Jump to content
striking

Трябва да купя акумулатор днес!

Recommended Posts

преди 6 минути, dandilov написа:

С една подробност, че по-големият акумулатор натоварва повече генератора!

…. ;)

 

Защо?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатор с по-голям капацитет има и по-голям заряден ток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dandilov написа:

Акумулатор с по-голям капацитет има и по-голям заряден ток.

Ахм!

 

И как се усеща алтернатора, че има по-голям акумулатор и трябва да подаде по-голям заряден ток?

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закон на Ом.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, dandilov написа:

Закон на Ом.

 

Би могъл да го обясниш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, AtsokOld написа:

 

Би могъл да го обясниш?

Би могъл,ако в заглавието на темата го пишеше!Хора,придържайте се по съществото на темата.

Колега Георги,гаранция от 3 год. си е супер,какво друго ти трябва?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I = U / R

Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора.

По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече.

Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/

И последващите изводи - коментарите от №35 до №37

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, dandilov написа:

I = U / R

Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора.

По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече.

Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/

И последващите изводи - коментарите от №35 до №37

Мисля ,че слагат една идея по силен алтернатор като характеристики и са се презапасили , това същото твърдение би трябвало да е вярно и ако акумулатора е много разреден ! (Натоварването на алтернатора) А и разлика от 10 ампера няма да съсипе алтернатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://starttrading.bg/en/product/193/optima-yellowtop-yt-r-2-7-j-12v-38ah-460a.html

 

Иначе са сериозните плащачи , това е акумулатора... за бензинките 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, dandilov написа:

I = U / R

Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора.

По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече.

Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/

И последващите изводи - коментарите от №35 до №37

Кой е по-големият консуматор?

 

При проектирането на една такава система винаги се започва от баланса на енергията.

 

Обяснявам простичко:

 

Нека енергията е водата в една кофа.

При въртене на стартер до запалване се ползва 1 литър. (примерно)

 

Имаме кофа от 10 литра. Остават 9 литра.

 

Имаме кофа от 6 литра. Остават 5 литра.

 

Колко литра ще трябва да налеем за да допълним кофите?

 

Не е ли 1 литър и за двете кофи?

 

С какво ще се натовари алтернатора при "наливането" на този 1 литър?

 

Обаче, при големият акумулатор ще ти останат едни 9 литра, които примерно ще ти са достатъчни за още

 

 9 паления, а при малкия 5 паления. Всичко това е за онагледяване на примера.

 

п.п. "По-голям товар = на по-малко R." Къде го видя по-големия товар? Това как го сметна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, AtsokOld написа:

Кой е по-големият консуматор?

 

При проектирането на една такава система винаги се започва от баланса на енергията.

 

Обяснявам простичко:

 

Нека енергията е водата в една кофа.

При въртене на стартер до запалване се ползва 1 литър. (примерно)

 

Имаме кофа от 10 литра. Остават 9 литра.

 

Имаме кофа от 6 литра. Остават 5 литра.

 

Колко литра ще трябва да налеем за да допълним кофите?

 

Не е ли 1 литър и за двете кофи?

 

С какво ще се натовари алтернатора при "наливането" на този 1 литър?

 

Обаче, при големият акумулатор ще ти останат едни 9 литра, които примерно ще ти са достатъчни за още

 

 9 паления, а при малкия 5 паления. Всичко това е за онагледяване на примера.

 

п.п. "По-голям товар = на по-малко R." Къде го видя по-големия товар? Това как го сметна?

Нещо в тези безмислени спорове не ми се влиза... с две думи и да сложа идея по голям ампераж няма как да  повредя (толкова сложната изчислена система ).. Ти можеш и законите на Архимед да ми цитираш и да ми смяташ , но на практика алтернатора ще издържи без проблем...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, jungles написа:

Нещо в тези безмислени спорове не ми се влиза... с две думи и да сложа идея по голям ампераж няма как да  повредя (толкова сложната изчислена система ).. Ти можеш и законите на Архимед да ми цитираш и да ми смяташ , но на практика алтернатора ще издържи без проблем...

 

И що така с рогата напред?

Нищо не ти цитирам, ама трябва четене с разбиране!

 

Май не разбра, че искам да кажа … "но на практика алтернатора ще издържи без проблем..." (твой цитат) !

 

: )

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, AtsokOld написа:

 

И що така с рогата напред?

Нищо не ти цитирам, ама трябва четене с разбиране!

 

Май не разбра, че искам да кажа … "но на практика алтернатора ще издържи без проблем..." (твой цитат) !

 

: )

Извинявам се ако е така , нещо просто не сме се разбра ли. Не съм искал да се правя на професор или голям майстор просто исках да споделя моето виждане , и ако би било  полезо за някои ще се радвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, jungles написа:

Извинявам се ако е така , нещо просто не сме се разбра ли. Не съм искал да се правя на професор или голям майстор просто исках да споделя моето виждане , и ако би било  полезо за някои ще се радвам.

