Jump to content
striking

Препоръчайте хубави чистачки за Акорда

Recommended Posts

И аз съм с митутойо. Много са добре :) 

 

Пробвал съм и с Bosch и с някакви други марки по-елитни. Еми не ставаше като хората. 

 

едит: преди 3 години пак съм написал същото :)

Редактирано от Drone
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях слагал 1 такава и не ми хареса как чисти на място, но не съм карал в дъжд с нея. Някои "бананки" са огънати по цялата си дължина, а други само в централната част. Средната част на тази (където е закрепването) е прекалено огъната и не ляга здраво на стъклото, а пък краищата са прави, което също не е много умно. Всъщност тази шина вътре подлежи ли на огъване или е от непластична стомана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата е, но да ви подсетя - ползвайте препарати "анти-дъжд", няма да изброявам марки. С тях нуждата от чистачки при скорост над 50-60 км/ч намалява с около 90-95 %, а при определени условия - изцяло не се използват чистачки. Което пък от своя страна намалява износването на самата чистачка, защото се ползва много по-рядко. С тези препарати каквато и да е чистачката - в общи линии чисти добре. Разбира се - висококачествените чистачки и в този случай ще почистят по-добре от евтините, от лош материал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Pavel_Pavlov написа:

Къде биха се намерили „тук“? Онлайн или във физически магазини някои?

 

Цецо е писал - nspauto.

Иначе случайно попаднах на хибридите и в едно магазинче на ъгъла на Коперник и Гео Милев.

 

преди 45 минути, ogi28b написа:

ползвайте препарати "анти-дъжд"

 

А как се представят тези препарати на сняг и лед?

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли написал и колко е продължителността на действие, седмица месец. Пробвал ли си случайно с оцет. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, японците са го измислили и за чистачките. Ето това е истината - силиконови пера:

https://www.ebay.co.uk/itm/PIAA-Si-Tech-Front-Wiper-Single-Blade-Silicone-Longer-Lasting-600mm-24/332135322788?_trksid=p2485497.m4902.l9144

само, че като ги купих преди три години и на третата нощ ми ги откраднаха :(

За това сега съм само със силиконови пера монтирани на обикновени раменни чистачки да не бият на очи. Чисти безупречно вече трета година. Зимата няма замръзване , няма скърцане и т.н. Не знам обаче тук дали могат да се намерят. Аз ги купих от Английския ибей.

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, vespa написа:

Би ли написал и колко е продължителността на действие, седмица месец. Пробвал ли си случайно с оцет. 

 Препоръката на етикета е да се нанася веднъж на 2 седмици. Аз обаче не я спазвам и нанасям когато се сетя - веднъж на няколко месеца, но то пък и не вали всеки ден. Най-силен е в първите 2-3 седмици след нанасяне, след това бавно намалява. След 2-3 месеца все още се усеща задоволително - държи капките цели и лесно падат от стъклото, не се разпльокват. Ако се спазва препоръката на етикета, едно шишенце стига без проблеми за 4-5 месеца, за всички стъкла, а струва 10-на лева. 

 

Трябва да се внимава - имам приятели, които твърдят, че с такъв препарат е станало много по-зле. Трябва да се знае как работи и какво прави, за да няма изненадани. Ако някой си мисли, че капката ще тупне и ще отскочи от стъклото, ще остане разочарован. 

 

С оцет не съм пробвал. 

 

@dindin, на сняг не знам как е, защото никога не съм имал прясно нанесен при сняг. Есенно време по всички други коли има слана, по моята не е замръзнало и с едно минаване на чистачките е готово, при температури около 0. 

 

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, а линк евентуално за препарата, който ползваш?

