Jump to content
dandilov

Иде "сибирски" студ! Заредихте ли акумулатора?

Recommended Posts

Още един начин за измерване на утечка:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

crown_bg консумацията ти е точно в нормални номинални граници, Цецо, откача се защото за да се измери трябва да се направи мост между клемата и акумулатора и да се видят какви са стойностите на консумацията в покой, или накрадко казано като скожиш мултицета при откачената клема все едно закачаш клемата отново на полюса но минава през мултицета и виждаш стойностите на скалата, затова се разкача така с такива двупотопни измервателни уреди като мултицета така се практикува, ако имат по модрни тестери без да се откача клемата оки, но в домашни условия с ветерана мултицет без да се свали клемата няма как да се премери, при теб 0.07 е малко над номинала и не е много добре ако колата се кара на къси разстояни + рядко каране, ще почне да изпада в разряд акумулатора, за тази консумация причинител може да е или CD-то или алармата  :)

Благодаря отново.

Мисля че тази тема, с картинки и елементарни обяснения, би били доста полезна на други такива като мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо откачи панела на радиото и го премери пак :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един начин за измерване на утечка:

 

Аз за този метод говоря, даже има и видео супер, за хората да се ориентират по - добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо откачи панела на радиото и го премери пак :)

Моето е с ченджера, -без навигация, но пак си е разглобяване на панела. Не става ли с махане на някой бушон (точният разбира се)? Нямам уред, но има един ел.техник наблизо и ако знам къде и кой е конкретният бушон -мога да го навестя и да мернем, че сега в тея студове и на него няма да му се ръчка :(.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, махането на бушона следва да спре консумцията на съответния модул.

Твоят с премиум или без премиум саунд е?

 

Обаче, сега виждам че са доста бушоните, че и реле има, но явно зависи от оборудването и годината на производство, защото има такива с управления от волана и такива които нямат.

 

Добака:

По сервизна книжка, за твоята кола:

 

Бушони в купето:

5 - 20А

6 - 10А

32 - 7.5А

 

Може и да ги нямаш всички(като 32 например), като последните 2 отговарят за много други неща освен част от Аудиото, докато бушон 5 е само за Аудио и Хендсфрий.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ВИН е 2006-та, с премиум саунд и ченджър +  управление от волана, но не е с активния круиз контрол и навигация. Нещо обаче е преправяно, понеже лицевият панел на аудиото не е от премиума и врътките + бутоните за клима-та са от кола с десен волан, но всичко и там е вързано и функционира. Вероятно оригиналният дисплей е сдал багажа и предният собственик е сложил, каквото е намерил втора ръка. Иначе има бас в багажника и гълта и свири 6-те диска. Явно някой нещо е мазал, но трябва по-дълбоко разследване.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай един по един бушоните и мери. Когато имаш време разкачи аудио конзолата и виж какво окабеляване имаш отзад, по него ще познаеш какво си имал, Нави или само Аудио.

Но, ако нямаш круиз контрол почти е сигурно, че е било и предното обикновено Аудио. Тези с Навигация, по мои наблюдения имат всички Круз Контрол.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбра. Круиз имам -работи си, но не е "активният" (със стъклената емблема на маската). Иначе така изглежда,а липсващото чекмедже зад  капака (под аудиото) си добавих впоследствие.

post-1741-0-10305300-1484223453_thumb.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам те, не си с ЛКАС.

Ами, като махнеш панела (с "чекмеджето"), и зад него ако имаш букси + кабел за ГПС, значи си бил с Нави, ако нямаш, значи си е било с ЦД само. Малък дисплей имаш ли на панела с бутона за Аварийки?

Но пробвай да махнеш бушоните един по един, от тези които ти казах, и виж дали ще има разлика в консумацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам малък дисплей, а трите бушона в купето (ляво, долу нали?) ще вадим поетапно като стигна до уреда за мерене. По спомен, като свалях панела с капачето (за да монтирам чекмеджето) не видях невключени букси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лаик съм, но т.к. ми предстои и на мен установяване на утечка, взех че изчетох един куп форуми. Общо взето, поне до тук от изчетеното разбрах, че е по-добре да не се свалят бушоните, а да се мерят един по един с мултицет, както е в това видео:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя чичка го показа много подробно евала за което, но по-горе клипа е по удачен за замерване на утечката в домашна среда :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

От 3-4 години използвам акумулатора- и не съм го зареждал с външно зарядно въобще.