 

ОК

 

Просто исках с нагледен пример да покажа, че по-големият акумулатор не натоварва алтернатора.

 

Мое мнение е, че е по-добре да си купиш най-големия акумулатор, който физически може да се побере на отреденото му място. Едва ли ще е с повече от 20-30 лв. за една и съща марка, но ще ти осигури в екстремни моменти 2-3-4 завъртания в повече при палене.

 

Но пък в нашите хонди едва ли можеш да сложиш физически по голям акумулатор. Нещата са изчислени!

 

п.п. Бях безкрайно против разните му там БОШ S3, S4. Защото на едни други ми коли изкарваха точно гаранцията - 3 години (и след два месеца тотална щета). НИКОГА ВЕЧЕ БОШ (се зарекох) !

Преди 8 години в Гърция (на почивка) може би оригиналния акумулатора на сивика (7 годишен Tudor) "сдаде" багажа!. Тикане и запали. Газ до България без да гася (в лидъл Кърджали спряхме за студено безалкохолно, пак без да гася).

Като пристигнахме направо в магазина за акумулатори (пак без да гася, парен каша духа).

Е … японския стандарт само бош 45 Аh и никакви други! (с полу откъснат етикет там където е дата на производство).

Ами зор! Взех го.

 

Ахааа … какво се оказа? Смених го преди 6 месеца с дюрасел. 

 

Та … 7 години и половина с БОШ S4 !!! без да съм дозареждал НИТО един път !!!

 

Ахм … това хич да не се приема за реклама на бош, напротив!

 

Причини: (пак спорад мен, без да налагам мнение)

1. За състоянието на акумулатора е "виновна" май най-вече зареждащата система, т.е. алтернатор, реле регулатори и т.н. Алтернатора на сивика е митсубиши, ако сте се загледали.

2. Имал съм късмет да попадна на "читава" серия на акумулатори на бошшшшш ...

 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да набуташ по голям слагал съм и със леко преправяне става прилично. Но с времето поради по лошото качество на акумулаторите и поради ред причини от сорта на амортизация 3 години експлоатация е лук.

ПС ..одеве обърках , над твоя пост друг колега обясняваше ,че било порблем за генератора, помислих ,че той ми изпраща формули , сори..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

Би могъл,ако в заглавието на темата го пишеше!Хора,придържайте се по съществото на темата.

Колега Георги,гаранция от 3 год. си е супер,какво друго ти трябва?

Малко застрелка по този въпрос, пратих баща ми до Бултрако Варна... акумулатори от началото на 2018, взе един за неговия сивик и взе 1 за моят акорд... 

Защо в София е от 30-та седмица на 2017 което е 8/9 месец а във Варна са 7 седмица 2018 ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, jungles написа:

Можеш да набуташ по голям слагал съм и със леко преправяне става прилично. Но с времето поради по лошото качество на акумулаторите и поради ред причини от сорта на амортизация 3 години експлоатация е лук.

ПС ..одеве обърках , над твоя пост друг колега обясняваше ,че било порблем за генератора, помислих ,че той ми изпраща формули , сори..

Няма проблем.

Мнението ми е, че до голяма степен живота на акумулатора зависи от колата.

Не знам, сигурно съм случил на сивик, ама нямам проблеми до сега.

Последните години го карам на 2х4 километра всеки ден градско и не съм имал проблеми. При това без да дозареждам батерията.

 

п.п. В по старите постове много съм "плюл" сивика 7 генерация.

В по-новите съм бил удовлетворен (защото може би съм свикнал), но мога да кажа, че до сега съм сменил само предни амортисьори за 80 000 км. Малко се разтропа рейката и може би биалетки и там каквото има, но пък е перфектната градска кола (дори и за дълъг път става). това за четящите мераклии за сивик ! :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 3 забравяния на фаровете през последните месеци, днес моя сдаде багажа.
След малко търсене в Бургас, взех единственото което се доближава до оригиналния - BANNER POWER BULL 45AH 390A JIS L. 
Цена 104 лева след връщане на стария. 
Стария беше Bosch S4 JIS 45ah 330A, на 2 години и 9 месеца.
Колата се усеща, че пали по-бързо от преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такъв,като твоя съм на 4-та година.Режим тежък всекидневно старт стоп,през 3км няколко пъти.

От края на зимата забелязвам,че ако не паля кплата 4 или повече дни,върти тегаво.

Сега като е топло вече,няма проблем,ще изкара лятото,надявам се.

След това и аз ще "трябва да купя акумулатор днес":D.

В представителството на марката тук искат 215лв.

Където каза един колега за батерия на АТВ.

Друг вариант е коксмотор,или някоя yuasa, сега даже са на промоция.

Колега имах преди (зимата) проблеми с клемите на банера,не са с диаметъра на оригиналните и се разхлабваха. Реших проблема с латун от месингова ламарина,но като цяло за 100лв. аку е повече от добре,за режима му на експлоатация.

Оригиналния е с малко по силен ампераж.

