Jump to content
kebappa

Проблем с преден макферсон !

Recommended Posts

Здравейте.

Имам проблем с предните макферсони и не мога да намеря еднозначен отговор на проблема. С две думи не е ясно кое е повредено - пружини или амортисьори . Като цяло колата е стабилна . На нормален път нямам проблеми. През средни по размер дупки, също . Ако обаче мина през неравност, едновременно с двете предни гуми и с малко по-висока скорост, колата блъска до упор . Имам чуство, че амортисьора блъска чак горе до тампона. При въпросния удар не се забеляза разклащане на автомобила . Ако мина по-бавно през въпросната неравност няма никакво блъскане. С полото минавам през същата неравност и грам не блъска , нито при малка, нито при висока скорост . Въпросната неравност е потуване? на асфалта . Не се забелязват остри ръбове на изхода й. Абе обикновено леко пропадане . На магистралата, при на снадките по мостовете и особено малко след Пловдив към Бургас също блъска ..... При тест с натиск (натискат калника и гледат дали клати) , дава перфектни резултати . Казват ми , че имам супер амотрисьори . Отидох на тест за амортисьори . Изкараха ми идеални резултати . Описах им проблема и те решиха, че са поомекнали пружините . Даже на око се виждало , че предницата била леко по-ниска от задницата. Говорих с втори сервиз и те се съгласиха с другите , че щом блъскало , най-вероятно пружините са се посмачкали . Коментирах проблема с още два сервиза и те са на другата крайност - амортисьори . Нищо им нямало на пружините . В крайна сметка нито пружините , нито амортисьорите , нито тампоните са без пари . Както всички знаем цените на тампони , пружини и амортисьори не са никак ниски. Нямам време и пари да експериментирам и да сменям само пружини и евентуално след това и амортисьори . Та главният ми въпрос е някой дали е бил в моето положение и как е подходил? Кое е сменил и какъв е бил ефекта?

Като марка за макферсона съм се спрял на Каяба . Колата е с D16V1 двигател .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е амортисьор, но макферсони са при полото ти, при Хондата е Мулти линк ;) Макферсона е тип окачване, при което амортисьора се върти с главината.

Намери 2 амортисьора от някоя друга хонда с пружини,сложи ги и ще разбереш от тях ли е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша за името на системата, но аз на амортисьор, пружина и отгоре тампон казвам макферсон. Нямам нито време, нито условия да си правя и ходовата част . А и не ми се вярва мякои да се навие да ми даде двата си амортисьора или пружини за проба . А и труд ще има по качване и сваляне и ....не че не съм навит, ама надали е рентабилно от финансова гледна точка . Основната идея на темата е някой със сходни проблеми да сподели опита си в решаването им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седма генерация па е баш Макферсън.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампони макферсон са ти за смяна.Около 22 долара оригинални от Япония е цената на брой. Ако ти се иска нещо по-евтино, търси фебест.

Лично съм диагностицирал 2 седми сивик с такъв проблем през последните 3 месеца. Явно им идва времето след 10-12 години експлоатация. Има едно пластмасово лагерче, където легенчето на пружината ляга (номер 11), проверете и смажете и него при смяната.

 

12,13 - ляв и десен от снимката

 

8951061F.png

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nile ти направо ме разби . Трета посока на развитие. Тампоните ги гледаха . Няма дори и напукано . Ако са скъсани съм съгласен с теб . Ама те са визуално здрави. Тези два сивика, които спомена със здрави тампони ли бяха ? Само тях ли смени и лагера и се оправи колата ? Старите пружини и амортисьори ли остави? Като съм тръгнал да давам 650 лева ми се иска да съм сигурен, че е правилно решение , но с насоката за сплесканата пружина или тампоните ми се породиха съмнения .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според моето скромно мнение, проблема ти е в рейката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа къде ти е проблема точно след като не съм гледал колата.Понеже говорите за амортисьорна част, ти казвам къде е слабото място там. Самата гума е прекалено малко, за да се скъса така, както си свикнал да я виждаш.Тест с клатене също не помага, шанса да разбереш е да хванеш гайката на амортисьора на стержина и да я завиеш. По този начин гумата ще започне да поддава и ако се суче гумата и не изтърва вътрешната втулка всичко е ОК. Тук важния момент е да знаеш колко точно усилие да приложиш . Има мнение и за рейка, но там чукането е специфично, особенно изразено по грапава настилка - макадам, павета. Според мен отиди в сервиз дето не виждат хонда за първи път.

 

П.п

За двата сивика - и на двете коли гумата визуално беше здрава, при сваляне на целия амортисьор в пакет и после изваждане на този тампон, той буквано се разпадна. Гумата беше изпечена. В монтиран вид не се виждаше скъсаното. Има опция да ти скърца дори от тези тампони, както на колега с акорд 7.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същия проблем , но само от ляво. Със същия мотор е колата ми и на мен всеки майстор ми казва ,че всичко е ток и от 2 год. не мога да прежаля 500лв за амортисьори без да съм сигурен. Бих бил благодарен на Nile да си каже мнението тъй като виждам,че е във Варна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nile ти направо ме разби . Трета посока на развитие.

Чакай да те доразбия с четвърта посока тогава . :)

За такова чукане каквото обясняваш, най често са виновни скъсани шокови тампони, с номера 9 и 10 от схемата по горе.

Ако модела на твоите е като №10 може и визуално да ги провериш като вдигнеш колата на крик.

Ако са като №9 и прашник като №3 от схемата, без разглобяване няма как да установиш дали тампона е здрав .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених двата макферсон-тампона и лопането(почукването) изчезна . Благодаря на Колегата за съдействието!

post-34507-0-32528100-1479059235_thumb.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да напиша отново как се диагностицира тоя проблем .Снимката по горе е от моя смяна,тампона визуално здрав,клатим,натискаме всичко изглежда ОК ?! 

Завъртам обаче гайката на стержина и се чува скърцане,после поглеждам по-внимателно и се вижда как гумата си се върти свободно.Крайният резултат след изваждане на тампона е снимката по горе.Това се получава от остаряла гума,нормално е колите са на 12 години.............

Редактирано от Nile
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за липсата ми в темата , но бях "извън играта" за известно време . В крайна сметка не намерих никой, който да диагностицира колата категорично и еднозначно и реших нищо да не правя за сега . Жената кара доста по спокойно от мен и при нея не блъска така. Тампонът съм сигурен, че е здрав . Тестваха го с въртене и ...... в крайна сметка след ходене поне на 5 сервиза , тест на амортисьори и похарчени Н лева се съгласих с моя майстор, който ми прави колите от дълго време. Имам му доверие до голяма степен . Та ми каза :

- при прост тест с натиск са ок ;

- при тест на машина са ок ( бях на точно определен сервиз за теста );

Карай си колата и не се занимавай с глупости . Лекото почукване от амортисьора, който протече и спря в последствие е заради частична липса на масло . При малки колебания няма плавен, а съвсем малък празен ход и за това чука на малки неравности . Случвало му се е и друг път . На големи колебания си работи.

Като за финал реших, като им дойде времето (почти не се кара колата вече) да сменя тампони , амортисьори и пружини на каяба . Няма какво да му мисля толкова . Това всичко от Германия излиза, колкото само двата амортисьора на каяба в Бг ...

От всичкото обикаляне по сервизите най ме хвана яд, че всички гадаят и викат май и може би .... Ебати и сервизите! Смени тва и ако не е от него, ще сменим и тва, и тва .....

Благодаря на отзовалите се по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да напиша отново как се диагностицира тоя проблем .Снимката по горе е от моя смяна,тампона визуално здрав,клатим,натискаме всичко изглежда ОК ?! 

Завъртам обаче гайката на стержина и се чува скърцане,после поглеждам по-внимателно и се вижда как гумата си се върти свободно.Крайният резултат след изваждане на тампона е снимката по горе.Това се получава от остаряла гума,нормално е колите са на 12 години.............

 

По този начин може ли да се направи диагностика на задните тампони или важи само за предните? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги препоръчвайте ми каква марка тампони да си взема, защото си взех кайаба, уж японски на 3 тия ден почна да блъска и скърца пак :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинални колега, 90 лева е единия. Иначе автърмаркет препоръчват на Febest, ама и там си е на късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия смешни гумени шок тампони-прашник, някой слагал ли е от друга кола с цел да сложи истински полиоретанов шок тампон че окачването не стига че е късоходово а и меко.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шоков тампон от 8 ма ген ще стане на 7 ?   гледам че си приличат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е леко остаряла, но да се включа.

Този цирк го играя и аз. От миналата година есента се започна Първо след грубо влизане в дупка, пълна с вода заради валящия дъжд ми изтече маслото на преден ляв амортисьор. Започна да хлопа, не непосонимо, но дразнещо. И реших да ги сменям, което се оказа груба грешка и към момента ми струва вече около 700 лв.

Първия майстор като сменил амортисьорите сложил всички други части същите, защото били здрави. На втората седмица започна да скърца ужасяващо. Според майстора било от прахоуловителите.

Отидох при друг. Разглоби, за да сложи нови прахоуловители и ХОП - скъсани тампони на Макферсън. Колата разглобена, а аз не съм купила тампони. На бегом купиха Каяба и уж всичко ще е наред. Да де, ама след две-три седмици като минавам през дупка все едно амортисьора ще изскочи през предния капак! 

Айде нов майстор! Купих други тампони, които би трябвало да са ОК: "Магнум". Разглобиха колата и се оказва, че не пасват, незнайно защо. Разминаване с 2-3 мм, но не става. Сглобиха колата със скъсаните тампони и върнах частите.

Сега циркът продължава. Този път купих тампони от автоморга, от същата кола като моята, нов внос за части. Предстои смяната.

Ако и сега не стане вече ще се гръмна!

Редактирано от skarlet71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе голям цирк с тия тампони, аз за това при смяната на амортисорите предпочетох да оставя оригиналните... май най добре ако се сменят да са оригинални, всичко друго ще е стрелба в тъмното

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този път стана. Надявам се с тампоните циркът да е свършил.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, skarlet71 написа:

Този път стана. Надявам се с тампоните циркът да е свършил.

