Jump to content
Accordeonist

Проблем със Стабилизационната система(VSA)!

Recommended Posts

Здравейте Колеги!

Преди три седмици посетих сервиз,с проблем, който имах в последната една година.

Имах леко забавяна в реакцията на газ педала.

Майсторът доста смело скочи да чисти дроселът.

И проблемът се оправи, колата стана доста по-приятна за каране, само че светна лампата на Стабилизационната програма.

Човекът каза, че щяла да изгасне след десетина минути, но не изгасна.

Пробва да оправи положението, но и това не помогна.

Системата не работи.

Искам да попитам, дали имам основание за притеснения или си създавам излишни грижи?

Какво мога да навредя, ако продължавам да я карам в това състояние?

Предварително благодаря за вниманието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да навредиш на колата, ако я караш така. Най-вероятно нищо му няма на vsa, но трябва да я закачиш на HDS, за да видиш коя е грешката и да я изтриеш.

Ако се появи пак, тогва търсиш проблем, но едва ли..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в немски сервиз ли се случва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да си натиснал копчето за изключване/включване на VSA ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато колата беше в сервиза, свързваха ли я с уред за диагностика?

Триъгълник с удивителна ли ти свети сега?

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизала ли е в авариен режим?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да си натиснал копчето за изключване/включване на VSA ?

Като излезе от сервизът , на няколко пъти го натисках,с идеята че може да изчезне, но без успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизала ли е в авариен режим?

Само в началото, за около 20 минути и бяха много високи оборотите.

На празен ход държеше към 1300 оборота.

Но майсторът ме предупреди ,че така ще бъде .

Само стабилизацията изненада всички.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А случайно да си натиснал копчето за изключване/включване на VSA ?

като излезе от сервизът ,на няколко

пъти го натисках,с идеята,че може да изчезне,но без успех.

Писал съм за това вече!

Ще се повторя или потретя:

 

След посещение в Буптрако и настройка с ХДС-а, ми светна ВСА, казаха че ще угасне. Както и ти, така и аз го натиснах, но 2 пъти, не изгасна. На другия ден пак светеше, обадих им се и им казах, ОЩЕ СВЕТИ!!

Казаха ми ела да го видим - видя го едно много учтиво момче и ми каза, че грешката идва от Бутона на ВСА! Казаха, че е "временна" грешка и повече и не се появи.

Върни се в сервиза и им кажи, че след тяхната намеса ВСА не спира да свети.

Не ръчкай повече копчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди три седмици посетих сервиз,с проблем, който имах в последната една година.

Имах леко забавяна в реакцията на газ педала.

 

Как се появи забавената реакция? Как я усещаше, опиши по-подробно...при натискане или отнемане на газта?

След почистването на дросела това се оправи, но се появиха високите обороти и светването на VSA, така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високите обороти се появяват, защото са чистили дросела и позицията за равна газ трябва да се самонастрои, ЕКУ-то се е самообучило за няколко часа сигурно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високите обороти се появяват, защото са чистили дросела и позицията за равна газ трябва да се самонастрои, ЕКУ-то се е самообучило за няколко часа сигурно.

За това е писано много из форумите и все още не е ясно защо се случва.

Интересува ме забавената реакция на газта, което съм питал по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електронният дросел по принцип е с "по-забавени реакции" от жилния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и така да е, вероятно е незабележимо и никой не се оплаква, единствено колегата Акордеонист го споменава, за това го питам, да обясни.

При мен го има изразено при отпускане на газта. Май съм го споменавал и преди- при превключване на скоростите, едновременно се натиска/отпуска съединителя/газта. Нормално е в този момент, оборотите да се задържат или плавно да паднат преди ново отпускане/натискане на съединителя/газта, след като е превключена по-високата скорост. При мен в този момент, оборотите отскачат нагоре, преди да започнат да падат, което означава, че съдинителя е облекчил натоварването на двигателя, но отнемането на газта се забавя и за това оборотите се вдигат, преди да започнат да падат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е открита и скоро ще бъде отстранена.

Грешка с код 84-1 сензор за неутрална позиция на волана !

Вече става интересно, каква връзка има това с дросела, но да не задълбавам.

Оказа се , че е нужно ново обучение на въпросният сензор , което съответно се извършва само с ХДС или както там се нарича уреда на Хонда.

Провериха в движение дали всички АБС сензори работят, всичко се оказа в ред, сега чакаме сервизът да се свърже с Хонда за експертна услуга.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При завъртане на волана се задейства хидравличната помпа, която кара дросела да покачи оборотите. Не знам обаче този сензор ли подава информацията.

Доколкото знам показанията му са от значение за VSA.