От 2 седмици не съм ползвал Хонделката, но тези дни мисля да я почистя и стартирам. Ще пиша за резултата.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам малък дисплей, а трите бушона в купето (ляво, долу нали?) ще вадим поетапно като стигна до уреда за мерене. По спомен, като свалях панела с капачето (за да монтирам чекмеджето) не видях невключени букси.

Да, долу вляво в краката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@west bam, второто клипче показва от къде точно идва утечката, след като сме я установили според метода от 1ро клипче.

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам това колега ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Колеги, пиша за резултата от стартирането на Хонделката (след 2 седмици студ). Всичко е както трябва- Хонделката не запали, защото въобще нямаше ток (тракаше реле, и лампичките на таблото направо гаснеха). След като случаен шофьор ми даде ток- запали от вторият път, и изминах някакъв път от 3-4 километра.

Какво предстои: сваляне на акумулатора, поне 3-4 пъти повтаряне на цикъл Заряд-Разряд, след което връщане на акумулатора в Хонделката.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вчера си заредих акумулатора със зарядно, сутринта (бяха минали 10 часа от откачането на зарядното) беше на 12,4V, колата поработи 10-15 минути, в 14 часа волтажът беше 12,2, но все пак запали.

Мисля, че трябва да се ориентирам към нов акумулатор, някой може ли да потвърди предположението ми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за акумулатор си, твоя явно е разрушен, активната маса му е паднала във вид на утайка, или казано на кратко имаш волтаж нямаш ампераш, най-честата повреда при акумулаторите, ориентирай се за нов, но за всеки случай ходи да ти го тестват с товарна вилка :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Колеги, пиша за резултата от стартирането на Хонделката (след 2 седмици студ). Всичко е както трябва- Хонделката не запали, защото въобще нямаше ток (тракаше реле, и лампичките на таблото направо гаснеха). След като случаен шофьор ми даде ток- запали от вторият път, и изминах някакъв път от 3-4 километра.

Какво предстои: сваляне на акумулатора, поне 3-4 пъти повтаряне на цикъл Заряд-Разряд, след което връщане на акумулатора в Хонделката.

Поздрави

Колега просто осигури на акумулатора добър освежаващ заряд с токоизправител, не влизай в адските филми :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Колега west bam, какво значи "адските филми :)" ?

Има си ясна технология: акумулатора първо се зарежда; след това се разрежда до 10,5 волта; отново се зарежда се и т.н.

Зарядното, което ползвам си има клеми и според тяхната комбинация се разрежда с точно определен ток (0,05х 45 Ah = 2,25 A).

Ето това зарядно използвам: 

P1161431.jpg

 

П.С. Отворих акумулатора (приятно се изненадах, че има капачки) и се наложи да долея около 400 ml дестилирана вода. 

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам много добре технологичния начин, но защо ще го разреждаш, фен зареди го, почти е сигурно, че му трябва само добър заряд от токоизправител, адските филми имах предвид аеробиката с разряд, заряд и т.н., зареди го само и си капитан Америка :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Намерих едно видео за зареждане на Калциеви акумулатори. Мисля, че ще бъде интересно и полезно.

П.С. Колеги, потвърждавам, че Ca акумулатори (какъвто е този, който ползвам) се зареждат до 16,1 V. От началото на заряда за около 20 часа (от 12 V и 2А ток) напрежението на заряда се повиши до 16 V, като силата на тока се запазва същата- 2А (силата на тока все още не намалява и зарядното не изключва). Заряда продължава.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезна информация, благодарим Жоре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно има резон във видеото, понеже като взех нов акумулатор Solite CMF 55B24L за който пише: (Вътрешният неръждаем метален калций показва отлична съпротивляемост на топлина и силен имунитет срещу драстична промяна на температурата), колцата палеше бодро и стрелката на горивомера не мръдваше. Вече няколко пъти профилактично съм го дозареждал с лидълското зарядно (от бяло оченце до зелено), но горивомера при палене си кляка. Това зиме, при спорадични ползвания, но колата си стои в гаража. Явно и зарядното и алтернатора не успяват да го заредят на максимум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дневни километри колко минаваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дневни километри колко минаваш?