Гледал съм всякакви по света и у нас, но нямах обективна оценка за качествата на конкретен препарат. :)

Последно мислех за Rain-X, ама предпочитам нещо, което и тук мога да си го намеря за 10-ина лева както казваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам на костенурката "ClearVue". Линк няма да давам, защото не плащат за реклама, но в първия попаднал ми "голям магазин" е 11 лв. (в кода на снимката)

 

Старата опаковка:

 

product_10914.jpg

 

Нова опаковка:

 

61WPSVdhrKL._SL1000_.jpg

 

Ето клип, който показва много точно какво имам предвид, клипът не е мой. (само линк, за да не товари страницата)

 

https://www.youtube.com/watch?v=JcOsHI5xgU8

 

В продължение на целия клип виждате, че чистачки не се използват. Гарантирам за верността, защото и при мен е 1:1. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, точно костенурката гледах и аз сега. Със смесени отзиви и за старата и за новата версия.

Май и в Метро ги имало, ще поръчам на жената едно шишенце да видим. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за тях говоря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b, това не пада ли като го пръснеш два пъти с течността за чистачки? Защото аз доста пръскам, мръсни са улиците и паркинга, и си мисля, че с такава експлоатация май няма да има много смисъл?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал да му влияе. Безконтактното не го маха. Като цяло се маха трудно, както писах и по-горе - ефект си има и след 2-3 месеца. Не е "уау" като на чисто ново, но не е и като на "сурово" стъкло, където капката пада и се разпльоква като локва. Остава цяла, с възможно най-малка повърхност, която да е в допир с препарата. Силно хидрофобен е. Пробвай го на някое от задните стъкла, защото може и да не ти хареса, индивидуално е. Например силно надраскано стъкло в комбинация с кофти чистачки създават усещане, все едно чистачките замазват много повече. Това се получава точно защото водата не остава размазана, а веднага се събира на сферични капки. 

 

По същия начин изглеждат колите, когато са току-що пастирани. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

Относно Митутоьо чистачките, гледам „банановите“ им модели са си с класическата надигната връзка с рамото на чистачката – нищо по-специално. Супер, че са евтинки и работят добре, но ми е интересно никой ли не е виждал такива като от последната снимка, която качих. Ще взема да оставя бележка на тоя колега с акорда от снимката, да го питам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какъв е ефектът в този момент, препаратът е нанесен на 23 март (24 дни от тогава), по инструкциите - чисто стъкло, двуслойно, полиране на ръка с мека кърпа след изсъхване на втория слой: 

 

https://youtu.be/BDkOdKpcK48

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.04.2019 г. at 13:45, ogi28b написа:

Ползвам на костенурката "ClearVue".

Ето клип, който показва много точно какво имам предвид, клипът не е мой. (само линк, за да не товари страницата)

https://www.youtube.com/watch?v=JcOsHI5xgU8

В продължение на целия клип виждате, че чистачки не се използват. Гарантирам за верността, защото и при мен е 1:1. 

Потвърждавам! Особено добре се отразява на страничните огледала.

Редактирано от dindin
Няма нужда от целия цитат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах и си взех 2 чистачки от преди упоменатите Митю и Тоя (как му беше името) :) - 2-те общо за 5.90лв.

Голямата - 65см MituToyo, а малката - 40см Nakamoto. Паснаха от раз, доволен пръснах на стъклото, пуснах ги да свършат своето и разбрах защо струват толкова. :(

Както и очаквах, малката пропуска долния десен ъгъл на предното стъкло, а голямата чисти добре на изкачване, но на обратния си ход е отлепена от стъклото в централната си част (в зоната на монтаж). Пред къщи почнах с аджастмънта. Малката огънах леко в края и като че ли се оправи, но голямата е мъка. Първо поизправих централната част (да не е толкова огъната) и се получи, но после не опираше в лявата долна част на стъклото и не го чистеше. Правият и ляв участък също огънах, но явно трябва още пипкане, та утре ще боря, понеже заваля.

Иначе изглеждат добре произведени и Акорда веднага стана модерна кола, но дано не вали дъжд. :) Ако ще вали, може и едно тубе от горната "трътла" да си взема. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, ceco_accord написа:

 Митю и Тоя (как му беше името)

...

