/ч. може да се включи круиз контрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Проблемът със круиз контролът е решен, просто след реглажа на педала на съеденителят, не му е стигал ход да натисне машинката за круиза.:) Благодаря на колегите за напътствията и на aleksandur за схемата.:)

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах всички машинки и са ок, :( от какво друго може да е. Благодаря за бързия отговор! :)

  :punch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Проблемът със круиз контролът е решен....

Разгеле :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, грешката е моя! Проверих машинките (с мултицет), но не проверих дали работят при експлоатация. И влязох в едни филмиии:). Колегата Веско беше точен и ясен. Съжалявам, че ви ангажирах. :).

 

Изпратено от моят SM-G388F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна темата и да споделя малко опит.
При мен (2.4 комби автомат) няма машинка на съединителя, по обясними причини :) .
Машинката на спирачката е малко по-сложна(повече кабели). Нямаше проблем в нея, просто не беше настроена. При монтаж/демонтаж на машинката трябва да се следват следните стъпки. В противен случай имаме или VSA проблем или Cruise проблем.

 

1. Сваля се машинката.

2. Педала на спирачката се оставя да отиде възмоно най-към шофьора.

3. Слагате буксата на машинката, така че да Ви е удобно да я сложите обратно и да не опъват кабелите самата машинка.

Това се налага защото на някой коли заклюващия механизъм се е по износил и ако вкл. кабела после може да разместите машинката.

4. Свързана и монтирана в заклюващия механизъм, но отключена. Така сложена машинката се натиска към педала на спирачката токато не потъне целия палец на прекъсвача вътре в машинката.
В моя случай палеца е черен, а машинката бяла и аз натиснах докато белия корпус не опря в петичката на педала.

5. Заключвате механизма и палите и гасите колата. Иначе е възможно да има грешка за VSA.

 

При мен машинката не беше монтирана така че да прекъсва или свързва всички необходими контакти за да работи Cruise-a.

А беше демонтирана и намествана заради VSA-то. Така че трябва да се монтира точно така защото иначе едното работи другото не или най-лошото. Не работят и двете.

 

Успех на колегите!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се оказа машинката на съединителя(Honda Accord 2008 K20z2).Опитах с контактин след като я свалих.Промивах с бензин но уви.. За сега реших проблема след като я разкапсуловах и почистих добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здрвейте, преди няколко месеца спря да работи круз контролът.Проблемът е следния: Main лампата напълно спря да работи. Като се натискат каквито и да било копчета абсолютно нищо не се случва. Не го направи отведнъж, а чат пат работеше и най -накрая съвсем отказа да се включва. Доста съм сигурен ,че модулът на волана е заминал и съм с насочил към подмяна, понеже и надписите са доста изтрити. Преди си ги ползвах доста. В момента колега продава копчета в много добро състояние и исках ги да купя, но колата му е дизел. Въпросът ми е : имате ли представа дали ще сработят копчетата от дизела или има някакви разлики?Да знам дали да търся бензин. Благодаря!

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модул на волана няма. Под волана трябва да им една букса дето излиза от лентовия кабел. Между розов и зелен/светлозелен трябва да има връзка при натиснат бутона за круиз контрол. Ако там нямаш връзка тогава търсиш проблем с копчетата по волана. Ако имаш и не светва зелената лампа не е добре, налага са още ровене. Ако все пак проблемът е в копчетата, взаимозаменяеми са, но трябва да разпоиш кабела от копчетата, защото не е на букса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега погледни това. Дано ти помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 13 часа, jijane написа:

 ... трябва да разпоиш кабела от копчетата, защото не е на букса.

Колега, това не го разбрах само. В смисъл , нали цялото това представлява една кутийка.( аз и викам модул погрешно, в ръководството пише combination switch). Вътре има платка, дето съм я изкурубвал и знам как изглежда. Главния бутон е много смотана пластмаса като в клипчето на колегата.Той ме съмнява.Като тръгна да купувам, ще търся целия суич , не само пластмасовите бутони един по един. Разпоявам къде и какво и после припоявам ли го пак?

 

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...