zmiata29 181 #1 Публикувано 25 Февруари, 2017 Здравейте, от както сложих газов инжекцион на Ферхондето, лампата на чека ми светваше от време на време, но газджията(чумата да го тръшне), рече, че ще е нормално и аз се примирих. Ходих при човек с оригинална мерачка за хонда диагностика и се изясни, че заради втората лабмда сонда(тази отзад на катализатора) светка чека, до тук ще кажете нормално - газ, това онова и айде - чек. От известно време обаче катализатора се раздрънка и станах като чалга дискотека отдолу дайрето, отгоре ламбата светка през 5-6 км. Ходих при грънчар да видим какво ще правим, а той вади една втулка (като тази която я има в една друга тема тука) и вика : е това ще е мехлема. Завинтихме ламбдата във втулката, а втулката в катализатора и газ. След няма и 20 км, чека пак светна. Викам, това е сигурно от парчетата катализатор, дето се разхождат из генерацията, свалихме всичко на земята и изтръскахме сгурията и хайде пак тест, пак светна чека. Поръчах и ми пратиха от UK за 45 паунда катализатор, пратиха ми това: При дисекция на стария катализатор, вътре останало само 1/3 от керамичната пита. Поставихме новия катализатор, но решихме, че след като съм на газ, да сложим въпросната втулка. Чека пак сетна и ми изписа грешка номер Р0063. Махнахме втулката, завинтихме ламбдата на мястото и О, чудеса, вече една седмица тая гадна лампа не светка. Колеги, мисля че за 45 паунда си заслужава да се смени катализатора, а не резонатори, тръби и тем подобни. Това което купих, пасва едно към едно към генерацията и разхода за смяната е минимален. Ако някой иска да си закупи, да влезне в англиския БЕЙ и да пише, че си търси CATALYTIC CONVERTER / CAT FOR HONDA HR-V 1.6 1999-2001 И като види 45 паунда, да купува, нищо че на картинката катализатора е различен, пращат това, което е на снимката по-горе. 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #2 Отговорено 25 Февруари, 2017 Благодаря за съзнанието колега Респект! Ако имаш късмет, ще ти настроя газовата през интернет...Безплатно . Само ми трябва инфо за монтажа и снимки на компонентите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #3 Отговорено 25 Февруари, 2017 Маркони и аз ще използвам възможността да благдаря на теб и на всички, които ще ни последват! Що се отнася до моята газова, тя е easy jet, след като газаджията (нарочно го наричам така, не майстор) буквално се нагъзи и из..ра под предния капак, аз четох много и накрая разкачих всичко и си я монтирах сам. Купих си кабел за диагностика, свалих софтуера и я пуснах на автоматична настройка. Да си призная, сигурно има какво да се пипне още, но от резултата, който постигнах сам, съм доволен, а иначе бъкел не разбирам. А за газаджиятя, тоя глупак на шкодата ми избуши катализатора, щото пречел на настройките. След това се образовах. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #4 Отговорено 25 Февруари, 2017 http://www.ebay.co.uk/itm/Catalytic-Converter-for-Honda-HR-V-1-6L-Petrol-00-2-01-non-TA-BM91011-/112295536989? Ето това е конкретния линк. Ако поразсъждаеаме малко, резонаторно гърне(заместител)+/- 30-40лв, втулка 40-80лв, врътня за пасване,ходене по разбирачи, монтаж минимум 50лв. Ако караме по дигонала сметката е 150лв. НООО, на следващия преглед...? Дали? Моята сметка; 48 х2.30 - 110лв, доставка 6.60лв. монтаж 20лв, имаш гарантиран ГТП и най-важното - по малко СО2 в дрбчетата, и по-дълго Ше се возим в каручките. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #5 Отговорено 25 Февруари, 2017 След като имаш софтуера, ми прати една снимка на картата и една снимка на главните настройки. Искам да виждам и налягане на газта, и мапа на празен ход и загрял мотор. Диаметъра на разпръсквачите също ми трябва, както и модела на дюзите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #6 Отговорено 25 Февруари, 2017 Да ти кажа, Благодаря, но мисля, че ще по лесно, някой път да ти дам достъп до десктопа, с тим вюеър и да...... мърсуваме, но значително по натам във времето. Easy Jet уредбата е мнго смахнато елементарна система, дюзите са с номерация 9, 12, 15, 18, и 21, съответно по 4ри на двигател и всяко число отговаря на сътветна кубатура(kw), като например моите са 12ки и те са от не помня колко до 105кв, а това е ръководството за настойките: lpg_easyjet_installation_manual_eng.pdflpg_injectors_size.pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