Завъртете на място и вижте реакцията.

Иначе обучение си трябва и на позицията на дроселовата клапа, и на празен ход (пак през HDS).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Как се появи забавената реакция? Как я усещаше, опиши по-подробно...при натискане или отнемане на газта?

След почистването на дросела това се оправи, но се появиха високите обороти и светването на VSA, така ли?

 

Под забавена реакция имам в предвид забавянето, което се усеща при превключване на възходяща предавка и отделен съединител.

Ускорението идва една идея по-бавно и аз лично мога да го сравня с придърпване.....извинявам се за разтегнатото обяснение, но технически не съм много осветен, поради което обяснявам чисто и просто какво усещам..

След къпането на дросела това, т.н забавяне изчезна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високите обороти се появяват, защото са чистили дросела и позицията за равна газ трябва да се самонастрои, ЕКУ-то се е самообучило за няколко часа сигурно.

Електронният дросел по принцип е с "по-забавени реакции" от жилния.

Бях на път да изръся 200 евро за популярният тук Педал Бокс поради точно това забавяне.

Много беше дразнещо понеже в градско и особено в задръстванията ми късаше нервите.

Първоначално си мислех ,че е съединителя.

Лятото обаче, смених съединителят като си идвах до БГ и се оказа , че не е от него.

 

https://www.chiptuning.com/honda/accord-vii-cl-2003-2012/2-0-cl7-155ps-114kw-1998ccm/pedalbox.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя бокс е интересна играчка, но едва ли решава проблема със забавената реакция. По-скоро това прави непропорционално (нелинейно) подаването на газта най-изразено в средата на хода на педала.

А и цената е неразумно висока...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пак можеш да се изръсиш, но за това :

Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/222361285623

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А моето кредо е всичко да работи както е предвидено, без аксесоари (и без изръсване) :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, погледнете си жилото, което влиза в потенциометъра ; моето беше доста хлабаво, след като го пообрахме малко имаше осезаем ефект и замислянето понамаля драстично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го направил, не беше хлабаво. Проверих и съпротивлението на потенциометрите вътре.

Понеже и оборотите ми на пр. ход са ниски, исках да ги вдигна. На кола с механично управление на дросела става, като подложиш на упора на дросела малко да имитираш натиснат педал, но с електронния дросел не става...

Редактирано от vesivanova
Предходното мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше бая хлабаво и след натягане леко стана супер :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ти пак можеш да се изръсиш, но за това :

Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/222361285623

:)

А моето кредо е всичко да работи както е предвидено, без аксесоари (и без изръсване) :)
Е той, дроселът, ще си работи с или без джаджата. Точно както е предвидено - със забавен респонс.

Само дето темата вече няма нищо общо с VSA :).

 

Емиле, ти почисти ли си, аджеба, дросела и обучи ли през HDS или още се чудиш кой кабел да си вземеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То проблема се беше засилил след почистване на дросела миналата година...само, че повечето казват, че им се вдигат оборотите, а при мен си се запазиха по-ниски, отколкото ми се иска.

Кабела HDS го купих и го чакам да дойде и тогава ще обучавам... :).

Редактирано от vesivanova
Същото..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но честно да ви кажа, ако не е досадната лампа на ВСА и удивителното значе , бих продължил да си я карам и в това състояние, с удоволствие.

Направо си е с една идея по-жива таз количка.

А от както го няма това дразнещо придърпване(забавяне) в в реакцията на газ, педалът направо си е голям кеф за каране (преди това бях почнал леко да се дразня на Акорда).

Най-селското възклицание в случаят е най-точно, а именно, колата реагира много МАЗНО при подаване на газ .

От както колегата h5Rov ме успокои, че няма какво да се случи от светенето на ВСА лампата, съм навъртял към 400 км безцелно , от кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, имам цяла тема с обяснение как се калибрира ВСА при този проблем!

Ето заповядай: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99189&hl=

Оправи си го утре и пий една бира за мое здраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също има една тема как се оправят проблемите от клемита....., ако объркаш пиновете ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахахахахаха...е как да сбъркаш, даже в темата има и снимка на буксата и кой пин, на кой номер отговаря!

Но да, ако някой не чете до край, може и това да стане...много тъжно за него!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, имам цяла тема с обяснение как се калибрира ВСА при този проблем!

Ето заповядай: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99189&hl=

Управи си го утре и пие една бира за мое здраве!

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.02.2017 г. at 12:08, atoma написа:

При мен беше бая хлабаво и след натягане леко стана супер :).

Как се натяга? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш капака, гледаш в ляво и виждаш потенциометъра, махаш му пластмасовия капак и виждаш жилото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...