 

"трътла"

Аз още търкалям едни на Вальо ли е, валело ли е... Избутаха 2 зими, също струват 5.90, само че един брой, а не два. И то като са на промоция в някоя от универсалните железарии. Като сложиш 40-сантиметрова, не те ли дразни прекалено голямата капка, която остава горе на върха на дясната, а после лявата не може да я събере, защото минава под нея? Аз съм с 65 / 38 и ме дразни адски много, а с 40 см е още по-голяма тая капка. За припокриването имам предвид, като на картинката:  

Untitled.thumb.png.440b68be349310def3e4ad8b216c802e.png

 

На тази кола е като на горната снимка, а съм свикнал да е като на долната и това сега ми бърка да не казвам къде. Картинката е илюстративна. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дясната отдавна ползвам 40см. Капката не ме дразни, понеже ефекта е само при спряла кола, а аз не работя като частен детектив, та да ми пречи на обектива при шпионаж. :) При малки скорости, тя бяга към водоотводната лайсна на лявата колонка, а при големи, отива на майната си - по покрива.

Разкачих капачката върху конзолата на чистачката и видях че металния държач със скобата е стиснат за шината на перото, но не е точкован със заварка, така че може да се разтвори и шината с перото да се премести спрямо крепежа, така че той да не е в центъра, тоест да се повдигне десния край на голямата чистачка още малко по-нагоре, но пък долу в ляво непочистената дъга ще нарасне. Предпочитам да си взема по-дълга 27" - 67.5см и проблема с капката е решен.

Като хапнах, та се поуталожиха страстите, си поиграх още малко с лявата чистачка в гаража. Сложих лостчето на АУТО, врътнах интервала на най-малък и взех да поливам с велосипедната си бутилка за вода. Сензорът за дъжд е голяма работа. Аз пръсна, той врътне чистачките. :) Така си набелязах проблемните зони и взех да коригирам шината. После я свалих и взех аз да я движа по необходимата траектория. Гледам отстрани, добре се вижда къде перото не опира когато е вертикално, което причинява мазането при движение от рамото. Понагласих я, но тая шина е капризна, сигурно не е от закалена стомана, а нещо евтинко, но 3 лева, няма да ги хвърлям я. Накрая се получи да не маже, но двата края нямат корекция и още не съм баш перфектно доволен, обаче като за 3 лева - бива.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b, сложих костенурката на стъклото и всичко е както показа на двата клипа. Обаче чистачките малко ми се струва че замазват повече. В първата секунда след като е минала остава леко бяла следа. За 20тина мин в дъжд мисля, че почти изчезна. Чудя се дали не съм сложил повече или да не съм махнал добре горния слой въпреки че следвах указанието.

 

Това изглежда ще изчезне, но чистачките почнаха и малко да подскачат по стъклото на път „обратно към земята“. По-точно шофьорската в долния си край. Това в града, на всякакви скорости от място до към 70 км/ч. Чистачките са най-евтините Бош банани за ~25лв и са на 6 месеца. Не изключвам възможността да им е свършил живота защото аз доста пръскам. От октомври са изтъркали към 15 литра течност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако перата "подскачат" по стъклото, това е заради усукването на рамената на чистачките. Обикновено се получава точно при обратния ход надолу, понеже с времето от перпендикулярната си позиция спрямо стъклото, перата полягат върху стъклото. При хода си нагоре са ОК, понеже вървят с остър ъгъл по стъклото, но при обратния ход вървят по него с повече от 90 гр. (тоест срещу него).

Не знам дали го обясних разбираемо, но ако се загледаш - ще забележиш. Оправя се като свалиш чистачката и с отвертка усучеш малко рамото, пъхайки я в U-образната закривена част в края му (където се щраква чистачката).

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че след като подскача перото чистачката е за хвърляне. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е причината, да, за изхвърляне са. Но се случи скоро след като сложих хидрофобния слой на стъклото. След като избърша перата на чистачките за известно време се оправят и после пак започват да подскачат. Случи се на няколко пъти цялата шофьорска чистачка да подскача, не само долния край. Потърсих в нета и видях, че не е рядко срещан проблем да подскачат чистачките след нанасяне на rain repellent. Явно е често срещан проблем, който или е свързан пряко с репелента, или той го провокира да се покаже.

 

Ще поизчакам да „изветрее“ или да се поизмие репелента (при пръскане с пръскалките, почти не виждам проблем; само при дъжд и продължителна работа). Ако след известно време няма промяна, ще почистя стъклото с каквото се чисти тая работа и ще нанеса много тънък слой, отново според указанието. Като втори шанс.

 

Иначе и чистачките ще сменям; по всяка вероятност по-скоро от предвиденото.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препаратът влияе така: не позволява на капката да се разпльока по стъклото -> едно и също остатъчно количество вода (след минаването в едната посока - нагоре) вместо да е "разлято" по стъклото на тънко петно с голяма площ (като синьото в горната половина на картинката), остава на малки сферични капчици, с малка контактна площ към стъклото. Така по-голяма площ от самото стъкло остава съвсем суха (червеното в долната половина), а чистачка, която се движи по суха повърхност има по-голяма склонност да подскача, особено ако е остаряла и се е подгънала в едната посока (Това, за което Цецо говори). Самите капчици имат склонност да се се събират в каналите от песъчинки (това, което изглежда като надрано) и затова изглеждат като следа след чистачката. Обикновено го наричат "замазване".

 

Щом ползваш толкова много чистачки, до 2 месеца ще се е изтъркал почти изцяло. 

 

Untitled.thumb.png.0f5aead89bd1699e4b60b43800dc2d3a.png

Редактирано от ogi28b
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-късно положителният ефект от препаратът вече е поотслабнал и негативният ефект също пропорционално е поотслабнал. Проблемът не беше (само) в старите 6-месечни чистачки, защото ги смених с оригинални и при магистрална скорост след по-продължително чистене започват леко да прескача шофьорската в долния край. Също, закратко след като е минала чистачката, оставя по-бяла следа. Вероятно стъклото не е в топ форма, щом при други работи по-добре. Но мисля занапред да го ползвам само на другите стъкла без челното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествал съм Хибридни скъпи чистачки на Денсо и Хейнер, и не са за стъклата на Акорд 7, изобщо не могат да легнат на стъклото, както лягат металните класически.

На всеки е ясно, че е важна гумата ползвана за направя на перото...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/18/2019 at 7:42 PM, ogi28b said:

За припокриването имам предвид, като на картинката:  

Untitled.thumb.png.440b68be349310def3e4ad8b216c802e.png

 

На тази кола е като на горната снимка, а съм свикнал да е като на долната и това сега ми бърка да не казвам къде. Картинката е илюстративна. 

 

Дойде ми след 100 години на акъла как да се справи човек с тая капка. Просто се измества рамото на пасажерската чистачка с един–два зъба по-нагоре, така че да стои малко по-високо в най-долно положение, но и да стига по-напред в хода си. Така дебелите линии от илюстрацията се кръстосват :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но така дали няма да се "ударят" в началото на хода? При точния размер на двете, ако дясната тръгва от позиция над лявата, долният край на дясната ще е навлязъл в зоната на горния край на лявата, още преди да са се разминали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами още не съм ги изтествал хубаво, но в краен случай може и лявата леко да се вдигне. Има много аванс докато се доближи до страничната колона на стъклото така че не смятам че е проблем. Единствено това, че изглеждат малко по-грозно като в начална позиция стоят по-високо.

 

Аз бих взел по-къса пасажерска чистачка. Но като така и така имам здрава и работеща 40см-ова, няма да я сменя само заради тая капка. Това е приемлив компромис за мен :D

 

Ред: Разбрах какво имаш предвид. Не, дясната не тръгва „над“ лявата. По-скоро по-близо до нея. Или при теб в начална позиция са на едно ниво?

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кача една картинка после, но са доста близо, и са 65 / 38. А ти с 40 - още по-близо... Е, без да се пробва - няма да се знае. Лявата обаче мислиш ли, че може да се измести 1-2 зъба? Ако са 24 зъба, е по 15 градуса на зъб. Не е малко. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фейс-лифта, са малко по-различни.
Те са и ниско профилни.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Условно казах 1–2 зъба. Моята я разхлабих и преместих с толкова, че най-далечният край да се премести с 1–1.5см по посока на движение на чистачката. Това трябва да е достатъчно да навлезе в линията на почистване на шофьорската.

 

Относно зъбците, със сигурност са доста повече. Чистачката може да се нагласи на доста различни фиксирани положения за 15 градуса. Аз просто разхлабвам, намествам я където искам, натискам в основата и докато затягам леко на ръка гайката местя леко чистачката напред-назад, за да си легне на подходящо мястото. Също клатя леко и в посока към и извън стъклото докато вече няма ход на гайката на ръка. И след това достягам с ключ.

 

 

За да илюстрирам (грубо) позицията на чистачките долу, ето (в червено са чистачките, а скицата е поглед срещу челното стъкло). Искам да кажа, че едната чистачка (червена линия) не започва на същото ниво където свършва другата. Иначе, ако са на едно ниво, ще са много близо една до друга. И като тръгнат нагоре мисля, че ще си пресекат пътя.

Screenshot_20200118-130503.jpg

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сгрешил съм, застъпват се. Пасажерската стои частично под шофьорската, но не си пречат. :)

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са 40 на 68 см и това е максимума без да се опират в колонките и да засичат контактно траекторията си. Късата лежи малко под дългата. Дори и да се препокриват повече (при лява над 70см) няма как да се удрят, понеже крайната и дясна точка е с радиус на ротация (от рамото) 90см, а крайната лявата точка пасажерската е с ротация (от рамото си) 50см. Според кинематиката на лостовите им механизми лявата винаги изпреварва дясната и контакт е невъзможен.

Местил съм ги нагоре в една люта зима (за да лежат в зоната на отопление на духалката на стъклото) и с по 1 зъб на шлиците е достатъчно, без лявата да опира в А колонката при вертикално положение.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, това на преди и след фейслефт, че може да има разлики, не се замислих. Започвам да си мисля, че дясната ми е местена и не е на оригинално положение, защото слиза толкова много надолу, че сякаш опира в пластмасовата кора. Заради това си мисля, че 40 не е подходящ размер. Но ако е 1 позиция нагоре, определено ще си влезе 40. Дали изместването с 1 позиция ще компенсира 1-я сантиметър допълнителна дължина на върха, за да я няма капката?

 

С кви глупости се занимаваме, с тия здрави коли... 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-надолу от оригиналната си позиция рамената на чистачките няма как да бъдат сложени, а при нея шоф. чистачка е перпендикулярна на стъклото, а успоредно на нея е началната (преди огъването и) част на рамото за дясната. Дясната чистачка няма смисъл да е по-дълга от 40см, защото в долните си ъгли предното стъкло има значителна сферичност и перото не ляга на нея. Лявата няма смисъл да е над 70 (ако има такъв размер), понеже нараства и съпротивлението и по стъклото, а товари повече мотора и пантографа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Не знам дали е коментирано в темата, но Хонда са заменили старата чистачка на пре-фейса с 400мм. Така че в момента парт номера за пасажерска чистачка е с дължина 400мм. Но, ако питате в Бултрако, не се е случило – не са си ъпдейтнали информацията.

 

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/ACCORD/2003/24-EXECUTIVE/ELECTRICAL-EQUIPMENTS-EXHAUST-HEATER/FRONT-WINDSHIELD-WIPER-LH-/17SEA01/B__1400/3/3072

ПС: Забравил съм, 380мм е. Смяната е от 375 -> 380. За Бултрако не съм се объркал. Твърдят, че е още 375 .

 

Screenshot_20200118-162912.jpg

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Дясната чистачка няма смисъл да е по-дълга от 40см, защото в долните си ъгли предното стъкло има значителна сферичност и перото не ляга на нея.

Подкрепям...,с 40см. съм от дясно и остават петна.

От ляво няма проблем с 65см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...