agresor41 29 #7 Отговорено 26 Февруари, 2017 .....Ако някой иска да си закупи да влезне в англиския БЕЙ и да пише че си търсиCATALYTIC CONVERTER / CAT FOR HONDA HR-V 1.6 1999-2001 и като види 45 паунда да купува, нищо, че на картинката катализатора е различен, пращат това което е на снимката по горе. Аз също съм се насочил към този катализатор, но ме притеснява ламарината. Няма ли след година да речем, да се продъни. Според теб как е дебела ли е, тънка ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #8 Отговорено 26 Февруари, 2017 Ламарината изглежда доста солидна, оригиналния катализатор по документи тежи толкова колкото и това, даже това е с 200гр по-тежко или 3кг. По-малко от 3 години, според мен, няма как да се скапе, ма божа работа. Там, където го слагах, имаше и резонатори и други грънци, според мен нямаше разлика между ламарините. П.с. Другото което е, увеличи снимките и виж заварките, според мен (не е задъжително да съм прав), ако е тънка ламарината, тая заварка на втулката, по средата, щеше да я прогори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M&M 236 #9 Отговорено 26 Февруари, 2017 Как се промени звука след манипулациите? МОят опит: Преди монтиране на газовото реших да махна катализатора с идеята ,че за 15год кола би трябвало да е запушен поне 2 пъти, а и да не пречи за бъдещите настройки при газаджията. Монтирахме някакво гърне, като прехвърлихме оригиналните втулки за сондите. 1. Колата стана по-шумна. 2. Чека почна да светва на всеки 40км... По първия проблем сменихме и крайно гърне(средна хубост) , което така или иначе свиреше ,но ефекта беше ,че се получи и звуков резонанс на определени обороти. Все едно си във варел. Та се чудя, дали ако си сложа такъв катализатор , звуковата какафония ще се оправи...? PS В сметката по-горе добави и сумата от връщане на стария катализатор на някой изкупвач. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #10 Отговорено 26 Февруари, 2017 Неоправдано заключение. Катализаторът ми е оригинален и не е мръднал. 105к само на газ, общ километраж 270к . Без катализатор са единици хората, които могат да настроят газова уредба. Катализаторът е необходим за правилното измерване от сондите. Без него е почти невъзможно настройката, освен на диностенд с външна широколентова сонда, която може да работи при по-демократични условия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #11 Отговорено 26 Февруари, 2017 (Редактирано) За звука...., след като си участвал в какфонията достъчно време, за да забравиш истинския хонда саунд с тоя катализатор! С добро средно гърне дори старо, но оригинално задно, започват да ти се дърпат очите и ще се почувстваш за малко японец. Слагай смело!P.S. За моят специално с 1/3 останало вътре ми дадоха 12лв. Редактирано 2 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стъни 0 #12 Отговорено 27 Февруари, 2017 Здравейте, Този катализатор дали всъщност работи, т.е. пречиства ? Изглежда ми странна тази драстична разлика в цените. От скоро и аз съм собственик на HR-V , взех го със свален катализатор, лампата си свети, грешката е от втората ламбда сонда, не разбрах има ли я изобщо. Нямам газова, но сигурно в някакъв момент ще сложа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #13 Отговорено 27 Февруари, 2017 ......................, т.е пречиства? На този въпрос лично аз отговор нямам или по-точно казано; трябва да отида на газ анализатор, за да знам. Ако ми се отвори такава възможност, ще пиша. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #14 Отговорено 28 Февруари, 2017 Само да се похваля, вчера ходих до Плевенско, колата замърка както нова, динамика, мощност.......... и най-важното - 8.8газ/100, скорост 100/110, лампата на чека жми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #15 Отговорено 28 Февруари, 2017 Недей да дразниш така, че ще ме накараш да си сменя читавия катализатор. Малко трябва да се обогатят смесите до 9-10 на 100. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #16 Отговорено 28 Февруари, 2017 Май ще трябва да идвам до Русе, с лаптопа и кабела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #17 Отговорено 28 Февруари, 2017 Не го приемай навътре, но засега само вариаторите , жените и пенсионерите ми дават 8,5-9 /100. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitkoto_tt 6 #18 Отговорено 2 Март, 2017 (Редактирано) Колегата, да беше снимал вътре какво има. Това е страхотен резонатор, а що се касае за катализаторите на автомобилите Ви, след 250 к дали е там или го няма, екологично е едно и също (все едно го няма). Но резонатор задължително, който да има контрол на изходящите газове, този е точно такъв. Редактирано 2 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #19 Отговорено 2 Март, 2017 Колега, както писах по-горе, вътре има 2 (две) керамични пити, видях ги с очите си ! А не ги снимах, защото не може, да го направя сглобен. Бъди сигурен, че не съм малоумен и знам какво е резонатор и какво катализатор. П.