Jump to content
kossboss

Honda Accord VII 2.2 i-CTDi 2005 въпроси - съединител, странно свирене и др.

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Отскоро (след консултация и с Veseliq, благодаря ти :)) съм собственик на Honda Accord VII 2.2 i-CTDi Sport, 2005 година. Взех я от България от познат, преди това е купувана нова от Бултрако. В момента е на 209 000 км. Имах възможност вече да я покарам на дълъг път и съм изключително доволен от колата. Честно казано, купих я малко непредвидено, но с всеки изминал ден се убеждавам все повече в правилния избор, който съм направил.

 

Същевременно имам и няколко въпроса, които се надявам да си изясня с ваша помощ:

1. Съединител/маховик никога не са сменяни. Тествах за приплъзване по описания във важната тема начин - каране с 80 км/ч на 4-та скорост и настъпване до земята, няма проблем с оборотите.

Направих си обаче и следния експеримент - по сравнително стръмно изкачване (изкачването към началото на магистрала Хемус в посока София, след Шел-а), което по принцип е за трета скорост, включих умишлено на 4-та при около 55-60 км/ч и я настъпих до земята - колата започна да ускорява и оборотите плавно да се покачват, но като достигнаха до около 2300-2500 изведнъж се получи нещо като приплъзване, оборотите скочиха рязко и непропорционално до 3000, след което пак се върнаха на 2500, пак подскочиха до 3000 и се върнаха на 2500, трети пък пак така. Това дали е признак за приплъзващ съединител и евентуално предстояща смяна, или просто съм насилил съединителя/скоростната кутия в екстремна ситуация, в която не трябва да ги поставям (пак уточнявам - само за да тествам)?

 

2. При ускоряване и подаване на газ, над 1500 оборота започва да се чува нещо като високочестотно виене/свирене, това турбото ли е? Особено ако не съм пуснал музиката се чува много ясно и отчетливо, най-вече до към 2000 оборота. По принцип нямам голям опит с турбодизели, но при Пасат 7 и новата Шкода Супърб и двете с 2.0 TDI, които съм карал съвсем малко, няма такъв звук (друг е въпросът, че субективно Хондата ми харесва в пъти повече като поведение и уют, нищо че е вече 12 годишна). Четох, че турбото на Хондата си свири повече, но понеже нямам голяма база за сравнение разчитам и на вашето мнение.

 

3. Предните фарове са ми за полиране - можете ли да ми препоръчате място в София, където да ми ги полират качествено?

 

4. Къде да си я обслужвам - в темата за сервизите чета само негативни мнения за Бултрако, а вече и за Юби-ко. Освен да пробвам Слави в Овча купел (в темата засега има само едно негативно мнение от колега със CR-V, надявам се да е било изключение; всички останали говорят със суперлативи за него)?

 

Поздрави и весели празници на всички!

Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подскачане оборотите непропорционално на скоростта си е признак на приплъзване, но ти си го пробвал много екстремно. Карай и когато вземе да го прави при нормално каране, сменяй...

Полиране на фаровете можеш и сам да направиш ако изгледаш клипове в ютюб, но и на много места го правят професионално.