Имам и такъв,за резерва но при зареждане не вдига повече от 3 черти на зарядното.

20190529_183807.thumb.jpg.6fd94952add24c4ba84f5da4c8e301a7.jpg

Няколко часа след заряд е на 12,5V.

За зима не става. 

Банера е на 12,75V четири часа след заряд.Тестваха го и с товарна вилка и казаха,че е читав.

Динамото зарежда в нормите.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем с клемите, плюсовата можеш да я изкараш без гоямо усилие.
Ще пробвам с "латун" ако намеря някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ви това

http://akumulatori.bg/236/Product/395/Оловни втулки за полюси - комлект

ако не намерите взимате една рибарска тежест и с чука я сплесквате на лис после дооформяте с секачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Банер-а е с такива заводско, тънки клеми с втулки, но пак му трябва половин милиметър за да стегне както трябва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си по-дебели втулки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по лесно и сигурно да си смените клемите. Те на нашите коли не са от най добрите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , мнения за Varta много ми ги хвалят ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих заложил на Yuasa от Тех-ко

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирай се към Yuasa ,Banner, Varta и Bosch са едно и също. Ако искаш нещо наистина ХАЙ левъл , взимаш една червена Optima. По принцип не си заслужава нещо евтино поради фактра ,че разлика в цената е ще е 30на лева. И най важното е да е ''прясна'' батерия  !!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че не е от акумулатора 2г и още не е мръднал. A aз първо там търсих проблема , пали на 3-4 оборота. 

Питаx за ( Varta ) защото от сервиза ми казаха че са 1 към 1 със моя ( Duracell ) 

Благодаря все пак за съветите !!!

Редактирано от Fen8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай и със словенските акумулатори TAB. Преди два месеца взех трети и съм много доволен. Първите два ми изкараха по около седем години всеки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://akumulatori.bg/335/Product/1301/YUASA 48Ah YBX5053 #info

Здравейте, някой слагал ли е този модел на акорд 7 2. 4? Събирали се в кутията и доволни линсте от него? Има ли смисъл да е той или черната серия на Яса да взема? Как мога да разбера дата на производство на акумулатора? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показания от теб сивата серия е по добрия вариант,имаш размери можеш да провериш дали ще влзе.

Датат но производство е върху самия акумулатол маркирана с иглен или топъл печат.

Печата може да се разчете от продавача.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA@CARPERA ти нали имаше yuasa, колко изкара с него?

Ето снимка на печата, ако някой може да каже. 

received_1585391415176035.jpeg

received_718227192698303.jpeg

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече трета зима върти стартера та ще го счупи няма умиране.Да същата серия сивата падсилената имам и аз

20211114_095347.jpg.570c92f7f72a03077310636ff4cf6d5d.jpg.aa5e74d84eb7ca5efa3e2eb8413948f6.thumb.jpg.0e18fdf7c8a091539fc8c6744dcc143d.jpg

 

За жалост това е специфика на производителя топлия печат.

Може би печата  е 5 месец на 21година.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според търговеца са произведени януари 2022г

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може това визира той иглени печат да там пише 1  22.

586628907_Screenshot_20220411-210549_SamsungInternet.thumb.jpg.c876532a871b2637dbfa3666f70c7a60.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех днес Yuasa YBX5053 50Ah 450A с тънки клеми е и с фабрични втулки. Оставих го на зарядното и след час ще го монтирам. Ще видим във времето как ще се представи. 

Малко офтопик, някой сменял ли е плюсовата клема и ако да с каква? Лесно ли се сменя или трябва да се запоявя? Сменял ли е някой и масите на купето и от къде ги е закупил? 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такава Yuasa от миналото лято - вартата умря през юли, точно както умират акумулаторите пра зимата :-) Засега единственият проблем е, че не може да се затегне плюсовата клема, та съм подложил парче олово от стар кабел. И на вартата беше така. Има фрапираща разлика във въртенето на стартера с новия акумулатор - с вартата мислех, че стартера е повреден, щото въртеше мудно (даже бях писал тук преди време за това), но с 330А толкова!Сега всичко е нормално.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Niakoi

Ако се обслужи стартера,почисване гресиране и смяна на чегки,ще се учудиш колко още по-добре ще върти.

Продават втулки в магазините за акумулатори

1784437648_Screenshot_20220511-195121_SamsungInternet.thumb.jpg.9daeaa0e05291e127db84a1d981e98db.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулките в магазините не са по-дебели от акумулатор със стандартни полюси. Даже новият ми Yuasa си идват с тънки полюси и втулки на тях, но минусувата е доста тънка и извадих от стария втулката, една идея е по дебела. Но проблема вече идва в износените клеми от престягане, та смених и клемите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA,

Веднага след като купих вартата, обслужих стартера точно както си трябва и се очудих, че нищо не се промени. След 4 години, като умря вартата и сложих Yassa, пак се очудих, че стартера върти "като за световно" без да съм го пипал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...