5км, на 2 пъти и не всеки ден :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е,  (предполагам прилагаш повечко тип градско каране на автомобила) дори и за бензинова кола която има по лек старт отколкото при дизела, не се учудвай ако акумулаторите при теб нямат добри жизнени цикли, за да я запазиш трябва да контролираш заредеността на стартерната батерия всеки месец, ако е под 12:25-30V осигури освежаващ заряд с токоизправител :)

Редактирано от west bam
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 4 дневен престой на колата в гаража без да се пали дисплея на мултицета показа 12.69 V. Това добре ли е за близо 2 годишен акумулатор? Преди около седмица му бях пуснал стария соц. токоизправител за някой час. Сега преди да я подкарам, трябва ли да повторя процедурата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл, много честото зареждане с токоизправител  и точно тези от соц времето разрушават по - бързо акумулатора, ако в покой сутрин преди първия дневен старт на автомобила да не се повтарям отново  акумулатора в покой е 12.20V тогава му е нужен токоизправител, щом показва 12.70 и то за двугодишна батерия е много добре, не я закачай карай си спокойно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Сега съществуват едни устройства (тестери), които измерват силата на стартовият ток на акумулатора, и по това "определят" неговият живот. Аз зареждайки и разреждайки моят акумулатор го измерих с такова устройство. Ето показанията: сила на стартов ток- 395 А (при 380 А от производителя); 13,61 V; 100% зареден; 87% живот на акумулатора.

Поръчах си и аз подобен тестер от сайт за китайски стоки. Ако някой се интересува- ще му изпратя линкове (за този тестер, който ползвах и за този, който си поръчах- има малка разлика между тях). Цената им е около 40$.

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прати линк да видим колега..аз съм зарибен по всякакви джаджи..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

С този тестер измерих сега акумулатора: 

https://www.aliexpress.com/item/FOXWELL-BT100-12V-Car-Battery-Tester-for-Flooded-AGM-GEL-Original-BT-100-12-Volt-Battery/32585019812.html?spm=2114.10010108.1000014.1.QWn6vf&scm=1007.13338.46806.0&pvid=60d3a655-3479-4e36-9601-9edd6a6278bc&tpp=1

 

А този тестер си го поръчах: 

https://www.aliexpress.com/item/QUICKLYNKS-BA101-Automotive-12V-Auto-Battery-Tester-Vehicle-Battery-Analyzer-100-2000-CCA-Free-Shipping/32599699606.html?spm=2114.10010108.1000023.9.q4zvKP

 

Има и други подобни тестери- почти еднакви. Въпроса е доколко са точни- но мисля, че ще вършат някаква работа. 

П.С. Ако модераторският екип сметне, че това е реклама (за чичко Али)- ще махна линковете. 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще се сметне за реклама, Али-то само дато няма билбордове :)..

Колега, от първия не си доволен или реши да вземеш друг просто от любопитство?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Не- просто първият ми беше под ръка (не е лично мой), а вторият (от 2 линк) ще е за мен. Разликата е, че вторият има повече функции при измерването на акумулатора когато е в автомобила (в описанието е описано и показано много добре). 

 

При напълно разреден акумулатор (до 10,5 V след разреждане) показанията на тестера са: сила на стартов ток- 109 А (при 380 А от производителя); 11,50 V; 0% зареден; 24% живот на акумулатора.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, ще взема да поръчам и аз някакъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро самия тестер може ли да изкара хартия като касовия апарат с показанията на акумулатора, след замерването ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам не, но имаш опция ПРИНТ, което би следвало да може да изкара резултатите ако се върже за принтер, а може и да бъркам модела, че вчера гледах доста моделчета.

 

"12. Store the testing result, print function"

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорелям най-скорошен опит. Зареден със соц зарядно на 12.73V акумулатор, 2 годишен, 45 аh свален от колата и оставен така, престоял 25 дни в избата без да се ползва.

Резултат: 2-3 неуспешни опита да запали. На четвъртия опит след много продължително тормозене на стартера (над 10 секунди) едва-едва запали. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...