Отвори Тойота форума, когато имах Авенсис, един колега постоянно рекламираше тая услуга (София) и всички ходеха при него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е хубаво зимата да се експериментира. 1-во времето е против физиката , 2-ро пътната настилка може да е черен лед (не просто мокър), 3-то съединителя е от здрав. Маховикът, ако ти беше за смяна, щеше да имаш огромни вибрации в купето постоянно. Съединителят щеше да се преплъзва на всяка скорост, не само на 4-5-та. Да ти споделя, също карам акорд, обаче е ексекутив, на 250 000 км, от Германия е. Никъде в историята не видях да пише сменян съединител и още не е сменян, и не смятам, до като не даде проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото не би ли трябвало, ако вие, да е след 2300 и на горе обороти? При мене,след смяната на веригите, започна едно не точно виене, по-скоро като леко свирене точно след около 1500 оборота до към 2200-2300. На едно ЦРВ дизел, след смяната на веригите - абсолютно същото свирене се получи. Майстора е един същ и ме извика да го чуя как свири, точно като при мене, което според него е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съеденителят приплъзва, това е сигурно. Може колегата да пробва на равен участък, при 80-90км|ч на 5 предавка с макс газ. Ако и тогава има подскачане на оборотите, значи съеденителя си приплъзва. Не е верно, че ще го прави на всички предавки.Турбото не вие на акорд 2.2 дизел. Може да свалиш ремъка, за да игнорираш всички ролки и да се чуе от къде свири, дали от турбото или от веригата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от скоро наблюдавам същия проблем както е описал @kossboss за промяна в оборотите и се усъмних също,че проблема е в съединителя. Въпросът ми, ако се слага нов съединител, трябва ли да се сменя и маховик? Съединителът оригинален ли трябва да е или може да се сложи примерно - Luk,Sachs,Valeo - коя от споменатите марки ще препоръчате?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Следя темата с голям интерес, защото въпросите поставени тук в голяма степен късаят и мен, и най вече за приплъзването на съединителя. След прочететеното от тук, направих същия тест. На 4 предавка, с около 80 км.ч настъпиха педала до долу и познайте, вдигна оборотите рязко до към 3000, след това се върнаха малко и колата започна да се ускорява нормално. Направих същото упражнение и на 5 предавка, проблем нямаше колата ускори веднага, без игра на оборотомера. При това положение трябва ли да предприема смяна на съединител, за да избегна смяна и на маховик?

 

Изпратено от моят ALE-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, когато ви се вдигат оборотите при рязко натискане на газта, обърнете внимание и на скоростомера. Ако и неговата стрелка се вдига, значи гумите на колата боксуват, а не съединителя. Сега температурите навън са под нулата и е по-вероятно гумите да пробоксуват, отколкото съединителя. Не бързайте да се вкарвате във филми, още по-малко пък да влизате в ненужни разходи. Ако колата не ви създава проблеми, не ги търсете сами - това е Хонда и е нормално да служи вярно много, ама наистина много километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@markocho, при мен имаше същото нещо с оборотите и то стана изведнъж без да е имало никакви други проблеми. Колата ми е Хонда Акорд 2004 година, дизел. По принцип колата я карам нормално без да я натискам много, давам й повече газ само, когато изпреварвам и това го направи при мен при всичките изпреварвания - на трета или четвърта натискам силно газта и от 1800-2000 оборота стрелката отива на около 3000-3500 оборота, после пада пак до около 2000 оборота и веднага след това започва да ускорява нормално. Закарах я в един сервиз и човека там я беше закачил на компютър и му е показало само проблем с EGR клапан. Той го е изчистил и от тогава до сега не съм имал никакви грижи с тези обороти. Попитах го, за всеки случай дали има някакъв проблем със съединителя, понеже аз нищо не съм забелязал и той каза, че е наред. Вярно, че само аз си я карам колата и би трябвало да знам, ако има някаква разлика при работата на съединителя, но исках и той да си каже мнението. На мен ми се размина, дано и при теб да не е проблем със съединителя

 

Изпратено от моят LG-H815 с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете внимание на коментара на Tokio. На моя Акорд се случва същото и на 4-та, и на 5-та, за по-ниските дори не говорим. Така че си гледайте и скоростомерите, не само оборотите.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VamPo, сега ме хвърли в размисъл. За сряда имам час за смяна на съединителя и като се зачетох, се разколебах. До такава степен, че преди да съм седнал да си пия ракията, запалих колата и я тествах отново. Учудващо, сега нямаше проблеми, върви си и набира нормално, това при положение, че и вчера и преди това, само на четвърта се форсираше без на набира адекватно /не са буксували гумите/. То като се свали, ще стане ясно, но вече ще късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го правих това , понеже 35к км след смяна на съединител, взе да ги прави тея номера. След като регулирахме педала, карах 1 година без проблем, след това пак започна и смених горната помпа на съединителя. За момента е ОК, ако пак почне, ще сменям пак съединител и маховик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак пробвах и няма проблеми, но съединителя отделя много горе и сряда ще го сменя. При тебе как беше педала на съединителя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделя си по средата. След бъзикането на педала го направихме да отделя малко по отдолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Ще пиша като го сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, не ми се размина. Смених и маховика. Интересното е, че съединителя не беше до край износен и имаше още хляб в него, но маховика при разклащане тракаше здраво. Утре, като си взема колата, ще видя как е, че ме притеснява това приплъзване да не е било от нещо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на съединителя и маховика, за сега няма приплъзване. Съединителя отделя доста по-долу, първия път направо я изгасих. Педала е по-твърд, при натискане не се усеща много, но при отпускането, сякаш изведнъж изхвърля нагоре педала. Общо взето, за сега съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала ще омекне след 200-500км. Колкото до това, че съединителя имал още хляб , искам да ти кажа, че е моя, като започна да преплъзва и като го смених, имаше поне още 2мм феродо до нитовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да 2мм., че и повече, но няма значение. Смених го-доволен съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,извинявай от къде купи частите и колко струваха, ако не е тайна? И за труд ,колко ти взеха, че и на мен ми предстои смяна?

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симптомите за износен съединител имаше и на моя акорд, по-горе в темата съм писал. От трета скорост на по-високите предавки имаше приплъзване не само по-нагорнище,но и по-магистрала на равно, когато съм на пета или шеста. При по-рязко подаване на газта (при изпреварване) няма никой, после връщам крака от газта и много плавно ускорявам. Откарах я на майстор за смяна на съединителя ; след сваляне на стария констатира,че феродовия диск е запазен и то доста. Изглежда е бил сменяван преди само феродов, обаче лагера и огледалния диск бяха зле, добре че маховика си беше ок и не трябваше да се пипа. Сложих комплект на SACHS, сега педала е доста твърд, отделя ниско и два-три пъти ми угасва колата на неподходящо място :blush:. Последва подмяна на пистовия ремък и премахване на ненужната паразитна ролка, сега съм с късия ремък на Gates 7PK 1785. Другата проблемна ролка (скъпата ) виеше и сменихме само лагера, и сега няма този досаден шум. Имах грешка VSA / ABS, светеше лампа на таблото- проблема е бил в датчик ; след подмяна с нов вече си работи АБС-а. :whistle:

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа колегата Todor_Gagovski, педалът омекна и е доста по-приятен за каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, искам само да попитам за теста за приплъзване, дали съм го разбрал правилно? 4-та скорост на 80 километра в час (около 1900-2000 оборота при мен), изключено ESP и настъпване на газта до долу. Ако оборотите не подскочат, а започне плавно покачване и покачване на стрелката на скоростомера, всичко е наред, така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎1‎.‎2‎.‎2017‎ г. at 22:29, goga написа:

За съжаление, не ми се размина. Смених и маховика. Интересното е, че съединителя не беше до край износен и имаше още хляб в него, но маховика при разклащане тракаше здраво. Утре, като си взема колата, ще видя как е, че ме притеснява това приплъзване да не е било от нещо друго.

Здравей, колега. Същия филм с приплъзването и при мен.

Можеш ли да споделиш в Шумен ли го сменя и къде? Или някой колега да предложи къде в Шумен.

Искам да я закарам на някой, който е правил процедурата.

Редактирано от dakatash

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих ти препоръчал да отидеш при Ивайло във форума е Gefi's, но отдавна не влиза в него, тел. 0899118875. Има фейсбук страница. Аз не отидох при него и искрено съжалявам. Внимавай с маховика и диска, че има и рециклирани Лук, щото при мене пак беше почнал да приплъзва след не много км. след смяната. Сега май е по добре не съм го отварял пак, че парите отидоха за друго.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...