 

Кави тампони сложи колега..? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Лазарини написа:

Кави тампони сложи колега..? 

Един пост нагоре е писала колежката,втора ръка е взела

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Тампоните на макферсона се разбиха. След като прочетох в много теми виждам, че афтърмаркет тампоните не са решение на проблема. Може да Ви се стори малко тъп въпрос, но реших да поръчам оригинални тампони, а лагерите афтърмаркет. Според Вас дали това ще е грешка или да взема и лагерите оригинални? Питам защото основно чета за проблем с тампоните, а за лагерите не срещнах коментари. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те не вървят ли комплект, а самият лагер, ако може да се нарече така, е една пластмасова втулка... поне при мен е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 12 часа, Лазарини написа:

Те не вървят ли комплект, а самият лагер, ако може да се нарече така, е една пластмасова втулка... поне при мен е така

Не са комплект, поне така ми казаха - тампон 90лв., лагер 50лв.(пиша цените за информация на колегите, към днешна дата), като цените са за брой.

Да точно, така наречения лагер е пластмасова втулка.

Редактирано от DGoranov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене днес ми откриха изтървали гайки на стеблата на амортисьорите -от месец страшно чукане имаше -мислех че колата ще се разпадне ,Майстора каза че са ги пренатегнали при смяната на амортисьорите преди няколко години и затова така е станало ,сега спи града и само сонито се чува .Предишния сервиз дето ходих казаха -всичко 6 ,така било окачването на хондите -шумно ,нема се притесняваш .

Поздрави за Бате Венци !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Лазарини написа:

Една пластмасова втулка 50лв....😩

Да и аз така реагирах, за това питах, дали ще е проблем да се смени с афтърмаркет, а не с оригинална. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, колеги, аз не видях никаква разлика между оригинален лагер и лагер каяба. Поне визуално. Иначе се набутах за оригинални тампони с лагерчета. Тампоните Каяба които сложих преди това се скъсаха за нула време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време някой беше споменал че тампоните на фебест били най здравите сред афтърмакет тампони  за хонда 

Някой пробвал ли е тях гледам че ги има в аутоповер  за 45 лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колебая се между Корола хеч и Сивик (2005) - Королата била с по-добра возия. 
Сивика повече ме радва (и като разход) - та ако ми е наистина твърда - може ли да се подобри окачването и как? И ще повлияе ли на просвета (избягвам ниските коли)

Редактирано от hakama

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш дизел вземи корола. За сивика окачването е меко а не твърдо но като минеш през по голяма неравност заради абсурдния шоктампон-прашник блъска ужасно отпред, отзад си има нормален шоктампон. Има решение за това блъскане. За королата ако е бензин и е с vvt поне в тези които се возих 1.8 и 1.6 даваш на 5та газ да изпреварваш-нищо мъртвец връщаш 3та същия мъртвец 1.6 е направо трагедия не че 1.8 е по добре. Но 1500оброта катери егати баирите а 1.8 счупи скоростите и ремонта не беше много евтин. VVTто дава голям въртящ момент още в ниските но за ускорение си трябва обогатяване на горивната смес а те гледат само екологията.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си първия който казва че Сивик 7 е мека. Явно трябва да пробвам една...
Този шоктампон как може да се излъже? Vtec-a помага ли или обратното (поддръжка)? С верига ли са? Предполагам не е неудобно ниска отдолу, ако е вярно това за 150мм клиренс... Ламарините много ли са тънки?
 На теория (моята) Сивика печели (и е по-просторна, по-икономична, задно независимо...) само возията ме притеснява и може би по-малкото опции за части втора уп-ба (с тойоти е доста залято). 
 

За Корола - да разбирам че да не си мисля за 1.4? Дизел не се интересувам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тойота трябва да е пробваш има много видове двигатели, въпрос на вкус. За окачването на хондата то е късоходово и с меки пружини, странна комбинация. Аз сложих уретанови буфери(полиоретанови) и се усещат доста неравностите но на мен ми харесва и не се накланя а блъскането изчезва. Оригиналните прашник-шоктампон най често е скъсан и вече блъскането е плашещо. Ако ги сменяш търси от друга кола може и да станат от 8 версия. Витека се пуска между 2100 и 3100 не се усеща но върви и в ниските и в високите. Предпочитам го пред спортния и разхода е добър но не е с верига за мен това е плус. За височината с 195/65/15 се дигна но по книжка няма съвместими вериги за сняг за този размер. От буферите също се дигна малко но цената само отред им е над 70лв. Ако си от софия мога да те повозя.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да даде инфо за тампоните на Фебест, че пак трябва да сменям. Знам, че най-добри са оригиналните, ни все пак ако може да се спести някой лев, защо не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, icko_stanev написа:

Колеги, някой може ли да даде инфо за тампоните на Фебест, че пак трябва да сменям. Знам, че най-добри са оригиналните, ни все пак ако може да се спести някой лев, защо не!

За билщайн някои беше писал , фебест ще спестиш като предния път. 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...