Jump to content
lyubobo

Монтиране на парктроник

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да се похваля, че вече от 1 седмица имам перфектно работещ парктроник на Хондичката (FN2 - с 5 врати). :punk:

Тъй като не успях да намеря подробно описание на прецедурата по монтирането му, нито пък снимки с краен резултат, реших да споделя с 2 думи какво направих и как се получи в крайна сметка.

С първата дума - следвах идеята на колегата от Испания, който е направил доста хубав клип в "тубата" (

). Нищо не разбирам от езика, на който говори, нито пък качеството му е супер добро, но идеята става ясна.

Резюмирана процедурата е следната:

1. Не съм свалял задната броня!

2. Пробих дупките на симетрично разтояние една от друга, използвайки 22мм фрезичка, която вървеше в комплекта на парктроника (23лв - китайче с доставката);

3. През най-лявата дупка на бронята, пробих 3 дупки (с бургия 10мм) в металната греда, и ги съединих в една голяма, от където вкарах кабелите вътре в багажника, в страничното отделение при оригиналния крик;

4. Започнах с монтирането първо най-десния датчик и наляво, като през дупките за следващите датчици прекарах всички кабели до лявата страна, от където ги вкарах в купето;

post-34321-0-09138000-1481376514_thumb.jpg

5. Сигнал за управляващата кутия взех директно от светлината на лявата задна светлина

post-34321-0-44875000-1481376525_thumb.jpg,

като прекарах кабела през гумения маркуч при пантите на багажника

post-34321-0-32811800-1481376523_thumb.jpg (малко предизвикателно, но с помощта на средно-твърда жица съвсем не е невъзможно. Това с кабела отне най-много време, но не повече от 30 мин, докато стигне от крушката на задните светлини на багажника, до отделението на крика);

6. Направих дупка почти до ръба под капака на допълнителното отделение на багажника, от където издърпах всички кабели от отделението на крика, за да мога да позиционирам там кутията на парктроника.

post-34321-0-83896100-1481376506_thumb.jpg

7. Дисплейчето монтирах на огледалото за обратно виждане.

post-34321-0-35601100-1481376516_thumb.jpg post-34321-0-60448200-1481376519_thumb.jpg

Неговият кабел доста лесно мина от огледалото,

- по ръба на тавана в основата на челното стъкло,

- по гуменото уплътнение на предната лява врата,

- под кората на колонката между предната и задната врата,

- после после го прехвърлих към гуменото уплътнение на задната врата,

- надолу по колонката между вратите, от страната на задната врата до прага,

- под пластмасовия праг (който се държи само на щипки),

- от там покрай задната седалка, под мокета и около пантата на капака за долното отделение на багажника и хоп - всички кабели заедно.

post-34321-0-90935200-1481376508_thumb.jpg

 

Лично аз съм доволен от крайния резултат - за по-малко от 4 часа бях готов, разглобяване и сваляне на цели детайли нямаше, с изключение на:

1. вертикалната кора на багажника, която е от вътрешната страна, успоредно на бронята - след махане на малката пластмаса около ключалката на багажника, с внимателно дърпане нагоре и леко навътре към колата. (аз имам голяма газова бутилка в долното отделение на багажника, която почти опира в тази кора, но въпреки това успях да извадя кората с малко повече настояване)

2. откопчаване на 2 щипки на страничната кора на задната седалка за да прокарам захванващия кабел от вратата на багажника, към отделението на крика и

3 пластмасата на прага на задната врата.

 

Инструментите, които бяха необходими:

Права отвертка (по-голяма и по-малка),

пластмасови инструментчета за сваляне на щипки

винтоверт, с който да пробия дупките за датчиците и дупките към купето

бургия 10 + фрезата за датчиците (22мм в моя случай)

хартиено тиксо, което залепих по бронята, на което отбелязах правилните места за дупките,

мултицет

клещи,

средно-твърда жица, с която да прекарвам и издърпвам кабелите изпод корите по път за багажника,

кабел за удължаване на захранващия кабел за парктроника, тъй като в моя комплект, той беше не повече от метър

изолирбанд за снаждането на захранващия кабел към задната светлина и за удълванаето му;

 

Надявам се да този пост да е полезен за колегите, които също като мен не се чувстват комфортно при паркиране назад, поради ограничената видимост :) Ако има неясноти - насреща съм да разкажа повече подробности и дори да показвам (в София).

 

Поздрави и успех!

post-34321-0-58521900-1481376503_thumb.jpg

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение към темата. Ако сте решили да монтирате преден парктроник вижте първо от коя страна е отворът през който влиза снопа кабели от двигателния отсек в купето.  Някои парктроници (Valeo, Bosch) са си със фиксирана дължина на кабелите свързващи датчиците с управляващия блок. Моите ги поставихме първа стандартно и после видяхме, че отворът е от лявата страна погледнато отпред където е двигателя - сигурно защото Стрийма е японска сглобка - не знам , други Хонди не съм гледал. Та така монтирани не стигнаха отвора и се наложи да ги обръщаме обратно така, че да влязат от страната на жабката. Иначе си е наистина една много полезна екстра. Препоръчвам я на всички.

Редактирано от Ненов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...