С. Извинявам се, не съм го написал, но само това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #20 Отговорено 2 Март, 2017 Не съм съгласен с Митко. Работата на катализатора се проверява по 3 начина. Със задна ламбда сонда, с външна ламбда сонда. Третият вариант е с ламбдата между очите. Ако в затворено пространство можеш да издържиш над 20 мин с работещ двигател без да припаднеш всичко си е ОК. Естествено третия вариант е Шега и Опасен за Здравето, но наистина тренирания нос хваща липсата на катализатор. Ако катализаторът е не тровен с масло, богати и бедни смеси, не е удрян, прегряван ,охлаждан рязко, живота му е значително по-дълъг. Има няколко добавки за чистене само на катализатор, които също му удължават ресурса. Работата на газ при идеални условия - добре регулирана система, увеличава ресурса двойно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
agresor41 29 #21 Отговорено 20 Март, 2017 Хайде и аз се сдобих с нов катализатор, макар и на старо. Миризмата на изгорелите газове, преди да го монтирам, беше като на зил, със застоял бензин, но след като го монтирах... Леле, каква приятна изненада - гадната миризма я няма. Остава и лампата на чека, вече да не светне и всичко ще е ок. Поздрави.Вече 2000 километра и всичко е наред.Това за катализатора,че изкарвал стотина хиляди километра според мен е мит. Подкрепям мнението на Маркони.Дано съм бил полезен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стъни 0 #22 Отговорено 13 Май, 2017 От известно време съм с евтиния катализатор от ибей. Лампата периодично светва и показва грешка p0420 - Ефективност на катализатора под допустимите граници. Може би все пак трябваше да се ориентирам към втора ръка. Скоро ще ходя до газаджията и ще си каже има ли връзка с газта. Ще пиша пак , ако има развитие. Колкото и да е евтин ... ако не работи , не си заслужава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #23 Отговорено 15 Май, 2017 Аз вече забравих да следя нещата, но колата я карам непрекъснато и до сега чек лампа не съм видял, дано нещо от газта да е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стъни 0 #24 Отговорено 17 Май, 2017 Не е от газта , втората сонда дава високи и подобни стойности постоянно и на газ, и на бензин. Явно понякога стават още по-високи и тогава светва лампата. Иначе , от както сложих катализатора, сложих газова, смених масло и регулирах клапани , колата тръгна много по-добре. Не зная кое е повлияло най-много, но разликата е очевидна, дори за лаик като мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DeYaNsKy 5 #25 Отговорено 14 Август, 2017 Има няколко добавки за чистене само на катализатор, които също му удължават ресурса. Здравейте, мили другарчета! Тъй като съм нов тъдява и не мога да пусна конкретна тема, използвам тази, за да попитам относно препарати и методи на чистене на катализатора. Някой има ли представа чистителят на Лики Моли ефикасен ли е? Също така целесъобразно ли е демонтирането на катализатора и измиването му с обезмаслител Мельо например? Някакви други добавки в горивото? Интересува ме за трипътен катализатор на бензинов Стрийм с пробег към 195хил. Моторът не се тормози, нито гори много, но от двигателния отсек мирише кофти, като е загряла, за което някои казват, че "смърди на катализатор". Не знам нормално ли е, при положение, че не намирам пробойни в изпускателната система. На самия изход на ауспуха мирише малко особено, но съвсем не смърди като отпред. Със сигурност скоро ще се наложи смяната му с нов, но ще се постарая да задържа врага. Благодаря предварително. Поздрав! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #26 Отговорено 14 Август, 2017 Здравей и добре дошъл! Никой от тук присъстващите не е правил тест на добавка за чистене на катализатор.Аз съм чистил профилактично ,но катализатора на стария ми Сивик си беше добре. За да сме точни задръстен /видимо/ катализатор ,трябва да се третира с добавка и след съответния пробег да се смъкне и да се броят запушените пити пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #27 Отговорено 14 Август, 2017 Правилно ли съм разбрал, че го ползват вместо бензин като откачат маркуча за бензина? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #28 Отговорено 14 Август, 2017 Не е вместо бензин! Добавя се в някое маркуче, което отива във всмукателните колектори. http://avtochasti.store/index.php?route=product/product&path=178&product_id=1591 За мен това е доста варваски начин да си чистиш катализатора... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #29 Отговорено 14 Август, 2017 Тва е като power foam-а на amsoil дето се изпръсква в смукателния колектор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #30 Отговорено 14 Август, 2017 С тая разлика, че повечето добавки се пръскат директно в дросела. Аз затова питах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове