Valdini 0 #1 Posted November 30, 2016 Здравейте колеги, някой имал ли е такъв проблем - при потегляне на полусъединител, за кратко се чува шум, наподобяващ на виене (нещо като от метално триене)? При движение или други обстоятелства не съм установил други нетипични шумове. Колата е на 89000 км. и вероятно до момента не е сменян съединител.Съмнявам се евентуално в лагер на съединителя...Моля, за мнение ако някой е имал подобен проблем. Поздрави! Share this post Link to post Share on other sites
FBIMAN12 1 #2 Posted January 13, 2017 Най - вероятно е лагера. При евентуална смяна по-добре сложи цял комплект, защото може и притискателя да е дал фира... Share this post Link to post Share on other sites
Buliviv 18 #3 Posted December 20, 2023 Да съживя темата, ако някой е разбрал от къде идва шума, че по сервизите на никой не му се занимава с подобни диагностики, но мен ме дразни и искам да разбера. Скоро установих и че при мен има същото виене. 2.0 бензин с ръчни скорости. Появява се за крато и не винаги го прави. Имам чувството, че се появява при натоварване, защото го долових съвсем слабо и при излизане от голями препси. Без да претендирам за обективност залагам на нещо по съединителя. Течността на помпите е сменена. Автомобила е на 178 000 хил. реални,( няма да обяснявам как и защо). Share this post Link to post Share on other sites
Robben 97 #4 Posted December 20, 2023 Това ли чуваш? Share this post Link to post Share on other sites
Buliviv 18 #5 Posted December 20, 2023 преди 42 минути, Robben написа: Това ли чуваш Нещо подобно. Маслата диференциал и скорости са сменени с ОЕМ. Сменена течност на съединителя. Долавям го едва, едва и при задна и за това залагам на съединител, въпреки че отделя добре, педала е относително мек и няма характерните признаци. Няколко човека ме убеждават, че така може да кара и 50 хил. Ако не рецидивира, ще покарам така и като му дойде времето цял комплект. Share this post Link to post Share on other sites
Buliviv 18 #6 Posted May 8 Да споделя развитието. Шумът ту се появяваше, ту изчезваше. Само това. Случи се няколко пъти едно притрисане при потегляне, но общо работата на съединителя не се влошаваше, педала бе достатъчно мек и отделяше на прилично ниво. Обаче взе да ме дразни виенето и купих комплект съединител. Точно по това време виенето почти изчезна напълно или бе едва доловимо (имам обяснение, но да не разводнявам темата) и притрисането изчезна. Но си бях навил да се смени съединителя и "воала". Няма и помен от стържене и виене. Няма притрисане, а меко и плавно потегляне. Та спокойно мога да обоща, че основателно първите ми подозрения бяха върху съединителя. 1 Share this post Link to post Share on other sites
delikolev84 0 #7 Posted May 9 Здрасти колега и аз съм на същото положение като теб симптомите ми са еднакви като твоите и аз мисля за смяна на съеденител.Та ти какъв съеденител сложи марка и ако кажеш колко ти струваше целия комплект ще съм ти много благодарен Share this post Link to post Share on other sites
Buliviv 18 #8 Posted May 9 На бензиновите модели излизат с Exedy, а дизеловите с Luk. За бензина всеобщо мнение е да се слага пак Exedy. Аз обаче реших да сложа Luk на бензина. По три съображения. Първо не ми се понрави много, че част от OEM съединител (обикновенно се сменява комплект, па макар да е дал фира само лагера) е за смяна на около 170 000 км. Второто е свързано с предишното. Попаднах на мнение в американски форум за Civik, в което не са много доволни от новия Exedy, защото кара малко като заводския и имаха обяснение в кофти част от него. Трето - не намерих читав Exedy. Аз успях да го открия при един търговец на подозрително ниска цена и не рискувах да не е някое менте. За това взех Luk. Цената му е около 500 лв. За сега никакъв проблем. Цена за смяна - разтеглива тема. Share this post Link to post Share on other sites
Honda79 0 #9 Posted Saturday at 09:56 AM Здравейте колеги и аз имах подобен проблем оказа се втулката която се намира на маховика , беше се спукала и при потегляне издаваше звук като стържене. Share this post Link to post Share on other sites